Oud 13-03-2008, 08:39
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb 1 april mijn Go / No go gesprek. Dit houdt in dat ik te horen krijg of ik in juni al af zal studeren of pas in januari (en vervolgens les mag gaan geven op een basisschool).
Er zijn nog een paar leerpuntjes waar ik aan moet werken. Mijn begeleidster geeft al wel aan dat ze vindt dat ik daar goed mee bezig ben en dat het allemaal in me zit (het moet er alleen nog even verder uitkomen).
Ik ben dus zeer bewust bezig met die leerpunten en weet ook dat ik het kan.

Alleen kan mijn begeleidster nu nog niet met zekerheid zeggen of ik al wel kan gaan solliciteren.
Als ik het wel doe loop ik het risico dat ik misschien geen Go krijg.
Maar als ik het niet doe, en ik krijg een go, heb ik een probleem (dan heb ik niet op tijd gesolliciteerd).

De beste tijd is namelijk midden maart / eind maart om te solliciteren op een baan in het onderwijs.

Dus mijn vraag.. wat denken jullie? Wel of niet solliciteren?
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2008, 10:03
Verwijderd
Er zullen vast meer mensen met dit probleem zitten? Als je aangeeft dat je dat gesprek nog moet krijgen (er vanuitgaand dat iedereen zo'n gesprek heeft) en dat je per 1 april weet wanneer je klaar bent, dan lijkt me dat je nu wel kunt gaan solliciteren? 1 april is ook al snel, grote kans dat je pas daarna de eerste sollicitatiegesprekken gaat voeren ed en dan heb je al duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 10:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gewoon solliciteren zou ik zeggen. Als je dan een no go krijgt kun je alsnog laten weten dat je die baan niet kunt nemen. Als de school van dat gesprek op de hoogte is, maak je ook geen beloftes die je niet waar kunt maken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 16:49
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad gewoon gaan solliciteren. Uiteraard een en ander wel melden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 17:28
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Wat een gekke procedure. Zo ging het bij mij helemaal niet, maar goed. Ik zou wel overal open sollicitaties heen sturen. Iedereen is nu bezig met de formaties, en anders ben je gewoon te laat. Of je werk krijgt is toch een grote vraag omdat er weinig is, maar als je dan een no go hebt dan kun je altijd nog zeggen dat het vanaf januari kan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 14:56
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Bedankt voor alle reacties en tips, ik ga nu gewoon open sollicitaties sturen. En dan kan ik inderdaad altijd nog zeggen (bij een no go) dat ik vanaf januari beschikbaar ben
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
En daarbij is het alweer 'bijna' 1 april. Voordat ze iedereen uitgenodigd hebben voor een gesprek, de gesprekken hebben plaatsgevonden en ook de tweede gesprekken en ze daarna iemand hebben uitgekozen ben je zo een maand verder. En tegen die tijd weet jij dus meer.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:50
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik zou inderdaad gaan solliciteren en gewoon eerlijk zijn over je situatie. Ik denk niet dat ze erover zullen vallen, het komt juist goed over als je het noemt. In een sollicitatie lijkt het mij dat je samen met je werkgever bedenkt of jullie allebei interesse hebben in een werkcontract, het is niet zo dat je je werkgever moet overhalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ethiek
Mr.Mark
71 08-12-2010 18:52
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer honderdenvijftig!
Roosje
500 28-10-2009 17:20
Werk, Geld & Recht Eerder baantje: Verzwijgen of niet?
Verwijderd
43 17-09-2009 18:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 23-10-2008 19:57
Psychologie Het grote lucht je hart topic! #90
Verwijderd
488 21-03-2007 16:36
Algemene schoolzaken Sollicitatie enquete
@ngel from Hell
7 14-05-2004 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.