Oud 03-06-2003, 21:42
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ik ben een meisje van 15 jaar, 1 september wordt ik 16. Ik kan gewoon geen werk vinden. Het werk zou me niets uitmaken. ( maarja iedereen heeft natuurlijk zijn grenzen.) Ik heb me ingeschreven bij 2 uitzend bureau's, gesoliciteerd bij 4 supermarkten, bij een kleding winkel, maar niemand kan me gebruiken.

Misaschien komt het vanwege me lippiercing
Bij de albert heijn wilde ik dus vakkenvullen wat dus met 15 jaar mag, maar vakken vullen doen ze meestal savonds en na 7 uur mag je niet meer werken met 15 jaar.

Ik heb net examens gehad dus ik heb nu gewoon al vrij en ik ben niet vanplan om de hele vakanie op me luie reet zitten bovendien heb ik het geld hard nodig om op me 16 me brommer te kopen.

Iemand tips hoe ik aan een baantje kan komen?
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 21:59
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Misaschien komt het vanwege me lippiercing
Het is kiezen, óf werk óf de lippiercing laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:00
Verwijderd
Bij meer als 2 uitzendbureau's laten inschrijven? Moeten er wel btw meer wezen in de buurt. Heb ik ook gedaan, kreeg ik niet meteen een baantje maar kreeg nog wel een jaar lang regelmatig telefoontjes of ik nog tijd had om ergens te werken. Dus misschien niet meteen voor nu maar iets voor later.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 00:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ehm tja voor mensen van jonger dan 16 is het zeer moeilijk om tegenwoordig nohg werk te vinden. Misschien was eerder zoeken beter geweest of gewoon nog efef wahcten tot 16de?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:12
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-06-2003 @ 01:17:
ehm tja voor mensen van jonger dan 16 is het zeer moeilijk om tegenwoordig nohg werk te vinden. Misschien was eerder zoeken beter geweest of gewoon nog efef wahcten tot 16de?
Ik ben al aan het zoeken sinds maart, maar nog steeds niks gevonden ze willen steeds pas mensen aan nemen die ouder als 16 zijn. In ieder geval bedankt voor de reacties!
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:23
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Als je als verkoopster wilt werken in een zaak, dan kan ik er wel inkomen dat de meeste je pas zullen aanvaarden vanaf 16. Ook je piercing zal wel een rol spelen, er zijn nog veel klanten die hier (jammer genoeg) aanstoot kunnen aan nemen. Maar dat was toch iets dat je al wist toen je je piercing liet zetten, vermoed ik
__________________
Comforting Your Confusion
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:44
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ja, dat wist ik. Maar bij vakkenvullen zou het toch niet zo'n probleem zijn?
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:55
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Bij vakkenvullen loop je ook nog in de winkel rond en maak je voor een deel ook nog uit van het imago van het bedrijf.
__________________
Comforting Your Confusion
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Zoek ook vacatures van uitzendbureaus op internet en schrijf je in bij alle uitzendbureaus waar je langs loopt en die je kent enzo. Vraag aan de uitzendbureaus of het uit zou maken dat je een lippiercing hebt of dat dat geen probleem is. Ga om de dag langs de uitzendbureaus, dan zijn ze je op een gegeven moment zo zat dat ze je wel wat geven.

Hopelijk lukt het op deze manier. Maar ik weet dat er ZEER WEINIG te vinden is momenteel. Misschien kan je het nog bij de thuiszorg proberen (moet je ff in de plaatselijke telefoongids kijken), die hebben vaak wel mensen nodig en het verdient goed. Maar ik weet natuurlijk niet wat zij van een lippiercing vinden (je moet dan namelijk wel vaak naar wat oudere mensen enzo).

Succes!

Ps over die brommer: als je op je 18e je rijbewijs wil halen zou ik nu geen brommer nemen als ik jou was, maar dat moet je verder natuurlijk zelf weten.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:58
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 03-06-2003 @ 22:42:
....

Misaschien komt het vanwege me lippiercing
Bij de albert heijn wilde ik dus vakkenvullen wat dus met 15 jaar mag, maar vakken vullen doen ze meestal savonds en na 7 uur mag je niet meer werken met 15 jaar.

...
Daar stip je ook al direct het grootste probleem aan v/d 15 jarige, je mag officieel niet na 7 uur werken.
Ook weer gelijk het grootste probleem waardoor je niet in supermarkten wordt aangenomen, omdat je s avonds niet mag vakken vullen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:02
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ja kan gewoon niks meer als 15 jarige,en het nadeel is ik wordt net 16 na de zomervakantie...

Maar iedereen bedankt voor de reacties!

Ik wil een brommer als van af kleins af aan, kep er ook heel lang voor gespaard. Als ik me autorijbewijs ga halen betalen me ouders dat, omdat ik niet rook.

Op me 21ste een motor
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:02
Love: a passion
Love: a passion is offline
Misschien kan je het nog bij de thuiszorg proberen (moet je ff in de plaatselijke telefoongids kijken), die hebben vaak wel mensen nodig en het verdient goed.

Kan niet, moet je 18 jaar voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:02
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 04-06-2003 @ 15:02:
Ja kan gewoon niks meer als 15 jarige,en het nadeel is ik wordt net 16 na de zomervakantie...
dat probleem had ik ook altijd, ben op 10 september jarig, dus net na de vakantie.. erg lastig..

Ik zou eigenlijk ook niks anders weten dan blijven inschrijven bij uitzendbureau's en blijven vragen overal..

Bij mij werkt ook iemand met een lippiercing, en die mag ze met het werken ook niet in.. zij haalt hem er dan uit, ik weet niet of ze dan helemaal niks inhad of dat er nog wel iets zat om het open te houden *geen verstand van* (ik heb overigens een neuspiercing en een tongpiercing, maar volgens mij heeft mn baas dat nog helemaal niet opgemerkt)
Dus misschien dat dat iets oplost, als je die piercing er met het werken uit kunt halen?

en 15 is inderdaad een lastige leeftijd.. erg balen.. zeker als je al een tijdje op zoek bent..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
dat probleem ken ik, ik ben begin oktober jarig, dus dat was ook altijd net ná de zomervakantie.
ik stond toen ik 15 was bij 4 uitzendbureaus ingeschreven en uiteindelijk heb ik bij eentje nog een baantje kunnen krijgen.

maar let ook goed op de kranten! ik heb op m'n 14e als data-typiste gewerkt bij een bedrijf die een advertentie in de krant had gezet. beetje tekst overtikken was dat, erg simpel.
verder mag je bij de AH bij ons idd pas vanaf 16 werken, maar niet alle supermarkten doen moeilijk hoor. bij bijv. Plus en C1000 hier mag je al wel op je 15e werken. Probeer dus ook andere supermarkten.

En winkels: drogisterijen als Kruidvat, Trekpleister, Etos of zaken zoals Blokker enz. Zij hebben namelijk ook elke 2 weken een actie die dan in de schappen moet worden gedaan. Ook vakkenvullen dus. Daar ben ik op m'n 15e mee begonnen.
Ga gewoon alle winkels af! Nee heb je, ja kun je krijgen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:30
DXC
Avatar van DXC
DXC is offline
In een kwekerij zou je ook eens kunnen proberen.. Heb ik ook gedaan toen ik 15 was.. Het werk is niet erg leuk maar het is wel vaak gezellig omdat er veel mensen van dezelfde leeftijd werken.. Het betaald redelijk goed.. Maar is wel erg warm hoor in de zomer.. In een restaurant zou je ook nog kunnen proberen..
__________________
I swear I won't cry, even as tears fill my eyes, I swear I won't cry!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:29
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
het beste is bij tuinbedrijven familiebedrijven kwekerijen langs te gaan die zwart werk bieden die zullen je eerder aannemen is mijn theorie.

15 jaar nemen veel zorgen mee voor het bedrijf kwa financieel wat je wel en niet mag. dus als je zwart werkt kost het voor hun goedkoper en mag je meer dingen doen

veel succes oh ik begon op mijn 14 jaar bij een tuincentrum en het duurde nog 9 maanden tot ik 15 werd.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:23
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Bedankt
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 05:20
Bob_de_bouwer
Avatar van Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
bij de mac nemen ze je ook wel aan denk ik
__________________
Kunnen wij het maken??? ..... Nou en of!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2003, 12:17
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Bij de mc donalds moet je 16 zijn
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 16:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 04-06-2003 @ 20:29:
het beste is bij tuinbedrijven familiebedrijven kwekerijen langs te gaan die zwart werk bieden die zullen je eerder aannemen is mijn theorie.
dat hoeft niet hoor. ik heb op m'n 13e wit bij een kwekerij gewerkt en hier in de omgeving (één en al kwekerijen) zijn heel veel bedrijven waar 14 en 15 jarigen werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:02
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
misschien kan je op werk reageren waarbij klanten je niet zien? ik bedoel, sommige bazen kunnen idd lastig doen wat piercings betreft. paar ideetjes:
-magazijn
-telemarketing
-administratie
-keuken
etc
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 04-06-2003 @ 20:29:
het beste is bij tuinbedrijven familiebedrijven kwekerijen langs te gaan die zwart werk bieden die zullen je eerder aannemen is mijn theorie.

15 jaar nemen veel zorgen mee voor het bedrijf kwa financieel wat je wel en niet mag. dus als je zwart werkt kost het voor hun goedkoper en mag je meer dingen doen

veel succes oh ik begon op mijn 14 jaar bij een tuincentrum en het duurde nog 9 maanden tot ik 15 werd.
Kost het goedkoper LOL

Volgens mij maakt het weinig uit, in de agrarische sector zijn de meeste bedrijven wel familiebedrijven. Ik denk dat je vooral in de agrarische sector en/of als vakantiebezorger werk kan vinden. Er is tegenwoordig weinig werk voor jongeren.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet het even niet meer.
hendroit
4 31-03-2011 21:29
Werk, Geld & Recht Internet'baantje'
Verwijderd
18 17-02-2008 14:45
Psychologie voor het eerst dat ik me echt leeg voel..
DutchGirl
15 07-11-2003 09:02
Werk, Geld & Recht GEEN GELD MEER< me ouders ook niet
HelpMePlease
54 09-10-2003 16:00
Films, TV & Radio wil jij iets in de televisie wereld??
quween
8 15-09-2002 23:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.