Oud 29-07-2004, 15:50
LB06
LB06 is offline
'T zit zo: ik heb ergens ongeveer 2 weken gewerkt. In week 29 heb ik 24 uur gewerkt, omdat ik pas halverwege de week kon beginnen. De week erop kon ik wel gewoon de volle 40 uur werken.

Nu is het zo dat ik voor die 24 uur een hoger nettosalaris per uur heb ontvangen dan voor die 40 uur. Volgens Tempo Team ligt dat aan het progressief belastingsstelsel in Nederland, maar het is toch niet zo dat ik ineens in een hogere schijf kom in de tweede week met hetzelde werk? Ik dacht dat je gewoon een bepaald percentage belasting & sociale premies moest betalen in een bepaalde schijf en that's it.

Could someone please enlighten me? Hoe zit dat met het aantal uren dat je werkt per week en je nettoloon per uur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2004, 16:24
Nuck
Nuck is offline
Ik krijg gewoon altijd hetzelfde bedrag per uur, ongeacht het aantal uren dat ik werk. Lijkt me eerlijk gezegd ook het meest logische.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:27
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
LB06 schreef op 29-07-2004 @ 15:50 :
'T zit zo: ik heb ergens ongeveer 2 weken gewerkt. In week 29 heb ik 24 uur gewerkt, omdat ik pas halverwege de week kon beginnen. De week erop kon ik wel gewoon de volle 40 uur werken.

Nu is het zo dat ik voor die 24 uur een hoger nettosalaris per uur heb ontvangen dan voor die 40 uur. Volgens Tempo Team ligt dat aan het progressief belastingsstelsel in Nederland, maar het is toch niet zo dat ik ineens in een hogere schijf kom in de tweede week met hetzelde werk? Ik dacht dat je gewoon een bepaald percentage belasting & sociale premies moest betalen in een bepaalde schijf en that's it.

Could someone please enlighten me? Hoe zit dat met het aantal uren dat je werkt per week en je nettoloon per uur?

Ligt eraan wat er in je contract staat. Als het op oproepbasis is heb je niets te maken met een progressief belastingstelsel. Heb je echter een vast aantal uren dan betaal je over het meerendeel meer belasting (geloof ik)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:20
LB06
LB06 is offline
Gewoon vakantiewerk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:34
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Een beetje raar is het wel. Betalen ze je daar dan per week uit (en dan nog)?
Het is wel zo dat hoe minder je verdient hoe meer je er netto aan over houdt, maar per saldo zal het uurloon altijd hetzelfde zijn.
Misschien is er wel een fout gemaakt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:39
LB06
LB06 is offline
Ik krijg bij Tempo Team per week betaald, maar ze wisten zeker dat het terecht was dat ik voor een 40-urige werkweek relatief meer belasting moet betalen dan voor een 24-urige. Het kwam op mij over dat hij een potje zat te liegen, met z'n progressief belastingstelsel. En mijn brutoloon is ook over de 2 weken gewoon gelijk gebleven
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:42
mR
Avatar van mR
mR is offline
Alle uren die je boven je contract werkt worden zwaarder belast.

Als je bijvoorbeeld een 20 uren contract hebt en je werkt er 40 betekent dat niet dat je 2x zoveel betaald krijgt, omdat de uren boven je contracturen zwaarder worden belast.

Vraag anders eens na bij je werkgever hoe dat zit en voor hoeveel uur je bent aangesteld.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:17
LB06
LB06 is offline
Ik had geen contract, maar ik werd(heb nu ander werk) geacht gewoon 40 uur per week te werken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:12
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
waarschijnlijk zat je met die 24 uur niet boven de belastingvrije voet en met die 40 uur wel (ik weet niet precies hoe hoog die is, maar is wel op te zoeken: deel het dan door 52 en waarschijnlijk zal het bedrag dan tussen het bedrag liggen van week 29 en dat van week 30). Je betaalt namelijk alleen belasting over het gedeelte dat je boven deze belastingvrije voet uitkomt. Het extra betaalde gedeelte belasting kun je waarschijnlijk aan het eind van het jaar weer terug vragen door een belastingformuliertje in te vullen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:23
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Vergeet ook aftrekposten zoals studiekosten enzo niet, dat kan een hoop schelen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:41
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 29-07-2004 @ 23:12 :
waarschijnlijk zat je met die 24 uur niet boven de belastingvrije voet en met die 40 uur wel (ik weet niet precies hoe hoog die is, maar is wel op te zoeken: deel het dan door 52 en waarschijnlijk zal het bedrag dan tussen het bedrag liggen van week 29 en dat van week 30). Je betaalt namelijk alleen belasting over het gedeelte dat je boven deze belastingvrije voet uitkomt. Het extra betaalde gedeelte belasting kun je waarschijnlijk aan het eind van het jaar weer terug vragen door een belastingformuliertje in te vullen.
Volgens mij is dit het goede antwoord.
Zeker als je rekening houdt met de arbeidskorting die verrekend wordt. Dit is een vast bedrag per maand. Hoe meer je verdiend hoe kleiner het procentuele deel dat niet belast word. Kortom hoe meer je verdiend hoe minder loon belastingsvrij dus dan moet je over meer loon belasting betalen en is je nettoloon dus lager.
Bij mij is dit ook zo, ik werk ook zeer verschillende uren. Ene week maar 10 andere week 37.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:48
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
LB06 schreef op 29-07-2004 @ 20:17 :
Ik had geen contract, maar ik werd(heb nu ander werk) geacht gewoon 40 uur per week te werken.

In dit geval is een uitzendovereenkomst hetzelfde als een contract.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.