Oud 03-08-2004, 20:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik huur sinds een tijdje een kamer van mijn huisbaas en dat ging to zo ver allemaal goed. Maar sinds een tijdje begint hij zich te ergeren aan wat ik doe. Eerst kreeg ik alleen commentaar over kleine dingetjes, maar het worden er steeds meer.
De laatste tijd komt er veel visite over de vloer en daar is hij het niet mee eens. Waarschijnlijk is hij jaloers, of hij komt iig wel zo over (het zijn voornamelijk jongens).
Gisteravond, toen er net een vriend de deur uit was, heeft hij besloten dat ik voorlopig geen visite meer mag ontvangen op mijn kamer, hij verbied het me dus. Ik snap echt absoluut niet waarom. Hij heeft, voordat ik er ging wonen, nooit gezegd dat ik geen visite mocht krijgen, maar wél dat ik niet teveel overlast mag maken (en dat doe ik absoluut niet).

Maar nu vraag ik me dus af. In hoeverre mag die man mij zoiets verbieden? Het is tenslotte mijn kamer omdat ik er huur voor betaal, welliswaar in zijn huis, maar ik woon er. Moet ik nu maar gewoon gehoorzamen of kan ik er ook wat tegen doen?

We hebben wel een huurcontract, maar daar staat niets in over het ontvangen van vrienden e.d.

Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 20:43
Verwijderd
huurcontract doorgeven aan de huurcodecommissie, probleem uitleggen, jouw huisbaas heeft daar idd niks over te zeggen, tenzij contractueel is vast gelegd dat er geen bezoek mag komen.
Maar de huurcodecommissie weet dat beter.
(Anders zou je een huurverlaging via hun kunnen bedingen )
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:18
Verwijderd
Doe jezelf een lol en vind een kamer die niet bij de huisbaas in huis is - het wordt er echt niet beter op.
Zelfs al zou je in je gelijk staan (wat ik meen van wel), dan nog wordt je er niet beter van, want je krijgt dan alleen maar meer last met je huisbaas.
Klinkt misschien rigoreus, maar de ervaring meert dat dit vaak de enige bevredigende oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-08-2004 @ 22:18 :
Doe jezelf een lol en vind een kamer die niet bij de huisbaas in huis is - het wordt er echt niet beter op.
Zelfs al zou je in je gelijk staan (wat ik meen van wel), dan nog wordt je er niet beter van, want je krijgt dan alleen maar meer last met je huisbaas.
Klinkt misschien rigoreus, maar de ervaring meert dat dit vaak de enige bevredigende oplossing is.
Daar had ik ook al over nagedacht. Ook al heb ik mn recht en neem ik toch vrienden mee naar huis, hij is het er heus niet mee eens, want het is toch zijn huis. Ik ben ondertussen wel op zoek, maar zo snel vind je niet iets anders
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-08-2004 @ 21:33 :
We hebben wel een huurcontract, maar daar staat niets in over het ontvangen van vrienden e.d.

dan verliest ie het zowieso, als hij daar restricties op wil, had hij dat in het contract moeten zetten, anders moet hij met je onderhandelen en kan hij je niet dwingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 03-08-2004 @ 22:34 :
Daar had ik ook al over nagedacht. Ook al heb ik mn recht en neem ik toch vrienden mee naar huis, hij is het er heus niet mee eens, want het is toch zijn huis. Ik ben ondertussen wel op zoek, maar zo snel vind je niet iets anders
Het zijn idd moeilijke en dure tijden. Bedenk in de tussentijd alvast een lullige grap om hem terug te pakken als je zijn huis uit bent.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 08:59
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
He Stef,

zoals ik je al heb gezegd vind ik dat je daar gewoon z.s.m. wegmoet. In dit geval dus aanstaande zondag. Blijf dan lekker bij je oom en tante logeren tot je een kamer in Utrecht hebt gevonden. Ik zal Sander even vragen of hij nog iets weet, maar dat wordt dus wel supermoeilijk aangezien je 4 cavia's hebt. Ik denk dus echt dat je voor die cavia's een ander adresje moet gaan zoeken. Alleen vraag ik me af wat je met de AH gaat doen als je gaat verhuizen naar Utrecht. Ga je daar gewoon weg dan?

Kusje Miekmuis
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 04-08-2004 @ 09:59 :
He Stef,

Alleen vraag ik me af wat je met de AH gaat doen als je gaat verhuizen naar Utrecht. Ga je daar gewoon weg dan?

Kusje Miekmuis
zelfs in utrecht hebben ze een appie , en waarschijnlijk kunnen ze haar ook wel overplaatsen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-08-2004 @ 15:58 :
zelfs in utrecht hebben ze een appie , en waarschijnlijk kunnen ze haar ook wel overplaatsen
Klopt overplaatsing word meestal niet zo moeilijk over gedaan tenzij er een grondige reden is om het niet te doen.

Een reiskosten vergoeding is natuurlijk ook een optie. Bij ons werkt ook iemand die van hoofddorp naar amstelveen komt omdat die verhuist is.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Fiets gejat, huisbaas verantwoordelijk?
Hempo
27 16-11-2008 19:15
Lifestyle Alle feiten op een rij !!
ZerO
500 19-02-2007 20:59
Werk, Geld & Recht huren, wat een feest
Ui
5 22-06-2006 17:23
Werk, Geld & Recht Hulp gevraagd, onenigheid met de huisbaas!
Verwijderd
27 22-04-2004 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.