Oud 08-04-2004, 09:11
Verwijderd
het is zover.

Ik ben helemaal mezelf kwijtgeraakt, totale chaos, zodat ik niet meer met mijn studie verder kan, volgens de psycholoog ligt het aan het feit dat ik bepaalde dingen uit mijn jeugd niet goed verwerkt heb, en dit heeft een grote onzekerheid tot gevolg.
Ik heb de stap genomen om naar een psycholoog te gaan, omdat ik wel zie dat ik verder moet, maar totaal niet hoe, hoe ik me moet opstellen.

Mijn onzekerheid richtte zich ook op mijn vriendin, die het daar heel moeilijk mee heeft, ze begrijpt me wel, maar nu is voor haar de maat ook vol, en ze weet niet hoe we nu verder moeten, ze heeft me echt heel veel proberen te helpen, maar ik denk dat ik haar heb overladen met mijn ellende, en nu ben ik bang dat het te laat is, en haar nu ga kwijtraken. ( Ik kan haar niks verwijten, want het zijn mijn problemen ).

Maar ik zie er tegenop om eerst naar een psychiater en dan in therapie te moeten, krijg misschien medicatie en weet niet wat de uitwerkingen zijn. Ik ben bang dat mensen me niet meer serieus nemen, maar aan de andere kant ik moet verder ,hoe dan ook. Ik ben ook bang voor de psycholoog, want ik heb zeer slechte ervaringen met psychologen, mijn vader was er een, en hij heeft zijn kennis gebruikt om mijn te pakken te nemen, om mijn moeder te treffen, hoe moet ik een psycholoog in vertrouwen nemen??

En het meest ellendige is nog dat ik een tijdje terug hier een topic had over dat ik langzaam gek werd, en nu blijkt dat ik het dus niet heb kunnen veranderen, en daar voel ik me zo ellendig onder, ook plus het feit dat ik mijn vriendin heb meegesleurd erin, dus die heb ik nu losgelaten, om haar niet verder mee te trekken.
En ik kan alleen maar hopen dat ze ooit weer vertrouwen krijgt dat het weer goed komt.

Ik weet echt niet hoe ik verder moet met zo'n psych, of beter hoe ik eraan moet beginnen, en hoe ik zal eindigen.

Sorrie voor dit lange verhaal, misschien hebben jullie nog tips oid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 09:16
Verwijderd
Een psycholoog is net als ieder ander mens een mens, en er zijn maar weinig mensen die je meteen vertrouwd. Vertrouwen moet groeien, iemand moet 'bewijzen' dat hij of zij te vertrouwen is. Ik denk niet dat je deze psycholoog met je vader moet vergelijken (al is dat misschien moeilijk), je kent deze man/vrouw niet, dat kan een voordeel zijn (hij/zij kent jou ook niet, hoeft je dus ook niet 'te pakken te nemen', wat heeft hij/zij daar voor voordeel bij?).

Je problemen zijn niet opeens in de wereld gekomen, dat heeft jaren geduurd. Je kunt ze dus ook niet ineens oplossen, dat zal ook tijd (en moeite) kosten. De eerste stap, hulp zoeken, heb je nu gezet, maar je bent er nog niet. Misschien kun je die psych ook over je twijfels vertellen? (Al is dat misschien erg moeilijk.) Hoe je zal eindigen kun je nooit zeggen, maar als jij er moeite voor doet en je treft het met een psycholoog, dan denk ik dat je er altijd beter uit zult komen dan dat je 'er in' bent gegaan.

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Succes en sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:01
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Vertrouwen moet inderdaad groeien. Ik denk dan ook dat het niet eerlijk is om een psycholoog te veroordelen op de fouten die je vader heeft gemaakt. Zoals Leonoor al zei: Deze psycholoog kent jou niet, dus kan je ook eigenlijk nergens op "pakken". Misschien dat het wat tijd kost, maar probeer hem/haar te vertrouwen.

Verder denk ik dat je vooral naar jezelf moet kijken, wat voor jou goed is. Ik lees uit je post dat je nogal denkt voor anderen ( "wat zullen anderen er wel niet van denken" etc), maar het gaat om jou vergeet dat niet..

*knuf*

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:56
littlegurl
littlegurl is offline
Hej!!

Tis natuurlijk niet zo gek, dat je een psycholoog niet vertrouwd als je vader je zo heeft behandeld!! Dat zou niemand vinden. Je moet het op zijn minst proberen, hoe eng het ook is en probeer eerlijk te zijn en te zeggen wat je vind. Als je bang bent...zeg ik ben bang en zeg tegen die psychiater wat je hier ook zegt!!
Het zou niet makkelijk zijn en zoals al gezegt is vertrouwen moet groeien, maar tis denk ik zeker de moeite waard!! Dus let's try it!

Succes!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:22
Verwijderd
Nu heeft het me ooknog mijn relatie gekost, maar maandag ga ik naar de man toe.
bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:53
kroot
kroot is offline
Knap dat je de stap hebt genomen om hulp te zoeken!
Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje... Hoe nu verder?
01sam.yt
2 26-07-2015 12:07
Algemene schoolzaken Hoe nu verder??? Tips?
solem
0 18-01-2012 13:48
Liefde & Relatie Nog verliefd en me ex wil opnieuw beginnen.
Tim-H
5 15-12-2010 09:46
Eten & Drinken Lus geen fruit? Hoe nu verder?
BleuEyes
31 01-11-2005 01:28
Liefde & Relatie Hoe nu verder...
Fietsertje
33 16-07-2005 19:55
Psychologie Hoe nu verder
Verwijderd
14 04-10-2003 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.