Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2015, 19:23
maxyt10
maxyt10 is offline
'In de Noord-Franse stad Arras zijn vrijdag drie gewonden gevallen door een schietpartij in de Thalys, die op weg was van Amsterdam naar Parijs. Dat melden Belgische en Franse media.'

Het is weer gebeurd, nog een terroristische aanslag. De dader is van Noord-Afrikaanse afkomst en hij is overmeesterd door Amerikaanse mariniers die ook in de trein zaten.

Meer informatie:
https://diurnapopuli.wordpress.com/2...erreuraanslag/
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...alys~a4126456/

Update: Het lijkt allemaal wel mee te vallen, de gewonden zijn buiten levensgevaar. Voor deze keer...
__________________
“Science without religion is lame, religion without science is blind.”

Laatst gewijzigd op 21-08-2015 om 20:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2015, 20:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Tiswah.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2015, 21:35
pronk
pronk is offline
De man is dus een Marrokaan, terwijl ik dacht dat die wat minder te maken hadden met jihadachtig gedoe. De kans dat dit in Nederland zou kunnen gebeuren is dus eigenlijk best verdomd gelijk. Uiteraard is niet elke Marrokaan een terrorist (hoop ik.)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2015, 22:36
maxyt10
maxyt10 is offline
32 miljoen mensen zijn inderdaad niet allemaal terroristen, dat je daar nog 'hoop ik' achter zet is een stomme bewering.
__________________
“Science without religion is lame, religion without science is blind.”
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 10:03
pronk
pronk is offline
Wat niet is kan nog komen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 02:59
df
Avatar van df
df is offline
Pronk
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 12:36
Verwijderd
Het lijkt erop dat het gaat om een ordinaire overval van een mislukte straatrat en niet om een terroristische aanslag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 13:07
Yannickje
Yannickje is offline
Hmm, volgens de advokaat wilde die gast wat geld afpersen van reizigers op de trein. Maar heb je daar een oorlogsgeweer, 270 kogels in reserve en nog een pistool evenals een mes nodig?
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 13:07
df
Avatar van df
df is offline
Dat is wat zijn advocaat zegt.. Wie weet
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 13:08
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Hmm, volgens de advokaat wilde die gast wat geld afpersen van reizigers op de trein. Maar heb je daar een oorlogsgeweer, 270 kogels in reserve en nog een pistool evenals een mes nodig?
Het overtuigt wat makkelijker met een oorlogsgeweer in je handen. Daarnaast doen wanhopige mensen vaak niet de meest rationele dingen, dus het zou prima waar kunnen zijn.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Hmm, volgens de advokaat wilde die gast wat geld afpersen van reizigers op de trein. Maar heb je daar een oorlogsgeweer, 270 kogels in reserve en nog een pistool evenals een mes nodig?
Zeker.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 20:23
pronk
pronk is offline
Lijkt me heel sterk hoor jongens, hij stond tenslotte op verschillende terreurlijsten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 07:32
Verwijderd
Ik sta vast ook op een terreurlijst van IS. Dat maakt me nog geen terrorist.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 16:15
Yannickje
Yannickje is offline
't Is een brave jongen inderdaad. Hij heeft honger, koopt zich een ticket eerste klas aan 149 EUR (tweede klasse is ook goed als je honger hebt), vindt oorlogswapen en 9 laders in een parkje, de Lüger behoort waarschijnlijk tot zijn gewone uitrusting alsook het breekmes en de fles vloeibare brandstof.

Als ik honger heb en een AKM met laders en kogels vind dan zal ik die proberen te verkopen, een ticket tweede klas aanschaffen (of met de bus van Eurolines naar Parijs reizen) en de Lüger weggooien.

Het breekmes hou ik bij, evenals de fles brandstof. Kan nuttig zijn om een babecue aan te maken onder de bruggen van de Seine en het vlees met het mes snijden.
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 16:16
pronk
pronk is offline
Citaat:
Ik sta vast ook op een terreurlijst van IS. Dat maakt me nog geen terrorist.
Volgens mij hebben wij een andere definitie van terreurlijsten. Een terreurlijst is een lijst waarop mensen staan waarvan men verdenkingen heeft dat ze terroristen zijn, banden hebben met terroristen en/of terroristische groeperingen, of waarop ze voor andere redenen staan. Deze man stond op de terreurlijst van Frankrijk en van België, en ik dacht ook van Spanje, al weet ik dat niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 18:00
Verwijderd
Ja en dat zegt dus geen kak. Er hebben in diverse westerse landen mensen vastgezeten omdat ze op zo'n lijst stonden zonder dat er iets aan de hand was.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 21:57
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het lijkt erop dat het gaat om een ordinaire overval van een mislukte straatrat en niet om een terroristische aanslag.
Are you kidding me?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 21:59
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik sta vast ook op een terreurlijst van IS. Dat maakt me nog geen terrorist.
Jahoor jongen. Daar staan we tegenwoordig toch allemaal op
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2015, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Are you kidding me?
Nee, toen nog niet. En ik ben er nog steeds niet van overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 19:44
pronk
pronk is offline
Citaat:
Ja en dat zegt dus geen kak. Er hebben in diverse westerse landen mensen vastgezeten omdat ze op zo'n lijst stonden zonder dat er iets aan de hand was.
Je komt niet op die lijst omdat je op de site van je bibliotheek een boek van Pietje Puk hebt besteld. En blijkbaar kan het wel een kak zeggen, want deze man wilde lekker een potje gaan schieten in een trein.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Je komt niet op die lijst omdat je op de site van je bibliotheek een boek van Pietje Puk hebt besteld. En blijkbaar kan het wel een kak zeggen, want deze man wilde lekker een potje gaan schieten in een trein.
Nou Pietje Bell en de Zwarte Hand zou nog wel kunnen denk ik. Maar er hebben dus mensen in totaal mensenlevens lang vastgezeten vanwege persoonsverwisselingen, vanwege internettrolling, allemaal rare dingen. Sowieso is het een heel raar iets dat je vastgezet kan worden voor bedreiging.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 17:57
pronk
pronk is offline
Citaat:
Nou Pietje Bell en de Zwarte Hand zou nog wel kunnen denk ik. Maar er hebben dus mensen in totaal mensenlevens lang vastgezeten vanwege persoonsverwisselingen, vanwege internettrolling, allemaal rare dingen. Sowieso is het een heel raar iets dat je vastgezet kan worden voor bedreiging.
Vastgezet worden voor bedreiging kan ik nog begrip voor opbrengen. Het is een strafbaar feit om iemand te bedreigen, en mocht de bedreiger zijn bedreigingen uitvoeren dan kan het mensenlevens kosten. Moet je niet willen.

En best vervelend dat mensen mensenlevens lang hebben vastgezeten, maar internettrollen is gewoon best dom, en persoonsverwisselingen zijn diep triest. Maar ja, ook de overheid bestaat uit mensen, gelukkig wel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 19:19
Verwijderd
Beledigd worden is een keuze. Als mensen zich niet zo snel beledigd zouden voelen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn. Een heleboel narigheid is er zelfs op terug te voeren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 22:32
pronk
pronk is offline
Het probleem is denk ik vooral wat mensen doen wanneer ze zich beledigd voelen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2015, 19:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Beledigd worden is een keuze. Als mensen zich niet zo snel beledigd zouden voelen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn. Een heleboel narigheid is er zelfs op terug te voeren.
huh, je beledigd voelen en je bedreigd voelen zijn toch twee verschillende dingen? Net als iemand beledigen en iemand bedreigen?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2015, 23:34
Verwijderd
Je bedreigd voelen is ook een keuze. Tenzij iemand met een pipa voor je staat zijn het loze beloftes.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2015, 23:43
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Pipa
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 11:29
df
Avatar van df
df is offline
Waarom, iemand kan ook dreigen je te vermoorden/in elkaar te slaan, en als je weet dat diegene daar toe in staat is..

beledigd voelen is een keuze, bedreigd tot op zekere hoogte. als je je bedreigd voelt door drie Marokkanen met petjes die langslopen is dat een keuze, als iemand je concreet bedreigt is het logisch (imo)
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2015, 16:29
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Nee, toen nog niet. En ik ben er nog steeds niet van overtuigd.
Inmiddels wel?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2015, 17:19
Verwijderd
Ik heb Frankrijk uit mijn lijst met interessegebieden geschrapt. Als het land opgeheven wordt zie ik het wel weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.