Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 21:50
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik merk tegenwoordig dat iedereen hier zo ontzettend moeilijk doet over spelling. Af en toe worden in een topic alleen replies gemaakt, waarin men de d's en t's verbeterd... Sommige mensen zijn dyslectisch, andere zijn minder goed in spellen, wat boeien die kleine foutjes nou?
Dat je mensen afrekent op Breezer/chat taal, het compleet negeren van interpunctie, of andere dingen die een post totaal onleesbaar maken, ok, maar waarom maakt iedereen zich tegenwoordig zo druk om een aantal kleine fouten? De posts die zij erover maken zijn irriterender dan die verkeerde d of t...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 22:10
Verwijderd
Er zijn forummers die de nederlandse taal bijzonder goed beheersen, dat willen ze natuurlijk graag op een arrogante manier laten zien
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mwah, als er geen breezers waren geweest en geen mensen die totaal geen interpunctie gebruikten, dan zou de aandacht er veel minder op gericht zijn. Bovendien zouden mensen het ook fijn kunnen vinden. Het is namelijk erg handig om de taal een beetje te beheersen. Want reken maar dat een werkgever minder snel iemand aanneemt die in zijn/haar sollicitatiebrief "Ik ben erg geinterreseert in deze baan" schrijft dan iemand die het wel goed schrijft.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
In sommige gevallen acht ik het van enig belang om het te vermelden, maar meestal doe ik net of ik het niet zie.

Ik erger me er overigens wel dood aan! De fouten zijn soms zo dom...

70% op dit forum is offtopic gebrabbel, als het niet meer is, dan is het bijbrengen van een stukje Nederlandse taal toch nog enigszins nuttige offtopic informatie te noemen. Ik ben immers van mening dat de Nederlandse taal echt onvoldoende beheerst wordt onder jongeren.

Maar okee, ik doe het al bijna nooit, want ik zou het ook irritant vinden
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:45
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
ik sluit me volledig aan bij bovenstaande twee posts.
als ik een spellingsfout maak, dan zou ik daar ook graag op gewezen worden.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:59
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Ik blijf erbij dat taalpurisme een goede zaak is, en d's en t's dien je simpelweg te beheersen, basiskennis van de nederlandse taal, wordt je vanaf de basisschool bijgebracht.
Ik erger me kapot als ik taalfouten zie, het springt meteen in het oog.
Maar natuurlijk, als ik zelf een fout maak wil ik daar graag op gewezen worden.

En ja, het een vind ik makkelijker te negeren dan het ander. Bijvoorbeeld af en toe een vergeten komma, of gebrek aan hoofdletters, daar kan ik nog mee leven. Maar kom ik een tekst tegen vol met d/t fouten dan ga ik erop in ja.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 23:25
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ja, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die er wel moeite mee hebben, of die even snel iets willen opschrijven en dan niet gaan nadenken over of een woord met een d of met een t geschreven moet worden. Het forum is geen sollicitatiebrief, het is geen oficieel iets, het is iets waar mensen komen voor ontspanning, waar ze hun problemen kwijt kunnen, waar ze anderen kunnen ontmoeten of helpen. Dan denk ik dat de meesten niet gewezen willen worden op hun fouten.

Ik erger me soms ook een aan fout. Maar ik erger me meer aan die corrigerende, offtopic posts. Mocht een topic al bijna off-topic gaan, dan zorgt zo'n corrigerende post er natuurlijk al helemaal voor dat er niks meer van het topic overblijft.

Ik vind het geen probleem als je mensen wijst op hun fouten hoor, daar niet van, ik ben er alleen wel tegen om alleen daarvoor nou een aparte post te maken. Alsof je niks beters te doen hebt dan onbekende een fout te wijzen, die ze ten eerste niet zullen corrigeren, en ten tweede, alleen maar ergernis opwekt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 23:30
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
ik vind dat iedereen moet worden gewezen op z'n fouten, anders wordt het nooit afgeleerd.

tucht en discipline moet dat tuig maar eens leren.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:01
Verwijderd
Boeiend. Vroeger wees ik er nog wel eens op maar het maakt me nu niet meer uit. Het helpt toch niet. Die mensen worden voor de rest van hun leven dom gevonden, dat is een feit, maar ik geloof niet dat het de taak van hun medeforummers is ze daarop te wijzen. Hun ouders en leraren hebben gewoon gefaald.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Als het enkel bij een paar verkeerd neergezette d's en t's blijft lees ik er gewoon overheen en stoor ik me er totaal niet aan. Als er iemand echt grote fouten maakt zal ik m er wel op wijzen maar meestal is iemand anders me dan al voor dus is het niet meer nodig. Ik vind het verder een beetje gezeik en wat heeft dit met het beleid te maken?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Maurice schreef op 21-02-2005 @ 00:30 :
tucht en discipline moet dat tuig maar eens leren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind het absoluut niet erger geworden eigenlijk. Ik krijg zelf al zo lang ik hier loop opmerkingen over mijn spelling (ik ben dyslectisch) en vind niet dat het op het de laatste tijd meer is dan anders.
Posts die alleen maar over spelling gaan en verder niks met het topic te maken hebben zijn imo toch offtopic posts. Als het heel structureel gebeurt door enkele mensen kan er denk ik wel een oomerking over gemaakt worden. Als mensen het gewoon als extra toevoegen bij hun posts en dat op een normale manier gebeurt zie ik en absoluut geen probleem in.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb echt een hekel aan breezertaal, of een gebrek aan leestekens, zoals punten en komma's. Vooral op L&R gebeurd dat nogal eens. Heel vervelend is dat en praktisch onleesbaar. Daar wijs ik mensen meestal wel op. De d/t/dt-foutjes laat ik meestal voor wat ze zijn. Wat ik wel het meest irritante ooit vind is het volgende: een tekst getypt in perfect, bijna academisch Nederlands, maar mét de 'tog' in plaats van 'toch', de 'egt' in plaats van 'egt' etc. Daar kan ik me vreselijk over opwinden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 02:28
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 01:01 :
Boeiend. Vroeger wees ik er nog wel eens op maar het maakt me nu niet meer uit. Het helpt toch niet. Die mensen worden voor de rest van hun leven dom gevonden, dat is een feit, maar ik geloof niet dat het de taak van hun medeforummers is ze daarop te wijzen. Hun ouders en leraren hebben gewoon gefaald.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 08:27
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-02-2005 @ 01:40 :
Ik vind het absoluut niet erger geworden eigenlijk. Ik krijg zelf al zo lang ik hier loop opmerkingen over mijn spelling (ik ben dyslectisch) en vind niet dat het op het de laatste tijd meer is dan anders.
Posts die alleen maar over spelling gaan en verder niks met het topic te maken hebben zijn imo toch offtopic posts. Als het heel structureel gebeurt door enkele mensen kan er denk ik wel een oomerking over gemaakt worden. Als mensen het gewoon als extra toevoegen bij hun posts en dat op een normale manier gebeurt zie ik en absoluut geen probleem in.
Sorry, maar met een stuk tekst als dit klinkt dyslectie meer als een excuus voor eventuele spelfouten...

Maargoed, als sommige mensen het nodig vinden om te mierenneuken, laat ze. Ik kom niet zo heel veel posts op dit forum tegen die voorzien zijn van dusdanig hemeltergend Nederlands dat ik het nodig vind om er een opmerking over te maken, maar dat soort opmerkingen houden het niveau hier wel enigzins acceptabel. Breezah-taal dient bestreden te worden.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 09:46
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Inderdaad, breezer-taal (vooral in felle kleurtjes) moet bestreden worden

en verder. Ik lees de meest rare 'd', 't' en 'dt' fouten. Ik bedoel, het maakt niet uit of je goed in Nederlands bent of niet, maar ik zie niet de logica van: ik werdt, en dat soort fouten kom ik toch wel een paar keer per dag tegen. Verbeteren, mits op een fatsoenlijke manier, lijkt me niet meer dan normaal.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 21-02-2005 @ 10:46 :
En verder. Ik lees de meest rare 'd', 't' en 'dt' fouten. Ik bedoel, het maakt niet uit of je goed in Nederlands bent of niet, maar ik zie niet de logica van: ik werdt, en dat soort fouten kom ik toch wel een paar keer per dag tegen. Verbeteren, mits op een fatsoenlijke manier, lijkt me niet meer dan normaal.
Ja, vreemd is dat he? Het valt mij ook vaak op. Je ziet dan mensen die eerst 'ik vindt' schrijven, maar verderop ook 'ik loop'. Waarom maken ze daar dan niet 'ik loopt' van? Dat staat net zo dom.

Maar helaas heerscht bij veel mensen nog steeds de instelling 'ik hoef het niet te weten, mijn Word heeft spellingscontrole' of 'goed spellen is voor nerds' of 'ach, je begrijpt toch wat ik wil zeggen'.

Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 20-02-2005 @ 22:50 :
Ik merk tegenwoordig dat iedereen hier zo ontzettend moeilijk doet over spelling. Af en toe worden in een topic alleen replies gemaakt, waarin men de d's en t's verbeterd... Sommige mensen zijn dyslectisch, andere zijn minder goed in spellen, wat boeien die kleine foutjes nou?
Dat je mensen afrekent op Breezer/chat taal, het compleet negeren van interpunctie, of andere dingen die een post totaal onleesbaar maken, ok, maar waarom maakt iedereen zich tegenwoordig zo druk om een aantal kleine fouten? De posts die zij erover maken zijn irriterender dan die verkeerde d of t...
Ik ben het helemaal met je eens.
Kijk, als er echt iets onleesbaars staat of ontzettende breezertaal, dan kan ik het begrijpen. Maar om nou 10 reply's over taal onder elkaar te zien, terwijl de topicstarter alleen een paar woordjes had die op -uh eindigden.. dat vind ik echt overdreven. Op die manier worden hele normale topics vaak om zeep geholpen. En 1 keer corrigeren is heus niet erg, maar daarna hoeft het niet steeds door iedereen herhaald te worden.
Wanneer ik het zie gebeuren probeer ik er altijd iets aan te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 20-02-2005 @ 23:45 :
ik sluit me volledig aan bij bovenstaande twee posts.
als ik een spellingsfout maak, dan zou ik daar ook graag op gewezen worden.
En dat juist omdat ik dyslectisch ben. En volgens mij is het de laatste tijd idd niet echt erger geworden.

Citaat:
Tsasil schreef op 21-02-2005 @ 09:27 :
Sorry, maar met een stuk tekst als dit klinkt dyslectie meer als een excuus voor eventuele spelfouten...
Ik mis de logica hier achter toch echt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 11:11
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 11:54 :
Ja, vreemd is dat he? Het valt mij ook vaak op. Je ziet dan mensen die eerst 'ik vindt' schrijven, maar verderop ook 'ik loop'. Waarom maken ze daar dan niet 'ik loopt' van? Dat staat net zo dom.

Maar helaas heerscht bij veel mensen nog steeds de instelling 'ik hoef het niet te weten, mijn Word heeft spellingscontrole' of 'goed spellen is voor nerds' of 'ach, je begrijpt toch wat ik wil zeggen'.

waar ik me nog het meest aan stoor is dat het vaak autochtone Nederlanders zijn die zo spellen (althans, dat valt mij op). Ik als halfbloedje, probeer uit alle macht door kennis en kunde een zekere status te verwerven waardoor ik onmisbaar word in de samenleving, terwijl rasechte Nederlanders zo goed en hard mogelijk proberen om als ongeschoolde en ongeletterde allochtonen over te komen; ik kan daar echt niet bij.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:08
Verwijderd
Ik denk niet dat ze dat bewust doen, hoewel ik me kan voorstellen dat het op de lagere schooltypes wel stoerder (of in elk geval minder erg) wordt gevonden om lagere cijfers te halen dan op het vwo, bijvoorbeeld.

Het is meer gewoon desinteresse aangezien er ook niemand is die ze erop wijst. Ik lees zelfs wel eens personeelsadvertenties in de krant met taalfouten erin (vaak dan geen werkwoordsfouten, maar onjuiste samentrekkingen en dergelijke) en daaruit blijkt dus dat er gewoon hele volksstammen zijn die zich niets meer gelegen laten liggen aan correcte spelling.

In elk geval maak ik geen onderscheid tussen allochtoon en autochtoon, tussen vmbo'er of gymnasiast. De Nederlandse werkwoordsspelling is gewoon basisschoolstof, die hoort iedereen te kennen, ook al heb je een IQ van 80.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 13:08 :
De Nederlandse werkwoordsspelling is gewoon basisschoolstof, die hoort iedereen te kennen, ook al heb je een IQ van 80.
Om even wat mieren te neuken: iemand met een IQ van 80 haalt de basisschool vaak niet tot en met het niveau van groep 8.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:14
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
dan doen ze hun best maar.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:22
Verwijderd
Wie?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2005 @ 13:13 :
Om even wat mieren te neuken: iemand met een IQ van 80 haalt de basisschool vaak niet tot en met het niveau van groep 8.
Iedereen die de basisschool kan afmaken dan. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum wel de lagere school hebben afgemaakt.

En trouwens, er is zo ongeveer niets simpeler dan het leren van de regels van de spelling. Dat je af en toe blijft hannesen met samentrekkingen en sinds de invoering van de nieuwe spelling niet precies weet waar nou een tussen-n hoort en waar niet, oké. Dat kan ik begrijpen. Maar als je consequent 'ik vindt' en 'hij zegd' blijft schrijven, dan ben je gewoon dom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 13:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Grammatica is puur een kwestie van regeltjes opvolgen. Als iemand bij moeilijke uitzonderingen een fout maakt, kan me dat weinig schelen. Maar de gewone ik-stam, jij-stam+t regels zijn ontzettend simpel. Je moet alleen even de moeite hebben genomen om te kijken wat precies de regel is. Dat heeft niets met intelligentie te maken maar met hoeveel het je kan schelen. En je hoeft ook niet intelligent te zijn om te weten dat "ikke weet niej sjo goewd hoe we dat moetuh doewn" niet correct is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 11:54 :
Maar helaas heerscht bij veel mensen nog steeds de instelling 'ik hoef het niet te weten, mijn Word heeft spellingscontrole' of 'goed spellen is voor nerds' of 'ach, je begrijpt toch wat ik wil zeggen'.
Argh jah...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 21-02-2005 @ 09:27 :
Sorry, maar met een stuk tekst als dit klinkt dyslectie meer als een excuus voor eventuele spelfouten...
Was dat maar waar. Punt is dat ik toch probeer mijn best te doen op de stuken die ik hier schrijf (en is ook afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om dat te doen) zodat het aantal taalfouten beperkt blijft. Het nederlands wat ik het meest gebruik gaat tegenwoordig gelukkig redelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:10
Verwijderd
Het grootste probleem is als je zulke fouten verbeterd, dat zo'n persoon dan aan je vraagt of het ook in het Nederlands kan. -.-
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik stoor me er wel degelijk aan, maar ja... Ik kan moeilijk 80% van de posts gaan verbeteren

Ik vind trouwens juist de d/t-fouten erg, maar ook sowieso, allebei en de verleden tijd van zeggen schijnen moeilijk te zijn.

Waar ik dan weer niet zo mee zit zijn de punten, komma's, hoofdletters en alinea's. Kom op zeg... t blijft een forum.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:16
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Grim schreef op 21-02-2005 @ 16:10 :
Het grootste probleem is als je zulke fouten verbeterd, dat zo'n persoon dan aan je vraagt of het ook in het Nederlands kan. -.-
verbetert

OMG en dat post op letteren
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
snoopy schreef op 21-02-2005 @ 16:37 :
Waar ik dan weer niet zo mee zit zijn de punten, komma's, hoofdletters en alinea's. Kom op zeg... t blijft een forum.
nee okee maar als iemand hele lange lappen tekst gaat schrijven en daar geen punt komma of uitroepteken bij gebruikt vind je het dan nog enigszins leesbaar ik dacht het niet het is trouwens echt vaak zo dat mensen op deze manier schrijven en daar erger ik me dood aan soms heb ik dan al geen zin meer om die mensen te helpen als ze dan commentaar krijgen worden ze soms nog boos ook ik heb altijd dat als ik een tekst lees zonder leestekens dat ik dan als het ware over de tekst schiet op zoek naar de punt en dan vaak hele woorden of zinsdelen niet lees maar ik hoop dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt het is echt irritant of niet ik overdrijf dan misschien maar het is wel zo dat verkeerd leestekengebruik echt tot onleesbare situaties kan leiden op onzin kan dat maar als je hulp wil met een belangrijkere zaak zou ik het niet zo doen overigens is het ook zo dat als je later wilt solliciteren je ook niet kunt verwachten dat iemand anders jouw brief schrijft dus je kunt het maar beter meteen gaan oefenen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik maak vrij veel taalvauten.
Maar wat ik wel weet is dat mijn taalgevoel door dit forum goet verbetert is.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:32
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Overigens vind ik dat mensen zich niet zoveel moeten aantrekken van correcties en dat br33zahs zulke "aanvallen" kunnen verwachten.

Citaat:
Internet
*EDIT*

Ik heb overigens een grotere hekel aan overmatig gebruik van leestekens en smilies dan aan typefouten.

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-02-2005 @ 17:28 :
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:29
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-02-2005 @ 15:21 :
Was dat maar waar. Punt is dat ik toch probeer mijn best te doen op de stuken die ik hier schrijf (en is ook afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om dat te doen) zodat het aantal taalfouten beperkt blijft. Het nederlands wat ik het meest gebruik gaat tegenwoordig gelukkig redelijk.


Alleen maar bewondering in dat geval, maar er wordt mij te vaak met 'Neit so zeikeh, ik ben tog dyslekties' gegooid, vandaar mijn ietwat allergische reactie.
Ik ken een aantal mensen met heftige dyslectie en die kunnen echt niet, hoe vaak ze het ook terug lezen en hoe goed ze de regels ook kennen, 3 zinnen foutloos schrijven. En het gaat dan niet om een misplaatst t-tje. Maargoed, mijn excuus als mijn reactie misschien wat onnadenkend was.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2005, 20:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 11:54 :
goed spellen is voor nerds
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:43
Verwijderd
Mensen die zeuren over spelfouten vind ik echt kansloos en neem ik niet serieus. Meestal gaan mensen op zulke dingen attenderen als ze inhoudelijk finaal zijn uitgelult. De sloebers.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:07
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-02-2005 @ 21:43 :
Mensen die zeuren over spelfouten vind ik echt kansloos en neem ik niet serieus. Meestal gaan mensen op zulke dingen attenderen als ze inhoudelijk finaal zijn uitgelult. De sloebers.
Zulke mensen op Gaudere's Law betrappen is dan wél weer een hobby van mij.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:11
Verwijderd
Ja, zeuren over spelfouten als verweer tegen een post die totaal ergens anders over gaat is natuurlijk zielig. Maar Gauloises, hoe lever jij eigenlijk papers voor de universiteit in? Schrijf je dan wel foutloos?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:50
Verwijderd
Het is in mijn ogen jammer dat aan uiterlijke schoonheid van teksten nog maar weinig aandacht besteed lijkt te worden, gelukkig ben ik één van de weinigen die daaronder gebukt gaan, want zoveel mensen die schoonheid, of het gebrek daaraan, zien, lijken er niet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:34
Scharfenberg
Avatar van Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Soms wijs ik mensen er wel op, soms erger ik mij ook aan stomme spelfouten. Zoals "hij vondt" of "jij vind". Zelf moet ik ook wat meer aan mijn spelling werken en meestal vind ik het daarom wel fijn dat ik erop geattendeerd word wanneer ik een fout maak.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-02-2005 @ 21:43 :
Mensen die zeuren over spelfouten vind ik echt kansloos en neem ik niet serieus. Meestal gaan mensen op zulke dingen attenderen als ze inhoudelijk finaal zijn uitgelult. De sloebers.
Dat ligt eraan. Ik zet het meestal klein onderaan mijn post. Het lijkt mij voor iemand die het onbewust doet niet geheel oninteressant om te weten. Scheelt je toch aftrek bij Nederlands om maar wat te noemen

En zeg nou zelf, je weet dat ik verschrikkelijk veel inhoud heb
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 01:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Offtopic:
Citaat:
Ieke schreef op 21-02-2005 @ 01:40 :
Ik vind het absoluut niet erger geworden eigenlijk. Ik krijg zelf al zo lang ik hier loop opmerkingen over mijn spelling (ik ben dyslectisch) en vind niet dat het op het de laatste tijd meer is dan anders.
Posts die alleen maar over spelling gaan en verder niks met het topic te maken hebben zijn imo toch offtopic posts. Als het heel structureel gebeurt door enkele mensen kan er denk ik wel een oomerking over gemaakt worden. Als mensen het gewoon als extra toevoegen bij hun posts en dat op een normale manier gebeurt zie ik en absoluut geen probleem in.
Sorry ik kon het niet laten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 05:56
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 21-02-2005 @ 17:16 :
verbetert

OMG en dat post op letteren
Mja, verbetert ziet er zo onlogisch uit...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:48
Verwijderd
Hoe kan dat er nou onlogisch uitzien? Als een werkwoord in de derde persoon enkelvoud staat eindigt het nooit op een d. Het is nooit hij zegd, zij vind of het betekend.

Als het goed is heb je dat er tot bloedens toe ingeramd gekregen op de basisschool: 'stam plus tee, juffrouw'. Dus ik zie niet in hoe het er met een d logischer uit kan zien.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2005 @ 10:48 :
Hoe kan dat er nou onlogisch uitzien? Als een werkwoord in de derde persoon enkelvoud staat eindigt het nooit op een d. Het is nooit hij zegd, zij vind of het betekend.
Voor jou is dat logisch, voor een ander misschien niet.

Citaat:
Als het goed is heb je dat er tot bloedens toe ingeramd gekregen op de basisschool: 'stam plus tee, juffrouw'. Dus ik zie niet in hoe het er met een d logischer uit kan zien.
Misschien is het wel niet "goed"? Of is het niet voor iedereen zo logisch als jij denkt?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 10:51 :
Voor jou is dat logisch, voor een ander misschien niet.

Misschien is het wel niet "goed"? Of is het niet voor iedereen zo logisch als jij denkt?
Nee, het is precies zoals Nare Man zegt: Het ís logisch. Dat 'voor jou' erachter plakken is alleen maar een goedpratertje voor emnsen die het fout blijven doen.

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-02-2005 @ 12:01 :
terwijl de topicstarter alleen een paar woordjes had die op -uh eindigden.. dat vind ik echt overdreven.
Breezah-taal dient bestreden te worden!

Wat ik ook zo ergerlijk vind: 'Je moet gewoon is zeggen dat...' in plaats van 'je moet gewoon eens zeggen dat...' ARGH!

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-02-2005 @ 11:09 :

Breezah-taal dient bestreden te worden!

Wat ik ook zo ergerlijk vind: 'Je moet gewoon is zeggen dat...' in plaats van 'je moet gewoon eens zeggen dat...' ARGH!
Waarom dan? Op een scholierenforum vind je nou eenmaal zulke taal. Als ik m'n eigen posts van een paar jaar geleden bekijk denk ik ook: wtf.. Maar zoiets gaat dus vanzelf wel weer over. Als het echt heel storend is dan is het natuurlijk terecht wat je zegt. Maar om nou om 1 of 2 woordjes meteen een opmerking te maken voegt toch niets toe. Mensen die "beetjuh" of "egt" of "w8" of "verw88" schrijven weten hartstikke goed hoe het echt hoort, maar schrijven gewoon in breezer/chat/msntaal.. het is dus niet nodig om hen iets te leren, want ze weten toch al hoe het hoort.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:20
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-02-2005 @ 12:17 :
Waarom dan? Op een scholierenforum vind je nou eenmaal zulke taal. Als ik m'n eigen posts van een paar jaar geleden bekijk denk ik ook: wtf.. Maar zoiets gaat dus vanzelf wel weer over. Als het echt heel storend is dan is het natuurlijk terecht wat je zegt. Maar om nou om 1 of 2 woordjes meteen een opmerking te maken voegt toch niets toe. Mensen die "beetjuh" of "egt" of "w8" of "verw88" schrijven weten hartstikke goed hoe het echt hoort, maar schrijven gewoon in breezer/chat/msntaal.. het is dus niet nodig om hen iets te leren, want ze weten toch al hoe het hoort.
Ja, en dat is alleen maar erger. Mensen die het express fout schrijven.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 12:11
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06
Verhalen & Gedichten De merkwaardige man die de dood bereikte
Tisch
36 28-07-2003 19:12
Verhalen & Gedichten Beautifull depression
vrolijkevlinder
19 20-12-2002 17:34
Verhalen & Gedichten The Collector (of moet ik het anders noemen?)
SounD
6 17-07-2002 02:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.