Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Weet niet of ik dit hier mag vragen aangezien we hier eigenlijk moeten vertellen wat we lezen maar om er nou een heel nieuw topic voor aan te maken.... Heeft iemand al iets gehoord over 'Het boek van de kinderen' van A.S. Byatt? Kan nog geen lezersreacties vinden maar hij staat zo mooi in de etalage van de boekenwinkel .

Maar eerst nog steeds Dave Eggers en mijn moeder heeft 'Kleine Bij' meegenomen op vakantie (ik zit even zonder geld maar wilde het hebben dus ik heb het heel snood mijn moeder aangeraden ) dus die komt hierna... maar dit leek me wel een optie voor daar weer na . Dus: Wie weet er iets?[afbeelding]
Na Kleine Bij heb ik een dag niet gelezen omdat ik moest huilen

Nu lees ik wie scheep gaat van Rascha Peper.
Advertentie
Oud 03-06-2010, 22:08
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Nu lees ik wie scheep gaat van Rascha Peper.
Mooi boek.

Ik lees Earthly Joys van Philippa Gregory.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 04-06-2010, 11:26
wup
wup is offline
Het Diner, van Herman Koch, omdat ik toch wel benieuwd was en zin had in een Nederlands boek. Tot nu toe is ie ok.
Oud 04-06-2010, 22:25
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Sleepless Er is een epidemie van een ziekte die er voor zorgt dat men niet meer kan slapen. Best nerveus
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 04-06-2010, 22:45
Kirsten1994
Avatar van Kirsten1994
Kirsten1994 is offline
AH! Lees op dit moment géén boek (uitzonderlijk voor mijn doen).
Heb net gister avond Schaduw Zuster van Simone v/d Vlugt uitgelezen..

= spannend, leuk. Roman/litheraire thriller
__________________
every rainbow needs his rain.
Oud 05-06-2010, 06:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
(weer) tussendoor: Het mysterie van Mont Saint Michel - Maxime Chattam. Iemand leest namelijk het andere boek waar ik in bezig was...
Oud 05-06-2010, 11:53
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
To Have and Have Not - Ernest Hemingway
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 05-06-2010, 21:06
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ben bezig in Zwartwaterkoorts van Rascha Peper.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 06-06-2010, 10:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De eenzaamheid van de priemgetallen. Leuk wel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-06-2010, 13:15
zahra1
zahra1 is offline
Ik lees nu "My left foot" door Christy Brown. Heb de film gezien, boek is zeker en vast beter!
Oud 06-06-2010, 20:44
Saerwen
Saerwen is offline
Ik heb net Brisgnr van Christoffer Paolini uit.(Eragon en Oudste zijn ook van die schrijver) Wat een geweldig mooi boek, je kunt er helemaal bij weg dromen...Kan niet wachten tot deel 4 uitkomt
Oud 11-06-2010, 20:38
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Het zijn net mensen over journalistiek in en over mensen uit het Midden Oosten. Confronterend, heel interessant.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 11-06-2010, 21:35
Verwijderd
De Achtjaarlijkse God van Eddy C. Bertin

Een SF-meesterwerk, al zeg ik het zelf.
Oud 12-06-2010, 08:40
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Het zijn net mensen over journalistiek in en over mensen uit het Midden Oosten. Confronterend, heel interessant.
Goed boek, leidt echt tot nieuwe inzichten
Oud 12-06-2010, 16:59
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Momenteel ben ik bezig in Komt een vrouw bij de dokter van Kluun, maar het weet me tot nu toe nog niet echt te boeien...

Citaat:
Het Diner, van Herman Koch, omdat ik toch wel benieuwd was en zin had in een Nederlands boek. Tot nu toe is ie ok.
Dát vind ik nou echt een goed boek.
__________________
Je bent zelf een signature.
Oud 12-06-2010, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Net zo goed als Norwegian Wood (of heb je die niet gelezen)?
Citaat:
Norwegian Wood is (imo) nog veel beter dan Kafka aan het strand. ^^
Ik heb Kafka on the Shore gelezen en die vond ik heel goed, Norwegian Wood staat nog op m'n lijstje. De Opwindvogelkronieken weer ingeleverd; die wil ik echt liever in het Engels lezen, dus die is besteld
Oud 13-06-2010, 21:26
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Goed boek, leidt echt tot nieuwe inzichten
Zeker, maar opbeurend is het niet te noemen.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 14-06-2010, 13:30
Verwijderd
'De tas van de leraar' van Hiromi Kawakami. Geen slecht boek, erg goed geschreven en zeker niet onprettig om voor het slapen gaan een paar hoofdstukken van te lezen, maar ik bleef me afvragen waarom het nergens écht interessant wordt. Volgens mij is dat omdat er gewoon geen enkele vorm van een probleem in zit, althans, het lijkt erop dat het die Tsukiko en meneer Matsumoto-Sensei van een leien dakje gaat.
Oud 14-06-2010, 18:43
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Meneer Beerta - Voskuil. Dat is het eerste deel van de serie 'Het Bureau'.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 16-06-2010, 16:42
Verwijderd
Danny the champion of the world van Roald Dahl. De eerste keer dat ik een boek in het Engels écht leuk vind om te lezen
Oud 16-06-2010, 19:58
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Danny the champion of the world van Roald Dahl. De eerste keer dat ik een boek in het Engels écht leuk vind om te lezen
Daantje de wereldkampioen, geweldig boek Roald Dahl leest sowieso prettig, vooral in het Engels
Oud 16-06-2010, 20:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
Dood in Venetië, Thomas Mann.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 17-06-2010, 21:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net 'Dewey, de bibliotheekkat' gelezen (voorheen 'Met fluwelen pootjes). Van Vicky Myron en Bret Witter. Heerlijk kattenverhaal <3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-06-2010, 16:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Schaduwzuster van Simone van der Vlugt. Het bevalt me. (:
Oud 18-06-2010, 17:50
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ziek van Liefde van Ian McEwan. Volgens mij beter bekend als Enduring Love. Ik heb de film al gezien, maar volgens m'n vader is het alsnog goed te lezen.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 20-06-2010, 10:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Meneer Beerta - Voskuil. Dat is het eerste deel van de serie 'Het Bureau'.


DroomNummerNegen van Mitchell.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-06-2010, 10:22
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Inmiddels 'Kleine Bij' gelezen en ik vond het mooi maar ik vind het hele mysterieuze gedoe erover een beetje aanstellerij. Er zit echt niets in de plot dat zo spectaculair is dat je iemand er niet van tevoren over mag vertellen, naar mijn idee. Echt een publiciteitsstunt dus....

En ik vond het dus mooi en heel prettig geschreven maar in hetzelfde thema vind ik 'Wat is de Wat' echt 100.000 keer aangrijpender. Dat boek gaat echt niet meer uit mijn geheugen.

Inmiddels lees ik 'Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit' van dezelfde schrijver als bovenstaande, stiekeme aanbeveling . Wat een fijne man, die Eggers.
Oud 20-06-2010, 14:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gerechtigheid (deel 3 van de Millennium serie) van Stieg Larsson.
Oud 21-06-2010, 20:29
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Snow white, blood red over de Russische revolutie gezien vanuit het oogpunt van Arthur Ransome.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 22-06-2010, 09:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Inmiddels lees ik 'Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit' van dezelfde schrijver als bovenstaande, stiekeme aanbeveling . Wat een fijne man, die Eggers.
Ik raad je hem écht aan over een tijdje te herlezen in het Engels, wat mij betreft issie dan echt nog vele malen leuker/grappiger/ontroerender!

Ik heb Dood in Venetie inmiddels uit en ik vond het interessant en mooi om een keer van van Mann te lezen. Nu weer verder in Me talk pretty one day - Sedaris en de Metamorfosen - Ovidius.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 26-06-2010, 06:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Franca Treur - Dorsvloer vol confetti
Oud 26-06-2010, 09:05
Verwijderd
Ik ga zo beginnen in boek 1 van 1q84 van Haruki Murakami <3
Oud 26-06-2010, 12:52
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
spijt van carry slee en op school schipper van de bontekoe weet alleen niet wie de schrijver is
Oud 26-06-2010, 13:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
'De taal van de stilte' van Frances Itani. Niet overal even boeiend, maar wel heel mooi hoe de wereld vanuit een dove vrouw wordt beschreven.
Oud 26-06-2010, 14:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tess Gerritsen - Verdwijn. Net uit. Fijn, spannend boek
Nu begonnen aan: Karin Slaughter - Genesis
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-06-2010, 15:14
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Schlafes Bruder, van Robert Schneider. Bijna uit, nog vijf pagina's.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 27-06-2010, 08:38
Verwijderd
In de zon kijken (of was het tegen de zon kijken? Hm.) van Anne Provoost.

Stiekem vind ik de hoofdpersoon, die Chloë, best wel stom.
Oud 27-06-2010, 20:58
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
A feast for crows tot ik weer naar de bib kan. Ah, Martin <3
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 27-06-2010, 21:01
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
A feast for crows tot ik weer naar de bib kan. Ah, Martin <3
LOVE!
Ik wil A dance with dragons.

Tot die tijd vermaak ik me met Zero, van Denis Guedj.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 28-06-2010, 20:00
Englander
Avatar van Englander
Englander is offline
Citaat:
Ik ga zo beginnen in boek 1 van 1q84 van Haruki Murakami <3
En is ie een beetje goed? After Dark vond ik vrij zwak eigenlijk.
__________________
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn't hurt.
Oud 28-06-2010, 21:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Franca Treur - Dorsvloer vol confetti
Ik had er (veel) meer van verwacht, wat viel dit boek me tegen...

Nu bezig in Zondaarskind van Marion Pauw.
Oud 29-06-2010, 10:16
Verwijderd
Meneer Beerta (deel 1 van het Bureau) van JJ Voskuil.
Oud 29-06-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
En is ie een beetje goed? After Dark vond ik vrij zwak eigenlijk.
Ik vind 'm tot nu toe goed, ja, het blijft heel erg in m'n hoofd zitten, en dat is meestal een goed teken Ben nu over de helft in deel 1, dus nog wel even te gaan.

Recensies zijn heel wisselend, NRC en Trouw waren vrij negatief vond ik (vooral de NRC, maar die mening deel ik tot nu toe echt niet). Humo is juist weer vrij positief. In ieder geval vind ik 't het lezen wel waard. (En de recensies verklappen echt veeel over het plot, dus niet lezen )
Oud 29-06-2010, 19:40
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
LOVE!
Ik wil A dance with dragons.

Tot die tijd vermaak ik me met Zero, van Denis Guedj.
Ssst, elke keer als iemand dat zegt vermoordt Martin nog een Stark

Ik las Echte mannen eten wel kaas. Wat slecht zeg. Ik hoop dat hier geen eindredactie over heen is gegaan, want het is bitter slecht opgeschreven en gezet. Er zitten spel- en grammaticafouten in, dingen worden meerdere malen herhaald. Ai
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 29-06-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Wat slecht zeg. Ik hoop dat hier geen eindredactie over heen is gegaan, want het is bitter slecht opgeschreven en gezet. Er zitten spel- en grammaticafouten in, dingen worden meerdere malen herhaald. Ai
Ik zweer dat ik niet de redactie van dat boek heb gedaan.
Ik maak mij bij dàt boek eigenlijk meer zorgen over het onderwerp..
Hoewel, is mij ooit eens gezegd dat als ik mijn huid zou laten bruinen (ieuw ) en ik aan powertraining zou doen, ik eigenlijk nog niet zo'n slechte loverboy zou zijn...

Nu aan het (her)lezen:
Het Raadsel van de Ringen (trilogie) van Thomas Ross.
Geniaal schrijver. Die man kent zijn stiel.
Oud 30-06-2010, 08:07
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Meneer Beerta (deel 1 van het Bureau) van JJ Voskuil.
Ik heb 'm gisteren uitgelezen. Hoe vond jij het boek? Ik sluit me bij Vogelvrij aan. Dat ge-emmer de hele dag over de simpele zaken, heerlijk en herkenbaar. Op mijn stage ging het er precies zo aan toe.
Ondertussen heb ik ook Publieke werken van Thomas Rosenboom gelezen. Vond ik wel leuk.
Vanmiddag weer naar de bibliotheek om nieuwe boeken te halen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 30-06-2010, 09:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Giles: Ik kan me voorstellen dat het een haastproject is geweest, het moest natuurlijk tegelijkertijd uitkomen met die uitzending van Peter R. de Vries en als je dan nog een half jaar wacht, is het lang zo interessant niet meer.

@Lilium: Toevallig, ik neem Publieke Werken mee op vakantie

Maar eerst herlees ik Zout van Sylvia de Boer en het is net zo leuk als ik me herinnerde
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-06-2010, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 'm gisteren uitgelezen. Hoe vond jij het boek? Ik sluit me bij Vogelvrij aan. Dat ge-emmer de hele dag over de simpele zaken, heerlijk en herkenbaar. Op mijn stage ging het er precies zo aan toe.
Ondertussen heb ik ook Publieke werken van Thomas Rosenboom gelezen. Vond ik wel leuk.
Vanmiddag weer naar de bibliotheek om nieuwe boeken te halen.
Oh, ik had niet gezien dat er nog iemand was die 'm nu las! Ik ben pas op een derde van het boek ongeveer, maar ik vind het erg leuk tot nu toe. Inderdaad ook herkenbare dingen. En ik vind het extra leuk omdat ik taalwetenschap studeer en ik dus soms dingen lees over taalkaarten enz., en dat er mensen in voorkomen die ik wel van naam ken (hun echte naam dan ) door mijn studie.
Oud 30-06-2010, 12:27
Verwijderd
Ik ben nog maar eens De Inwijding van Margaret Mahy aan het herlezen. Het is in feite niet zo goed geschreven en het past echt wel in het tienergeflirt met heksen en vampieren, maar ik blijf Sorensen (Sorry) Carlisle echt aantrekkelijk beschreven vinden. Vroeger was ik er verliefd op ^^ en ben ik een heel verhaal gaan schrijven dat op hem gebaseerd was.
Oud 30-06-2010, 16:44
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Ssst, elke keer als iemand dat zegt vermoordt Martin nog een Stark

(...)
Zolang het Arya maar niet is. De cliffhanger van haar laatste hoofdstuk was té goed. Ik haat George R.R. Martin. Maar ja, George Martin is not your bitch, dus we blijven braaf wachten. En natuurlijk heb ik ooit deel 1 in het Nederlands gekregen, dus mag ik nog wachten tot A dance with dragons in het Nederlands uit is voordat ik 'm in mijn boekenkast kan zetten, ook.

@Mutant, geheel in jouw stijl: Dead and Gone, van Charlaine Harris.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.