Oud 21-10-2014, 19:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik maak in of rond het weekend regelmatig een pan verse soep. Vaak wel anderhalf-twee liter. Teveel om in een keer op te eten maar invriezen vind ik ook niet handig want vaak maak ik het bijvoorbeeld op vrijdag en dan eten we er het hele weekend van. Ik laat het nu dan gewoon in de soeppan op de aanrecht staan en breng het even aan de kook en laat het goed doorkoken voor ik het weer eet. Kan dat kwaad of niet? Ik probeer het niet langer dan twee-drie dagen te laten staan maar telkens overgieten van de pan in een bakje voor in de koelkast vind ik zo'n gedoe. Hoe doen jullie dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2014, 21:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik laat de soep eerst afkoelen en zet 'm dan met pan en al in de koelkast, die ik de dag erna weer kan opwarmen. Als er meer porties in de pan zitten, schep ik wat ik nodig heb in een andere pan om op te warmen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 22:45
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Wat Hawahaai zegt.. buiten de koelkast bewaren lijkt me niet zo handig.. zeker niet als er vlees in zit.. maar in de koelkast kun je het makkelijk 3, 4 dagen bewaren.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 09:30
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Volgens mijn vriend mag je niet meer dan 1x iets opnieuw opwarmen m.b.t. bacteriën.

Dus bij ons wordt de soep gemaakt, warm opgegeten, na afkoeling pot in koelkast, nadien porties uitgenomen en afzonderlijk opwarmen.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik laat de soep eerst afkoelen en zet 'm dan met pan en al in de koelkast, die ik de dag erna weer kan opwarmen.
Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 15:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Af laten koelen en bewaren in de koelkast. Per portie opwarmen. zoals hierboven gezegd wordt.

Eén dag op het aanrecht laten staan kan niet zo veel kwaad overigens. Zo lang het in de keuken maar niet warm is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 19:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn soeppan is acht liter dus die past niet in de koelkast. Ik heb een halfopen keuken dus het is er ook niet echt koel. Toch maar in een bakje doen dan als ik het langer wil bewaren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 19:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Of je giet het over in een kleinere pan.

Waarom maak je trouwens soep in een 8 literpan terwijl je per keer maar anderhalf tot twee liter soep maakt?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.