Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 13:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Om 22:30 waren we op het station te Utrecht, na de A&N meeting. Ik reisde tot Arnhem samen met Joostje.
Daar werd omgeroepen dat er tussen Ede-Wageningen en Arnhem een boom op de rails lag, en er konden geen treinen rijden. Men zou vanaf Ede in een bus naar Arnhem moeten.

Dus om 22:45 naar spoor 12b voor de Intercity naar Nijmegen, van 22:49 (die zou dus maar tot Ede rijden). Die kwam pas om 23:05 aan, niet uit Den Helder-Amsterdam, maar uit Arnhem, wat al niet klopt. Er was geen personeel. De vertektijd van de vólgende trein passeerde, 23:19, en onze trein werd meteen ook de volgende.
Om 23:40 was er dan eindelijk personeel gevonden op een trein uit Eindhoven.
De conducteur wist niet dat er bussen reden van Ede-Wageningen naar Arnhem, die dacht dat we in de trein moesten blijven zitten in Ede totdat de boom was opgeruimd. Ik moest de conducteur dus vertellen dat ze moest omroepen dat er in Ede bussen klaar stonden.
Die bussen, dat was dus één bus.
Waar zo'n 300 mensen in wilden (een heel dubbeldeks-IRM4 treinstel).
Wij kwamen gelukkig in de eerste bus.

Ik zat naast wat andere mensen, waaronder een Amerikaan, die vertelden dat zij uit Amsterdam kwamen. En hoe?
Om ong. 20:30 waren zij uit Amsterdam Centraal vertrokken met de Intercity naar Nijmegen. Bij Abcoude stopte de trein; die kon niet verder rijden. Er kwam nog een andere Intercity in de tegengestelde richting aan (Utrecht-Amsterdam). En dus werd besloten dat de IC Den Helder-Amsterdam-Utrecht-Nijmegen terug zou gaan van Abcoude naar Amsterdam en daar omgeleid zou worden via Hilversum naar Utrecht. Op het perronnetje van Abcoude moesten alle mensen dus van de IC Utrecht-A'dam in de andere trein die terug zou rijden naar A'dam.
Uiteindelijk kwam de trein die om 20:30 uit Amsterdam was vertrokken om (ik schat) 22:45 in Utrecht aan. Waar men een dik uur pauze kreeg en in een ándere trein moest overstappen (die waar ik ook in stapte).
De mensen die om 20:30 uit Amsterdam vertrokken waren met een rechtstreekse Intercity naar Arnhem, wat normaal ong. 1:15 uur rijden is, waren nu om 0:40 in Arnhem, met 2 treinen en een bus. Dat waren dan alleen de mensen in de eerste bus (waar wij ook in zaten), de overige 300 mensen die nog in Ede stonden zullen wel nóg later in Arnhem zijn gekomen.

Om 0:40 in Arnhem aan gekomen (er waren werkzaamheden tussen Arnhem en Zutphen waardoor er bussen ipv. treinen zouden rijden) was de laatste bus naar Zutphen net weg (0:30).

In Utrecht op het perron had een perrondiensteleider me nog verteld dat als de laatste NS-bus naar Zutphen weg was, NS wel een taxi zou betalen.
En de conducteur van de IC Utrecht-Ede had even naar Arnhem gebeld om te regelen dat de laatste bus naar Zutphen zou wachten op de bus uit Ede (waar ik in zou stappen).
Te Arnhem kreeg ik te horen dat de eerstvolgende bus om 4:00 zou gaan, en er zou echt geen taxi komen.
Toen er uiteindelijk 20 mensen in Arnhem stonden voor Zutphen, besloten ze dan toch maar een bus naar Zutphen te laten rijden, een Arnhemse stadsbus. Leuk, 40 km in een stadsbus, maar ik kwam in Zutphen. Ik moest de chauffeur (vrouw van 30, met oa. een leren broek met riempjes aan, en dat is niet verzonnen) nog de weg wijzen, zij was niet zo bekend met Zutphen.

Uiteindelijk was ik om 1:40 in Zutphen.

Ben dus van 22:30 tot 1:40 onderweg geweest over een stukje wat normaal 1:10 uur is.

Leve de NS.

Het was natuurlijk niet de schuld van de NS dat er bomen op de rails lagen, dat kwam door de storm. Maar de NS had wel beter voor vervangend vervoer kunnen zorgen, ipv. mij te vertellen dat de laatste bus naar Zutphen net weg was en ik maar de hele nacht moest wachten, tot 4:00. Geweldig.

En autodropje en waaromniet? moesten dus naar Hoorn, via Amsterdam dus, en Tampert naar Amsterdam. Ben wel benieuwd hoe zij moesten reizen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 13:45
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

(Heel verhaal)
Duidelijk is dat er geen goed rampenplan is. Een boom die omvalt is buiten de schuld van de NS, natuurlijk. Maar als er dan een chaos als deze optreedt, laat het maar blijken dat bij het minste of geringste incidentje het hele treinverkeer plat ligt. En dat kan niet.

Het lijkt me op zich moeilijk te regelen. Daar zit een enorme logistiek achter wat waarschijnlijk veel geld kost. Een bedrijf heeft dat er niet voor over. Ik hoop dan ook dat de privatisering van de NS teruggedraaid word.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 13:50
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
werd omgeroepen dat er tussen Ede-Wageningen en Arnhem een boom op de rails lag,


Dat is nog eens een spoorboom

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:19
Verwijderd
Mein Gott, wat een verhaal. Tja, bij de NS hebben ze al geruime tijd last van algehele malaise.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:51
Verwijderd
begint zo langzamerhand een cliche te worden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:54
Requiem II
Requiem II is offline
Tsja. Ik ga er de laatste tijd maar gewoon vanuit dat een trein niet of later rijdt.

Wat betreft rampverhalen kan het allemaal nog veel erger... Ik ben een keer met een reis van Sittard naar Amsterdam die normaal 2,5 uur duurt ongeveer van 20.30 uur tot 03.30 bezig geweest . Heb wel in tien verschillende treinen of bussen gezeten .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:05
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Requiem II schreef:

Wat betreft rampverhalen kan het allemaal nog veel erger... Ik ben een keer met een reis van Sittard naar Amsterdam die normaal 2,5 uur duurt ongeveer van 20.30 uur tot 03.30 bezig geweest . Heb wel in tien verschillende treinen of bussen gezeten .
Ik over hetzelfde traject maar dan van Amsterdam naar Sittard net 1 uur langer dan jij
(kwam door een bommelding)

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:37
Verwijderd
Mwah..zoveel problemen heb ik er nooit mee eigenlijk.

Ik ga redelijk vaak van Rotterdam Centraal terug naar Zutphen. Als ik dan om 23:07 de Intercity naar Utrecht pak en daar om 23:50 de Intercity naar Arnhem/Nijmegen ben ik rond een uurtje of 00:30 in Arnhem. Daar om 00:38 de stoptrein naar Zutphen..

Je komt iig altijd thuis is mijn ervaring..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:39
odysseus17
odysseus17 is offline
Ik reis vijf dagen per week met de NS, twee uur per dag. En dat gaat vrijwel altijd goed , ik ben dan ook zeer tevreden over de NS.

Zie hier: http://www.vriendenvanns.nl

Groeten,

Odysseus
__________________
Op een dag komt alles goed!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:48
PV
PV is offline
Citaat:
odysseus17 schreef:
Ik reis vijf dagen per week met de NS, twee uur per dag. En dat gaat vrijwel altijd goed , ik ben dan ook zeer tevreden over de NS.

Zie hier: http://www.vriendenvanns.nl

Groeten,

Odysseus
Van de site:
Voelt u zich gestrest en heeft u behoefte aan onthaasting? Hieronder vindt u een overzicht van trajecten waarvoor is aangegeven dat u voor het zelfde geld langer kunt genieten van uw treinreis. Veel reisplezier! * de werkzaamheden/vertragingen volgen *

NS-humor

Naja ik heb niet veel problemen met de NS... aan iemand die voor een trein springt kunnen ze zelf weinig doen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 20:16
drama
Avatar van drama
drama is offline
Je moet je gewoon niet zo opfokken...

Vreemd genoeg heb ik bijna nooit problemen met de trein. Als je vertraging hebt, boeiend, fok jezelf niet op...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 21:39
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
En autodropje en waaromniet? moesten dus naar Hoorn, via Amsterdam dus, en Tampert naar Amsterdam. Ben wel benieuwd hoe zij moesten reizen...
mjah t ging bij ons ook denderend , er is genoeg vertraging om het hele bedrag van het kaartje terug te vragen.

De eerste trein vanuit Utrecht naar Amsterdam ging niet, de tweede wel, maar deze had al vertraging en reed zodanig sloom dat we nog meer vertraging opliepen. Hierdoor miste we onze aansluiting op Amsterdam centraal en moesten we 3 kwartier ofzo wachten. Waaromniet? was ondertussen nogal ziek geworden, wat het er ook niet beter op maakte. En vandaag ben ik ziek (ik vraag me af wat ze in die pizza hadden gestopt )

[edit]En nu vergeet ik nog dat de trein naar Hoorn achter een goederentrein zat waardoor we ook nog redelijk wat vertraging opliepen[/edit]
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 22:44
Pedro Hermano
Avatar van Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Tegenwoordig hebben ze in de herfst bij de NS altijd last van natte bladeren op de rails, dan schijnen de rails erg glad te worden. Vroeger hadden ze daar nooit last van, volgens oudere familieleden (ouders, grootouders, ooms/tantes) die frequent met de trein reizen/reisden. Wat is er dan veranderd aan het materieel van de NS(of aan die blaadjes)? Kan iemand mij dat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 00:20
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Pedro Hermano schreef:
Tegenwoordig hebben ze in de herfst bij de NS altijd last van natte bladeren op de rails, dan schijnen de rails erg glad te worden. Vroeger hadden ze daar nooit last van, volgens oudere familieleden (ouders, grootouders, ooms/tantes) die frequent met de trein reizen/reisden. Wat is er dan veranderd aan het materieel van de NS(of aan die blaadjes)? Kan iemand mij dat uitleggen?
Meer bomen???

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 07:35
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Pedro Hermano schreef:
Tegenwoordig hebben ze in de herfst bij de NS altijd last van natte bladeren op de rails, dan schijnen de rails erg glad te worden. Vroeger hadden ze daar nooit last van, volgens oudere familieleden (ouders, grootouders, ooms/tantes) die frequent met de trein reizen/reisden. Wat is er dan veranderd aan het materieel van de NS(of aan die blaadjes)? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ik veronderstel de reissnelheid. Als je met een gangetje van twintig in t uur over wat bladeren tuft geeft dat beduidend minder risico's dan met 140 Maar dit kan btw ook bull shit zijn, maar kon niets anders bedenken , behalve dat ze gewoon dom zijn
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 10:47
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
PV schreef:
Naja ik heb niet veel problemen met de NS... aan iemand die voor een trein springt kunnen ze zelf weinig doen.

Idd, zo krijgt de NS ook altijd de schuld als er weer eens iemand te stom is om te wachten als er een trein aankomt op een overweg...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:24
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Idd, zo krijgt de NS ook altijd de schuld als er weer eens iemand te stom is om te wachten als er een trein aankomt op een overweg...
Een paar jaar geleden was het anders een heel stuk fijner (en zekerder) met de NS te reisen. Gaat me niet vertellen dat de afgelopen jaren het aantal voor-de-trein-springers explosief gegroeid is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:01
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Een paar jaar geleden was het anders een heel stuk fijner (en zekerder) met de NS te reisen. Gaat me niet vertellen dat de afgelopen jaren het aantal voor-de-trein-springers explosief gegroeid is.

Dankzij al die negatieve publiciteit hebben ze nu natuurlijk wel meer landelijke bekendheid

Maar ik bedoel gewoon dat de NS ook vaak de schuld krijgt van dingen waar ze niks aan kunnen doen...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #39
coopergirl
487 08-10-2005 23:23
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje
duivelaartje
28 30-07-2004 17:21
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje.
Ieke
0 04-06-2004 23:07
Verhalen & Gedichten schrijfwedstrijd.....heb een stuk geschreven
kikounette
10 24-04-2004 17:36
Verhalen & Gedichten De Nerderige Zak
Just Johan
3 21-07-2003 23:20
ARTistiek De verkeerde kant
dystopia
16 22-01-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.