Oud 05-06-2012, 12:32
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik heb een probleempje en ik hoop dat dit het goede subforum is. Ik droom namelijk te veel - gewoon, letterlijk. Ik ga in bed liggen, val in slaap, en slaap voor geen meter omdat ik zoveel droom. Het zijn niet persé nachtmerries en ik denk niet dat er een betekenis achterzit, maar het is zo irritant. Na iedere droom word ik wakker, meestal ongeveer drie keer per nacht. Overdag weet ik soms niet meer wat ik heb gedroomd en wat echt is gebeurd en ik ben moe omdat ik gewoon niet uitgeslapen ben. Mijn slaapritme is tamelijk normaal en wat ik doe voor ik ga slapen heeft niet echt invloed op hoeveel ik droom.
Wat moet ik hiertegen doen? Zijn er trucjes om dromen uit te zetten?
Oh en over lucide dromen: dat kan ik meestal wel, maar het maakt niet echt uit, want het enige wat ik ermee bereik is dat ik mezelf in al te erge nachtmerries wakker kan maken, en dan ben ik alsnog wakker (en dat ik in mijn dromen kan doen wat ik wil - dat is wel grappig, maar ik heb gewoon geen zin om elke nacht een paar uur rond te vliegen). Dus, dat helpt niet echt.
Ik ben met alle tips blij want dit is irritant.
Kusjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 12:39
Yndi
Avatar van Yndi
Yndi is offline
Je zegt dat je lucide dromen hebt, als je een nachtmerrie hebt, kun je die toch veranderen in goede droom?
Althans, ik zelf heb allang lucide dromen, al 4 jaar ongeveer, je kunt gewoon alles veranderen, if you really want.
Dromen kun je niet zomaar uitzetten, you'll have to deal with it I guess.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Je zegt dat je lucide dromen hebt, als je een nachtmerrie hebt, kun je die toch veranderen in goede droom?
Althans, ik zelf heb allang lucide dromen, al 4 jaar ongeveer, je kunt gewoon alles veranderen, if you really want.
Dromen kun je niet zomaar uitzetten, you'll have to deal with it I guess.
Zo lucide kan ik niet dromen als ik een nachtmerrie heb. Of nouja, als hij gewoon een beetje onprettig is en verder niks wel, maar als het te erg is ben ik gewoon te bang om iets anders te denken dan 'ohmijngod wakkerworden nununu', geloof ik. Maar ik kan het ook nog niet zo lang.

En, dat zou best jammer zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 13:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
magnesium nemen of mediteren/je hoofd proberen leeg te maken voor het slapen je kan proberen kalmerende geluiden op om wat relaxter in slaap te vallen, maar dat laatste werkt voor mij niet heel goed.
Ik droom ook waanzinnig veel en raak er niet veel uitgeruster van. Magnesium zorgt dat je net iets dieper slaapt alhoewel de bij mij wel blijven. Mediteren maakt je hoofd wat rustiger (ik ben een enorme piekeraar en ben er van overtuigd dat je in dromen iig een deel verwerkt van dagelijkse gebeurtenissen en als je rustiger in slaap valt slaap je dus automatisch ook beter)
En als je lucide kunt dromen tijdens je droom gewoon denken 'schijt aan dit alles ik val hier nu gewoon ter plekke in slaap' (dat kost wel een hoop oefening)
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 14:49
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Ook veel mensen kunnen alleen dromen als ze op hun rechterzij liggen, en niet of bijna niet op hun linkerzij. Misschien een test waard?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:52
Verwijderd
Tijdens je slaap ruim je dode en beschadigde hersencellen op. Dingen die je overdag bezighouden zorgen natuurlijk voor gebruik van bepaalde hersencellen en 'paden', een deel daarvan moet je weer vervangen dus daar droom je dan 's nachts vaak over.

Dromen gebeurt in meerdere en mindere maten in bepaalde slaapfasen, verschillend per persoon. De meeste mensen dromen vooral in hun diepe slaap. En dan ook vrijwel continu. Maar dromen onthoud je pas wanneer je er bewust over nadenkt, iets wat gebeurt als je wakker wordt in het proces. Je wordt wakker door de droom zelf, of door andere dingen als naar de wc moeten of harde geluiden buitenaf. Zijn er mischien zaken die jouw slaap storen? Drink je teveel 's avonds? Heb je eigenlijk te weinig geslapen als de wekker gaat? Verder kan het helpen je hersenen wat rustiger te krijgen voor je slaapt, door niet meer druk te doen vlak voor het slapen (tv/computer niet, idd wel mediteren).
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:00
Verwijderd
Mijn eerste gedachte is inderdaad ook proberen om je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen. Dat kan door te mediteren, maar k weet van mezelf dat ik heel rustig ga slapen als ik voordat ik ga slapen nog ga wandelen/bewegen in de buitenlucht. Minstens een half uur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Verbrijzelde dromen met kinderlijke onschuld
Verwijderd
0 06-04-2007 17:14
Verhalen & Gedichten verloren in een droom
Kanya
2 28-06-2005 23:22
Verhalen & Gedichten heeft het nut om verder te gaan?
vleermuismaatje
28 20-04-2005 09:19
Psychologie Vertel je wens(en), droom(-o+en) en hoe denk je die te kunnen realiseren?
iamre18
27 19-12-2002 16:35
Verhalen & Gedichten meerdere niet zo super goeie maar wel grappige gedichtjes
wizzardezz
3 25-04-2002 17:22
Psychologie Vrij onbelangrijk, dus als je betere dingen te doen hebt, lees het dan niet..
Morphia
10 21-04-2002 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.