Oud 14-10-2001, 16:11
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline

Toen ik net had leren klokkijken, wou ik het als verrassing laten zien aan mijn ouders. Ik stond vroeg op om ontbijt voor ze te maken en ze te wekken voor werk, zodat ze trots konden zijn op mijn klokkijken en blij zouden zijn met hun ontbijt op bed. Alleen was die poging tot mijn ouders trots en blij maken helemaal mislukt, en waren ze heel erg boos op me geworden (nou, dat dacht ik toen dus). Kinderen van die leeftijd zijn niet zo zelfverzekerd, en ouders betekenen alles voor hun, dus als hun ouders boos zijn op ze, dan zijn ze heel erg gekwetst. Dit was dus met mij gebeurd, en nu, ongeveer 10 jaar later, weet ik nog precies hoe ik me op dat moment voelde. Ik heb mijn verhaal dus opgeschreven, met andere namen, maar precies dezelfde situatie. Ik hoop dat jullie het een leuk verhaaltje vinden


“ Klokkijken en ontbijt op bed”


Het vroege ochtendlicht scheen door de gordijnen van het kleine kamertje van Roos Kramer. Ze wreef in haar oogjes, en keek naar haar Tweety klok. “Half acht” zei ze opgewekt. Toen keek ze haar konijntje aan, haar trouwe konijntje die ze elke avond secuur in haar kleine armpjes sloot. “Hoi Nijntje, lekker geslapen?” vroeg ze. “ Ik heb geleerd hoe ik moet klokkijken! Van juf Pauline, knap he? Ik ben de slimste van de klas!” Ze glimlachte trots. “Weet je wat? Ik ga mama en papa verrassen met ontbijt op bed! Papa moet zo meteen werken, maar ik ga ze verassen! Goed idee he?! Ze zullen me fantastisch vinden!". Roos rolde uit haar bed, pakte haar konijn vast, en liep naar de keuken toe. Ze was nog best wel klein, dus ze kon niet bij de kast deurtjes. Normaal pakte papa en mama alles voor haar. Ze wist ook niet hoe ze ontbijt moest maken. Toen kreeg ze een idee! “Nijntje, ik ga een roos uit de rozenstruik in de tuin knippen, en in een vaasje zetten! Dat vind mama vast heel mooi!”. Ze draaide het slot van de achtdeur om, en liep op haar blote voetjes op het koude glas. “Hihi, dat kietelt!” Giechelde ze. Ze liep naar de rozenstruik toe, koos de mooiste roos, en knipte hem eraf met de schaar. Toen liep ze weer terug naar binnen. Ze wist dat de vazen in de linker kast zaten, maar ze kon er niet bij. Ze pakte een bekertje van het aanrecht, vulde hem met kraanwater, en zette de roos erin. “Zo!” zei ze vrolijk. “Nu het eten!”. Ze wist helemaal niet waar al het eten zat. Toen herinnerde ze zich dat ze nog wat chocolade koekjes op school had gekregen van haar vriendinnetje, en die zaten in haar schooltas. Ze liep zachtjes terug naar haar kamer, pakte de koekjes, en liep terug naar de keuken. Daar zette ze de koekjes op een bordje. Ze pak een groot dienblad, en zette de roos en de koekjes erop. Ze had de grootste moeite om het dienblad te dragen. “Ik ben sterk, ik kan het wel!” zei ze zelfverzekerd, en pakte het zware dienblad vast. Roos liep zachtjes op haar teentjes naar de groene deur van de slaapkamer van haar ouders, en maakte hem open. Ze sloop verder naar hun bed, en schudde haar papa heen en weer. “Papie, mamie, wakker worden. Het is half acht! Ik heb een verassing voor jullie!” De moeder van roosje kreunde, en zei “maar de wekker is nog niet afgegaan…”. Ze strekte haar hand uit naar haar nachtkastje, pakte de wekker, en keek er met half dichtgeknepen ogen naar. “Roosje toch, het is half drie s’nachts! Het is helemaal niet half acht. Liefje, ga maar terug naar bed…”. Roos die keek haar ouders geschrokken aan, en stotterde “maar…maar…ik keek naar mijn k-klok…en het is half acht! E…en ik heb…een ver…”. “Nee schat,” zei haar vader. “ Het is niet half acht. Ga maar terug naar je kamer en laat je mama en papa even doorslapen, okee?!”. Roos keek haar papa aan, die zich weer omdraaide en probeerde te slapen. Ze pakte het zware dienblad weer op, en liep naar de tafel in de woonkamer. Ze zette het dienblad neer, en liep met gebogen schouders terug naar haar kamer. Ze klom op haar bed, en keek Nijntje aan. “Ik dacht dat ik klok kon kijken,” zei Roos met traantjes in haar ogen. “En nu heb ik mijn ouders boos gemaakt, omdat ik niet goed heb geleerd in les.”. De tranen liepen over haar wangen, en ze bleef haar konijntje maar aankijken. “Juf Pauline zei dat ik het goed deed. Maar ik doe het niet goed. Ik had het fout. Ik wou dat ik slim kon zijn, waarom kan ik nou niet slim zijn?” snikte ze. Met de handjes van haar konijn veegde ze de traantjes uit haar ogen. “En ik dacht dat ik mama en papa blij zou maken…maar ze waren heel erg boos. Waarom kan ik nou nooit iets goed doen…” De tranen liepen weer opnieuw langs haar wangen. “Ik ben stom, ik ben een stom meisje. Mama en papa houden niet van mij”. Ze ging onder de dekens liggen, en snoof haar rode neusje. “ Jij bent de enige die van me houdt nijntje,” zei Roos. En zoals elke avond voordat ze ging slapen, pakte ze haar konijntje beet, en sloot ze haar kleine armpjes secuur om Nijntje heen.
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2001, 22:34
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Aandoenlijk

Citaat:
fruitmand schreef:

..en liep op haar blote voetjes op het koude glas. “Hihi, dat kietelt!” Giechelde ze.
Volgensmij is er iets mis met dit meisje.

Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 15:08
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
persies: aandoenlijk
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 17:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
lievig

en die spelfout: ja die zag ik ook
wel grappig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.