Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2013, 19:04
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Voor mijn verjaardag heb ik een staafmixer gekregen Nu zoek ik lekkere, niet te moeilijke recepten om soep te maken!
Zelf zit ik te denken aan tomatensoep, champignonsoep en courgettesoep! Maar misschien kan iemand mij overtuigen tot pompoensoep?
Of weet je een kookboek waarin soeprecepten staan waar je goede ervaringen mee hebt?

Ik hoor het graag
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2013, 19:12
Verwijderd
Pompoen <3

Ik heb laatst snert gemaakt voor het eerst. En ik heb nooit echt recepten voor soep, op kaassoep na, maar dat mislukt ook met recept. Ik flikker gewoon groenten in een ketel en wat meer van de groenten die de naam moeten geven, laat dat koken en mix dat dan, als ik gemixt wil ^^
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit is een super lekker recept voor pompoensoep, moet je echt proberen! Ik maak het wel altijd zonder ui want daar kan ik niet tegen en dat mis ik ook niet echt. Vrijdag nog gemaakt voor de vriendengroep en iedereen vond het erg lekker.

Ik heb ook nog een lekker recept voor mosterdsoep maar die moet ik even opzoeken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:40
Verwijderd
Oh pompoen en wortel smaakt ook lekker met wat thijm erbij.

En spruitjes- en bloemkoolsoep is ook heel lekker. En als je zo'n keukenmachine-dingetje erbij hebt, zo'n bakje met mesjes waar je staafmixer ook op past, dan kun je ook heel simpel milkshakes maken!

Denk er wel aan dat je vlees eruit haalt voor je gaat mixen en vermicelli pas erna erin gooit ^^
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Brocolli-courgettesoep is ook lekker. Weet niet zeker of het dat recept was maar denk van wel.

En het recept van de mosterdsoep gevonden:

Bouillon maken met een rundvleesblokje van maggi, peper en zout erbij, spekjes bakken en erin gooien inclusief het bakvet. Daarna pak je een grove mosterd(ik neem meestal Groningse). En als ie op smaak is cremefreche en verse peterselie erin... Voilà

Recept van m'n neef, superlekker!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 18:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Pompoensoep is echt superlekker, ja. Ik maak het altijd naar eigen inzicht, volgens familierecept. Er gaat ui in, kerriepoeder, selderij, pompoen, prei, wortel, groentenbouillon en wat olie. Ik doe eerst een eetlepel zonnebloemolie in een kookpan, waar ik fijngesnipperde ui in laat fruiten. )Ik gebruik niet zo veel ui, meestal alleen een sjalotje.) Tegelijk met de ui laat ik twee theelepels kerrie meebakken (vuur laag, zodat het niet aan gaat branden). Dan blus ik af met groentebouillon en doe de in stukken gesneden pompoen, prei (gewoon 1 prei op een pan soep), wortel en fijngesneden selderij erbij. Dat even lekker later pruttelen, tot de pompoen goed zacht is (die kun je dan met je houten lepel tegen de wand van de pan gemakkelijk fijndrukken). Alles in de blender, eventueel toef crème fraiche erin en klaar! Over verhoudingen kan ik je niet zoveel vertellen, ik doe het op gevoel. Wel doe ik er altijd heul veul pompoen in, want dan wordt de soep zo lekker dikkig <3 En meestal doe ik geen crème fraiche in mijn soepkom, want zonder vind ik het lekkerder. Komt grotendeels door de kerrie, die maakt het een beetje pittig.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 20:57
Verwijderd
1. bouillon
2. wat je ook maar lekker vindt aan ingredienten
3. soep
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 21:03
Verwijderd
Citaat:
1. bouillon
2. wat je ook maar lekker vindt aan ingredienten
3. soep
<3

ZO heb ik gisteren de kippenworteltomatenroomsoep met vermicelli gemaakt

Sommige soepen (kaassoep) vereisen wat meer subtiliteit, maar over het algemeen flikker ik erin wat ik toevallig in huis heb
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 07:58
Verwijderd
http://www.njam.tv/recepten/zoete-aa...lsoep-met-feta

Kom ik net tegen, lijkt me ook heel lekker!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 18:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Deze heb ik laatst gemaakt en was erg lekker: http://www.ah.nl/allerhande/#/recept...p+knolselderij
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 19:06
john123
john123 is offline
Hallo!

Ik heb zelf twee soepreceptjes gepost op Youtube:

Pittige tomatensoep = http://www.youtube.com/watch?v=amDTPQQyePc
Champignonsoep = http://www.youtube.com/watch?v=qUdNGRFJ9mo

Het loont zeker de moeite om ze eens uit te proberen. De kruiding kun je natuurlijk altijd naar wens aanpassen. Persoonlijk lust ik het liefst de tomatensoep, maar de champignonsoep mag er ook best zijn.

Misschien lijkt een video tamelijk overbodig om uit te leggen hoe je soep maakt, maar... mensen die een soeprecept zoeken zijn meestal geen doorwinterde keukenfreaks en dan zijn beelden al gauw op hun plaats. Daarenboven vermoed ik dat een tablet gauw zijn plaats zal krijgen in de moderne keuken. Je kunt een video op pauze zetten bij de tussentitels en zo makkelijk stap voor stap het recept uitvoeren.

Veel kookplezier ermee!

Smakelijk!

Laatst gewijzigd op 06-03-2013 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 13:38
pzpzSeraaj
pzpzSeraaj is offline
hello, ik ken een recept voor een lekkere witloof soepje.
Ingrediënten
2 aardappelen
1 kg witloof
1 ui
1 l kippenbouillon
150 ml room
boter
1 knoflookteentje
1 kruidnagel
2 laurier (blad)
peper
zout

Bereidingswijze
1Voorbereiding:
Maak de groenten schoon. Snipper de ui en de knoflook. Snij de aardappelen in blokjes. Snipper het witloof.

2
Fruit de ui, knoflook, aardappelen en witloof in een klontje boter. Doe er de bouillon, kruidnagel en laurier bij. Laat 25 minuten zachtjes koken.

3
Verwijder de kruiden en mix de soep fijn. Doe ze eventueel nog door een zeef. Breng op smaak met peper en zout.

4
Verdeel de soep over kommetjes en doe er een scheutje room bij. Serveer met de toast met geitenkaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.