Oud 01-11-2014, 08:36
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Lach je nou om de godsgruwelijke spelfout of om wat ik zeg?
Vooral om wat je zegt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2014, 12:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vooral om wat je zegt
Waarom?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 15:22
Abby.
Abby. is offline
Omdat Meryl Streep wat mij betreft nooit anders doet dan overacteren
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 21:06
Verwijderd
Paprika

Ik vond hem wel leuk, maar ook wel verwarrend, maar dat schijnt de bedoeling te zijn. Nu was ik intussen ook steeds bijna in slaap aan het vallen. Maar dat past wel bij het thema ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 12:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat Meryl Streep wat mij betreft nooit anders doet dan overacteren
Nahh, ligt een beetje aan het soort film. In Doubt vond ik haar wel goed. The Iron Lady was dan wel weer erg overdreven, bijna karikaturaal.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 20:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Deliver Us From Evil (2006}

Bah, gatverdamme. Weinig verhelderende maar misselijkmakende docu over seksueel misbruik in de Katholieke kerk. Het verhaal is goed in beeld gebracht.

8,0/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 00:29
Verwijderd
Kill Bill: Vol. 1

What he lacks in story he makes up for in film

Ik vond al langer dat je in al Tarantino's films kan merken dat hij houdt van film en alles wat het medium te bieden heeft. Zijn films geven blijk van filmhistorische kennis, hij houdt van onverwachte speelse elementen, neemt het plot nooit serieuzer dan het entertainmentgehalte, en de soundtrack zou je door zijn immer prominente rol een van de castleden kunnen noemen.

In Kill Bill komt dit alles bij elkaar in een, wat ik durf te noemen, audiovisueel meesterwerk. In eigenlijk vrijwel alle films die ik kijk moet het verhaal de boventoon voeren om mijn aandacht vast te houden, maar dit is denk ik de eerste film die dat lukt puur door de beelden en het cinematografische vakmanschap. Eigenlijk had het wat mij betreft nauwelijks uitgemaakt waar de film over ging, het is ongekend in welke mate er aandacht is besteed aan werkelijk elk shot.

Het begint al met het wonderschone Bang Bang dat op een geweldige Tarantinoiaanse wijze de film opent (zelfs het lettertype van de openingcredits waren fijn voor het oog) en het originele shot van bovenaf in de keuken dat ons vertelt dat we niet te maken hebben met een doorsnee werk. Vanaf daar is het bijna twee uur lang genieten van wat Tarantino de kijker laat zien, en vooral hóe hij dat doet. Het geanimeerde deel is een aangename verrassing, en afgezien van het onevenredig lange deel bij Hattori Hanzo is eigenlijk alles wat voorbij komt de moeite waard. Zowel in de grote dingen - zo'n gevecht waarbij je alleen de silhouetten ziet, de prachtige scene onder de vallende sneeuwvlokken - als in de kleine. Zo'n blink of the eye van zwart-wit naar kleur is bijvoorbeeld een geniale subtiliteit.

9/10
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 01:12
Biggers
Avatar van Biggers
Biggers is offline
Let's be cops
Humoristische film, er wordt wel veel in gescholden maar daar valt overheen te luisteren.

9/10
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 23:05
Verwijderd
Kill Bill: Vol. 2

Wie dezelfde soort film verwacht als deel 1 komt van een koude kermis thuis. Zelf had ik dat wel zo ongeveer verwacht, en dus was het aanvankelijk een teleurstelling dat deze film vooral bestaat uit een hoop trage en lang opgezette scenes.
Pas vanaf het levend-begraven stuk vond ik dat de 'wow-factor' van deel 1 weer aanwezig was.

Desalniettemin is deze film wel gewoon goed - zij het op zijn eigen manier. Het heeft weer de Tarantino-feel, er gebeurt een hoop mafs, gaafs en onverwachts, en zeker tegen het einde als alles op zijn plek valt wat betreft Bill voelt het als een geslaagd en logisch tweeluik. Waarschijnlijk dat het verschil tussen de films wat vreemd is omdat je het eigenlijk andersom zou verwachten; een opbouwend eerste deel, en een spetterend actievol tweede deel.

Puntje minder dan deel 1, zag persoonlijk toch liever die audiovisuele achtbaan dan dit meer verhalende deel, maar nog steeds zeker de moeite waard.

8/10

Laatst gewijzigd op 16-11-2014 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 11:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Perfume (2006)

Rare film, maar wel interessant.

7/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 12:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
NIGHTCRAWLER

Een heul enge Jake Gyllenhaal die in nachtelijk LA met een videocamera op autocrahes, steek- en schietpartijen e.d. jaagt die hij aan een tv-zender verkoopt.
9/10
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 17-11-2014 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 13:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
It (1990}

Vroeger was hij enger, vond ik de 'special effects' minder storend en toen ik het boek nog niet gelezen had was het einde minder jammer. Maar blijft natuurlijk een klassieker in zijn genre.

7/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2014, 21:24
bruceleethe1
Avatar van bruceleethe1
bruceleethe1 is offline
harry potter
the hobbit
lord of the rings
the hunger games
starwars
pirates of Cariben
indiana jones
hachiko
dear jhon
titanic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.