Oud 14-07-2014, 22:17
tim0thy
tim0thy is offline
Een kleine introductie:

ik ben een 20jarige student die dit jaar voor de tweede keer een studie is begonnen, maar het even niet meer ziet zitten.

Vooraf: Het is een beetje lang verhaal, ik hoop dat jullie het kunnen lezen. Voor mij is belangrijk dat dit oplucht en dat ik met anderen evt tips, ervaringen en mogelijke oplossingen kan uitwisselen. Uiteindelijk is dit maar een (erg verkort) klein deel van het verhaal.

Ik heb al sinds de middelbare problemen met school gehad, chaotische administratie, ruzies met leraren, kortom niet zo fijn. Dit had zelfs als resultaat dat ik een keertje ben blijven zitten, daar heb ik me heel erg om geschaamd.

Ik was dan ook blij toen ik die middelbare school kon verlaten en me met een schone lei kon storten op een vervolgstudie. Direct toen ging het mis...

Het begon tijdens het eindexamen al wat, maar het stak steeds meer de kop op: koppijn, duizeligheid, deprimode of zelfs heel kwaad(Zoveel mogelijk geprobeerd te camoufleren).
Toen ik met mijn HBO studie begon waarvan ik al vanaf de 1e klas droomde kreeg ik steeds meer last van deze klachten. Steeds vaker en hevigere hoofdpijn, niet meer bed uitkunnen door de koppijn en ramen/deuren/gordijnen dichthouden om alle licht en geluid buiten te houden. Weken niet/nauwelijks geslapen. Nauw contact onderhouden met studieloopbaancoach, die beloofde hulp. Nou, uiteindelijk NOOIT wat van gezien. Ondertussen ging het slechter en slechter met de studie want ik kwam vaker niet. Met alle wil van de wereld, ik kon het niet. Uiteindelijk een bsa gekregen, aangevochten, zielige gesprekken("We kunnen het begrijpen, wat rot voor je!") en nog een trap na gekregen van de docenten("Die jongen deed helemaal niks in de klas"). Halverwege het jaar contact opgenomen met huisarts, spoed doorverwezen naar ziekenhuis. Na 2 bezoeken kwamen ze tot de conclusie: depressie.