Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2014, 17:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Binnenkort moet onze auto voor de eerste keer dat wij hem in ons bezit hebben voor de APK en ik wil hem dan ook voor een onderhoudsbeurt brengen. De garage waar onze auto altijd in onderhoud was, bestaat niet meer en de vervangende garage zit op een heel onhandige plek vandaar dat ik op zoek wil naar iets in de buurt. Het is een Opel Corsa en ik kan hem natuurlijk naar de Opel dealer brengen maar hier letterlijk om de hoek zit een klein garagebedrijf waar ik hem ook kan brengen, zou logistiek wel heel praktisch zijn. Wat zijn voor en nadelen van wel/niet merkdealer en dingen waar je op moet letten?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 07-11-2014 om 13:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2014, 20:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik wil de garage kunnen vertrouwen dat ze netjes met mijn spullen omgaan en ook doen wat noodzakelijk is, voor een fatsoenlijke prijs. Voor onderhoud ga ik tot nu toe altijd naar merkgarages, maar ik ben niet over alle garages tevreden geweest (duurdere reparaties voorstellen dan nodig). Ik ben daarom bereid om best een eind te rijden voor een garage waar ik vertrouwen in heb. Maar dus niet echt onderbouwd waarom een merkgarage.
Voor nieuwe banden ga ik wel naar de lokale universele garage, omdat het lompe mannen zijn maar met banden weinig mis kan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 06:56
feniks
feniks is offline
Ik ga zelden tot nooit naar de merkdealer. De meerprijs voor de naam is het me niet waard.
Ik heb al jaren een fijne vaste universele garage, die qua prijs erg gunstig is, en die absoluut betrouwbaar is. Omdat hij niet de goedkoopste is, laat ik sommige dingen bij de Kwikfit doen, en die jongens heb ik nog niet kunnen betrappen op flauwekul.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 08:24
Verwijderd
Nou, vrijwel woord voor woord precies wat feniks zegt, inclusief Kwikfit voor "gemakkelijke" zaken
Ik had een vaste universele garage waarvan ik de eigenaar persoonlijk kende, ik heb daar ook jarenlang de post bezorgd dus kende ook de meeste medewerkers wel en zo. Maar die eigenaar is met pensioen en er werken wat nieuwe mensen en ik vond de kwaliteit en serviceniveau sindsdien hard achteruit hollen (heb het idee dat het dus eigenlijk niet zo'n goede garage is maar dat ik vroeger gematst werd), ik ben na goede verhalen van collega's overgestapt op een andere universele garage, letterlijk om de hoek. Tot nog toe erg tevreden over.

Laatst gewijzigd op 03-11-2014 om 08:41. Reden: Toevoeging: "universele". Ik hoor vaker dat mensen ontevreden zijn over merkgarages.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 08:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
APK altijd bij een onafhankelijk keuringsbedrijf (dat alleen maar keurt, geen reparaties doet).
Onderhoud bij een Turk (eenmansgarage) op aanraden van iemand: veel goedkoper, weet wat hij doet, laat ter plekke zien wat hij doet c.q. heeft gedaan. Ook als hij voor nog geen 20 euro laswerk heeft gedaan, zet hij de auto bij afhalen ook nog even op de brug om alles te laten zien Z'n uurloon kan niet heel erg hoog zijn
Met citaat reageren
Oud 04-11-2014, 14:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er zit hier blijkbaar niet eens meer een Opel garage in de buurt ik heb weinig zin om een eind weg te moeten met die auto dus ff m'n vriend overtuigen dat dat hem niet wordt.

Wat is het voordeel van wel niet Bovag?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 07:12
feniks
feniks is offline
Ik kocht ooit eens een auto met bovag garantie. Maar toen ik die wilde claimen, deed de garage moeilijk, en bovag deed of hun neus bloedde. Dus ik heb er persoonlijk nooit enige baat bij gehad.

Daarna altijd zaken gedaan met mensen waarvan ik wist: ik word bedonderd, dus ik hou wat geld apart om de eventuele problemen op te lossen.
En dat pakte prima uit. Zo heb ik heel goedkoop gereden in een totaal afgetrapte BMW.
Of ik heb zaken gedaan met handelaren waar ik me wel goed bij voelde.
Zo rij ik nu belachelijk goedkoop in een zeer betrouwbare volvo.

Wat je kan doen: via mijngarage.nl gewoon eens wat offertes opvragen bij garages in jouw buurt. Ik neem aan dat het om een simpele beurt gaat: Dat is controle van remmerij, en vloeistoffen. En de slijtageonderdelen bekijken op slijtage en mankementen.
Eventueel olie vervangen en filters.
Dat moet niet al te duur zijn. Maar als je offertes opvraagt, bekijk die goed. En ga dan naar degene waarbij je je het beste voelt. Geef ook gelijk aan dat je alle vervangen onderdelen wil zien, om te checken of ze het echt wel vervangen hebben.

Bij mijn universele turk kijk ik eigenlijk altijd mee als hij een beurt krijgt, of reparaties. Ik vind dat leuk, en hij ook, want omdat ik meehelp, bespaar ik hem tijd, en ik doe niet moeilijk als hij dan wat meer tijd overhoudt, en dus wat meer geld krijgt, en hij doet niet moeilijk als het gaat om gratis ruitenvloeistof (ik vul dat dus zelf nooit bij ) of eens een setje ruitenwissers voor de helft van de prijs.

Plus: het is leerzaam om mee te kijken. En te weten waar welk onderdeel zit, waarvoor het dient, en wat er gebeurt, of niet gebeurt als het stuk is. Hoe meer kennis je daarvan hebt, hoe beter je bestand gaat zijn tegen eventuele oplichters die iets willen vervangen wat niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 08:07
Verwijderd
Ik heb nog nooit van de Bovag-garantie gebruik hoeven maken, gelukkig. Maar ik heb er eigenlijk hetzelfde beeld bij als Feniks beschrijft, het zal meer aan de garage zelf liggen dan aan dat bovag-labeltje.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 08:43
Verwijderd
Ik ga naar de merkdealer ivm korting, gemak (kan er over de provinciale weg naartoe ipv door de stad ) en omdat ik geen slechte ervaringen met ze heb. En ook omdat ik er geen bal verstand van heb. Maar dat zijn dus allemaal persoonlijke redenen.

Voor APK naar een garage die geen reparaties uitvoert vind ik wel een goed idee. En een keer meekijken bij een beurt lijkt me ook leuk. Dus dat zijn twee dingen die ik misschien een keer ga doen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 08:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik ga liever niet naar de stealer, ik bedoel dealer.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 13:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb besloten hem naar de Opel garage te brengen (keten garage voor oa Opel). Hij is altijd in een vestiging in onderhoud geweest die nu gesloten is maar de overige vestigingen konden wel de onderhoudsgegevens inzien en daardoor een geschikt advies geven voor onderhoud waarbij geen dingen vervangen of nagekeken worden die nu niet nodig zijn waardoor het me uiteindelijk minder geld kost dan de garage om de hoek. Het is wel verder weg maar ik kreeg er een goed gevoel bij dat ze me niet gelijk het duurste aansmeren en ik vind het fijn dat zij weten wat er altijd aan de auto gedaan is. Ben benieuwd. Ik krijg dan ook weer een jaar gratis Opel assistance erbij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 15:00
Verwijderd
Ik bel mijn vader en mijn broertje. Dan is het zo opgelost. Voor gratis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.