Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2015, 23:02
MrSkilzz
MrSkilzz is offline
Hallo, ik ben MrSkillz. Ik ben een jongen van 12 jaar. Ik ben sinds een tijdje al wat emotioneler dan normaal. Dit komt door dat ik denk dat ik iedereen om me heen, en ook mij ouders teleurstel als ik een slecht cijfer haal of als ik een verjaardags cadeau naar een paar week nooit meer aanraak. Of als mijn vader grappig probeert te doen en ik hem af kat. Soms heb ik even heldere momenten (zoals nu) en kan ik even rustig nadenken, maar na een uur is dat week over. Ik heb mijn ouders dit nog niet verteld omdat ik het niet durf. Wat moet ik doen? Help alsjeblieft.

Laatst gewijzigd op 18-01-2015 om 23:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2015, 23:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dit is niet zo heel raar, gezien je leeftijd. Je interesses en gevoelens schommelen een beetje en daarbij kan je er soms ook moeite mee hebben om een juiste houding ergens in te vinden. Zo vond ik het heel stoer om toen negatief over mijn vader te praten, maar nu snap ik dat dat helemaal niet zo stoer is

Het is tijdelijk. Als je er mee zit is het prima om eens met je ouders hierover te praten. Ik denk niet dat je depressief bent, eerder wat onzeker.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-01-2015, 23:23
MrSkilzz
MrSkilzz is offline
Heel erg bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 07:40
Verwijderd
Behandel je ouders zoals jij behandeld wil worden. Het zijn volwassen mensen en hebben het beste met je voor.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 19:26
JustMe001
Avatar van JustMe001
JustMe001 is offline
Soms helpt het ook om te beseffen dat de mens nu eenmaal dingen dramatiseert.
Je denkt vaak dat mensen de dingen veel erger vinden/bedoelen dan ze eigenlijk echt vinden. Als je gewoon kalm probeert te blijven, dan besef je meestal dat ze goede bedoelingen hebben, voordat je naar ze snauwt. Geloof me, ik heb mijn familie ook al onterecht afgekat...
Mijn advies is om niet zoveel in te zitten met wat er gebeurd is in het verleden en je wat meer te focussen op hoe je de mensen rondom je in de toekomst wel wil behandelen. Zet een doel voor jezelf. Wie wil je zijn voor je familie?

P.S.: Gewoon de moed hebben om sorry te zeggen voor een uitval, wordt vast geapprecieerd.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 19:37
Denkerius
Denkerius is offline
Twaalf jaar is een leeftijd wanneer iemand door krijgt hoe slecht ze zich gedragen maar nog niet oud genoeg zijn om het slechte gedrag te relativeren of aan te pakken.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 20:29
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik denk dat dit de boosdoener is..

http://www.gezondheidsplein.nl/mense...teit/item45094

Probeer je niet zo druk te maken. Doe gewoon je best en dan komt het vanzelf allemaal goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie beste vriend is zwaar depresief
Gabrielle-mn
4 02-02-2015 21:12
Psychologie Ruzie,Depresief,Zelfmoord,
moviestars
29 21-11-2011 19:56
Psychologie depressie komt door de maatschappij?
thinky
49 14-11-2005 10:04
Psychologie Depressie, keuze of niet?
-SoloWolf-
87 16-06-2005 17:58
Psychologie wanneer depressief??
vievo
79 12-08-2003 17:30
Drugs & Alcohol Drugs/Alcohol is voor zwakke geesten...
^AmArU^
31 23-03-2002 17:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.