Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 08:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik eet op een dag:

's ochtends:
2 boterhammen met hagelslag

om 12 uur:
2 boterhammen met pasta of honing

om 16 uur:
tosti, soms 2 (= 4 boterhammen)

om 18 uur:
avondeten: groente, aardappels en 'vlees'

om 20/21 uur:
wat drinken en soms een boterham of iets lekkers
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-04-2004, 08:59
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik eet ongeveer wel hetzelfde als jullie maar ik neem geen tussendoortjes. Het gaat vanaf dinsdag echt heel goed, behalve gister... damn Een halve zak m&m's, en toen ik dat ophad kreeg ik zoiets van 'nu maakt het toch allemaal niet meer uit', toen heb ik nog een magnum ijsje en een negerzoen verorberd...

Maar vandaag ga ik weer gezond verder. Ik laat de moed niet zakken.
__________________
xxx
Oud 18-04-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2004 @ 09:59 :
Een halve zak m&m's, en toen ik dat ophad kreeg ik zoiets van 'nu maakt het toch allemaal niet meer uit', toen heb ik nog een magnum ijsje en een negerzoen verorberd...
Dan maakt het nog steeds uit. Succes vandaag iig.

Wat ik (meestal) eet op een dag:
ontbijt: meestal één of twee boterhammen met light jam
tussendoor: twee boterhammen met light jam
tussen de middag: twee boterhammen met light jam
tussendoor: broodje zonder iets of wat anders
avondeten: ligt er aan waar ik zin in heb om te maken
'tussendoor': fruit of optimel vla
Oud 18-04-2004, 11:09
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 17-04-2004 @ 14:59 :
Door hardlopen krijg je niet snel opgeblazen bovenbenen hoor, alleen als je echt sprint (dus op een explosieve manier). Bij duursporten (en daar is hardlopen dus één van) worden je spieren langer en beter doorbloed. Als je ook kijkt naar marathonlopers hebben ze allemaal lange spieren en geen opgeblazen bovenbenen. Dus ik zou gewoon blijven hardlopen.
Is dat zo? Ik merk toch echt verschil... misschien komt t ook omdat ik t sowieso veel lang en intensief doe (3à4x pw, 1,5u per keer incl tussenpauzes) ???
Oud 18-04-2004, 12:33
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik heb voor mezelf een soort manier om het "zondigen" een beetje binnen de perken te houden, als ik zin krijg in chocola/dropjes/chips/taart oid eet ik eerst iets van een stuk komkommmer en bedenk me dan of ik er nog echt zin in heb, als ik t toch heb neem ik eerst 1 hapje en bedenk me dan of het echt zo lekker is als ik had gedacht, als dat zo is eet ik t verder op maar probeer t ook daarbij te houden, heeft me gisteren al van de zelfgemaakt chocolademousse van mn moeder afgehouden.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 18-04-2004, 15:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MieX schreef op 18-04-2004 @ 13:33 :
Ik heb voor mezelf een soort manier om het "zondigen" een beetje binnen de perken te houden, als ik zin krijg in chocola/dropjes/chips/taart oid eet ik eerst iets van een stuk komkommmer en bedenk me dan of ik er nog echt zin in heb, als ik t toch heb neem ik eerst 1 hapje en bedenk me dan of het echt zo lekker is als ik had gedacht, als dat zo is eet ik t verder op maar probeer t ook daarbij te houden, heeft me gisteren al van de zelfgemaakt chocolademousse van mn moeder afgehouden.
Bij mij werkt het ook om als ik ergens zin in heb eerst iets gezonds te eten en daarna me af te vragen of ik er nog wel zin in heb. Als ik er dan nog zin in heb dan eet ik er iig minder van omdat ik dan al een beetje vol zit van hetgene wat ik ervoor gegeten heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2004, 18:02
Blackeyed
Blackeyed is offline
Heb mij voorgenomen om er morgen werk van te maken. Ik ben 1m69 en ik weeg 63 kg,op zich niet te veel maar heb toch een aardig buikje en dikke billen ( en zware borsten...heeft afvallen btw ook effect op je borsten? )
Kga proberen het snoepen in te ruilen voor gezonde tussendoortjes, heb trouwens toch graag fruit...maar dat verkopen ze dan weer niet op school en die snoepautomaat is dan toch zo aanlokkelijk.
Ook meer water drinken, en trug gaan joggen,misschien wat buikspieroefeningen.
Nog iemand wat tips om het vet weg te krijgen? Zou liever wat centimeters kwijt zijn ipv kilo's...( maar dat gaat waarschijnlijk hand in hand? )
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 18-04-2004, 19:30
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 18-04-2004 @ 19:02 :
...heeft afvallen btw ook effect op je borsten?
Absoluut! Aangezien ze voor zo'n 1/3 deel uit vet bestaan...
__________________
xxx
Oud 18-04-2004, 20:32
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ja, afvallen heeft zeker effect op je borsten. Ik had eerst een volle D-cup en zit nu tussen C en D in. Wat ik opzich prima vind, want als ik C heb dan kan ik veel meer leuke bh's kopen (want die gingen natuurlijk altijd maar tot C).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 18-04-2004, 20:39
Blackeyed
Blackeyed is offline
Goed zo ik heb ook een D cup en daar mag voor mij gerust wat af.
Voor degene die al een paar kilo's zijn afgevallen....geen last van 'loshangende huid'?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 18-04-2004, 20:56
Basia
Basia is offline
zucht........ ik ga me vanaf morgen weer aan mn goede voornemens houden
__________________
blablabla
Oud 18-04-2004, 21:35
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 18-04-2004 @ 21:39 :
Goed zo ik heb ook een D cup en daar mag voor mij gerust wat af.
Voor degene die al een paar kilo's zijn afgevallen....geen last van 'loshangende huid'?
hihi, neehoor
maar ze hingen ook niet, wat dat betreft ben ik wel blij met m'n borsten (gewoon rond en stevig maar niet te)

iig heeft m'n vriend me verzekerd dat ik zonder problemen zonder bh in m'n nieuwe galajurk kon (ik vroeg me af of ik van die kleine plakdingen ervoor moest kopen, maar dat was dus onzin, en ach die jurk zit ook zo straks dat het wel goed 'gevormd' wordt)

__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 18-04-2004, 21:38
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 18-04-2004 @ 22:35 :
hihi, neehoor
maar ze hingen ook niet, wat dat betreft ben ik wel blij met m'n borsten (gewoon rond en stevig maar niet te)
Fijne info Maar volgens mij bedoelde ze meer de huid in het algemeen...
__________________
xxx
Oud 18-04-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2004 @ 20:30 :
Absoluut! Aangezien ze voor zo'n 1/3 deel uit vet bestaan...
Idd. Bij mij scheelde het van een F naar DD, en nu is mijn grootste bh een beetje te groot aan het worden.

En mensen, ik kan heel trots meedelen dat ik vandaag een bloesje heb kunnen aandoen dat ik al zeker anderhalf jaar niet meer heb kunnen aandoen omdat het te erg spande rond mijn buik en opensprong op borsthoogte . Nu zit het normaal. Wat een heerlijk gevoel (net zoals gisteren, moeten stoppen met rennen omdat anders je broek op je enkels zou vallen ).
Oud 19-04-2004, 07:16
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2004 @ 22:38 :
Fijne info Maar volgens mij bedoelde ze meer de huid in het algemeen...
oh, eh..
nou ik denk voor die huid gaat hangen dat je wel heel erg moet afvallen, misschien wel 20 kilo
en ook dat trekt dan vanzelf weer bij geloof ik
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-04-2004, 14:02
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Ik ben 12 jaar en weeg 62 kilo(egt heel veel dus) en ik ben 1.64m
lang. Ik ben wel zwaar gebouwd enzo, maar volgens mij weeeg ik egt veel te veeel.
Maar zou iemand mss weten of ik overgewicht heb ofzo...
__________________
)O( BLESSED BE

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 14:11.
Oud 19-04-2004, 14:32
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 19-04-2004 @ 15:02 :
Ik ben 12 jaar en weeg 62 kilo(egt heel veel dus) en ik ben 1.64m
lang. Ik ben wel zwaar gebouwd enzo, maar volgens mij weeeg ik egt veel te veeel.
Maar zou iemand mss weten of ik overgewicht heb ofzo...
Het klinkt mij als nog lang geen overgewicht, volgens mij is je gewicht bij die lengte gewoon goed, bovdendien ben je pas 12 en groei je dus nog in de lengte, het kan ook heel goed zijn dat je verhoudingen dan wat beter worden.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 19-04-2004, 14:54
Verwijderd
ik ga ook maar weer eens meepraten.

ik doe nu ongeveer een maand buikspieroefeningen, en merk dat mn buik strakker wordt, maar de weegschaal ook meer wordt. Kunnen dit ook spieren zijn?
Oud 19-04-2004, 19:10
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Ik heb even een vraagje... Ik wil graag op een gezondere manier gaan afvallen. Nu heb ik van het 40-punten dieet het 20-punten dieet gemaakt. Denken jullie dat je afvalt als je het volgende per dag eet:

Ontbijt: Magere Yoghurt met een banaan
Middag: 2 boterhammen met hagelslag
Tussendoor: Een hele komkommer en een grote winterpeen
Avondeten: Grote kom tomatensoep
Magere Yoghurt met een beschuit erin

Ik rijd iedere dag paard maar sport verder niet extreem veel ofzo. Zou je met dit eten per dag snel afvallen? Alvast bedankt.

En heeft er trouwens iemand ervaring met het 40-punten dieet???
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:12
Verwijderd
ik wil een applaus! ik ben vandaag *met Mushu* naar de sportschool geweest! en dat voelt stiekum toch wel lekker
voor de rest ging het vorige week rot met t erop letten, maar vanaf vandaag ga ik mn best weer doen
Oud 19-04-2004, 19:16
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 19-04-2004 @ 15:02 :
Ik ben 12 jaar en weeg 62 kilo(egt heel veel dus) en ik ben 1.64m
lang. Ik ben wel zwaar gebouwd enzo, maar volgens mij weeeg ik egt veel te veeel.
Maar zou iemand mss weten of ik overgewicht heb ofzo...
Ik heb ff voor je gekeken en dit kwam eruit:

Met je lengte en je gewicht kan je Quetelet-index (ofwel BMI) berekend worden.

Een gezond gewicht heb je bij een index van 18,5 tot 25. Onder de 18,5 ben je te licht, boven de 25 te zwaar en boven de 30 ben je veel te zwaar.

Je body mass index is 23.1. Je hebt dus een gemiddelde bmi voor een volwassene.

Het is alleen wel voor mensen die iets ouder zijn maar zo heb je een beetje een richtlijn
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:10 :
Ik heb even een vraagje... Ik wil graag op een gezondere manier gaan afvallen. Nu heb ik van het 40-punten dieet het 20-punten dieet gemaakt. Denken jullie dat je afvalt als je het volgende per dag eet:

Ontbijt: Magere Yoghurt met een banaan
Middag: 2 boterhammen met hagelslag
Tussendoor: Een hele komkommer en een grote winterpeen
Avondeten: Grote kom tomatensoep
Magere Yoghurt met een beschuit erin

Ik rijd iedere dag paard maar sport verder niet extreem veel ofzo. Zou je met dit eten per dag snel afvallen? Alvast bedankt.

En heeft er trouwens iemand ervaring met het 40-punten dieet???
40 punten is al weinig, 20 is zo wat niks. Als je je leven zat bent, dan moet je dat vooral doen. (Oftewel: het is veels en veels te weinig wat je aangeeft te willen eten. Je komt (heel) veel voedingsstoffen te kort en je eet gewoon te weinig om goed te kunnen functioneren, zeker als je ook sport. Als je afvalt zal het er wanneer je weer wat meer gaat eten binnen de kortste keren weer aanzitten (zo niet meer). Als je af wilt vallen, doe dat dan op een gezonde manier, pas je eetpatroon aan, ga meer sporten/bewegen, drink voldoende water, enz.
Oud 19-04-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:16 :
Ik heb ff voor je gekeken en dit kwam eruit:

Met je lengte en je gewicht kan je Quetelet-index (ofwel BMI) berekend worden.

Een gezond gewicht heb je bij een index van 18,5 tot 25. Onder de 18,5 ben je te licht, boven de 25 te zwaar en boven de 30 ben je veel te zwaar.

Je body mass index is 23.1. Je hebt dus een gemiddelde bmi voor een volwassene.

Het is alleen wel voor mensen die iets ouder zijn maar zo heb je een beetje een richtlijn
Ze is 12 (oftewel: nog lang niet volwassen ).

@LucyWillow: als je wilt weten of je te zwaar bent, zou je dat misschien het beste een keer aan je huisarts kunnen vragen.
Oud 19-04-2004, 19:24
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 20:19 :
Ze is 12 (oftewel: nog lang niet volwassen ).

@LucyWillow: als je wilt weten of je te zwaar bent, zou je dat misschien het beste een keer aan je huisarts kunnen vragen.
Weet ik maar zo heeft ze een beetje een idee wat ze zou mogen wegen als ze ouder is of wat of dat het iig niet te veel is, naja ik weet niet of ze er wat aan heeft maar misschien wel haha
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:25
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 20:17 :
40 punten is al weinig, 20 is zo wat niks. Als je je leven zat bent, dan moet je dat vooral doen. (Oftewel: het is veels en veels te weinig wat je aangeeft te willen eten. Je komt (heel) veel voedingsstoffen te kort en je eet gewoon te weinig om goed te kunnen functioneren, zeker als je ook sport. Als je afvalt zal het er wanneer je weer wat meer gaat eten binnen de kortste keren weer aanzitten (zo niet meer). Als je af wilt vallen, doe dat dan op een gezonde manier, pas je eetpatroon aan, ga meer sporten/bewegen, drink voldoende water, enz.
Nou, voor mij zou dit anders al een hele verbetering zijn, ik kan toch niet ineens mega veel gaan eten... MAar als je niet op de punten let maar alleen op hetgeen wat ik dan ga eten, dan is het toch best gezond of zie ik dat verkeerd? Ik heb me er vandaag aan gehouden en heb niet echt trek gehad eigenlijk en kwam uit op 22,7 punten
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:25 :
Nou, voor mij zou dit anders al een hele verbetering zijn, ik kan toch niet ineens mega veel gaan eten... MAar als je niet op de punten let maar alleen op hetgeen wat ik dan ga eten, dan is het toch best gezond of zie ik dat verkeerd? Ik heb me er vandaag aan gehouden en heb niet echt trek gehad eigenlijk en kwam uit op 22,7 punten
Ik heb nergens gezien dat je nog minder at voorheen, volgens mij heb je dat niet gezegd, dus kon ik dat ook niet weten. Als je normaal nog minder eet, dan vermoed ik dat je niet echt af hoeft te vallen (en zo wel, dan kun je beter een keer langs een dietist gaan, denk ik).

Ik vind het veel te weinig en wanneer het te weinig is, mis je vanzelf voedingsstoffen. Maar als je eerst nog minder at, dan is dit idd een verbetering. 'k zou wel proberen het in de toekomst wat op te voeren (dus wat meer te gaan eten).
Oud 19-04-2004, 19:40
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 20:35 :
Ik heb nergens gezien dat je nog minder at voorheen, volgens mij heb je dat niet gezegd, dus kon ik dat ook niet weten. Als je normaal nog minder eet, dan vermoed ik dat je niet echt af hoeft te vallen (en zo wel, dan kun je beter een keer langs een dietist gaan, denk ik).

Ik vind het veel te weinig en wanneer het te weinig is, mis je vanzelf voedingsstoffen. Maar als je eerst nog minder at, dan is dit idd een verbetering. 'k zou wel proberen het in de toekomst wat op te voeren (dus wat meer te gaan eten).
Nee dat klopt, dat kon je niet weten want dat heb ik ook niet gezegd, alleen dat ik op een gezondere manier af wil vallen... Is idd beetje vaag, sorry... Maar het is niet dat ik veel minder at maar als ik meer at dan ging het fout zeg maar, ging ik compenseren (je snapt t vast wel) en dat wil ik niet meer... En ik krijg al therapie maar zij wil me gewoon binnen no-time dikker hebben en dat wil/kan ik dus niet dus wil ik voor mezelf iets goeds bedenken zeg maar... En over dat niet af hoeven vallen, ik voelde me gelukkiger toen ik 5 kilo minder woog, dus dat wil ik weer... En in de toekomst kan er miss wel wat bij ja, als ik dan maar op constant gewicht blijf en zeker niet aankom!!!
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:40 :
Nee dat klopt, dat kon je niet weten want dat heb ik ook niet gezegd, alleen dat ik op een gezondere manier af wil vallen... Is idd beetje vaag, sorry... Maar het is niet dat ik veel minder at maar als ik meer at dan ging het fout zeg maar, ging ik compenseren (je snapt t vast wel) en dat wil ik niet meer... En ik krijg al therapie maar zij wil me gewoon binnen no-time dikker hebben en dat wil/kan ik dus niet dus wil ik voor mezelf iets goeds bedenken zeg maar... En over dat niet af hoeven vallen, ik voelde me gelukkiger toen ik 5 kilo minder woog, dus dat wil ik weer... En in de toekomst kan er miss wel wat bij ja, als ik dan maar op constant gewicht blijf en zeker niet aankom!!!
Zijn dit geen kenmerken van een eetstoornis...? (Misschien een stomme opmerking: sorry dan.) Ik weet niet of je het besproken hebt met degene van die je hulp krijgt, maar dat zou ik zeker doen...
Oud 19-04-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 19-04-2004 @ 20:12 :
ik wil een applaus! ik ben vandaag *met Mushu* naar de sportschool geweest! en dat voelt stiekum toch wel lekker
voor de rest ging het vorige week rot met t erop letten, maar vanaf vandaag ga ik mn best weer doen
mjuh

voor de rest loop ik ook ontzettend te kutten en me vol te vreten met vanalles omdat ik me kut voel. Ga weer terugvallen in oude programma geloof ik, eten omdat ik me verveel, eten omdat ik me rot voel, eten eten eten eten. Dat wil ik niet meer. Maar ik doe er zelf ook niets aan. Ik moet weer even een knop omzetten.
*zucht*
blijft dit nou mn hele leven zo doorgaan
Oud 19-04-2004, 19:46
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:40 :
Nee dat klopt, dat kon je niet weten want dat heb ik ook niet gezegd, alleen dat ik op een gezondere manier af wil vallen... Is idd beetje vaag, sorry... Maar het is niet dat ik veel minder at maar als ik meer at dan ging het fout zeg maar, ging ik compenseren (je snapt t vast wel) en dat wil ik niet meer... En ik krijg al therapie maar zij wil me gewoon binnen no-time dikker hebben en dat wil/kan ik dus niet dus wil ik voor mezelf iets goeds bedenken zeg maar... En over dat niet af hoeven vallen, ik voelde me gelukkiger toen ik 5 kilo minder woog, dus dat wil ik weer... En in de toekomst kan er miss wel wat bij ja, als ik dan maar op constant gewicht blijf en zeker niet aankom!!!
Probeer dan samen met je dietiste/psycholoog ofzo een goed dieet op te stellen. Waar jullie beide tevreden mee zijn. Als je in ieder geval niet aan wilt komen dan kun je misschien proberen eerst maar op dit gewicht te blijven. (afvallen zul je zeker niet moeten) Misschien dat je er dan wat aan went en in gaat zien dat het beter zou zijn om nog wat aan te komen. Dat gaat misschien wat rustiger dan dat je in een week 5 kilo moet aankomen (bij voorbeeld, dat lijkt me namelijk vrij hevig).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-04-2004, 19:56
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 20:44 :
Zijn dit geen kenmerken van een eetstoornis...? (Misschien een stomme opmerking: sorry dan.) Ik weet niet of je het besproken hebt met degene van die je hulp krijgt, maar dat zou ik zeker doen...
Ja dat weet ik zelf ook en daarom loop ik bij haar maar ze begrijpt er echt helemaal nix van, het enige wat ze zegt is dat ik voor de wet volwassen ben omdat ik 18 ben en bij volwassen zijn hoort ook voor jezelf zorgen en onder voor jezelf zorgen valt goed eten dus ik moet maar even zo'n 6 boterhammen per dag eten en nog veel meer en ze heeft het alleen maar over aankomen en ik moest daar vanmiddag gaanzitten tekenen...... ........ En nee, ik heb het niet met haar besproken, ik heb gezegd dat ik haar eetlijst te veel vindt, en dan zegt ze dat dat niet zo is en dat ik er niet van aankom, NEE DAT MERK IK... wel dus! Maar ze gelooft me niet en nu klinkt het miss allemaal heel negatief maar ik weet dat ze het wel goed bedoelt maar heb gewoon het idee dat ze er niks van begrijpt en daarom dacht ik, dan maak ik zelf wel een eet-lijst waar ik me wel aan kan houden zonder me schuldig te voelen e.d. Snap je?
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 19:58
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-04-2004 @ 20:46 :
Probeer dan samen met je dietiste/psycholoog ofzo een goed dieet op te stellen. Waar jullie beide tevreden mee zijn. Als je in ieder geval niet aan wilt komen dan kun je misschien proberen eerst maar op dit gewicht te blijven. (afvallen zul je zeker niet moeten) Misschien dat je er dan wat aan went en in gaat zien dat het beter zou zijn om nog wat aan te komen. Dat gaat misschien wat rustiger dan dat je in een week 5 kilo moet aankomen (bij voorbeeld, dat lijkt me namelijk vrij hevig).
Naja, als ik dus zeg dat ik het te veel is, dan zegt zei dus volstrekt niet!! Het schiet echt niet op, ik mag er zelfs niet maar EEN boterham vanaf halen... Vandaar dat ik het zelf anders ga doen!! Ze zal het er toch nooit mee eens zijn... En het was idd heftig, 5 kilo binnen 1,5 maand, en dan houdt ze vol dat dat niet kan door haar eetlijst.... nou uhhhhhh......
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:04
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:58 :
Naja, als ik dus zeg dat ik het te veel is, dan zegt zei dus volstrekt niet!! Het schiet echt niet op, ik mag er zelfs niet maar EEN boterham vanaf halen... Vandaar dat ik het zelf anders ga doen!! Ze zal het er toch nooit mee eens zijn... En het was idd heftig, 5 kilo binnen 1,5 maand, en dan houdt ze vol dat dat niet kan door haar eetlijst.... nou uhhhhhh......
Ze heeft natuurlijk gelijk als ze zegt dat het volstrekt niet teveel is.
Als jij rationeel probeert na te denken en je realiseert dat een gemiddeld mens ruim 2000 kCal nodig heeft om op gewicht te blijven weet jij dat je met 500 veel te weinig binnenkrijgt.
Maar zo lang je er (geestelijk) niet aan toe bent om zo veel te eten, lukt dat dan ook niet en kun je denk ik beter proberen het langzaam op te bouwen.

(als ik (naar mijn mening) te veel eet voel ik me namelijk ook schuldig etc.; het werkt dan alleen maar averechts)
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-04-2004, 20:08
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-04-2004 @ 21:04 :
Ze heeft natuurlijk gelijk als ze zegt dat het volstrekt niet teveel is.
Als jij rationeel probeert na te denken en je realiseert dat een gemiddeld mens ruim 2000 kCal nodig heeft om op gewicht te blijven weet jij dat je met 500 veel te weinig binnenkrijgt.
Maar zo lang je er (geestelijk) niet aan toe bent om zo veel te eten, lukt dat dan ook niet en kun je denk ik beter proberen het langzaam op te bouwen.

(als ik (naar mijn mening) te veel eet voel ik me namelijk ook schuldig etc.; het werkt dan alleen maar averechts)

Ja precies, dat heb ik dus ook, maar zij verplicht me dat te eten en dat zorgt er dus dan ook voor dat ik me schuldig voel met alle gevolgen. Compenseer je ook als je je schuldig voelt of hoe ga je daarmee om dan?
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:08
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heeft ze je ook verteld dat wanneer je van niet/heel weinig
naar 'normaal' (veel dus, subjectief gezien) gaat, je sowieso
(snel) aankomt, maar dat dat niet zo blijft?

Als je een tijdlang niet/heel weinig eet, gaat je lichaam op
de spaarstand, wanneer je dan weer overgaat op een
norma(a)l(er) eetpatroon, slaat je lichaam dat als het ware
op, voor als er weer een 'hongerperiode' komt...

Maar dat trekt dus weer weg, na een tijdje. En op het moment
dat je op je setpoint zit (gewicht wat bij je lichaam hoort),
kom je dus ook idd niet aan met zo'n lijst.

Weet ze dat je nu een eigen lijst hebt samengesteld (en zoja,
hoe reageerde ze daarop?)?

Als je het echt niet kan vinden met je hulpverlener, of als je
het gevoel hebt dat ze je totaal niet begrijpt: je bent niet
verplicht om bij haar te zitten, kaart het aan, en ga op zoek
naar iemand die je wél begrijpt, waarmee je dus ook echt
verder kunt komen. (ik denk nl dat je op zo'n manier niet
echt goed vooruit kan gaan, of wel?)
__________________
Drie.
Oud 19-04-2004, 20:09
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 21:08 :
Ja precies, dat heb ik dus ook, maar zij verplicht me dat te eten en dat zorgt er dus dan ook voor dat ik me schuldig voel met alle gevolgen.
Heb je dat bij haar aangegeven, weet ze dat jij je daardoor
schuldig voelt met alle gevolgen vandien?
__________________
Drie.
Oud 19-04-2004, 20:15
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-04-2004 @ 21:08 :
Heeft ze je ook verteld dat wanneer je van niet/heel weinig
naar 'normaal' (veel dus, subjectief gezien) gaat, je sowieso
(snel) aankomt, maar dat dat niet zo blijft?

Als je een tijdlang niet/heel weinig eet, gaat je lichaam op
de spaarstand, wanneer je dan weer overgaat op een
norma(a)l(er) eetpatroon, slaat je lichaam dat als het ware
op, voor als er weer een 'hongerperiode' komt...

Maar dat trekt dus weer weg, na een tijdje. En op het moment
dat je op je setpoint zit (gewicht wat bij je lichaam hoort),
kom je dus ook idd niet aan met zo'n lijst.

Weet ze dat je nu een eigen lijst hebt samengesteld (en zoja,
hoe reageerde ze daarop?)?

Als je het echt niet kan vinden met je hulpverlener, of als je
het gevoel hebt dat ze je totaal niet begrijpt: je bent niet
verplicht om bij haar te zitten, kaart het aan, en ga op zoek
naar iemand die je wél begrijpt, waarmee je dus ook echt
verder kunt komen. (ik denk nl dat je op zo'n manier niet
echt goed vooruit kan gaan, of wel?)
Nee dat heeft ze me niet op die manier verteld, maar heeft iedereen dan een bepaald gewicht waar je op blijft hangen dan zeg maar?? Ze zei alleen wel dat ik misschien in het begin een "heel klein beetje" zou aankomen maar dat het dan stopt, nou ik vind 5 kilo toch echt geen klein beetje!!! Ze weet niet van mijn lijst, dat keurt ze nooit goed, ik mag van haar lijst zelfs niet maar 1 boterham schrappen... Ze is opzich geen k*twijf zeg maar, maar ze begrijpt me gewoon niet ofzo... En ik ben bij haar terecht gekomen nadat mn moeder achter alles kwam zeg maar en ik heb haar al verteld (mn moeder) dat ik het niet fijn vindt bij die vrouw maar ze staat erop dat ik er blijf omdat ze zulke goeie verhalen heeft gehoord. Nu zul je wel denken dat mn moeder dat niet bepaald, maar toch luister ik naar haar, ik weet niet waarom, misschien omdat we alzoveel ruziegehad hebben altijd en het nu net wat beter gaat??? En voordat ik uiteindelijk bij haar kwam ben ik al lang opzoek geweest. En inderdaad, ik ga niet echt vooruit, maar misschien op mn eigen manier, met mijn eetlijst wel?? Als ik me dan niet schuldig voel en het vol kan houden...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:17
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-04-2004 @ 21:09 :
Heb je dat bij haar aangegeven, weet ze dat jij je daardoor
schuldig voelt met alle gevolgen vandien?
Ze weet wel dat ik dat deed voordat ik bij haar kwam, maar ik heb niet letterlijk gezegd wat de gevolgen van haar eetlijst zijn maar heb wel laten merken dat ht voor mijn gevoel echt veel te veel is en dat ik er niet mee om kan gaan zeg maar, dat wel.
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:24
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Zucht... Het lukt dus echt totaal niet bij mij! Bij mij moet het altijd extreem, dus of ik prop me helemaal vol of ik eet bijna niets 'k Word dr echt niet goed van, ik wil dat het gewoon goed gaat, en dat ik ook nog gewoon kan genieten van gewoon wat eten. En dat ik niet altijd naar andere mensen kijk om te kijken hoe dun ze zijn etc.. Aaaarghh! (Zo, mijn frustratie is er weer even uit)
Oud 19-04-2004, 20:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 21:15 :
Nee dat heeft ze me niet op die manier verteld, maar heeft iedereen dan een bepaald gewicht waar je op blijft hangen dan zeg maar??
Als jij het voedsel binnenkrijgt wat je lichaam nodig heeft (niet
teveel of te weinig), ja. (er zijn altijd uitzonderingen, maar ik
denk dat je daar in dit geval niet van uit moet gaan.)

Citaat:
Ze weet niet van mijn lijst, dat keurt ze nooit goed, ik mag van haar lijst zelfs niet maar 1 boterham schrappen... Ze is opzich geen k*twijf zeg maar, maar ze begrijpt me gewoon niet ofzo...
En wat als ze vraagt hoe het gaat met de lijst die ze je gegeven
heeft?

Liegen (zelfs al is het voor 'eigen bestwil') tegen je psych (oid?)
lijkt me niet bijzonder verstandig... Hoe kan zij je goed helpen
als jij niet eerlijk tegen haar kan zijn? (niet beschuldigend
bedoelt overigens, mocht het zo overkomen. )

Citaat:
En ik ben bij haar terecht gekomen nadat mn moeder achter alles kwam zeg maar en ik heb haar al verteld (mn moeder) dat ik het niet fijn vindt bij die vrouw maar ze staat erop dat ik er blijf omdat ze zulke goeie verhalen heeft gehoord. Nu zul je wel denken dat mn moeder dat niet bepaald, maar toch luister ik naar haar, ik weet niet waarom, misschien omdat we alzoveel ruziegehad hebben altijd en het nu net wat beter gaat??? En voordat ik uiteindelijk bij haar kwam ben ik al lang opzoek geweest.
Zou je (zonder ruzie te maken?) kunnen vertellen dat jij vindt
dat ze je niet begrijpt, en dat het daardoor eigenlijk niet echt
gaat zoals het zou moeten gaan?

Ik neem aan dat het doel van het zoeken (en krijgen) van hulp
is dat jij met je problemen kan handelen. Ook al worden
er nog zoveel fantastische verhalen vertelt over iemand, als
dat voor jou gewoonweg niet opgaat, wat heb je er dan aan?

Ben je zelf lang op zoek geweest, of ook via anderen? (huisarts,
hulpinstanties, vertrouwenspersoon, enz?)

Citaat:
En inderdaad, ik ga niet echt vooruit, maar misschien op mn eigen manier, met mijn eetlijst wel?? Als ik me dan niet schuldig voel en het vol kan houden...
Als je je dan niet schuldig voelt, en als je het vol kunt
houden. Wat als je je wél schuldig gaat voelen (misschien niet nu,
maar wel als je gaat uitbreiden, iets wat zeker wel nodig is, lijkt me), en wat als je het níet vol kunt houden?

Ik klink misschien ontzettend pessimistisch oid, sorry, maar het
geniepige van een eetstoornis is denk ik vaak dat je je wél schuldig voelt, en het mede daardoor hartstikke moeilijk is om het
gezond eten op eigen houtje vast te houden...
__________________
Drie.
Oud 19-04-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:56 :
Ja dat weet ik zelf ook en daarom loop ik bij haar maar ze begrijpt er echt helemaal nix van, het enige wat ze zegt is dat ik voor de wet volwassen ben omdat ik 18 ben en bij volwassen zijn hoort ook voor jezelf zorgen en onder voor jezelf zorgen valt goed eten dus ik moet maar even zo'n 6 boterhammen per dag eten en nog veel meer en ze heeft het alleen maar over aankomen en ik moest daar vanmiddag gaanzitten tekenen...... ........ En nee, ik heb het niet met haar besproken, ik heb gezegd dat ik haar eetlijst te veel vindt, en dan zegt ze dat dat niet zo is en dat ik er niet van aankom, NEE DAT MERK IK... wel dus! Maar ze gelooft me niet en nu klinkt het miss allemaal heel negatief maar ik weet dat ze het wel goed bedoelt maar heb gewoon het idee dat ze er niks van begrijpt en daarom dacht ik, dan maak ik zelf wel een eet-lijst waar ik me wel aan kan houden zonder me schuldig te voelen e.d. Snap je?
Misschien kun je, in samenspraak met je huisarts, op zoek naar een mogelijke oplossing voor dat probleem? Bv iemand die gespecialiseerd is in eetstoornissen? En/of ook naar een dietist gaan en daar je problemen ed aan voorleggen?

Al zal die hulpverlener vast wel weten wat ze doet...dat jij er moeite mee hebt, ligt meer aan jou (niet in negatieve zin) dan aan haar, denk ik... Al moet zij er eigenlijk wel rekening mee houden, zo ver als dat kan (maar misschien kan het wel niet meer). Ik denk dat alles wat anderen jou zeggen dat je moet eten in jouw ogen teveel is, dat zal niet voorkomen kunnen worden. Als je echt hulp wilt, dan moet je misschien toch ook proberen om bepaalde dingen toch te doen, ook al zegt je gevoel dat het niet goed is. (En als je het al probeerd: )

Zie verder de posts van Quiana, daar ben ik het ook mee eens.
Oud 19-04-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 21:17 :
Ze weet wel dat ik dat deed voordat ik bij haar kwam, maar ik heb niet letterlijk gezegd wat de gevolgen van haar eetlijst zijn maar heb wel laten merken dat ht voor mijn gevoel echt veel te veel is en dat ik er niet mee om kan gaan zeg maar, dat wel.
'Laten merken'...das iets vaags...als je wilt dat mensen iets weten, dan zul je het moeten zeggen, de meeste mensen kunnen dingen niet ruiken. (En ook dit is niet lullig bedoeld. )
Oud 19-04-2004, 20:33
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-04-2004 @ 21:24 :
[B]Als jij het voedsel binnenkrijgt wat je lichaam nodig heeft (niet
teveel of te weinig), ja. (er zijn altijd uitzonderingen, maar ik
denk dat je daar in dit geval niet van uit moet gaan.)

[b]
En wat als ze vraagt hoe het gaat met de lijst die ze je gegeven
heeft?

Dan zeg ik eerlijk dat ik het te veel vind en dat ik bang ben om er van aan te komen en dat ik ook aankom. En dan zegt zei dat dat onmogelijk is, maar het is toch echt zo... En ja, soms heb ik wel eens een eetbui, maar daar komt het heus niet alleen door. Ze wil gewoon dat ik dat blijf eten!!!

Liegen (zelfs al is het voor 'eigen bestwil') tegen je psych (oid?)
lijkt me niet bijzonder verstandig... Hoe kan zij je goed helpen
als jij niet eerlijk tegen haar kan zijn? (niet beschuldigend
bedoelt overigens, mocht het zo overkomen. )

Dat wil ikook helemaal niet, want ik weet dat dat niet slim is, maarr ik vind het al moeilijk om te praten en helemaal over dit maar elke keer als ik aangeef dat het niet goed gaat, houdt ze vol dat het goed is als ik dat eet maar voor mijn gevoel dus NIET!

[b]
Zou je (zonder ruzie te maken?) kunnen vertellen dat jij vindt
dat ze je niet begrijpt, en dat het daardoor eigenlijk niet echt
gaat zoals het zou moeten gaan?

Dat heb ik toevallig van het weekend nog geprobeerd. Eerst werd ze heeeel boos, en toen ging ze huilen over dat ik eens moest weten hoe pijn het haar heeft gedaan dat ik al die jaren gelogen heb en blablabla...

Ik neem aan dat het doel van het zoeken (en krijgen) van hulp
is dat jij met je problemen kan handelen. Ook al worden
er nog zoveel fantastische verhalen vertelt over iemand, als
dat voor jou gewoonweg niet opgaat, wat heb je er dan aan?

Dat is precies wat ik zei tegen mn moeder. Ze zei nl dat ik mn zin persee wilde hebben en toen zei ik dat het daar iet om ging maar wat voor zin het had als ik toch niet eerlijk was en me niet prettig voelde bij haar maar dat had tijd nodig zei mn moeder.

Ben je zelf lang op zoek geweest, of ook via anderen? (huisarts,
hulpinstanties, vertrouwenspersoon, enz?)

Ik ben idd zelf bij de huisarts geweest en die stuurde me doornaar Mesos maar dat was toen het nog echt slecht ging en dan moest ik daar 5 dgn in de week zitten en stoppen met school en alles en dat wilde ik ECHT NIET! Nu woon ik op mezelf en is alles al wel wat rustiger. Dus dat is nu iig niet meer nodig. Ik ga om e 3 weken naar de huisarts om te wegen e.d.


Als je je dan niet schuldig voelt, en als je het vol kunt
houden. Wat als je je wél schuldig gaat voelen (misschien niet nu,
maar wel als je gaat uitbreiden, iets wat zeker wel nodig is, lijkt me), en wat als je het níet vol kunt houden?

Dat weet ik nog niet. Zet me idd wel aan het denken die vraag...

Ik klink misschien ontzettend pessimistisch oid, sorry, maar het
geniepige van een eetstoornis is denk ik vaak dat je je wél schuldig voelt, en het mede daardoor hartstikke moeilijk is om het
gezond eten op eigen houtje vast te houden...
Vandaag heb ik me "niet echt" schuldig gevoelt, ik weet natuurlijk niet hoe het is als ik dit blijf eten... we shall see

(bedankt trouwens voor al je/jullie reacties!!! Doet me wel even goed...)
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:35
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
ow haha dat ging niet helemaal goed, wordt ff puzzelen, sorry...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:39
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 21:27 :
Misschien kun je, in samenspraak met je huisarts, op zoek naar een mogelijke oplossing voor dat probleem? Bv iemand die gespecialiseerd is in eetstoornissen? En/of ook naar een dietist gaan en daar je problemen ed aan voorleggen?

Al zal die hulpverlener vast wel weten wat ze doet...dat jij er moeite mee hebt, ligt meer aan jou (niet in negatieve zin) dan aan haar, denk ik... Al moet zij er eigenlijk wel rekening mee houden, zo ver als dat kan (maar misschien kan het wel niet meer). Ik denk dat alles wat anderen jou zeggen dat je moet eten in jouw ogen teveel is, dat zal niet voorkomen kunnen worden. Als je echt hulp wilt, dan moet je misschien toch ook proberen om bepaalde dingen toch te doen, ook al zegt je gevoel dat het niet goed is. (En als je het al probeerd: )

Zie verder de posts van Quiana, daar ben ik het ook mee eens.
Men zegt dat ze ook gespecialiseerd is haha, maar haar manier werkt niet bij mij... En je hebt gelijk wat betreft het niet kunnen ruiken, maar het is echt moeilijk om te zeggen, of echt goed duidelijk te maken dat het ECHT te veel is en dat ik daardoor ga compenseren. Ik kan me al niet goed uiten, laat staan dat ik dat kan zeggen. Iksla dan gewoon op slot ofzo, haha klinkt raar maar miss snap je wat ik bedoel? En ik heb het geprobeerd, maar er kwam wel 5 kilo bij en daarom wil ik het nu anders gaan doen al dan niet zonder haar...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Oud 19-04-2004, 20:40
Poets
Avatar van Poets
Poets is offline
Beste iedereen,

Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen, want misschien hebben jullie er wat aan. Twee jaar terug sportte ik veel en woog standaard zo'n 73 kilo bij een lengte van 1.83. Ik heb wel altijd de neiging gekregen om aan te komen, maar zodra je dat van je zelf weet is dat geen probleem. Maar toen ik op mezelf ging wonen en stoptte met sporten ging het snel. Binnen een jaar was ik 90 kilo. Dat is dus 17 kilo erbij en dat valt mensen in je omgeving ook op. Dat ik zoveel aankwam kwam door ongezond eten en veel bier drinken.

Ik ben toen begonnen met fitnessen en binnen 3 maanden zat ik op 86 kilo. Daar ben ik toen even blijven hangen en een tijd later toen ik het idee had dat ik weer iets zwaarder werd, ben ik weer gaan sporten. Toen zat ik opeens op 83 kilo, daar ben ik een hele tijd blijven hangen tot ongeveer half februari. Toen heb ik een paar maatregelen genomen, waardoor ik nu op 77 kilo zit.

Halverwege februari heb ik de volgende maatregelen qua voeding genomen.
- Alleen goede maaltijden, dus gezond eten.
- Cola vervangen voor Cola light!
- Geen suiker meer in m'n koffie, nu dus gewoon zwart.
- Veel water drinken.
- Bij honger, fruit eten of crackers.
- Ik wilde nog wel eens een zak chips pakken, maar ben gewoon gestopt met snoepen. Klinkt bijna te makkelijk, maar de zin: even in je mond, voor altijd aan je kont; heeft me er altijd wel door geholpen. Ook het beeld dat ik dalijk weer op het oude gewicht was, heeft me gemotiveerd.
- Verder heb ik mijn bierconsumptie beperkt tot 1 keer in de week,
maar er niet bij snacken en proberen te beperken en onder controle te houden.

Verder heb ik gewoon 8 uur slaap, standaard ingevoerd. Ik heb ook telkens in mijn hoofd gehad, dat het er over een jaar erbij was gekomen, dan duurt het ook wel even voor het eraf gaat. Het hoeft niet snel en je moet je niet laten demotiveren of motiveren door kleine succesjes.

Verder ben ik gaan sporten. Gewoon 4 keer in de week drie kwartier op een rustig tempo hardlopen.

Het klinkt allemaal simpel en dat is het misschien ook wel. Afvallen moet je zelf doen. Je hebt zelf de controle!! Kortom het ligt helemaal aan jezelf.

Veel succes!
Oud 19-04-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Poets schreef op 19-04-2004 @ 21:40 :
Het klinkt allemaal simpel en dat is het misschien ook wel. Afvallen moet je zelf doen. Je hebt zelf de controle!! Kortom het ligt helemaal aan jezelf.
Voor het grootste deel idd waar, maar niet helemaal en niet altijd.
Vind ik dan iig.
Oud 19-04-2004, 20:54
Poets
Avatar van Poets
Poets is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2004 @ 21:51 :
Voor het grootste deel idd waar, maar niet helemaal en niet altijd.
Vind ik dan iig.
Nee dat klopt, maar ik heb dat telkens tegen mijzelf verteld de afgelopen tijd en het heeft me wel erg geholpen.
Oud 20-04-2004, 08:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 01:36 :
Is er hier iemand die vegetarisch eet, en hoe bevalt dat?
Wij eten soms vegetarisch... een 8 jaar terug aten we het bijna elke dag, nu iets minder. Maar ik vind dat het eten ontzettend is verbeterd. Het is niet meer zo saai en in principe kun je elke dag wel iets anders eten...

Van vegaburgers met sate of kaas, tot quorn met of zonder kruiden, tofoe, van die witte rechthoekige vleesvervanger (geen idee hoe het heet, wij aten het met satesaus), een ei...

Ik heb het idee dat je prima vegetarisch kan eten tegenwoordig, zonder dat je echt veel voedingstoffen mist...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-04-2004, 09:10
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 01:36 :
Is er hier iemand die vegetarisch eet, en hoe bevalt dat?
Ik ben vegetariër. Tot voor kort at ik nog wel vis uit gezondheidsoverwegingen maar dat krijg ik echt mijn strot niet meer door. Je hebt heerlijke vleesvervangers, helaas is het vaak calorierijker dan vlees. Een vegetarische burgers bevat vaak zo'n 200 kcaloriën en dat tikt behoorlijk aan. Kipfilet op je brood is heel mager, iets wat je van (smeer)kaas niet kan zeggen. Ik eet nu soms geen vleesvervanger of een gekookt eitje ipv zo'n calorierijke burger en meestal geen broodbeleg (alleen halvarine). Verder bevat het prima, ik ben gek op groente, sla en fruit dus ik krijg wel voldoende voedingssoffen binnen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Hoeveel Kcal
beckham1990
3 21-09-2004 16:30
Drugs & Alcohol Het Nieuwe IZSADC Topic
Type
501 17-09-2004 21:59
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 12:45
Lichaam & Gezondheid Afvallen op een snelle maar gezonde manier...
MissCzechMeOut
5 04-08-2003 18:37
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.