Oud 23-02-2017, 17:53
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Mogen ouders bepalen wat voor brommer ik ruil voor mijn huidige brommer? Er komt dus geen geld aan te pas het is gewoon een ruil.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2017, 00:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Klinkt alsof je zelf vindt van niet en daar bevestiging in zoekt.

Ik denk dat je ouders je kunnen adviseren maar dat het belangrijk is dat jij de knoop doorhakt omdat het jouw scooter is
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 07:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is je huidige brommer jouw eigendom? Heb je die zelf gekocht van je eigen geld? Als die brommer echt van jou is, is het in principe ook aan jou om te beslissen of je die wil ruilen en waartegen. Als je ouders meebetaald hebben of zullen meebetalen is het logisch dat ze invloed kunnen uitoefenen.

Als ik jou was zou ik overigens gewoon eens met ze in gesprek gaan als je het niet eens bent met de huidige gang van zaken. Dat levert denk ik meer op.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Mogen ouders bepalen wat voor brommer ik ruil voor mijn huidige brommer? Er komt dus geen geld aan te pas het is gewoon een ruil.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Is je huidige brommer jouw eigendom? Heb je die zelf gekocht van je eigen geld?
Is dat relevant?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 12:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Is dat relevant?
Als ik iets van mijn eigen salaris heb gekocht en ik wil dat ruilen, dan is dat in principe mijn zaak, toch?
Hebben mijn ouders iets voor mij gekocht/ meebetaald dan snap ik dat ze invloed willen hebben op wat ik met datgene doe.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Als ik iets van mijn eigen salaris heb gekocht en ik wil dat ruilen, dan is dat in principe mijn zaak, toch?
Hahaha. Wel eens een huis gekregen?

Citaat:
Hebben mijn ouders iets voor mij gekocht/ meebetaald dan snap ik dat ze invloed willen hebben op wat ik met datgene doe.
Nee, zo eenvoudig is het. Ouders hebben natuurlijk gewoon discretionaire bevoegdheid. Al zal het vast anders heten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 12:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hahaha. Wel eens een huis gekregen?
Wat bedoel je daar mee?
Citaat:
Hahaha. Wel eens een huis gekregen?


Nee, zo eenvoudig is het. Ouders hebben natuurlijk gewoon discretionaire bevoegdheid. Al zal het vast anders heten.
Zal ook afhangen van de leeftijd van TS, of niet?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je daar mee?
Dat je een foutieve aanname doet, en wel dat je alles zomaar altijd mag verkopen/weggeven als het jouw eigendom is. Daar kunnen prima voorwaarden aan verbonden zijn.

Citaat:
Zal ook afhangen van de leeftijd van TS, of niet?
Ja als hij meerderjarig is officieel wel, alhoewel hij nu ook redelijk zelfstandig geacht genoeg zou kunnen worden. Maar sleep het maar eens voor de rechter om je gelijk te halen...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2017, 22:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat je een foutieve aanname doet, en wel dat je alles zomaar altijd mag verkopen/weggeven als het jouw eigendom is. Daar kunnen prima voorwaarden aan verbonden zijn.
Ik stelde vragen om meer inzicht in de situatie te krijgen. En ik zei "in principe", omdat er ook genoeg gevallen te bedenken zijn waarin jij jouw eigendom kunt houden/ ruilen/ weggeven zonder dat je daar verantwoording voor af hoeft te leggen, of dat daar speciale voorwaarden aan verbonden zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Brommertjes
magnusdebaas
5 20-07-2015 23:19
Verkeer & Vervoer Help, iemand met verstand van brommers
Skreature
12 27-12-2006 08:41
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: brommertjes en hoofddoekjes
Ieke
0 15-02-2005 17:56
De Kantine Brommer
Yezzica
72 30-05-2004 19:52
De Kantine Mijn brommer kan te hard!
Rhinus
32 08-11-2002 14:50
Software & Hardware Met de brommer in Belgie
Oen
5 28-06-2002 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.