Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 23:11
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 09-05-2007 @ 22:25 :
Ik vind het soms wel jammer dat er zo weinig christenen zijn die tekenen en wonderen kunnen verrichten. Ik ervaar zelf alleen openbaringen en heel soms visioenen. Het lijkt soms wel alsof we met het evangelie genoegen moeten doen, hoewel er niets mooier is dan Jezus te kennen. Paranormale mensen zijn er in overvloed, maar die geloven meestal niet in God. Wel heb ik dat vreugdevolle voorgevoel dat er straks in de nabije toekomst weer vele tekenen en wonderen zullen gaan gebeuren.
als je toevallig calvijnist bent kun je, naast het evangelie, je altijd nog vergapen een het prachtige boek der natuur. Is een aanrader.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2007, 11:07
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 09-05-2007 @ 22:25 :
. Wel heb ik dat vreugdevolle voorgevoel dat er straks in de nabije toekomst weer vele tekenen en wonderen zullen gaan gebeuren.
denk ik ook wel ja, God zal ons zeker niet laten 'stikken' om het zo maar even te zeggen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 16:10
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-04-2007 @ 21:39 :
ik vind het mogelijk. natuurlijk.

maar ik begrijp het nooit zo goed. waarom genas jezus/geneest god mensen op een wonderbaarlijke manier? ziekte is niet van god, natuurlijk, maar toch is god er niet per definitie tegen, denk ik. maar goed, dat is de aloude kwestie "wat is de zin van het lijden" en "is lijden een lot of een vijand". iemand een zinvol idee waarom god zich zo af en toe hier en daar met lichamelijke genezingen bezig houdt?
Ik gok zo dat Hij dat voor zichzelf houd. Ieder mens die bidt om genezing vraagt zich af waarom hij wel of niet geneest, sommige vinden persoonlijke antwoorden. bijvoorbeeld: ik ben door dit lijden dichter bij God gekomen, of doordat ik nu genezen ben kan ik dit en dat werk voor God doen.

Waarom God niet iedereen geneest is per persoon verschillend neem ik aan. Bij de één vind Hij er reden toe, bij de ander niet. Denk ik.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik begrijp totaal niet waarom mijn oproep om terug ontopic te gaan is verwijdert, terwijl er elders met bans gesmeten wordt als een atheïst het waagt om offtopic te gaan..

Om het enigsinds terug te halen naar waar het over ging, een paar interessante verhalen.
Er is namelijk iemand die Jan Zijlstra nonsens vind, uit ervaring.
Ook interessant is een nuchter artikel dat wederom bevestigd dat gebedsgenezing slechts bestaat uit het placebo-effect
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 12-05-2007 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:25
balkey
balkey is offline
Ik weet niet of het echt in dit topic thuis hoort maar ik vind het wel interresant om er bij te betrekken.

Als gebedsgenezingen echt gebeuren zou er dus een bewijs zijn dat er iets bovenaards is (een god).

Maar zijn er niet meer dingen die aantonen dat er 'meer' is.

Denk bijv. aan allerlei occulte zaken: glaasje draaien, geesten oproepen, handlezen, waarzeggerij......Volgens mij zijn dit ook dingen die gebeuren.

Wat is hier dan van waar?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:45
Verwijderd
><
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 00:40
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
balkey schreef op 12-05-2007 @ 23:25 :
Ik weet niet of het echt in dit topic thuis hoort maar ik vind het wel interresant om er bij te betrekken.

Als gebedsgenezingen echt gebeuren zou er dus een bewijs zijn dat er iets bovenaards is (een god).

Maar zijn er niet meer dingen die aantonen dat er 'meer' is.

Denk bijv. aan allerlei occulte zaken: glaasje draaien, geesten oproepen, handlezen, waarzeggerij......Volgens mij zijn dit ook dingen die gebeuren.

Wat is hier dan van waar?
Over het algemeen is er totaal geen reden om aan te nemen dat er iets is bij die dingen, tenzij ze gebaseerd zijn op andere, bestaande en wetenschappelijk ondersteunde dingen.

Voorbeeld: Natuurgeneeskunde. Hoewel niet altijd even effectief, kan het gebruik van de juiste kruiden en planten leiden tot de vorming van een effectief genezingsmiddel.

In veel gevallen ontwijken dat soort kunsten echte dingen en zoeken naar methodes die misleiden. Als jou bijvoorbeeld verteld wordt dat je op een dag iemands leven zal redden, en bij toeval gebeurd dat, dan zal je denken: Ze had gelijk.

Gebeurd dat niet, dan denk je er verder niet over na.

Ik ga pas argwanend doen als iemand letterlijk zegt: Op 13 mei 2045, om 12:30 precies zal je een hartaanval krijgen zal je een hartaanval krijgen op de Walkade 44 in Ergensdorp in de huiskamer als je uit je stoel opstaat. Als je een defibrilator (sp?) bij je in je buurt legt, zal je dochter je redden. Doe je dat niet, dan zal je vrouw je dood vinden.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:47
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 10-05-2007 @ 12:07 :
denk ik ook wel ja, God zal ons zeker niet laten 'stikken' om het zo maar even te zeggen
Nee en daar kan ik nu ook nog een bevestiging op geven, want de laatste tijd ben ik veel al aan het bidden voor ons (dus ook voor jou) dat Jezus in ons leven zichtbaar mag worden. Vandaag heb ik daarop bevestiging gekregen van mijn begeleider. Hij zei dat hij vond dat ik minder star ben en dat hij ineens anders tegenover mijn geloof staat. Ik heb hem over mijn rottige verleden verteld en hoe het kwam dat ik mij heb laten vermurwen door de liefde van Jezus. Hij vond dat ik voorheen kwade uitingen maakte, maar sinds vandaag vind hij mij rustiger en hij vind dat ik een voordeel heb als kind van God.

Ik heb voor de hele Kerk gebeden. Als Jezus ook in jouw leven meer zichtbaar wordt, wil je die blijdschap dan ook met mij delen? Als 't je belieft mag je me dan daarvan in kennis brengen, zodat ik de Heer voor jullie blijdschap mag bedanken. In mij heeft Hij mijn gebed al enigszins verhoord en nu hoop ik dat het ook bij andere leden mag gebeuren. Dat buitenstaanders in ons mogen zien wie Jezus is.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:13
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-05-2007 @ 22:27 :
Ik begrijp totaal niet waarom mijn oproep om terug ontopic te gaan is verwijdert, terwijl er elders met bans gesmeten wordt als een atheïst het waagt om offtopic te gaan..

Om het enigsinds terug te halen naar waar het over ging, een paar interessante verhalen.
Er is namelijk iemand die Jan Zijlstra nonsens vind, uit ervaring.
Ook interessant is een nuchter artikel dat wederom bevestigd dat gebedsgenezing slechts bestaat uit het placebo-effect
Ik ben het met jou eens, T_ID. Het lijkt mij ook verstandiger als men jouw posts gewoon laat staan en dat men daar zijn visie tegenover kan stellen. Zodat anderen ook kunnen zien welke dingen er actueel zijn op dit forum en daarover kunnen mee denken. Ik ervaar het als onprettig als men iemands post in de doofpot stopt, behalve als er pesterijen, beledigingen, bedreigingen of zedeloze uitspraken in voorkomen. Ook ben ik geen voorstander van het aanzetten tot misdaad, maar dit gebeurt in sommige gevallen uit onwetendheid en kan daarom beter besproken worden i.p.v. verwijderen. Ik sluit me dan ook bij jou aan en ik hoop dat je meer vrij gelaten wordt in het uiten van je vrije mening.

Over het placebo effect... er zouden altijd mensen kunnen zijn die zichzelf voor de gek houden en zich wijsmaken dat het zus of zo zit. Ik denk dat ieder dat ook wel voor zich kan weten. Het zou ook niet zo moeten zijn dat men een genezing als bewijs gebruikt, want een wonder is niet te bewijzen. Men kan er alleen maar van getuigen. Als iemand mij over een wonder verteld, dan neem ik zijn woorden gewoon aan als waar. En als hij liegt, dan heeft hij een probleem en houdt hij zichzelf voor de gek, mij niet en God ook niet, want ik zal niet verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen van andermans leugen.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:27
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
balkey schreef op 12-05-2007 @ 23:25 :
Ik weet niet of het echt in dit topic thuis hoort maar ik vind het wel interresant om er bij te betrekken.

Als gebedsgenezingen echt gebeuren zou er dus een bewijs zijn dat er iets bovenaards is (een god).

Maar zijn er niet meer dingen die aantonen dat er 'meer' is.

Denk bijv. aan allerlei occulte zaken: glaasje draaien, geesten oproepen, handlezen, waarzeggerij......Volgens mij zijn dit ook dingen die gebeuren.

Wat is hier dan van waar?
Ik heb me in het verleden ook nog al eens bezig gehouden met het occulte. Ooit ben ik eens bij een waarzegster geweest en wat haar betreft, kan ik me behoorlijk vinden in het verhaal van Kitten. Hetgene waarin ik persoonlijk een hogere macht heb ervaren, is astrologie. En dan niet het voorspellende onderdeel van de astrologie, want daar hield ik me niet mee bezig. Ik hield me bezig met de karakter eigenschappen en ben daar een aantal jaren zeer intensief mee bezig geweest. Ik heb voor mijzelf daaruit kunnen opmaken dat er meer is tussen hemel en aarde, hoewel ik een ander niet zou aanraden om daarin te gaan zoeken.

Ik raad jou en iedereen ten strengste af om je met occultisme bezig te houden, want bij mij heeft het een negatieve invloed gehad. Ik dacht dat ik macht had, maar nu blijkt dat ik een gevangene ben van de sterren. Op een zeker moment dacht ik: "ik wil stoppen met astrologie" en heb het losgelaten. Nu ik het losgelaten heb, is gebleken dat het mij niet heeft losgelaten en dat ik er geen controle over heb, maar dat het controle over mij heeft. Alleen al te bedenken wat de bron zou kunnen zijn van astrologie bezorgt me al koude rillingen over mijn lijf.
__________________
Straffen tegen drugs zouden niet schadelijker mogen zijn dan het gebruik van de drug zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opvallend nieuws #1
Kitten
500 22-04-2010 19:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Verwijderd
500 22-05-2007 13:51
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs opstanding Jezus
Sadok
250 24-09-2005 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie Gebedsgenezingen
Rohit
156 25-07-2005 12:58
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Levensbeschouwing & Filosofie Wondergenezingen, wat vind jij ervan?
Nelongumfaciam
53 15-03-2005 13:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.