Oud 17-11-2004, 20:24
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Ik heb gisteren gezellig met de opticien mijn nieuwe lenzen mogen uitproberen. Wat een hel is dat. Ik heb vandaag dus de moeten oefenen met de lenzen door ze 4 uur in te houden. Morgen moet ik 8 uur en kijk daar nu al tegenop. Ik blijf continu klipperen met mijn ogen omdat het lijkt alsof de hele Sahara in mijn ogen zit. Ik zie ook de rand van mijn lenzen, daar zie ik vaag, blijft dit?

Kortom wen ik hier ooit nog aan?
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:32
Verwijderd
Je hebt je lenzen vandaag voor het eerst in en je moet ze morgen al 8 uur in houden...? Ik moest beginnen met 2 of 4 uur oid en dan elke dag een uur langer. En als je last hebt, dan moet je ze uit doen (volgens mij dan) en dan een tijdje daarna weer.

Of je er ooit aan went kun je na twee dagen denk ik nog niet zeggen. In het begin heb je er altijd last van, tenminste, voor zo ver ik weet. Maar misschien kun je het wat langzamer opbouwen? En als je last blijft houden, dan terug naar de opticien.

De rand van mijn lenzen heb ik btw nooit gezien.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:37
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2004 @ 20:32 :
Je hebt je lenzen vandaag voor het eerst in en je moet ze morgen al 8 uur in houden...? Ik moest beginnen met 2 of 4 uur oid en dan elke dag een uur langer. En als je last hebt, dan moet je ze uit doen (volgens mij dan) en dan een tijdje daarna weer.

Of je er ooit aan went kun je na twee dagen denk ik nog niet zeggen. In het begin heb je er altijd last van, tenminste, voor zo ver ik weet. Maar misschien kun je het wat langzamer opbouwen? En als je last blijft houden, dan terug naar de opticien.

De rand van mijn lenzen heb ik btw nooit gezien.
Heb jij harde lenzen? Bij zachte lenzen valt de lens (las ik) over het oogwit en bij harde lenzen niet.
Maar ik vind het ook wel veel voor de 2e dag, 8 uur lang. Ik heb niet het idee dat dat zo goed is voor mijn ogen. Ik denk idd dat ik ze er dan beter even uit kan halen als het erg aan het irriteren is. Ik heb maar 2 ogen..

PS: Ik dacht laat ik het volgens de regels doen en een nieuw topic openen zodat jij de oude kon sluiten..
__________________
www.suzannevisser.nl

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:39
Verwijderd
Ik heb beide gehad, maar mijn post ging over harde lenzen, want daar had jij het ook over, toch?

'k zou het idd gewoon wat langzamer opbouwen of misschien twee keer vier uur en dat dan naar elkaar toe uitbreiden oid. Je kunt ze beter te kort dan te lang inhouden, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:43
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2004 @ 20:39 :
Ik heb beide gehad, maar mijn post ging over harde lenzen, want daar had jij het ook over, toch?

'k zou het idd gewoon wat langzamer opbouwen of misschien twee keer vier uur en dat dan naar elkaar toe uitbreiden oid. Je kunt ze beter te kort dan te lang inhouden, denk ik.
Hmm oke, toch zou je denken dat de opticien het wel zou weten.. maarja..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Suzanne_84 schreef op 17-11-2004 @ 20:43 :
Hmm oke, toch zou je denken dat de opticien het wel zou weten.. maarja..
Misschien verschillen hun meningen ook wel eens: de mijne zei dus wat anders.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:53
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2004 @ 20:48 :
Misschien verschillen hun meningen ook wel eens: de mijne zei dus wat anders.
De mening van jouw opticien spreekt me dan eigenlijk wat meer aan
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:04
Loveflowertje
Avatar van Loveflowertje
Loveflowertje is offline
ik heb ook harde lenzen en ik vond dat toen ook zooooo erg!!! ik moest ze de 1e dag 2 uur in, de 2e dag 4 uur en dan zo opbouwen totdat je ze de hele dag inkan. in het begin hat ik dat ook dat je de hele dag het gevoel hebt dat er wat in je oog zit, maar dat gevoel gaat weg echt waar! na een weekje merkte ik al niej meer dak lenzen in had. je moet ze wel elke avond goed schoonmaken want anders kunnen ze wel eens gaan irriteren. oow ja en als je ze nou de 1e dag 2 uur inhebt en de dag erna helemaal niet meer dan moet je de dag daarna je lenze weer 2 uur indoen, want je ogen zijn natuurlijk niet gewend aan lenzen. dus je moet het echt wel rustig opbouwen hoor! mijn broer heeft ook lenzen en bij hem zei de opticien ook van ja 1e dag 2 uur morgen 8 uur maar die heeft nu echt zn hele ogen naar de klote die moet nu helemaal opnieuw beginne met zn lenzen!!! dus als ik jou was zou ik rustig opbouwen hoor!
__________________
♥ Jij bent zo slank als een ree, of hoe heet zo'n grijs dier met een slurf ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:13
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Lisettuh schreef op 17-11-2004 @ 21:04 :
ik heb ook harde lenzen en ik vond dat toen ook zooooo erg!!! ik moest ze de 1e dag 2 uur in, de 2e dag 4 uur en dan zo opbouwen totdat je ze de hele dag inkan. in het begin hat ik dat ook dat je de hele dag het gevoel hebt dat er wat in je oog zit, maar dat gevoel gaat weg echt waar! na een weekje merkte ik al niej meer dak lenzen in had. je moet ze wel elke avond goed schoonmaken want anders kunnen ze wel eens gaan irriteren. oow ja en als je ze nou de 1e dag 2 uur inhebt en de dag erna helemaal niet meer dan moet je de dag daarna je lenze weer 2 uur indoen, want je ogen zijn natuurlijk niet gewend aan lenzen. dus je moet het echt wel rustig opbouwen hoor! mijn broer heeft ook lenzen en bij hem zei de opticien ook van ja 1e dag 2 uur morgen 8 uur maar die heeft nu echt zn hele ogen naar de klote die moet nu helemaal opnieuw beginne met zn lenzen!!! dus als ik jou was zou ik rustig opbouwen hoor!
Bedankt voor je tip! Ik denk idd dat ik het rustiger opbouw dan mijn opticien mij vertelde.
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:14
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik heb ook harde lenzen. En het was inderdaad wel een beetje vervelend in het begin (ik zag ook de randen heel erg, omdat je daaraan moet wennen)
Maar meteen van 4 naar 8 uur vind ik wel heel erg snel. Ik moest opbouwen met elke dag een uurtje erbij en als ik het niet vol kon houden moest ik het nog korter per dag erbij opbouwen. Na ongeveer 5 dagen was bij mij de irritatie weg, al werden mijn ogen soms nog wel moe. En toen ik ze eenmaal 9 uur per dag inhad heb ik er sindsdien geen last meer van gehad.
Ik heb ze nu elke dag in en het enige waar ik problemen mee heb is als er iets onder komt (wat ook niet zoveel gebeurt bij mij)

Ik zou in elk geval nog even met de opticien overleggen of je wel de goede tijd doet en of je niet misschien met minder per dag kan opbouwen zodat je niet constant het idee hebt dat alles aan het irriteren is. Want 4u of 8u met irriterende lenzen in lijkt me niet echt een pretje en daarnaast ook misschien niet goed voor je ogen.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:59
Verwijderd
Ik heb ook harde lenzen, en heb niet alles post gelezenhier boven, maar ik heb het even vluchtig doorgelezen. Nou ja zoals al wordt gezegd, het is echt onwijs kut in het begin, dan denk je echt help waar begin ik aan. Maar het went dus !!!

Ik moest het volgens mij ook wel wat langzamer opbouwen, al is dat nu al een jaar of 8 geleden dus echt weet ik het niet meer, maar volgens mijn 1e dag 2 uur, 2de dag 4 uur etc. Mss kan je nog even met je opticien overleggen, anders maak je gewoon je eigen schema, dat kan vast geen kwaad, zolang je ze dan maar niet in 1 keer 24 uur in hebt .

Je moet wel echt doorzetten om die tijd die je je hebt voorgenomen toch wel vol te maken, want anders denk je iedere keer na een uur ik doe ze nu uit, en dan wen je er niet aan.

Maar als je er eenmaal aan gewend ben (dat ging bij mij toch wel erg snel), is het echt ideaal... nou ja bijna altijd ideaal
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 08:37
Nadine.
Avatar van Nadine.
Nadine. is offline
haj. ik heb ook harde lenzen , nu bijna 2 jaar.
ik moest ze ook eerst 4 uur inhouden en dan steeds met 4uur verlengen.ik zat eerst ook steeds te knipperen met mn ogen mar na een tijdje wen je er wel aan.nu ben ik alleen nog maar blij dat ik mn lenzen heb . kus mij
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:40
otkhus
otkhus is offline
Ik heb ook harde lenzen en ik heb er nooit last van gehad.
Ik mocht ze pas een uur in en dan elke dag een uurtje langer en zo is het bij mij goed goed gegaan.
Nu draag ik ongeveer 3 jaar alweer harde lenzen..
__________________
be still my heart
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:43
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik draag nu ongeveer 5 jaar harde lenzen en ze bevallen me perfect. In het begin was het wel heel erg wennen. Ook ik zag de randen van mijn lenzen en had van die prikkende ogen. Maar dat is na verloop van tijd gelukkig helemaal goed gekomen. Hoe ik moest opbouwen weet ik alleen niet meer..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:12
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik heb ook harde lenzen. Al een jaar of 8. In het begin was het heel erg wennen. Ik mocht ze de allereerste keer ook maar iets van 2 uur in ofzo. (ook weer een actie voor mij: doe ik mijn lenzen voor de allereerste keer in, zet ik gelijk daarna uit automatisme mijn bril op. Dus ik tegen m'n zus: Mijn lenzen zijn verkeerd, ik zie niets. En zij kei droog terug: Misschien helpt het als je je bril afzet...)

maar goed, heb er nu af en toe wel last van. Vooral in de zomer met al die pollen enzo in de lucht. Maar over het algemeen voel ik ze nu niet meer zitten.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wennen aan harde lenzen
Knots
5 19-10-2009 11:40
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen.
kriss
11 09-07-2009 19:55
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen
Verwijderd
6 05-06-2008 11:01
Lichaam & Gezondheid Aan de Harde-lenzen-drager.
Dreamerfly
28 17-11-2004 20:27
Lifestyle Harde lenzen probleem
Passenger
18 16-08-2004 15:25
Lichaam & Gezondheid [Lenzen] Harde lenzen "droog"?
Martin
12 11-05-2004 17:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.