Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 22:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
100


Maar ik zal niet weten wat dat spul is. Nooit van gehoord
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Oud 18-03-2005, 08:31
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koning schreef op 17-03-2005 @ 17:00 :
Altijd 20mg.
Ja dus paroxetine, wat is daar nep aan?
Er zit dus verschil in !!!!
Ze zeggen dat het niet zo is, maar is echt wel zo, dus als je arts seroxat heeft voorgeschreven dien je dat ook te krijgen !
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 18-03-2005, 08:35
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
ilse schreef op 17-03-2005 @ 17:34 :
ik krijg nu lamicytal, eigenlijk tegen epileptie, maar voor mij om de stemmingswisselingen een beetje minder extreem te maken. kent iemand dit??
Zitten carbonaten in, jou medicijn is niet de enige die voor stemmingswisselingen word gebruikt.
Depakine is ook een anti - epilepticum maar word ook gebruikt bij stemmingswisselingen (bi-polair)
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 18-03-2005, 14:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 18-03-2005 @ 09:31 :
Er zit dus verschil in !!!!
Ze zeggen dat het niet zo is, maar is echt wel zo, dus als je arts seroxat heeft voorgeschreven dien je dat ook te krijgen !
Ik ben het levende bewijs.

Ik had dit dus met Zoloft. In de kliniek kreeg ik altijd het echte merk en buiten de kliniek kreeg ik het nepmerk. Het was constant zo raar, dat ik me buiten de kliniek zo rot begon te voelen en dat ik in de kliniek weer langzaam opklaarde. Ook werd ik rustiger in de kliniek, minder stemmingswisselingen e.d.

Bleek later dat het nepmerk dus niet goed aansloeg bij mij en dat het allemaal daardoor kwam. Mijn psychiater heeft het zelf ook gezegd, dat het nepmerk anders is dan het echte merk. Ook al is het maar een klein dingetje, je kan er door verkeerd op aanslaan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 18-03-2005, 14:46
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
ratsja schreef op 18-03-2005 @ 09:35 :
Zitten carbonaten in, jou medicijn is niet de enige die voor stemmingswisselingen word gebruikt.
Depakine is ook een anti - epilepticum maar word ook gebruikt bij stemmingswisselingen (bi-polair)
oke.. ik vond het gewoon vreemd dat ik zoiets kreeg..!
Oud 18-03-2005, 15:01
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 18-03-2005 @ 15:27 :
Ik ben het levende bewijs.

Ik had dit dus met Zoloft. In de kliniek kreeg ik altijd het echte merk en buiten de kliniek kreeg ik het nepmerk. Het was constant zo raar, dat ik me buiten de kliniek zo rot begon te voelen en dat ik in de kliniek weer langzaam opklaarde. Ook werd ik rustiger in de kliniek, minder stemmingswisselingen e.d.

Bleek later dat het nepmerk dus niet goed aansloeg bij mij en dat het allemaal daardoor kwam. Mijn psychiater heeft het zelf ook gezegd, dat het nepmerk anders is dan het echte merk. Ook al is het maar een klein dingetje, je kan er door verkeerd op aanslaan.
ik ook werd er stapelgek van, neppers is rommel !!
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 18-03-2005, 16:20
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 18-03-2005 @ 16:01 :
ik ook werd er stapelgek van, neppers is rommel !!
Ja, inderdaad. Maar het schijnt dat ze het weer gaan afschaffen of zo? Zoiets had ik vaag gehoord hoor. Mij maakt het niet uit, ik krijg de echte toch wel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-03-2005, 07:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
El Turbo schreef op 17-03-2005 @ 00:59 :
Als reactie op het effect van antidepressiva:

Natuurlijk is er altijd sprake van een placebo-effect. Als er een nieuw medicijn getest wordt, wat voor medicijn dan ook, wordt er altijd gebruik gemaakt van een controlegroep die een placebo krijgt. Het effect in deze groep wordt vergeleken met het effect in de groep die het echte medicijn om te kijken of het werkt.
De werking van antidepressiva is echter wel bewezen; de SSRI's zijn tegenwoordig populair. Zij zorgen ervoor dat de neurotransmitter (=een stof die boodschappen overbrengt in de hersenen) serotonine langer actief blijft. Serotonine wordt voor van alles en nog wat gebruikt, hoe dat precies werkt is nog niet helemaal duidelijk, maar dat het werkt is een ding wat zeker is.
Toch vind ik een positief effect van 1 op de 5 nogal aan de lage kant... De werking van dopamine/ serotonine/ noradraline twijfel ik overigens niet aan.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 19-03-2005, 07:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 18-03-2005 @ 17:20 :
Ja, inderdaad. Maar het schijnt dat ze het weer gaan afschaffen of zo? Zoiets had ik vaag gehoord hoor. Mij maakt het niet uit, ik krijg de echte toch wel
Gezien het winstoogmerk lijkt het me sterk dat ze worden afgeschaft... De apotheker krijgt immers meer geld indien hij personen een goedkoop middel geeft.. En, artsen krijgen vakanties naar het verre buitenland zodra zij een aantal keren een bepaald (merk) middel hebben voorgeschreven.

Lang leve de concurentie -_-
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 19-03-2005, 22:28
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
ratsja schreef op 18-03-2005 @ 09:31 :
Er zit dus verschil in !!!!
Ze zeggen dat het niet zo is, maar is echt wel zo, dus als je arts seroxat heeft voorgeschreven dien je dat ook te krijgen !
Hmm, vreemd, maarja op het doosje staat gewoon dat het 20mg seroxat is, en dat is in overleg met mijn psycholoog en huisarts gegaan.
Oud 20-03-2005, 06:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Koning schreef op 19-03-2005 @ 23:28 :
Hmm, vreemd, maarja op het doosje staat gewoon dat het 20mg seroxat is, en dat is in overleg met mijn psycholoog en huisarts gegaan.
Je bent dan ook niet de enige, anders zou het niet rendabel zijn de concurentie aan te gaan met een huismerk. Het generieke middel is stukken goedkoper, en de hoofdstof is hetzelfde. Vandaar dat huisartsen sowieso enkel generieke merken voorschrijven.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-03-2005, 07:16
Lessien
Avatar van Lessien
Lessien is offline
Ik gebruik paroxetine. Veel effect geeft het niet (eigenlijk geen effect), ik wil er dan ook mee stoppen. Nuja eigenlijk heb ik het nu al een paar dagen niet ingenomen... Dat is ook niet slim.
Eigenlijk moet je gecontroleerd worden om de zoveel tijd door je huisarts, maar ik ben zo bang voor die man dat ik dat niet wil. En niemand heeft ook ooit mij verteld, dat, dat moet.
__________________
Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw; je ziet ze alleen als de zon schijnt, anderen zijn als de zon zelf: ze komen op als het donker is.
Oud 20-03-2005, 08:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb nog nooit controle gehad met betrekking tot mijn bloedspiegel/ tensie e.d. (heb Seraxat, Fevarin geslikt en Efexor XR slik ik nog steeds). Je hebt een sterk argument dat Seroxat voor jou geen effect heeft. Wat zou je huisarts daar tegen in kunnen brengen.. Is het overigens niet mogelijk te switchen van arts? Het is vervelend een huisarts te hebben waarmee je totaal niet overweg kunt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-03-2005, 08:39
wenny
wenny is offline
ik heb een vraagje ik heb heel vaak last van paniek aanvallen,eerst ga ik trillen, dan ga ik hyperventileren en dan kan ik niet meer in- of uitademen en dan wordt alles zwart. Maar als iemand me probeert te helpen wordt het alleen maar erger. hebben ze hier ook iets voor, om het te voorkomen. iets waarvoor ik niet naar de dokter hoef
__________________
we make our own dark by hurting you and me, and in our dreams we are like we need to be caring, loving and dreaming
Oud 20-03-2005, 08:40
wenny
wenny is offline
ow trouwens switchen van artst kan altijd, het is een kwestie van vragen en uitleggen waarom. meer niet viel gluck
__________________
we make our own dark by hurting you and me, and in our dreams we are like we need to be caring, loving and dreaming
Oud 20-03-2005, 09:15
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
wenny schreef op 20-03-2005 @ 09:39 :
ik heb een vraagje ik heb heel vaak last van paniek aanvallen,eerst ga ik trillen, dan ga ik hyperventileren en dan kan ik niet meer in- of uitademen en dan wordt alles zwart. Maar als iemand me probeert te helpen wordt het alleen maar erger. hebben ze hier ook iets voor, om het te voorkomen. iets waarvoor ik niet naar de dokter hoef
iets kalmerends, bij de drogist ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 20-03-2005, 09:17
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2005 @ 09:04 :
Ik heb nog nooit controle gehad met betrekking tot mijn bloedspiegel/ tensie e.d. (heb Seraxat, Fevarin geslikt en Efexor XR slik ik nog steeds). Je hebt een sterk argument dat Seroxat voor jou geen effect heeft. Wat zou je huisarts daar tegen in kunnen brengen.. Is het overigens niet mogelijk te switchen van arts? Het is vervelend een huisarts te hebben waarmee je totaal niet overweg kunt.
volgens mij worden die medicijnen niet gecontroleerd op bloedspiegel ?

medicijnen waarvan dat wel nodig is, word gekeken naar lengte en gewicht.

carbonaten, valproaten en lithium
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 20-03-2005, 16:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-03-2005 @ 08:38 :
Gezien het winstoogmerk lijkt het me sterk dat ze worden afgeschaft... De apotheker krijgt immers meer geld indien hij personen een goedkoop middel geeft.. En, artsen krijgen vakanties naar het verre buitenland zodra zij een aantal keren een bepaald (merk) middel hebben voorgeschreven.

Lang leve de concurentie -_-
Hmm, dat lijkt me sterk, aangezien er diverse middelen per arts uitgeschreven worden. Het is niet zo dat ze 1 bepaald merk uitschrijven en hun best doen jou daar aan te houden.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-03-2005, 17:00
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2005 @ 09:04 :
Ik heb nog nooit controle gehad met betrekking tot mijn bloedspiegel/ tensie e.d. (heb Seraxat, Fevarin geslikt en Efexor XR slik ik nog steeds). Je hebt een sterk argument dat Seroxat voor jou geen effect heeft. Wat zou je huisarts daar tegen in kunnen brengen.. Is het overigens niet mogelijk te switchen van arts? Het is vervelend een huisarts te hebben waarmee je totaal niet overweg kunt.
Ze heeft het over een huisarts controle, niet over een bloedspiegel controle.
Ik kom bijvorbeeld bijna wekelijks bij mijn psych, zij heeft daar waarschijnlijk dr huisarts voor.

Als je pillen slikt moet je gewoon gecontroleerd worden
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 21-03-2005, 14:29
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-03-2005 @ 18:00 :


Als je pillen slikt moet je gewoon gecontroleerd worden
ligt eraan toch, stel je moet voor je hele leven slikken en het gaat gewoon goed, dan is een evaluatie / controle niet nodig.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-03-2005, 14:30
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Lessien schreef op 20-03-2005 @ 08:16 :
Ik gebruik paroxetine. Veel effect geeft het niet (eigenlijk geen effect), ik wil er dan ook mee stoppen. Nuja eigenlijk heb ik het nu al een paar dagen niet ingenomen... Dat is ook niet slim.
Eigenlijk moet je gecontroleerd worden om de zoveel tijd door je huisarts, maar ik ben zo bang voor die man dat ik dat niet wil. En niemand heeft ook ooit mij verteld, dat, dat moet.
geen effect ?
hoe lang gebruik je al ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-03-2005, 22:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 21-03-2005 @ 15:29 :
ligt eraan toch, stel je moet voor je hele leven slikken en het gaat gewoon goed, dan is een evaluatie / controle niet nodig.
Jawel, 1 keer per kwartaal of zo. Je lichaam kan immuun worden (bijv. bij een middel tegen een llichamelijke klacht) dan moet de dosis even bijgespijkerd worden.
Je zult dus altijd onder controle blijven als je medicijnen slikt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 22-03-2005, 08:41
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-03-2005 @ 23:17 :
Jawel, 1 keer per kwartaal of zo. Je lichaam kan immuun worden (bijv. bij een middel tegen een llichamelijke klacht) dan moet de dosis even bijgespijkerd worden.
Je zult dus altijd onder controle blijven als je medicijnen slikt.
heb je het over AD ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 22-03-2005, 12:32
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 22-03-2005 @ 09:41 :
heb je het over AD ?
Over alle medicijnen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 22-03-2005, 13:24
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-03-2005 @ 13:32 :
Over alle medicijnen
aha, foei, we hadden / hebben het in deze topic over toch even specifiek over AD
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 22-03-2005, 16:50
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 22-03-2005 @ 14:24 :
aha, foei, we hadden / hebben het in deze topic over toch even specifiek over AD
Dat valt toch ook onder alle medicijnen Zeker bij AD moet je gecontroleerd blijven worden.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 22-03-2005, 16:53
Lessien
Avatar van Lessien
Lessien is offline
Sinds eind november.
__________________
Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw; je ziet ze alleen als de zon schijnt, anderen zijn als de zon zelf: ze komen op als het donker is.
Oud 22-03-2005, 20:43
moon
Avatar van moon
moon is offline
Zit er lithium in anti-depressiva of is dat alleen een medicijn opzich zelf?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 22-03-2005, 21:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Lithium is voor zover ik weet een medicijn op zich
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2005, 07:55
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-03-2005 @ 17:50 :
Dat valt toch ook onder alle medicijnen Zeker bij AD moet je gecontroleerd blijven worden.
of bij AD niet, stel je slikt het als 60+ voor een chronische depressie, word er dan gecontroleerd ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 08:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
moon schreef op 22-03-2005 @ 21:43 :
Zit er lithium in anti-depressiva of is dat alleen een medicijn opzich zelf?
Lithium zelf is een metaal en zo giftig als wat, dus dat laatste zal wel niet
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 23-03-2005, 08:50
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2005 @ 09:37 :
Lithium zelf is een metaal en zo giftig als wat, dus dat laatste zal wel niet
Lithium genoemd als medicijn, het is een naam voor een medicijnen welke in zoutvorm lithiumcarbonaat of lithiumcitraat bevatten.
Dit verschil is weer te zien in tablet of capsule vorm.

dus liever allen zin verkopen in dit toch wel serieus onderwerp !
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 11:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 23-03-2005 @ 08:55 :
of bij AD niet, stel je slikt het als 60+ voor een chronische depressie, word er dan gecontroleerd ?
Natuurlijk! Het is geheel onverantwoordelijk als je pillen slikt zonder toezicht. Zéker bij AD, juist bij AD.

Bij alle medicijnen blijf je gecontroleerd worden, of je nou wilt of niet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2005, 11:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2005 @ 09:37 :
Lithium zelf is een metaal en zo giftig als wat, dus dat laatste zal wel niet
*zucht* je hebt lithium pillen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2005, 12:00
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-03-2005 @ 12:52 :
Natuurlijk! Het is geheel onverantwoordelijk als je pillen slikt zonder toezicht. Zéker bij AD, juist bij AD.

Bij alle medicijnen blijf je gecontroleerd worden, of je nou wilt of niet.
ik ken mensen waarbij dit absoluut NIET het geval is, niks controle, slikken het al jaren (10 jaar of meer), niks geen controle meer.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 13:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 23-03-2005 @ 13:00 :
ik ken mensen waarbij dit absoluut NIET het geval is, niks controle, slikken het al jaren (10 jaar of meer), niks geen controle meer.
slecht Ik ken ze verder niet, maar misschien verschilt het per huisarts of zo? Mijn moeder werkt in de thuiszorg en al die mensen worden gewoon gecontroleerd.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2005, 14:01
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-03-2005 @ 14:41 :
slecht Ik ken ze verder niet, maar misschien verschilt het per huisarts of zo? Mijn moeder werkt in de thuiszorg en al die mensen worden gewoon gecontroleerd.
Nou het is zo, die mensen zijn 60+, zeuren om elk probleem bij de dokter.
zoals: zenuwen, spanningen, angst, lichte depressie,
ze krijgen hiervoor dus AD ( wat op zich wel normaal is ),
de "oude" mensjes zijn blij en de dokter geen last, vervolgens word er 1 jaar lang wel gecontroleerd (evaluatie).
Oude mensen zijn over het algemeen koppig en zullen het middel blijven gebruiken en meenemen in hun graf.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 14:03
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-03-2005 @ 14:41 :
slecht Ik ken ze verder niet, maar misschien verschilt het per huisarts of zo? Mijn moeder werkt in de thuiszorg en al die mensen worden gewoon gecontroleerd.
Daarentegen kende ik ook iemand, die op eigen houtje er mee ging stoppen, terwijl het niet mocht.
Dit leidde tot discussies over het weer innemen of een opnamen, daarop heeft deze persoon maar besloten er een eind aan te maken.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 14:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-03-2005 @ 12:52 :
*zucht* je hebt lithium pillen
Maar daar zit geen pure lithium in, dat bedoelde ik
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 23-03-2005, 14:50
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2005 @ 15:40 :
Maar daar zit geen pure lithium in, dat bedoelde ik
chatten ff ergens anders !
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-03-2005, 16:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 23-03-2005 @ 15:01 :
Nou het is zo, die mensen zijn 60+, zeuren om elk probleem bij de dokter.
zoals: zenuwen, spanningen, angst, lichte depressie,
ze krijgen hiervoor dus AD ( wat op zich wel normaal is ),
de "oude" mensjes zijn blij en de dokter geen last, vervolgens word er 1 jaar lang wel gecontroleerd (evaluatie).
Oude mensen zijn over het algemeen koppig en zullen het middel blijven gebruiken en meenemen in hun graf.
Thuiszorg zijn geen oude mensjes hoor Je hebt inderdaad oude mensjes, maar de meeste zijn chronisch zieke patiënten. Of een gezin waarvan de moeder depressief is en de vader een fulltime baan heeft.

Dat soort situaties.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2005, 21:54
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-03-2005 @ 17:26 :
Thuiszorg zijn geen oude mensjes hoor Je hebt inderdaad oude mensjes, maar de meeste zijn chronisch zieke patiënten. Of een gezin waarvan de moeder depressief is en de vader een fulltime baan heeft.

Dat soort situaties.
je hebt verschillende zorgvraaggroepen inderdaad
ik heb z.v van 90 die nog zo zelfstandig mogelijk willen en kunnen wonen maar ook een vrouw van 35 met ms

maar t merendeel van de z.v in mijn wijk(en) zijn oudere

ligt er ook aan op welk niveau je werkt en bij welke organisatie
"werk" nbij een andere daar wilde ze me bij iemand met epilepsie zetten en twee kleine kinderen (1.5 en 2 weken ofzo) vader moest weer werkne en zij kon er niet voor zorgen..

het verschilt dus heel erg!!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-03-2005, 11:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 23-03-2005 @ 22:54 :
je hebt verschillende zorgvraaggroepen inderdaad
ik heb z.v van 90 die nog zo zelfstandig mogelijk willen en kunnen wonen maar ook een vrouw van 35 met ms

maar t merendeel van de z.v in mijn wijk(en) zijn oudere

ligt er ook aan op welk niveau je werkt en bij welke organisatie
"werk" nbij een andere daar wilde ze me bij iemand met epilepsie zetten en twee kleine kinderen (1.5 en 2 weken ofzo) vader moest weer werkne en zij kon er niet voor zorgen..

het verschilt dus heel erg!!
Ja, klopt, mijn moeder doet zeg maar het hoogste niveau in de thuiszorg. C-niveau of zo Ik weet niet precies hoe dat zit.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-03-2005, 11:27
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-03-2005 @ 17:58 :
Hmm, dat lijkt me sterk, aangezien er diverse middelen per arts uitgeschreven worden. Het is niet zo dat ze 1 bepaald merk uitschrijven en hun best doen jou daar aan te houden.
Serieus, ik heb het er gister met een arts van de afdeling over gehad. Zij vertelde dat ze eveneens een collega had die een bepaald merkmiddel een aantal keer moest voorschrijven waarvoor hij als beloning een trip naar verweggiestam kreeg..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-03-2005, 11:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 20-03-2005 @ 10:17 :
volgens mij worden die medicijnen niet gecontroleerd op bloedspiegel ?

medicijnen waarvan dat wel nodig is, word gekeken naar lengte en gewicht.

carbonaten, valproaten en lithium
Jawel, feitelijk gezien zou er periodiek de tensie (bloeddruk) en bloedspiegel e.d. gecheckt moeten worden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-03-2005, 11:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-03-2005 @ 18:00 :
Ze heeft het over een huisarts controle, niet over een bloedspiegel controle.
Ik kom bijvorbeeld bijna wekelijks bij mijn psych, zij heeft daar waarschijnlijk dr huisarts voor.

Als je pillen slikt moet je gewoon gecontroleerd worden
Wat voor onderzoeken denk je dat een huisarts uitvoerd? Bloedcontroles om de waarden in je bloed te bepalen o.a.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-03-2005, 14:14
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-03-2005 @ 12:53 :
Wat voor onderzoeken denk je dat een huisarts uitvoerd? Bloedcontroles om de waarden in je bloed te bepalen o.a.
Nee, dat is alleen maar bij bepaalde medicijnen. Bij de meeste AD is dat niet. Dan vraagt ie je alleen maar op controle om te vragen hoe het gaat en of mogelijk de dosis omhoog of omlaag moet en zo.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-03-2005, 14:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-03-2005 @ 12:27 :
Serieus, ik heb het er gister met een arts van de afdeling over gehad. Zij vertelde dat ze eveneens een collega had die een bepaald merkmiddel een aantal keer moest voorschrijven waarvoor hij als beloning een trip naar verweggiestam kreeg..
Nou, lekker is dat. Dan ben je ook een k*t arts, als je je eigenbelangen voor de balngen van een patiënt laat gaan. "Sorry, je moet nog even volhouden hoor, misschien gaat het middel straks toch nog aanslaan."

Weet je hoe ziek?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-03-2005, 14:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-03-2005 @ 12:30 :
Jawel, feitelijk gezien zou er periodiek de tensie (bloeddruk) en bloedspiegel e.d. gecheckt moeten worden.
Bloeddruk werd bij mij alleen bij mijn opnames gedaan en bloedspiegel is nog helemaal nooit bi mij afgenomen in de 3 jaar dat ik Zoloft slik.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-03-2005, 15:59
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-03-2005 @ 15:16 :
Bloeddruk werd bij mij alleen bij mijn opnames gedaan en bloedspiegel is nog helemaal nooit bi mij afgenomen in de 3 jaar dat ik Zoloft slik.
na mijn weten worden de nieuwe anti depressiva niet gemeten op bloedspiegel, heb er in ieder geval nog nooit van gehoord
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.