Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 14:19
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Ik denk dat je kunt zeggen dat iemand een eetstoornis heeft als diegene minder eet dan hij/zij nodig heeft. Als je meer 2 boterhammen eet, maar je hebt er genoeg aan is dat toch prima. Maar als je eigenlijk 7 boterhammen wil eten/nodig hebt, en je eet er maar 2, omdat je wilt afvallen ofzo iets, noem ik dat wel een eetstoornis eigenlijk.
__________________
Always look at the bright side op Life!
Advertentie
Oud 29-09-2003, 14:23
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Dank je .. Was mss een domme vraag,
maar ik weet er ook niet echt veel van af..
Oud 29-09-2003, 14:26
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Frummel schreef op 29-09-2003 @ 15:23:
Dank je .. Was mss een domme vraag,
maar ik weet er ook niet echt veel van af..
Tuurlijk is het niet dom... Je stelt toch een vraag om er meer van te weten te komen.. das nie dom

Ik weet ook niet echt de feiten enzo, meer van ideeen en ervaring. Maar tis fijn dat je daar iemand mee kan helpen
__________________
Always look at the bright side op Life!
Oud 29-09-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 29-09-2003 @ 10:50:
Ja dat had ik in het begin ook wel, maar na een tijdje gaat dat gevoel wel
over. Maar ben ook gestopt met mn vinger in de keel steken, ik kreeg
ontzettende last van mn keel ervan. Maar goed, ik weet ook wel dat je
niet zo maar van de een op de andere dag kan stoppen. Ik weet ook niet
wat slechter is; stoppen met eten of alles eruit gooien als je gegeten hebt
ik ben er niet mee gestopt, ik ben er 'verslaafd' aan. ik doe het niet meer zo als eerst, toen hing ik eigenlijk fulltime boven de wc
bij alles wat erin in ging, moest er ook uit.
ik heb van m;n keel niet zo heel erg last, ja wel een beetje maarja in vergelijking met m;n buik/maag etc, valt dat reuzemee
maarja
en stoppen, kon ik het maar, heb het wel eens geprobeerd, maar als ik eet krijg ik enorme buikpijn, en dan moet het er gewoon uit.

en het is allebei slecht, bij beide krijg je te weinig stoffen naar binnen en tast je je maag enzo aan toch?
Oud 29-09-2003, 15:46
Elyanne
Elyanne is offline
Hoi,

Ik heb al 3 jaar lang Boulimia.
Het is begonnen toen ik een jongen waarop ik verliefd was tegen een andere jongen hoorde zeggen, dat hij me dik vond.
Ik was helemaal niet dik, maar door hem ben ik dat wel gaan denken. Iedere keer als ik iets at, dan voelde ik me k*t en wilde het zo snel mogelijk uit mijn lijf hebben. Ik ben in 3 weken tijd 10 kilo afgevallen!!! Echt zeker niet normaal dus. In totaal ben ik 15 kilo afgevallen (in een jaar dus) Dat zou normaal niet zo erg zijn, maar wel als je het op deze manier doet!! Nadat ik een jaar Boulimia had, heb ik een super lieve vriend gekregen, hij was de eerste aan wie ik het durfde te vertellen. Toen wist ik al dat ik ervan af wilde. Hij heeft me super geholpen, en de afgelopen twee jaar ben ik steeds meer vooruit gegaan. Ik ben weer 5 kilo aangekomen (ben 1.80, weeg nu 65) maar ben nog niet tevreden. Iedereen zegt wel dat ik er goed uit zie, en iedereen zegt ook "jeetje wat ben jij afgevallen!!" Maar dat dringt allemaal niet tot me door. Ik vind mezelf nog steeds dik. Ik heb nog maar heel af en toe dat ik overgeef na het eten. Dat is vooral, als ik me niet lekker voel. Maar dan moet ik het wel gelijk aan mijn vriend vertellen, anders voel ik me daar weer schuldig over. Mijn ouders weten er niet van, en die merken naar mijn idee ook niks ervan.

Wat ik hiermee wil zeggen weet ik eigenlijk ook niet, ik wil alleen jongens en meisjes die hier last van hebben, waarschuwen voor de problemen die je kan krijgen erdoor. Iedere keer als ik me k*t voel heb ik ruzie met iedereen die bij me in de buurt komt. En ik begin ook steeds meer hier de nadelen van in te zien, niemand praatte op een gegeven moment meer met me, omdat ik toch iedereen alleen maar afzeikte. Dat wil ik niet meer, ik wil weer het leuke spontane, lieve meisje worden die ik ooit was. Maar ik weet nu hoe lang dat nog kan gaan duren. En ik wens dit echt niemand toe!!!
Dus alsjeblieft denk goed na, als je eraan begint, want je weet dat je fout bezig bent, maar je kan het niet laten.
__________________
Kus Elyanne
Oud 29-09-2003, 15:51
Elyanne
Elyanne is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 26-09-2003 @ 21:28:
Ik heb al zo'n 4/5 jaar boulimia. Ben van beginnende anorexia [ow ik haat dat woord echt] vrij snel overgegaan naar boulimia. Sommige mensen kunnen het ontzettend goed verbergen. Ik ook wel, de hele dag niet eten en het avond eten gewoon uitkotsen. Tja, is alleen beetje vervelend bij lo, dat je duizelig wordt en niet veel energie hebt. Maar goed, ik denk wel dat je [ik] er iig nooit meer vanaf kom, en dat vind ik een vreselijke gedachte. Ik denk dat je zelf niet iemand kan helpen, denk alleen met professionele hulp.

Sterkte verder met alles he..
Hoi Hoi,

Met deze gedachte kom je er idd niet vanaf, maar echt hoor, je kan ervan afkomen, het duurt bij mij nu al zo'n 2 jaar om eraf te komen, maar ik doe het van 20 keer per dag, nog maar 2 keer per dag, dus dat is aanzienlijk beter dan dat het was.

Dus believe me, als je de juiste persoon vind die je kan helpen, dan kan je zekers vanaf komen.

Sterkte en succes!!
__________________
Kus Elyanne
Oud 29-09-2003, 16:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Frummel schreef op 29-09-2003 @ 15:12:
Toen ik dit las ben ik me eigenlijk af gaan vragen,
wanneer heb je nou een eetstoornis?
De ene zegt sneller dan de ander dat hij/zij een eetstoornis hebben..
Ik eet s'ochtends en smiddags meestal helemaal niks,
gewoon omdat ik het niet prettig vind voelen als er iets in mijn maag zit ,
maar s'avonds eet ik wel gewoon (omdat ik t dan gewoon nodig heb zoals ieder ander)
maar dan heb ik toch nog geen eetstoornis ,
ik zie er gewoon gezond stevig uit..
Je kan er gezond ed uitzien, en toch een eetstoornis hebben...

Het gaat om de manier waarop je met eten ed omgaat denk ik.
De één heeft nou eenmaal meer nodig dan de ander,
het kan dus ook gewoon zijn dat van twee personen
degene die meer eet een es heeft, en de ander niet..
__________________
Drie.
Oud 29-09-2003, 16:19
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-09-2003 @ 17:15:
Je kan er gezond ed uitzien, en toch een eetstoornis hebben...

Het gaat om de manier waarop je met eten ed omgaat denk ik.
De één heeft nou eenmaal meer nodig dan de ander,
het kan dus ook gewoon zijn dat van twee personen
degene die meer eet een es heeft, en de ander niet..
Dat is zekers waar...
Mijn zusje is zeer dun... weegt 42 kilo.. even groot als mij..
Ze eet 7 boterhammen op n dag.. Ik maar 2.. Zij snoept heel veel.. ik 1 koekje op n dag.. En zij blijft dun... en ik moet er alles aan doen om op gewicht te blijven.. nooit 2 koekjes.. geen training over slaan ed..

soms is het wel oneerlijk verdeeld...
__________________
Always look at the bright side op Life!
Oud 29-09-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 29-09-2003 @ 17:19:
soms is het wel oneerlijk verdeeld...
ja, maar dat is eigenlijk met alles zo

en je kunt er ook gewoon 'gezond' of vol uitzien met een eetstoornis, je hoeft er niet persé broodmager uit te zien
het gaat erom hoe je met eten omgaat
bed is ook een eetstoornis en de meeste die dat hebben zien er echt niet broodmager uit, dusja..
Oud 29-09-2003, 16:26
Elyanne
Elyanne is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 29-09-2003 @ 17:19:
Dat is zekers waar...
Mijn zusje is zeer dun... weegt 42 kilo.. even groot als mij..
Ze eet 7 boterhammen op n dag.. Ik maar 2.. Zij snoept heel veel.. ik 1 koekje op n dag.. En zij blijft dun... en ik moet er alles aan doen om op gewicht te blijven.. nooit 2 koekjes.. geen training over slaan ed..

soms is het wel oneerlijk verdeeld...
Dat is het zeker, mischien ben ik daarom ook er aan begonnen, ik heb altijd 'perfecte' vriendinnen gehad, en ik was altijd wat mollig. Zij konden eten wat ze wilden, ik moet nog steed op mijn eten letten
__________________
Kus Elyanne
Oud 29-09-2003, 16:43
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Elyanne schreef op 29-09-2003 @ 17:26:
Dat is het zeker, mischien ben ik daarom ook er aan begonnen, ik heb altijd 'perfecte' vriendinnen gehad, en ik was altijd wat mollig. Zij konden eten wat ze wilden, ik moet nog steed op mijn eten letten
Jah, dat is zeker waar. Dat is denk ik ook de meest bekende oorzaak. Ik moest er laatst een tekstje over schrijven met NL:

Komt er eindelijk wat vlees op de foto?

Tegenwoordig zijn de meeste fotomodellen broodmager. Veel fotografen en modeontwerpers vinden dat hun kleding alleen goed uitkomt om het lijf van een sprietige vrouw. Deze meningen bepalen welke vrouwen er in de mode zijn. In deze tijd worden de super slanke vrouwen gezien als voorbeeld.
Dit veroorzaakt zeer ernstige problemen, vooral bij de meisjes in het begin van de puberteit. Zij zien de modellen als hun voorbeeld en willen ook zo'n figuur krijgen, doen er alles aan om af te vallen. Het kan zelfs zo erg zijn dat ze hierdoor anorexia krijgen.
Sophie Dahl heeft zich flink verzet tegen deze modetrend en ze laat zien dat ook dikkere vrouwen een sexy look kunnen hebben. Maar haar grote borsten en maat 42 is ze toch een veel gevraagd model, met een sexy uitstraling. Nu is het nog de vraag of zij een doorbraak kan forceren in de wereld van modelfotografie.

Dit is hem dus... Als je het leest... kom je erachter dat het echt waar is. Wanneer zie je nou een reclame (muv afslankmiddelen enz.) met een mollige dame of een lelijke man? Ik denk dat meer als de helft van de vrouwen die de afslankmiddelenreclame doet, het zelf niet gebruikt heeft.

De wereld kijkt teveel naar het perfecte beeld. Ik zelf vind een iets voller figuur mooier. De meeste truitjes staat mooier met een beetje borsten en de meeste broeken vallen mooier met een beetje been er in....
__________________
Always look at the bright side op Life!
Oud 29-09-2003, 16:47
Elyanne
Elyanne is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 29-09-2003 @ 17:43:
Jah, dat is zeker waar. Dat is denk ik ook de meest bekende oorzaak. Ik moest er laatst een tekstje over schrijven met NL:

Komt er eindelijk wat vlees op de foto?

Tegenwoordig zijn de meeste fotomodellen broodmager. Veel fotografen en modeontwerpers vinden dat hun kleding alleen goed uitkomt om het lijf van een sprietige vrouw. Deze meningen bepalen welke vrouwen er in de mode zijn. In deze tijd worden de super slanke vrouwen gezien als voorbeeld.
Dit veroorzaakt zeer ernstige problemen, vooral bij de meisjes in het begin van de puberteit. Zij zien de modellen als hun voorbeeld en willen ook zo'n figuur krijgen, doen er alles aan om af te vallen. Het kan zelfs zo erg zijn dat ze hierdoor anorexia krijgen.
Sophie Dahl heeft zich flink verzet tegen deze modetrend en ze laat zien dat ook dikkere vrouwen een sexy look kunnen hebben. Maar haar grote borsten en maat 42 is ze toch een veel gevraagd model, met een sexy uitstraling. Nu is het nog de vraag of zij een doorbraak kan forceren in de wereld van modelfotografie.

Dit is hem dus... Als je het leest... kom je erachter dat het echt waar is. Wanneer zie je nou een reclame (muv afslankmiddelen enz.) met een mollige dame of een lelijke man? Ik denk dat meer als de helft van de vrouwen die de afslankmiddelenreclame doet, het zelf niet gebruikt heeft.

De wereld kijkt teveel naar het perfecte beeld. Ik zelf vind een iets voller figuur mooier. De meeste truitjes staat mooier met een beetje borsten en de meeste broeken vallen mooier met een beetje been er in....
Ik vind trouwens dat er in afslankreclames, ook wel erg slanke vrouwen in lopen, waarvan je denkt "waar heb jij dat voor nodig?' Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat vollere vrouwen mooier zijn!!! En jongens houden er ook veel meer van om iets te hebben om vast te houden, en niet zo'n ielig figuurtje!! waar alleen maar bot aan zit
__________________
Kus Elyanne
Oud 29-09-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 29-09-2003 @ 17:43:
verhaal
sorry hoor even erg offtopic..maar weet je, Sophie Dahl
heeft ook al geen maate 42 meer. Zij is ook al gezwicht
onder de maatschappelijke druk om slank te zijn.
Oud 29-09-2003, 20:43
Flo
Flo is offline
ja klopt, zij is ook opeens echt mager geworden (misschien inmiddels ook niet meer hoor).. een ander voorbeeld is renee zellweger, die van bridget jones' diary
Oud 29-09-2003, 21:54
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Er was gister een programma op tv over boulimia en anorexia. Daarin lieten ze mensen zien die de ziekte hadden, en mensen die hun ermee hielpen. Het was echt heel erg slikken, vooral het stukje over anorexia. Wist je dat er heel veel websites zijn waarop anorexia word gezien als een levensstijl in plaats van een ziekte. En allemaal foto's. Heel erg om te zien.
En daarna was er ook een vrouw aan het woord, ze was 38 en had al haar leven lang anorexia. (of in elk geval van jongst af aan). Ze is naar eigen zeggen de langst levende anorexiapatient van Engeland. Ze kan niet lang lopen, zit meestal in een rolstoel, ze heeft de botten van een oude vrouw. Bij elke stap kunnen ze breken. Haar spijsverteringssysteem is zo erg verpest dat ze nooit meer normaal zal kunnen eten. Ze eet elke anderhalf uur een soort ziekenhuispuddinkje met grote moeite. Haar haren waren lelijk, ze had geen borsten, geen grammetje vet te zien. Ze kan nooit meer beter worden, ze zit voor de rest voor haar leven vast in een oud lichaam. Ze vind zichzelf lelijk maar haar haat voor voedsel is te groot.


Ikzelf zou het niet kunnen hebben denk ik. Ik ben opgevoed met het idee dat voedsel goed voor je is, en daarnaast heb ik er de disipline niet voor. Mocht ik het toch hebben dan zou ik het redden Ik zou er hard voor vechten. Ik heb geen anorexia/boulimia gehad.

Als iemand in mijn omgeving het zou hebben zou ik er alles aan doen wat ik in mijn positie zou kunnen doen om die persoon te helpen. Hoe ik er mee omzougaan hangt natuurlijk sterk van de persoon af.
Oud 29-09-2003, 21:57
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 29-09-2003 @ 22:54:
Er was gister een programma op tv over boulimia en anorexia. Daarin lieten ze mensen zien die de ziekte hadden, en mensen die hun ermee hielpen. Het was echt heel erg slikken, vooral het stukje over anorexia. Wist je dat er heel veel websites zijn waarop anorexia word gezien als een levensstijl in plaats van een ziekte. En allemaal foto's. Heel erg om te zien.
En daarna was er ook een vrouw aan het woord, ze was 38 en had al haar leven lang anorexia. (of in elk geval van jongst af aan). Ze is naar eigen zeggen de langst levende anorexiapatient van Engeland. Ze kan niet lang lopen, zit meestal in een rolstoel, ze heeft de botten van een oude vrouw. Bij elke stap kunnen ze breken. Haar spijsverteringssysteem is zo erg verpest dat ze nooit meer normaal zal kunnen eten. Ze eet elke anderhalf uur een soort ziekenhuispuddinkje met grote moeite. Haar haren waren lelijk, ze had geen borsten, geen grammetje vet te zien. Ze kan nooit meer beter worden, ze zit voor de rest voor haar leven vast in een oud lichaam. Ze vind zichzelf lelijk maar haar haat voor voedsel is te groot.

... heb k ook gezien
Oud 29-09-2003, 21:58
Verwijderd
Ja, ik ook. M;n moeder wees me er even op, echt vreselijk
zo zou je toch ook niet willen eindigen
Oud 29-09-2003, 21:59
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-09-2003 @ 22:57:
Bestwel schokkend programma vond ik het. Ik was dr echt even stil van
Oud 29-09-2003, 22:00
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 29-09-2003 @ 22:59:
Bestwel schokkend programma vond ik het. Ik was dr echt even stil van
dat was het zeker... .. daardoor hadden wij op school opeens een gesprek over anorexia..
Oud 29-09-2003, 22:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-09-2003 @ 23:00:
dat was het zeker... .. daardoor hadden wij op school opeens een gesprek over anorexia..
Ja

Ik dacht altijd dat je wel van anorexia kon herstellen uiteindelijk. Maarja, als je die vrouw zo hoort besef je opeens hoe erg het wel niet is, en hoe het je leven kan verpesten.
Oud 29-09-2003, 22:06
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 29-09-2003 @ 23:05:
Ja

Ik dacht altijd dat je wel van anorexia kon herstellen uiteindelijk. Maarja, als je die vrouw zo hoort besef je opeens hoe erg het wel niet is, en hoe het je leven kan verpesten.
hmhm....

ik vind dat van die site's echt

das toch niet normaal!!!
Oud 29-09-2003, 22:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-09-2003 @ 23:06:
hmhm....

ik vind dat van die site's echt

das toch niet normaal!!!
ja.. Sommigen waren 'normaal' nouwja normaal. gewoon superslank zegmaar.

En bij anderen vroeg ik me echt af waar ze het hart en de longen enzo gelaten hadden. Dat was die ene met die ribben heel duidelijk, die ook een paar keer herhaalt werd geloof ik.

Er stond gelukkig wel bij dat die sites verboden werden maar toch.. Sommige anorexia patienten zouden nu nog leven of gezond zijn als die sites gewoon er niet zouden zijn. Dat is gewoon erg.
Oud 29-09-2003, 22:51
Verwijderd
Ik heb het zelf ooit gehad. Was in een periode dat ik mij klote voelde en helemaal doordraaide. Het is niet alleen bij anorexia gebleven...

Maar omdat ik niet lekker in mn vel zat, ging ik afvallen en heb het uiteindelijk doorgedreven dat ik bijna niets meer at. Wat mijn vrienden deden, smeken, jankend op hun knieën vragen of ik toch maar wou stoppen, afslankpillen wegnemen en door de plee spoelen,... Maar dat heeft allemaal niet geholpen. Ik heb zelf moeten inzien dat ik fout bezig was en zelf moeten leren dat ik ook de moeite waard ben en dat het leven misschien nog veel te bieden heeft. Want ook 1 van de redenen dat ik bijna niets meer at was omdat ik stilletjes wou doodgaan, gewoon wegkwijnen, zonder drastisch te werk te gaan, zonder dat iemand het opmerkte.

Ik heb er nog een gedicht over gemaakt.
Indien interesse wil ik het wel posten.
Oud 30-09-2003, 06:39
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-09-2003 @ 22:57:
... heb k ook gezien
Ik niet, gelukkig. Ik kan er echt niet tegen...
Oud 30-09-2003, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 29-09-2003 @ 23:51:
Ik heb er nog een gedicht over gemaakt.
Indien interesse wil ik het wel posten.
*interesse*
Oud 30-09-2003, 06:47
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2003 @ 07:39:
*interesse*
Ik ook....
__________________
Always look at the bright side op Life!
Oud 30-09-2003, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Elyanne schreef op 29-09-2003 @ 16:51:
Hoi Hoi,

Met deze gedachte kom je er idd niet vanaf, maar echt hoor, je kan ervan afkomen, het duurt bij mij nu al zo'n 2 jaar om eraf te komen, maar ik doe het van 20 keer per dag, nog maar 2 keer per dag, dus dat is aanzienlijk beter dan dat het was.

Dus believe me, als je de juiste persoon vind die je kan helpen, dan kan je zekers vanaf komen.

Sterkte en succes!!
Nee dat is ook wel zo. Maar zoals ik nu ben, lijkt het me niet realtisch om te denken dat ik ooit normaal kan eten, zonder me schuldig te voelen ed. Maar echt super van je, dat je van 20 keer naar nog maar 2 keer per dag bent gegaan hoor
Oud 30-09-2003, 09:31
Gerrit de Slak
Avatar van Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Heh ja, dat was best eng en confronterend om te zien, dat programma. Ik heb zelf ook een paar maanden in een rolstoel moeten zitten in mijn anorectische periode en pas op zo'n moment word je je wel enigszins bewust van je gesteldheid (alhoewel dat besef er reeds eerder wel een beetje is). Het is inderdaad vooral de angst en haat voor voedsel die het leven nagenoeg onmogelijk maakt.
Nu ik aan boulimia lijd is die angst en haat voor voedsel niet echt meer aanwezig bij mij. Het vervelende is nu vooral dat ik constant eetbuien heb, als er ook maar iets niet volgens plan gaat heb ik weer een eetbui en durf ik enkele dagen niet naar buiten. Dat stuit helaas op veel onbegrip van anderen en het beperkt me enorm in m'n dagelijkse doen en laten.
Oud 30-09-2003, 13:37
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 28-09-2003 @ 20:25:
Even een aanvulling:

Ik denk trouwens dat veel mensen het ook niet als een echte
ziekte beschouwen, maar als aanstellerij. Zo van "kom op eten,
niet aanstellen". Logisch als mensen het niet meer gaan vertellen.

Ik denk dat mijn hele familie er wel vanaf weet, maar er wordt
gewoon niet over gesproken. Ben ik op zich wel heel blij mee,
beter dan die meelevende gezichten elke keer als ik wat eet .

Ja, klopt

mensen die het niet hebben die snappenn niet wat iemand zo meemaakt, en denken zo van hup dat eteb in je mond en doorslikken en het gaat wel weer goed, maar zo is het en dat snappen heel veel mensen niet echt....

veel mensen trekken toch maar hun comclusie he! zonder dat ze ergens echt van afweten

iris
__________________
hm hm
Oud 01-10-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2003 @ 07:39:
*interesse*
zit nu op school en t staat thuis op mn compu, ik zalt vanavond ff posten.
Oud 01-10-2003, 15:31
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wmb kan er best over anorexia/boulima als leefstijl gepraat worden,
maar post dan geen sites (of tips om ze te vinden) ed,
lijkt me nogal link als iemand op zo'n manier 'toevallig' bij zo'n site komt...
__________________
Drie.
Oud 01-10-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 01-10-2003 @ 16:31:
Wmb kan er best over anorexia/boulima als leefstijl gepraat worden,
maar post dan geen sites (of tips om ze te vinden) ed,
lijkt me nogal link als iemand op zo'n manier 'toevallig' bij zo'n site komt...
Hmmz ja sorry, had er even niet bij nagedacht dat dat als trigger kan
werken . Het was bedoeld om te laten zien hoe makkelijk dat
te vinden is.
Oud 01-10-2003, 22:20
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
mijn moeder heeft een eetprobleem...
Oud 02-10-2003, 06:43
Verwijderd
Anorexia

Verdwijnen
Als een wegkwijnende schaduw
Oplossen in het niets
Terwijl je zo ijl bent geworden
Dat je één bent met de lucht.
Fragiel trillend
In de schemering
En de weigering voltrekken
Tot slechts je geest
Zal overblijven
En rondwaren
Als laatste herinnering
Aan wat je ooit bent geweest.
Standvastig
Blijven volharden
En van honger
Stilletjes doodgaan
In je eigen armen
Als laatste omhelzing
Met het leven.
Heel onopvallend,
Stilletjes doodgaan.

Is van 26 maart 1999. Mijn dichtkunst was nog niet zo op peil, maar ik heb toen eigenlijk de voornaamste reden opgeschreven waarom ik zo'n problemen had met mezelf. Ik wou hier gewoon weg en er is daarvoor iets gebeurd waardoor ik had beloofd nooit meer zm te proberen, dus dit was een erg handige en onopvallende uitweg.
Oud 02-10-2003, 13:34
xxangelxx
xxangelxx is offline
Citaat:
iris v/d pluijm schreef op 26-09-2003 @ 20:19:
Wat denken jullie van anorexia en bolumia:
heeft een van julliie het gehad of heeft iemand van jullie nu anorexia of bolumia? hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie het zouden hebben, geef me jullie mening ik wil het graag weten!!
ik ben 13 en k heb ongeveer n jaar anorexia. eerst een beetje, dan at k een paar dagen niet, kon t daarna niet volhouden en dan at k weer een week. later ging ik ook mn vinger in mn keel steken en laxeerpillen slikken. mn brood gooi k op sgool weg en t avondeten kots k soms uit, of soms zeg k dat k by iemand anders eet.k ga ook steeds meer dingen all1 doen, want hoe meer k by anderen ben, hoe eerder ze achter myn eetpatroon komen. k heb t niemand vertelt, en nu schryf k t all1 anoniem.
toen ik begon, woog ik nog 75, ik heb 61 gewogen, nu weeg k 66. (k ben 1meter66)doordat k aangekomen ben ben k weer heel strak gaan 'lijnen'. t is ook niet echt dat anderen zeggen dat ik dik ben, ik word er ook niet meej gepest, maar ik ben niet blind en ik ben veel te dik.

ik wou ook ff zeggen dat niet alle meisjes met anorexia mager zijn.(zoals ik dus)

kussies, angel
Oud 02-10-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
xxangelxx schreef op 02-10-2003 @ 14:34:
*verhaal*
Dat is best wel iets waar mensen niet aan denken. Bij anorexia denken
de meesten aan meisjes/vrouwen van 40 kg..Maar goed, heel veeel
sterkte ermee.
Oud 02-10-2003, 21:23
Flo
Flo is offline
ja idd, ik heb ook al een tijd last van n eetstoornis, ben ook niet extreem mager /extreem dik , ik denk dat dat ook de reden is dat niemand tot nu toe ooit iets heeft gemerkt ... mensen verwachten dat je er dan standaard als n lat uitziet
bij mij is t trouwens vrijwel precies t zelfde als bij xxangelxx, t is wel dat ik met vrienden afspreek, maar eetafspraken heb ik tot nu toe altijd gemeden
Oud 03-10-2003, 14:21
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 02-10-2003 @ 21:30:
Dat is best wel iets waar mensen niet aan denken. Bij anorexia denken
de meesten aan meisjes/vrouwen van 40 kg..Maar goed, heel veeel
sterkte ermee.
Dat is ook vaak het gevaarlijke bij sommige mensen..
Want bij iemand die te smal is, en waaraan je het meteen ziet, daar weet iedereen van "daar klopt iets niet". Maar bij een groot aantal mensen valt het een hele tijd niet op doordat ze nog een redelijk normaal gewicht hebben/er redelijk normaal uitzien.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 03-10-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 03-10-2003 @ 15:21:
Dat is ook vaak het gevaarlijke bij sommige mensen..
Want bij iemand die te smal is, en waaraan je het meteen ziet, daar weet iedereen van "daar klopt iets niet". Maar bij een groot aantal mensen valt het een hele tijd niet op doordat ze nog een redelijk normaal gewicht hebben/er redelijk normaal uitzien.
Inderdaad, je kan het zo heel gemakkelijk verbergen. En daarbij zijn er nog wel veel meer vormen van eetstoornissen behalve anorexia en boulimia. Als ik naar mezelf kijk, kan ik niet zeggen of ik nou boulimia of anorexia heb, het hangt er tussenin zeg maar.
Oud 03-10-2003, 15:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heey lieverds....

natuurlijk had ik deze topic al eerder gezien, maar ik reageer nu pas. als reden... Ik kan niemand van jullie echt herkenning geven. ik heb zelf nooit een eetstoornis, op wat voor manier dan ook gehad...

Toch is het niet zo, wat iemand (of meerdere volgens mij) beweren, dat mensen die géén anorexia hebben denken van 'hup, eten! wat is het probleem?!'. Ik ben niet helemaal achterlijk en begrijp best wel dat de mensen met bijv. anorexia dat helemaal niet zo makkelijk vinden, immers, anders hadden ze ook niet die stoornis ontwikkeld. Ik zou nooit, maar dan ook nooit beweren dat het makkelijk is!!!!! Ik weet zelf best goed hoe het is om niet begrepen te worden of zelfs als aansteller gezien te worden. Met het punt om te zeggen dat ik niet weet hoe het voelt... daar moet ik je gelijk in geven. maar dat wil niet zeggen dat mensen die nooit anorexia hebben gehad denken dat het aanstellerij is of wat dan ook.

@ dyfusica (en de rest)
ik heb dat programma niet gezien
niet dat ik me zo vermaak met dat soort programma's hoor. maar het interesseerd me wél... ik had het graag willen zien. Ik denk, om het allemaal beter te kunnen begrijpen. het is, voor mij 'best ver van mn bed'. daarmee bedoel ik dat ik niemand écht persoonlijk ken met een eetstoornis. niet dat ik weet tenminste...

Heel veel sterkte voor alle mensen die nu aan het vechten zijn om ervan af te komen, die niet aan het vechten zijn en er middenin zitten, en natuurlijk ook de mensen die het hebben gehad en het verleden nog moet verwerken. en oja... natuurlijk iedereen die zoiets bij een familielid / vriend(in) meemaakt / heeft meegemaakt.

liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 03-10-2003, 19:04
Verwijderd
Op zich, als je er over nadenkt, is het toch best wel vreemd hoe ver mensen kunnen gaan. Je begint met lijnen en je valt lekker af, het bevalt zo goed dat je op het laatst weining/niks meer eet. Hoe komt die kronkel er, dat je " zo ver heen bent " om gewoon dat jezelf aan te doen. Goed, ik weet van mezelf waarom, maar ik weet dat dat niet gewoon is.

Sorry, is een beetje vaag berichtje geworden. Rare gedachtenkronkel die ik had ofzo.
Oud 03-10-2003, 21:34
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 03-10-2003 @ 20:04:
Hoe komt die kronkel er, dat je " zo ver heen bent " om gewoon dat jezelf aan te doen.
Hoe raak je hem weer kwijt? Heb 15 oktober eindelijk een afspraak met een psych en heb mezelf nu gezworen voor die tijd nog 3 kilo afgevallen te zijn. En dat raak ik niet kwijt, hoewel ik wéét dat het slecht is. Vandaag ook maar 1 bakje yoghurt gegeten, gisteren 1 broodje en een beetje avondeten.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-10-2003, 21:39
Verwijderd
@Anneee: je weet het, hè, ik kom langs.

Alsjeblieft...
Oud 03-10-2003, 21:46
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 22:39:
@Anneee: je weet het, hè, ik kom langs.

Alsjeblieft...
Kom maar, misschien weet jij hoe ik die gedachten weg krijg? Ik weet het echt niet meer...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-10-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 03-10-2003 @ 22:46:
Kom maar, misschien weet jij hoe ik die gedachten weg krijg? Ik weet het echt niet meer...
Je bent iig al aardig op weg, denk ik...je hebt hulp gezocht, das iig een begin. Bij mij helpt de gedachte aan bepaalde mensen er meestal wel voor dat ik wel eet...
Oud 03-10-2003, 21:58
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 22:47:
Bij mij helpt de gedachte aan bepaalde mensen er meestal wel voor dat ik wel eet...
Ik wil helemaal geen hulp.

Bij mij niet. Er is nu een vriendin die heeft gezegd dat ze niets meer met me te maken wil hebben als ik niet eet. Omdat ze het al een keer eerder met een andere vriendin heeft meegemaakt. En als ik daar aan denk, word ik alleen maar heel erg boos en ga ik het op mezelf betrekken en eet ik dus weer niet. En anderen dringen gewoon niet tot me door, heb ook niet door dat het slecht is.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-10-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 03-10-2003 @ 22:58:
Ik wil helemaal geen hulp.
Waarom wil je geen hulp?


Citaat:
Bij mij niet. Er is nu een vriendin die heeft gezegd dat ze niets meer met me te maken wil hebben als ik niet eet. Omdat ze het al een keer eerder met een andere vriendin heeft meegemaakt. En als ik daar aan denk, word ik alleen maar heel erg boos en ga ik het op mezelf betrekken en eet ik dus weer niet. En anderen dringen gewoon niet tot me door, heb ook niet door dat het slecht is.
Je hebt zelf wel door dat het slecht is, anders had je geen hulp gezocht en anders zou je dit nu ook niet posten.

Wat jij als voorbeeld geeft van andere mensen bedoel ik niet. Ik bedoel de gedachte aan mensen die ik ken die anorexia hebben.
Oud 03-10-2003, 22:04
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 23:00:
Waarom wil je geen hulp?
Omdat ik het wel best vind zo. Omdat ik er bang voor ben. Omdat ik nu controle heb en straks niet meer. (dit klinkt inderdaad niet goed)


Citaat:
Leonoor schreef:
Wat jij als voorbeeld geeft van andere mensen bedoel ik niet. Ik bedoel de gedachte aan mensen die ik ken die anorexia hebben.
Als ik daaraan denk, word ik jaloers omdat zij het wel kunnen en ik niet. Dus dat werkt ook niet bij mij.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-10-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 03-10-2003 @ 23:04:
Omdat ik het wel best vind zo. Omdat ik er bang voor ben. Omdat ik nu controle heb en straks niet meer. (dit klinkt inderdaad niet goed)
Je hebt ooit hulp gezocht omdat je het niet best vond. Ik denk dat je idd bang bent en jezelf daarom wijs maakt dat je het wel best vindt zo ed. En dat van controle, das kenmerkend, en dat weet je, dat is dus ook geen teken dat het niet nodig zou zijn.

Citaat:
Als ik daaraan denk, word ik jaloers omdat zij het wel kunnen en ik niet. Dus dat werkt ook niet bij mij.
Ik word ook wel jaloers, maar als ik er aan denk hoe moeilijk zijn het hebben (zowel lichamelijk als geestelijk), dan ben ik spontaan niet meer jaloers. Ik heb geen zin in lange opnames, weg van huis en iedereen te moeten zijn, in het ziekenhuis aan een infuus te moeten liggen, m'n lichaam naar de klote te helpen, onvruchtbaar te worden, geen kinderen te kunnen krijgen, enz. enz. enz.
Oud 04-10-2003, 15:29
Flo
Flo is offline
wat ik me eigenlijk altijd afvraag: kun je er vanaf komen zonder hulp?
ik heb namelijk op dit moment t idee dat t n stuk beter met me gaat, ik ben sinds n paar weken weer mn gewone voedselpatroon n beetje aan t opbouwen (erg langzaam hoor), en tot nu toe lukt t aardig
maar naar mijn gevoel ga ik me dr juist ook steeds lekkerder door voelen in plaats van andersom, wat je eerder zou verwachten
kep dit keer n beetje t gevoel dat t misschien gaat lukken
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.