Oud 29-10-2004, 17:29
Verwijderd
pleonasme ofzo. Of iig zo'n moeilijk woord .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 18:25
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
ik heb hier binnen nu ook 2 plantjes staan,
ik denk dat ze nu ongeveer maandje oud zijn.
1tje is al best groot, en die begint nu aan volledige bladeren, die andere is nog minder ver met de vingers, maar hoelang duurt het met de binnenteelt ? want ze groeien heel erg naar het ligt toe, maar de stammen worden niet dik, ik heb ze nu dus naast een stokje..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:48
Verwijderd
Binnenteelt onder een lamp of voor het raam?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 23:57
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
lamp..
maar een niet erg sterke lamp, 100W van die profi dingen zijn 400W
maar ze groeien nu wel heel goed, de grootste heeft al blaadjes met 5 vingers.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:31
Verwijderd
Als ut iig een speciale kweeklamp is is ut goed. Wat minder sterk mag ook best hoor voor 2 plantjes, zo'n 400watt hogedruk natrium lamp die je nodig hebt is genoeg voor 1,3 vierkante meter.
Je kan eens in de 3 maanden oogsten ( 4x per jaar dus ) en als het goed is kan je een opbrengst van 50-250 gram per vierkante meter behalen.
1 tip, laat de plant niet te groot worden en hou hem klijn voor zo'n mooie superdikke toppen plant die je alleen binnen krijgt. Zie hier:
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:00
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-11-2004 @ 13:31 :
Als ut iig een speciale kweeklamp is is ut goed. Wat minder sterk mag ook best hoor voor 2 plantjes, zo'n 400watt hogedruk natrium lamp die je nodig hebt is genoeg voor 1,3 vierkante meter.
Je kan eens in de 3 maanden oogsten ( 4x per jaar dus ) en als het goed is kan je een opbrengst van 50-250 gram per vierkante meter behalen.
1 tip, laat de plant niet te groot worden en hou hem klijn voor zo'n mooie superdikke toppen plant die je alleen binnen krijgt. Zie hier:
[afbeelding]
omg
dat ziet er echt lekker uit
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:49
Verwijderd
Juist, lekker veel kristalletjes. Zulk soort wiet scoor je alleen als je direct bij de leverancier haalt. Als ut namelijk eerst naar de coffeeshop word vervoerd, dan daar in zakjes gedaan, blablablabla, dan verliest de plant al redelijk wat van zijn kristallen namelijk.
En bij buitenkweek waaien die er af.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 22:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb nog een mooi terrarium waar een leguaan in zat, hehe Toch maar eens gaan kijken of het op deze manier kan, scheelt me weer een hoop centjes...

Kost het veel moeite, zelf kweken?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-11-2004 @ 15:49 :
Juist, lekker veel kristalletjes. Zulk soort wiet scoor je alleen als je direct bij de leverancier haalt. Als ut namelijk eerst naar de coffeeshop word vervoerd, dan daar in zakjes gedaan, blablablabla, dan verliest de plant al redelijk wat van zijn kristallen namelijk.
En bij buitenkweek waaien die er af.
die kristallen zeggen dus echt helemaal niks over de wiet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-11-2004 @ 23:07 :
Ik heb nog een mooi terrarium waar een leguaan in zat, hehe Toch maar eens gaan kijken of het op deze manier kan, scheelt me weer een hoop centjes...

Kost het veel moeite, zelf kweken?
nee dat valt wel mee. maar aan terrarium alleen heb je niet zoveel, het belangrijkste is het gebruik van de juiste lampen, ventilatie en de regulatie van voedingswater.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 21-11-2004 @ 19:50 :
die kristallen zeggen dus echt helemaal niks over de wiet
Zeg ik dat dan?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:12
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Robo schreef op 21-11-2004 @ 22:46 :
Zeg ik dat dan?
het hele verhaal suggereert dat kristallen belangrijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 00:25
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
het ziet er iig lekker uit
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 22-11-2004 @ 01:25 :
het ziet er iig lekker uit
Daar ging het om.
Maar King, als de kristallen niet belangrijk zijn, leg dit dan uit:
Hasj word gemaakt door het filteren van de kristallen van de plant af en deze worden daarna samengestampt tot brokken hasj.
Als de kristallen dan geen THC bevatten ( het zijn nix voor nix THC kristallen ), hoe kan het dan zijn dat je stoned word van hasj?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-11-2004 @ 19:51 :
nee dat valt wel mee. maar aan terrarium alleen heb je niet zoveel, het belangrijkste is het gebruik van de juiste lampen, ventilatie en de regulatie van voedingswater.
Maar het mooie is dat er al systemen voor die lampen aanwezig zijn

Naja, wietologisch handboek is de gids right? Heb het ff snel doorgenomen, zag daar niet zo heel veel over ventilatie en regulatie van voedingswater (wel lampen)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:14
Verwijderd
Wietologisch handboek is voornamelijk voor buitenkweek, er staat wel wat over maar voornamelijk voor het binnenkweken van moederplanten. Maar Google kan ook best je kweekvriendje zijn .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:33
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Hehe ok Heb je zelf nog een goede site ofzo voor binnenkweek? (ik kan wel zoeken natuurlijk, maar als jij al een complete handleiding hebt ergens...dan is dat makkelijker natuurlijk )

En waaro kan je een natrium lamp krijgen? En die kan, neem ik aan, in een normale lampaansluting huh?

OMG geen moeite, ik lees hier vanalles over luchtvochtigheid reguleren. Dat is niet makkelijk Tenzij je een kas hebt... Of is luchtvochtigheid niet zo belangrtijk? Wie o wie kan mij helpen, want er is zooooo veel informatie en de ene zegt weer dat dat niet zo belangrijk is en de ander zweert weer bij dat... Kan als beginner door de wietplantjes de kwekerij niet meer zien (om maar even een analogisch spreekwoordje te gebruiken )

MSn iemand?

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-11-2004 @ 17:33 :
*BLABLA*
Laat maar...teveel gezeik met ouwe.. ;(
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:16
Verwijderd
Ik wou net te hulp komen schieten, maar dat hoeft dus al niet meer .
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Nope, thanks anyway, binnenkweek zit er voorlopig niet in. Dat komt wel als ik op mezelf woon en dat duurt nog wel ff
en buitenkweek zien we tzt wel weer en er is genoeg info over geloof ik
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:14
Verwijderd
Nja als je pa ooit van gedachtes veranderd, dan hoor ik ut wel .
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Mijn moeder En nee dat zit er niet in, het was gisteren een 3v1 discussie met mij aan de ene kant, mijn zus, moeder en zwager aan de andere kant.
(naja al die kosten...moet ook nog sparen voor een R6/GSX/CBR600RR )

Maar het resultaat was wel dat ik goedkoper wiet kon krijgen via mijn zwager LOL Tot eind zomer volgend jaar doe ik het wel zo dan...

Hoelang kan je wiet eigenlijk bewaren na het oogsten?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:25
Verwijderd
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.
Als je het in een grote plastic zak doet, met een strikkie erin en dan in zo'n lucht dichte pot die vaak in de keukens staan ( van die glazen waar spaghetti vaak in zit ) dan kan je het egt onwijs lang bewaren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
onwijs lang = 1 jaar? Dan zit ik wel gebakken, moet ik alleen wel 5 planten in de tuin pleuren eheheh.
Ik zal het maar niet tussen de spaghetti zetten, spacespaghetti hmm?

Luchtdicht dus, ok, genoeg potten te kopen die luchtdichtzijn

Dank je
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:44
Verwijderd
Nja met spaghetti bedoelde ik van die potten waar normaal spaghetti in zit alleen dan dus wiet .
Maar volgens mij wel langer dan een jaar.
*start google*
Nja ik lees op een for 5/10 jaar, maar dat lijkt me wel heel lang. Wel een handige tip om het donker te bewaren en droog. Dus gewoon in een luchtdichte zak, luchtdichte pot, in een la doen. Ruik je ut niet en blijft het goed. Een jaar cker wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:05
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Weet ik weet ik (Van die spaghetti), just F*ing with ya
Ok, dan moet ik zorgen dat de zomerkweek een goede wordt voor de rest van het jaar
Dan zie je mij wel over een half jaartje terug in dit topic
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:03
Verwijderd
Tot over een half jaaar dan maar .
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 10:26
Griller
Griller is offline
Wil je echt wat leren over kweken? WietForum

sinds ik dit heb gevonden kom ik ook nooit meer hier , ben nu bezig met een leuke kwekerij met een paar 400w erin.. is heerlijk heb nu eindelijk mijn levensdoel gevonden
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 17:51
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
me plantjes zijn nu al weer een stukje groter
zo'n 40 a 50 cm in de hoogte, maar hij heeft nog geen zij-takken
maar ik had gehoord dat die pas kwamen als die ging bloeien, maar ik kan wel zien dat het ligt ook niet onderin komt omdat er bladerin voor zetten, maar ik weet wel dat het je dus zeg maar met alluminium folie het licht kan weerkaatsen, maar ik zou niet weten hoe ik er iets om heen ga bouwen, want ben niet al te handig met hout enzo
maar ik denk dat ik wel iets op kan lossen met een doosje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:37
Griller
Griller is offline
geen aluminiumfolie gebruiken... je kunt beter iets dat mat wit is erachter zetten, moet wel helemaal recht zijn.
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:06
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
welk product is er in godsnaam mat wit ?
papier ?
en alu dat weerkaatst toch het licht
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:14
Verwijderd
Je hebt tog ook gewoon van die licht weerkaats dingen. Waar ze in de films altijd de onderkant van hun kin mee bruinen .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:19
Verwijderd


deze zwart wit folie werkt het beste
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 03:56
dennis1198
Avatar van dennis1198
dennis1198 is offline
hier wil ik ff opreageren en verbeteren ik ben nl zelf groot blower geweest en weet hoe de opium wet in elkaar steekt doordat ik er al meerdere malen voor ben opgepakt beboet etc....
lees hier eerst dit maar:


wel een adres in den bosch volgens mij, waar ze volgens mij nog stekken verkopen. Het is tenslotte illigaal.

voor smart/grow/coffee shops in eindhoven:

http://www.coffeeshop.freeuk.com/Da....html#Eindhoven

zal vast wel een adresje tussen zitten waar ze stekken hebben

ten eerste ken je het best je zaadje stekken op internet kopen en ten 2de ga anders voor alles wat je van en voor wiet wilt kopen naar amsterdam want dat is echt gewoon het beste de groene hoofdstad van nederland
www.highlife.nl zijn ook boeken van in elke erkende coffeshops
deze boeken die hebben alles van wiet inzich van fotoos tot tips van zaadjes tot planten welke je waar en wanneer kan gebruiken

ik wou nog wel ff kwijt dat het kopen van de spullen nie illegaal is maar vaak het gebruik wel tegen de wet is
en dan mag je nie meer dan 3 planten in huis per onafhankelijk persoon van 18 jaar of ouder dus denk nie dat je zomaar 15 planten mag neerzetten voor je moeder en je 2 broertjes
verder is het zo dat je dat je wiet mag verbouwen maar nie meer ddan 5 gram opzak hebben je nie buiten mag blowe en aleen in de coffeeshop of bij je thuis je nie mag dealen en er nergens in nederland een kwekerij is die legaal dus waar halen de sjops hum wiet vandaan ?????
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:32
Verwijderd
Goeie info. Er meot alleen nog bij dat die 3 planten pp. van 18+ die je mag hebben, niet professioneel gekweekt mogen worden. Dus neit binnen onder lampen, wel buiten.
Verder, hoe de shops aan hun wiet komen? Illegaal dus ja, maar dat valt onder het gedoogbeleid.
Nog 1 tip, stel je wilt nu meer kweken dan mag, dan kan je altijd proberen door de wietplanten in een vierkantsvorm te plaatsen. Ga je naar een plantenwinkel, vraag je een plant die slecht tegen wind kan en zet je hem in het midden van het vierkant. En als de politie dan komt zeg je dat je botanicus bent en dat je de wiet als windwiet gebruikt. Ooit in High-Life gelezen dat dat serieus waar door echte botnaicussen gedaan word ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:20
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Robo schreef op 05-01-2005 @ 14:32 :
en dat je de wiet als windwiet gebruikt. Ooit in High-Life gelezen dat dat serieus waar door echte botnaicussen gedaan word ofzo.
Jaja, "maar ik reed 180, omdat dat de doorstroming van het verkeer ten goede kwam"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:32
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Goed ik heb dus die gevallen die bij de nieuwe revu zitten. Maar er waren klachten over gekomen dat ze niet allemaal heel waren maar hoe de fuck kan je dat zien? En nee ik heb er totaal geen verstand van maar ik ga dit topic wel een keer door zitten lezen dan zal het vast wel goed komen .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:58
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Gewoon planten, dan merk je vanzelf of er iets uit komt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:45
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-01-2005 @ 21:32 :
Goed ik heb dus die gevallen die bij de nieuwe revu zitten. Maar er waren klachten over gekomen dat ze niet allemaal heel waren maar hoe de fuck kan je dat zien? En nee ik heb er totaal geen verstand van maar ik ga dit topic wel een keer door zitten lezen dan zal het vast wel goed komen .
die heb ik ook , k ga t ook eens proberen
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 08:14
Verwijderd
heeft nu niet veel zin en in mei ook niet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:36
Verwijderd
@ Wammus en andere wietzaadjes van de Revu kopers:

http://members.lycos.nl/john12/id18.htm

Wietologisch handboek. Alle benodigde info.
Verder over die zaadje, je ken zien of ze goed zijn wanneer het zaadje zijn schil nog heeft. Me broer had ook die revu en daar zaten alleen schilletjes in en 1 zaadje. Kijk maar is in een appel, zo moeten de zaadjes eruit zien. Maar tis nog geen kweek tijd jongens .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:59
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
Robo schreef op 01-02-2005 @ 13:36 :
@ Wammus en andere wietzaadjes van de Revu kopers:

http://members.lycos.nl/john12/id18.htm

Wietologisch handboek. Alle benodigde info.
gozer, hoe vaak is die link al gegeven?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:08
DaFrostyOne
Avatar van DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
welke maand is het eigenlijk het beste om te beginnen met kweken?

of ben ik nu al te laat met deze vraag?
__________________
Terug van weggeweest?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 14-03-2005 @ 12:59 :
gozer, hoe vaak is die link al gegeven?
Tja, topic poster hierboven heeft er duidelijk ook niet naar gekeken. Anders wist ie ut wel.
En frosty, in mei hoef je pas te planten. Nu nog te koude grond enzo buiten. Verder ut handboek lezen, dan kom je nog veel te weten .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 08:13
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
is het eigenlijk ook mogelijk om (op zeer kleine schaal als in 1 plant) te belichten met leds?

Temperatuur zou ongeveer een goede 20/22° zijn, redelijk constant.
vraag van een maat van me. Weet iemand dit?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 20:06
Verwijderd
uhm nee, want het wattage zal veel te laag zijn denk ik. Hoge druk natrium van 400 of 600 watt zijn toch het beste
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:50
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 10-05-2005 @ 21:06 :
uhm nee, want het wattage zal veel te laag zijn denk ik. Hoge druk natrium van 400 of 600 watt zijn toch het beste
wattage maakt toch niet uit als er genoeg licht en warmte op de planten komt?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:01
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Type schreef op 10-05-2005 @ 22:50 :
wattage maakt toch niet uit als er genoeg licht en warmte op de planten komt?
maar het licht van leds bevat helemaal niet de juiste straling, laat staan stralingsniveau's
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 10-05-2005 @ 22:50 :
wattage maakt toch niet uit als er genoeg licht en warmte op de planten komt?
waarom heb je met een 600 watt dan meer opbrengst dan met een 400 watt. Ik ben niet heel technisch enzo en heb ook geen ervaring met binnenkweek, dus het kan zijn dat ik het fout heb
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 12:51
Verwijderd
t lijkt me dat met 600 watt meer energie op de planten komt, t lijkt me wel logisch dat, dat een verschil in opbrengst geeft/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het IZSADC topic deel 73
Mephisto
501 29-05-2007 11:10
Drugs & Alcohol kwil wiet gaan verbouwen op me kamer maar wanneer, hoe??:P alle tips zijn welkom
BierBrood
3 26-04-2006 15:27
Drugs & Alcohol Eerste blaadjes wietplant weg.
bosbeest
2 04-04-2006 16:14
Drugs & Alcohol Binnenshuis kweken benodigtheden!
E Che Guevara
1 25-07-2004 22:10
Drugs & Alcohol internet shops
100% Niek
1 19-04-2004 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.