Oud 15-06-2006, 21:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn moeder is op dat gebied echt dom. De ene dag is ze bang dat ik te weinig eet, omdat ik zo slank ben en ze bang is dat ik anorexia heb. Dan begin ik op te noemen wat ik die dag allemaal al wel niet heb gegeten (en dat is véél), waarop ze antwoordt: "Oh ja, dat is waar.."

De andere dag zegt ze: "Wow, je moet niet meer aankomen hoor! Je weegt nu al 2 kilo meer dan ik!"

Moeders.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 22:32
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-06-2006 @ 21:04 :

Moeders.vrouwen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:05 :
Er is niet zoiets als stevige bouw. Als je stevig bent, eet je gewoon teveel. Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent? Als je 'stevig gebouwd' bent, kan je gewoon niet stoppen met lekkere dingen eten en roep je maar gewoon dat je stevig bent, zodat mensen met je meevoelen ofzo.
Wat een onzin.
Ik heb zelf 48 kilo gewogen bij een lengte van 1.62m en nóg zag ik er niet zo dun uit als een vriendin van me die veel smaller gebouwd is dan ik.
Ik wil niet zeggen dat als je breder gebouwd bent je niet af kunt vallen of dat dat een 'excuus' is voor wat dikker zijn (sinds wanneer heb je trouwens een excuus nodig voor het feit dat je niet dun bent? Je hebt toch ook geen excuus nodig omdat je wel dun bent?) maar het is onzin om zo zwart wit te stellen dat er geen verschil in bouw is.
Bovendien lijkt me een maand lang alleen water drinken en avondeten eten niet erg gezond, of je nou vijftig of tachtig kilo weegt.

Oh en verder heb ik zelf gewoon maat 36 voor het geval er gedacht wordt dat dit weer een praatje is van iemand die 'dik' is en dat goed wil praten.

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 23:11.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 15:42
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
hm... ik krijg iets anders te horen (hoewel dat wel vergelijkbaar is)

Ik ben 1.63 m en weeg 51 kg en als ik weer ns een vracht eten naar binnen werk en gwn slank blijf is het van: ''wacht jij maar tot je zo oud als wij bent, want jij hebt niet je moeders bouw''

(die houdt haar figuur eeuwig geloof ik, maat 38)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 22:43
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 15-06-2006 @ 17:10 :
Waar was die grote heoveelheid dikke mensen dan 40 jaar geleden?
Veel mensen zijn nu ook dik omdat gezond eten een hoop kost.

Verder vind ik het een trieste zaak voor je dat jij het nodig lijkt te hebben op anderen neer te kijken om je eigen ego in stand te houden. Dit lijkt jouw troef, iets waar jij dan toevallig geen problemen mee hebt en dus zet je die nogal agressief in. Ga in vredesnaam lekker aan je eigen ego werken, dan gaan de 'dikkerds' aan hun gewicht werken .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 22:58
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 16-06-2006 @ 22:43 :
Veel mensen zijn nu ook dik omdat gezond eten een hoop kost.
Bullshit, er zijn genoeg goedkope groenten te koop waarmee je een gezonde maaltijd kan maken. Het is niet een kwestie van geld, maar een kwestie van gemak en tijd er voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 23:49
Dark Dawn
Avatar van Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Ik denk dat het sowieso slecht is van ouders om hun kunt te beledigen, en een slecht gevoel over hun uiterlijk aan te praten, want kinderen/jongeren hebben tegenwoordig al zo'n slecht gevoel over zichzelf door wat anderen zeggen, en als dan ook je ouders nog zo beginnen.
Kijk, als je echt overgewicht hebt, en het ongezond wordt dan is het niet gek om er als ouder er wat van te zeggen, om de gezondheid van je kind. En je mag als ouder er ook wel iets van zeggen als het die kant op gaat.. maar je kind de grond induwen, en zeker als dat kind al een slecht zelfbeeld heeft is echt heel verkeerd, en dat moet je ook tegen je ouders zeggen.
__________________
'O Lord,bless this Thy hand grenade that, with it,Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits in Thy mercy' - Monty Python and The Holy Grail
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 23:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
Mijn ouders zeggen wel eens dat mijn buik dik wordt,
maar vooral dat ik te veel snoep.

Zelf eten ze abnormaal weinig, maar zijn ze wel dikker dan ik.

Ja die opmerkingen raken me wel. Diegenen aan wie ik het vraag in mijn omgeving zijn het er ook mee eens. Dus ik kan niet anders dan concluderen dat ik inderdaad een buikje heb . Het meest vervelend vind ik dat mensen zeggen: 'jij was vroeger dun'. Nu heb ik een BMI van onder de 19, dus ik hoef me niet echt zorgen te maken over overgewicht, maar toch zit dat buikje me dwars.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:19
Klaasklever
Klaasklever is offline
Bij mij zeurt vooral mijn moeder dat ik een klein buikje krijg... Best irritant, maar ze heeft wel gelijk. Ik ben een tijdje terug begonnen eens flink minder te eten (zo heel erg veel snoepen en dergelijke deed ik niet, maar dingen als chips, zoetigheid enzo probeer ik nu eigenlijk helemaal te mijden, normaal eten minder ik ietsje) en toch best wat te bewegen (deed ik nooit). Ik heb me nog niet gewogen, maar ik was zeker 85kg met 1,85 meter. Daar wil ik dus zo 10kg van af krijgen. Het lukt opzich best met eten en bewegen, alleen zie ik nog geen resultaat (verder nog niet gewogen). Het heeft dus uiteindelijk wel nut dat mensen gaan zeuren, het heeft mij wel overstag gekregen eindelijk eens wat te gan bewegen en ik heb gemerkt dat ik flinke einden fietsen best leuk vind (en dan wel even wat sneller dan tourfietsen )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:06
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 16-06-2006 @ 22:43 :
Veel mensen zijn nu ook dik omdat gezond eten een hoop kost.

Verder vind ik het een trieste zaak voor je dat jij het nodig lijkt te hebben op anderen neer te kijken om je eigen ego in stand te houden. Dit lijkt jouw troef, iets waar jij dan toevallig geen problemen mee hebt en dus zet je die nogal agressief in. Ga in vredesnaam lekker aan je eigen ego werken, dan gaan de 'dikkerds' aan hun gewicht werken .
Je bent zeker zelf gewoon dik?

Trouwens, gezond eten kost helemaal niet meer. Hoe kom je daar nou weer bij? Daarnaast geef je het dus ook zelf aan, het ligt aan hoe mensen eten, niet aan de genen. De reden dat ik zei dat ik ze 40 jaar geleden niet zo zag als nu, was omdat zoveel mensen genen als een smoesje gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-06-2006 @ 23:51 :
Ja die opmerkingen raken me wel. Diegenen aan wie ik het vraag in mijn omgeving zijn het er ook mee eens. Dus ik kan niet anders dan concluderen dat ik inderdaad een buikje heb . Het meest vervelend vind ik dat mensen zeggen: 'jij was vroeger dun'. Nu heb ik een BMI van onder de 19, dus ik hoef me niet echt zorgen te maken over overgewicht, maar toch zit dat buikje me dwars.
Als het je dwars zit, wat let je dan om er iets aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:42
GirlOnTheMove
Avatar van GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
reine claude schreef op 16-06-2006 @ 22:58 :
Bullshit, er zijn genoeg goedkope groenten te koop waarmee je een gezonde maaltijd kan maken. Het is niet een kwestie van geld, maar een kwestie van gemak en tijd er voor over hebben.
Vis is duurder dan vet vlees

en da's slechts 1 voorbeeld
__________________
OMG high five!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 09:02
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 17-06-2006 @ 08:06 :
Je bent zeker zelf gewoon dik?

Trouwens, gezond eten kost helemaal niet meer. Hoe kom je daar nou weer bij? Daarnaast geef je het dus ook zelf aan, het ligt aan hoe mensen eten, niet aan de genen. De reden dat ik zei dat ik ze 40 jaar geleden niet zo zag als nu, was omdat zoveel mensen genen als een smoesje gebruiken.
Dat is wel heel gemakkelijk he om er vanuit te gaan dat ik dik ben? Nee, sorry maar ik ben niet dik.

In landen als Engeland zie je gewoon veel dikke mensen doordat het daar moeilijker is om betaalbare gezonde dingen te kopen. Kijk naar Amerika, daar is enorm veel overgewicht ook juist doordat fastfood goedkoop is. Er zijn mensen die onderzoek doen naar dat soort dingen namelijk .

En het heeft wel degelijk ook met aanleg te maken en hoe je lichaam in elkaar zit hoor. Ik ken mensen die van alles naar binnen proppen en die graatmager zijn en blijven zonder te sporten, en ik ken bijvoorbeeld sportinstructrices die best wel wat vet hier en daar hebben zitten. Je kunt er niet gewoon vanuit gaan dat ieders lijf op exact dezelfde wijze werkt en als je dat niet kunt erkennen ben je gewoon echt heel kort door de bocht.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:45
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 17-06-2006 @ 08:42 :
Vis is duurder dan vet vlees

en da's slechts 1 voorbeeld
Van alleen vet vlees bij het avondeten word je niet heel dik ofzo.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 17-06-2006 @ 08:06 :
Je bent zeker zelf gewoon dik?

Trouwens, gezond eten kost helemaal niet meer. Hoe kom je daar nou weer bij? Daarnaast geef je het dus ook zelf aan, het ligt aan hoe mensen eten, niet aan de genen. De reden dat ik zei dat ik ze 40 jaar geleden niet zo zag als nu, was omdat zoveel mensen genen als een smoesje gebruiken.
Was jij er 40 jaar geleden dan al? Bovendien - als ik in m'n ouders' fotoboeken kijk, zie ik daar evenveel dikke en dunne mensen rondlopen als nu.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:18
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 17-06-2006 @ 08:42 :
Vis is duurder dan vet vlees

en da's slechts 1 voorbeeld
Dan koop je kipfilet, goedkoop, gezond, gemakkelijk te bereiden en niet vet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Piloff schreef op 17-06-2006 @ 08:21 :
Als het je dwars zit, wat let je dan om er iets aan te doen?
Wie zegt dat ik er niks aan doe?
Ik ben deze winter 3 kg afgevallen , maar dat buikje is nog niet weg.

Ik heb het imago dat ik me elke dag volprop met snoepgoed. In de praktijk valt dat wel mee.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-06-2006 @ 12:24 :
Wie zegt dat ik er niks aan doe?
Ik ben deze winter 3 kg afgevallen , maar dat buikje is nog niet weg.

Ik heb het imago dat ik me elke dag volprop met snoepgoed. In de praktijk valt dat wel mee.
BMI 19 noemen de meesten 'licht ondergewicht', dus afvallen is zowiezo geen goed plan...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-06-2006 @ 12:24 :
Wie zegt dat ik er niks aan doe?
Ik ben deze winter 3 kg afgevallen , maar dat buikje is nog niet weg.

Ik heb het imago dat ik me elke dag volprop met snoepgoed. In de praktijk valt dat wel mee.
Ik denk dat het met dat buikje ook wel meevalt, met zo'n bmi... Misschien is je houding gewoon niet echt goed, sta je nogal met een holle rug (en je buik naar voren)?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-06-2006 @ 12:46 :
Ik denk dat het met dat buikje ook wel meevalt, met zo'n bmi... Misschien is je houding gewoon niet echt goed, sta je nogal met een holle rug (en je buik naar voren)?
klopt
weet ik ook best
en ik wil ook niet zoveel afvallen hoor,
voor alle ongeruste mensen hier

maar het zou zo erg helpen als dan niet mijn omgeving bevestigt dat ik wel dat buikje heb
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 14:29
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2006 @ 01:45 :
Ze had het ook niet over gezónd afvallen. Ik heb een paar weken veel te weinig gegeten en ben ook 5 kg lichter. Als je echt per se gewicht wil kwijtraken (zonder het gezond te doen, dus), lukt je dat écht wel.
Ik denk dat het eraf krijgen van gewicht niet altijd het grootste probleem is. Dat lukt, zoals je zei, door veel te weinig te eten of extra veel te sporten. Niet gezond, maar wel effectief (zolang je dit volhoudt, maar dat lukt niet. Dit moet ook niet gezien worden als een uitdaging.).

Maar het grootste probleem is het er af houden van dat gewicht. Dat werkt dus nooit met een uithongerdieet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 19:12
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-06-2006 @ 12:41 :
BMI 19 noemen de meesten 'licht ondergewicht', dus afvallen is zowiezo geen goed plan...

Tussen 18,5 en 25 is gezond gewicht, dus zo erg is het niet om paar kilo af te vallen.. Niet nodig ofzo, maar kan geen kwaad.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 19:44
GirlOnTheMove
Avatar van GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
reine claude schreef op 17-06-2006 @ 12:18 :
Dan koop je kipfilet, goedkoop, gezond, gemakkelijk te bereiden en niet vet.
en smakeloos

doe mij maar gewoon een petit stukje vis, gezond en lekker

maar het is vrij duur om dagelijks te eten, i can afford it, maar veel mensen niet
__________________
OMG high five!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:26
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 17-06-2006 @ 19:44 :
en smakeloos

doe mij maar gewoon een petit stukje vis, gezond en lekker

maar het is vrij duur om dagelijks te eten, i can afford it, maar veel mensen niet
Ik eet bijna elke dag kip, met kruiden is dat niet smakeloos hoor.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:59
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-06-2006 @ 19:12 :
Tussen 18,5 en 25 is gezond gewicht, dus zo erg is het niet om paar kilo af te vallen.. Niet nodig ofzo, maar kan geen kwaad.
als je nog niet volgroeid bent is 18 à 20 nog redelijk gezond, maar als je 21 bent lijk je me wel redelijk volgroeid, vandaar...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:51
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-06-2006 @ 20:59 :
als je nog niet volgroeid bent is 18 à 20 nog redelijk gezond, maar als je 21 bent lijk je me wel redelijk volgroeid, vandaar...
Ja oke.. Maar 18,5 is nog niet echt heel ongezond, ligt ook aan je bouw enzo.
In haar geval lijkt het me overigens beter te gaan sporten ofzo, dan gaat er wat vet af en komen er spieren bij. Dan zal ze ook niet echt dalen qua gewicht.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-06-2006 @ 21:51 :
Ja oke.. Maar 18,5 is nog niet echt heel ongezond, ligt ook aan je bouw enzo.
In haar geval lijkt het me overigens beter te gaan sporten ofzo, dan gaat er wat vet af en komen er spieren bij. Dan zal ze ook niet echt dalen qua gewicht.
Het ziekenhuis houdt BMI van 20 aan als gezond gewicht. Daaronder heb je licht ondergewicht en ondergewicht is niet gezond. Waarom niet, kijk in het voedings en gezondheidstopic naar de post van Sarah.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 22:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 17-06-2006 @ 19:44 :
en smakeloos

doe mij maar gewoon een petit stukje vis, gezond en lekker

maar het is vrij duur om dagelijks te eten, i can afford it, maar veel mensen niet
Vis kan ook erg smakeloos zijn, dus opzich klopt dat argument niet. Kipkruiden en alles over je kipfiletje en je hebt een koningsmaal. Af en toe vis is gezond ja, maar een stukje vlees lijkt me zeker voor jou wel een goed plan. Zover ik uit je posts kan opmerken mag jij wel wat meer eten en dan lijkt het mij opzich niet het allerbeste plan om op voedsel te beknibbelen. Waarschijnlijk zegt iedereen het hier al, maar suikerziekte in combinatie van jouw erg slechte manier van eten is onverantwoord. Je zult de gevolgen vanzelf merken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-06-2006 @ 12:24 :
Wie zegt dat ik er niks aan doe?
Ik ben deze winter 3 kg afgevallen , maar dat buikje is nog niet weg.

Ik heb het imago dat ik me elke dag volprop met snoepgoed. In de praktijk valt dat wel mee.
Oh, ik wist het niet, maar nam aan van niet.

Helpt het niet als je tegen je omgeving zegt dat ze hun hoofd eens moeten houden?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:15
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-06-2006 @ 21:57 :
Het ziekenhuis houdt BMI van 20 aan als gezond gewicht. Daaronder heb je licht ondergewicht en ondergewicht is niet gezond. Waarom niet, kijk in het voedings en gezondheidstopic naar de post van Sarah.
Oke, maar zolang je gewoon genoeg eet enzo valt het allemaal wel mee. Tenzij je er echt mager uitziet, maar dat vind ik meestal niet als een bmi van 19 hebt ofzo.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 18-06-2006 @ 14:15 :
Oke, maar zolang je gewoon genoeg eet enzo valt het allemaal wel mee. Tenzij je er echt mager uitziet, maar dat vind ik meestal niet als een bmi van 19 hebt ofzo.
als mensen genoeg eten is het idd niet erg, maar dat gebeurt meestal niet , kijk voor de grap eens wat een gemiddeld meisje eet op E&D.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:18
SkYRyDEr
Avatar van SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Als je ouders zo iets zeggen ben je het meestal wel
__________________
Have you ever been mellow...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2006 @ 14:49 :
als mensen genoeg eten is het idd niet erg, maar dat gebeurt meestal niet , kijk voor de grap eens wat een gemiddeld meisje eet op E&D.
dat topic geeft natuurlijk geen goed beeld, omdat daar veel mensen zitten die 'opscheppen' over hoe weinig ze wel niet hebben gegeten én veel mensen die gewoon willen afvallen en daarom daar posten zodat ze een beetje overzicht over hun eten krijgen. Als ik zo rondkijk in mijn omgeving eet een gemiddeld meisje echt wel meer dan dat.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:58
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2006 @ 14:49 :
als mensen genoeg eten is het idd niet erg, maar dat gebeurt meestal niet , kijk voor de grap eens wat een gemiddeld meisje eet op E&D.
Heb je gelijk in. Maar van die dingen krijg je dan ook al last voordat je echt ondergewicht hebt.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 23:54
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
ik heb dat ooit wel eens tegen mij horen zeggen ja. mn vader, mn oma, mn tantes(mn oma en mn tantes zijn anders ook niet bepaald slank die zijn zo vet als maar zijn kan maar goed ) en ik was voor het eerst in curacao en zou ik mijn opa voor het eerst leren kennen. het eerste wat hij zei was niet eens hoi ofzo maar nee ik kreeg meteen te horen dat ik dik was...mocht die man toen al niet meer
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik word echt boos wanneer ik 1 (ongezond) tussendoortje pak en gelijk termen als vreetzak naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Dan kan ik daar tegen in gaan, maar het helpt niet.
Het is dus meer op gedrag (veel eten) gericht, dan op de persoon (je bent dik). Maar het frustreert me zo erg, omdat ik helemaal niet zoveel eet. Het geeft je het gevoel dat je je schuldig moet voelen dat je iets lekkers maar ongezonds eet. En dat is juist zo'n foute gedachte..

trouwens als je me irl ziet, zul je wel zien dat ik geen ondergewicht heb
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:38
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
Mijn ouders noem me al jaren dik. Alleen het vershil is dat ik nu echt een buikje begin te krijgen en toen niet. Moet ik toch wat aan doen Maar als ze het zeggen negeer ik het of lach ik erom.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:40
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Het zou wel ironisch zijn als juist zij dat zouden zeggen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 09:08
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
SkYRyDEr schreef op 18-06-2006 @ 15:18 :
Als je ouders zo iets zeggen ben je het meestal wel
bedankt
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 09:43
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
ik ben 1,65 weeg 69 kilo en dus aan de stevige kant ik heb daarintegen een nichtje met volgens vele het perfecte figuur ik krijg op iedere verjaardag te horen of ik ben aangekomen, dat ik veel zit te eten(ow!) en dat mijn nichtje er fantastisch uitziet, en wat het erge is het komt van mijn tantes die tot kort geleden nogal wat overgewicht hadden.

erg storend.

Ik vindt als je ouders zeggen dat je dik bent (en je vindt het zelf meevallen) je tegen je ouders moet zeggen dat je er niet op zit te wachten dat ze je steeds beledigen.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:45
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Dan eet je op die verjaardagen zeker ook gewoon gebak? En als iemand trakteerd zeg je zeker ook niet zo snel nee? Dan is het niet zo gek dat je snel mollig bent heh

Bij mij op m'n werk ook zo'n jongen(noem em Jan): Ja ik ga aan de lijn. O goed hoor Jan. Ja ik ga morgen beginnen. Dezelfde dag loopt ie nog 2 frikandellen en een bord patat met mayo weg te werken omdat ie anders 'de lijn' niet volhoud. Vervolgens stopt ie na 2 maanden weer en zit wat ie eraf gedieet had binnen no-time weer aan. Het sportabbonnement wordt ook maar gelijk stopgezet want 't helpt volgens hem dan toch niet meer. Ik krijg steeds minder respect voor zulk soort mensen.
Mensen snappen niet dat een dieetje niet werkt, je moet je levenswijze veranderen wil je drastisch wat aan je lichaam doen. Denk dat daarom sommige mensen echt diep moeten zinken voordat ze wat aan hun lichaam willen doen. En hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt...
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:47
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-06-2006 @ 01:00 :
Ik word echt boos wanneer ik 1 (ongezond) tussendoortje pak en gelijk termen als vreetzak naar mijn hoofd geslingerd krijg.
....
Het geeft je het gevoel dat je je schuldig moet voelen dat je iets lekkers maar ongezonds eet. En dat is juist zo'n foute gedachte..

trouwens als je me irl ziet, zul je wel zien dat ik geen ondergewicht heb
Ik geloof het allemaal, je hebt ook veel zelfmedelijden omdat je te dik bent? Als iemand je op je verslaving aanspreekt wordt je kwaad... hoe typisch. Je moet je ook schuldig voelen, diep schuldig, als je al overgewicht hebt en je gaat dan weer snoepen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:04
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
adon1s schreef op 19-06-2006 @ 10:45 :
Dan eet je op die verjaardagen zeker ook gewoon gebak? En als iemand trakteerd zeg je zeker ook niet zo snel nee? Dan is het niet zo gek dat je snel mollig bent heh

Bij mij op m'n werk ook zo'n jongen(noem em Jan): Ja ik ga aan de lijn. O goed hoor Jan. Ja ik ga morgen beginnen. Dezelfde dag loopt ie nog 2 frikandellen en een bord patat met mayo weg te werken omdat ie anders 'de lijn' niet volhoud. Vervolgens stopt ie na 2 maanden weer en zit wat ie eraf gedieet had binnen no-time weer aan. Het sportabbonnement wordt ook maar gelijk stopgezet want 't helpt volgens hem dan toch niet meer. Ik krijg steeds minder respect voor zulk soort mensen.
Mensen snappen niet dat een dieetje niet werkt, je moet je levenswijze veranderen wil je drastisch wat aan je lichaam doen. Denk dat daarom sommige mensen echt diep moeten zinken voordat ze wat aan hun lichaam willen doen. En hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt...
Het is toch stom dat ik op een verjaardag wat 1 keer in de 2 maanden voorkomt (kleine fam) ik geen gebakje mag nemen omdat ik de pech heb dat ik mollig ben. Het is niet zo dat ik me volstouw op een verjaardag, ik let heel goed op wat ik eet en dus hoef ik niet bij 1 gebakje te horen dat ik me vol vreet en dik ben.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:49
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
adon1s schreef op 19-06-2006 @ 10:47 :
Ik geloof het allemaal, je hebt ook veel zelfmedelijden omdat je te dik bent? Als iemand je op je verslaving aanspreekt wordt je kwaad... hoe typisch. Je moet je ook schuldig voelen, diep schuldig, als je al overgewicht hebt en je gaat dan weer snoepen.
*hapt*
Wat een onzin. Het is toch logisch dat je, zelfs al heb je overgewicht, af en toe wat wilt snoepen? Jij vindt dat mensen met overgewicht maximaal twee blaadjes sla per dag mogen eten?
Als je dik of mollig bent wil dat niet zeggen dat je te veel eet, net zoals je niet kunt zeggen dat alle dunne mensen te weinig eten.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:54
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 19-06-2006 @ 11:49 :
*hapt*
Wat een onzin. Het is toch logisch dat je, zelfs al heb je overgewicht, af en toe wat wilt snoepen? Jij vindt dat mensen met overgewicht maximaal twee blaadjes sla per dag mogen eten?
Als je dik of mollig bent wil dat niet zeggen dat je te veel eet, net zoals je niet kunt zeggen dat alle dunne mensen te weinig eten.

juist
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:01
Verwijderd
Adon1s, ik zou graag een keer een weekje met jou samen willen wonen, ik ben dik, en volgens jou moet ik dan zeg maar nauwelijks meer eten, gaan we een keer een weekje doen, mag jij beslissen hoe ike r na die week uit zie, waarschijnlijkl is mijn haar dof, heb ik een grauwe huis en enorme wallen onder mijn ogen.

Het is nogal makkelijk he, alle dikke mensen over 1 kam scheren?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:11
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 19-06-2006 @ 12:01 :
Adon1s, ik zou graag een keer een weekje met jou samen willen wonen, ik ben dik, en volgens jou moet ik dan zeg maar nauwelijks meer eten, gaan we een keer een weekje doen, mag jij beslissen hoe ike r na die week uit zie, waarschijnlijkl is mijn haar dof, heb ik een grauwe huis en enorme wallen onder mijn ogen.

Het is nogal makkelijk he, alle dikke mensen over 1 kam scheren?
Ik denk dattie bedoelt dat je anders moet eten. Gezonder verstandiger, en snoepen is idd overbodig en zijn genoeg gezoende dingen die stukken lekkerder smaken.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:14
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Maar dat werkt niet bij iedereen. Het is niet dat ik ongezond eet, ik blijf gewoon stevig. En natuurlijk snoep ik en snack ik. Maar dat doe ik nauwelijks. En hoe gezond ik ook kan eten, ik val nauwelijks af. Of ik val af en dan bij mijn bovenbenen, ja dat is niet zo heel nodig..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:18
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Als je een vast of regelmatig eetpatroon handhaaft en er voldoende bij beweegt is het bijna onmogelijk on niet af te vallen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:20
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Tja dat leek mij ook erg logisch....
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 13:36
Verhalen & Gedichten De Blauwe Overall
joes
0 11-06-2007 11:18
Psychologie laxeerpillen
darkfairy
133 15-11-2006 20:58
Psychologie Erfenis van een eetstoornis
Verwijderd
48 25-11-2005 19:18
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 16:41
Verhalen & Gedichten [verhaal] Australische Griep
Type
3 09-10-2002 23:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.