Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 14:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De computer is kapot.

Lijkt heel simpel, maar voor mij betekent dat heel wat: nu ben ik ECHT alleen.

Het enige contact met anderen dat ik nog had, was via internet, en dat is nu dus ook weg.

Nu zit ik ff in de bibliotheek, maar daar heb ik echt niet altijd geld voor...


Voorlopig zullen jullie mij dus niet op het forum zien, ik weet niet hoe lang.

M'n ouders hebben weer een nieuwe manier gevonden om me te pesten: behalve me maar 2 uur per dag aan internet te laten, laten ze de computer nu expres niet door een computerzaak nakijken. Ik weet al dat dit iets is wat je niet zelf op kan lossen.
Maar wat nu?

Ik kan niet zonder het forum, zonder msn...
Niet dat ik verslaafd ben, dat is het niet, maar het is het enige contact dat ik heb; ik ken hier niemand, niemand wil mij kennen.

School heb ik niet, ik doe schriftelijk VWO, zo dus ook geen sociale contacten. Er zijn geen sporten die mij interesseren, behalve skieen, wandelen, fietsen, maar dat zijn weer geen teamsporten. Ik ken er hier in Zutphen iig geen (jongeren-)verenigingen voor. En volksdansen, voetbal of schaken, dat is nou niet echt iets voor mij (maw: ik haat het).

Dus wat nu?

Toch voel ik me niet als internet-v
Daniel Toch voel ik me niet als internet-verslaafd.
Kan ook best zonder leven, het gaat om contact met anderen. Misschien zou groeps-gesprekstherapie helpen, maar hoe kun je daarvoor in aanmerking komen? Via de huisarts alleen, toch? Daar ga ik echt niet heen, straks moet ik hem nog vertellen dat ik mezelf verwond, opzettelijk.

Wat dan nu?
Ik weet het niet meer...
Sorry voor een nutteloos topic van iemand die misschien wel ergens heen gaat waar 'ie nooit meer online kan komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2002, 14:34
Verwijderd


Gelukkig dat ik er meerdere heb maar ik mag niet meer zoveel computeren *moet rustig aan doen vanwege pijn in armen / polsen* :/
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:35
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Ik zou best zonder pc kunnen,zonder cd speler is m'n leven pas verloren!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:36
noukkk
noukkk is offline
tsja, sorry dat ik het zeg maar misschien is dat wel goed voor je, het grote gevaar van internet is dat je al je sociale coontacten via internet hebt, je moet ook in real life vrienden en kennissen hebben en dingen doen. Misschien nu je computer kapot is moet je wel contacten leggen en buiten je computer ook eens een leven opbouwen.

Dit was niet lullig bedoelt en ik bedoel hier ook niet mee dat je een nerd bent, een zielig leven hebt ofzo... want ik ken je niet en kan je niet beoordelen.

dikke kus van anouk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
noukkk schreef:
*bla .. bla .. bla*
Sommigen kunnen niet anders. Er zijn nou eenmaal mensen die grote moeite met contacten in realiteit hebben.

Ikzelf ben een grensgeval; als ik echt helemaal zonder PC zou zitten ga ik wel andere dingen doen en mensen opzoeken, maar moeilijk zou het wel zijn in het begin.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:43
noukkk
noukkk is offline
ja duh tuurlijk is dat moeilijk in het begin... maar het is wel belangrijk!!!

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:16
Verwijderd
Zult idd toch contact moeten zoeken irl...

*vind dit moeilijk, kent het niet*
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:20
LionQueen
LionQueen is offline
uh als het oorspronkelijke bericht is aangepast door wicce, vaag?! dat hele laatste stuk had ik eerst niet opgemerkt...mhz.

iig. is klote voor je...
misschien kun je zelf de computer laten nakijken ofzo?
en sinds wanneer verwond je jezelf opzettelijk...? ik dacht dat je dat niet deed.
iig heel veel sterkte.

edit: ow tzit al goed, sorry


[Dit bericht is aangepast door LionQueen (27-03-2002).]
__________________
**leven is meervoud van lef**** WT rulezzz***
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:21
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
Citaat:
LionQueen schreef:
uh als het oorspronkelijke bericht is aangepast door wicce, vaag?! dat hele laatste stuk had ik eerst niet opgemerkt...mhz.

iig. is klote voor je...
missen kun je zelf de computer laten nakijken ofzo?
iig heel veel sterkte.

ja, hij stuurde me het over msn, of ik het erbij wilde zetten. vandaar dat het er zo uitziet
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:35
dystopia
dystopia is offline
Wil je geholpen worden of wil je dit gewoon uiten?

Het probleem is dat je geen vrienden hebt. Hoe komt dat volgens jou? Waarom internet je verder zo veel? Dat heeft daarmee te maken zeg je. Ga anders gewoon 'ns op zoek in je omgeving naar mensendie je aanspreken. Al is het familie. Hoeven niet persee leeftijdsgenootjes te zijn
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:46
Verwijderd
Moet ik 'ns langskomen om naar je computer te kijken dan? Je woont toch in Zutphen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 23:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
nare man schreef:
Moet ik 'ns langskomen om naar je computer te kijken dan?
Zelfde voorstel hier.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Moet ik 'ns langskomen om naar je computer te kijken dan? Je woont toch in Zutphen
Bedankt voor het aanbod, maar het is alweer opgelost... gelukkig sneller dan ze dachten...

Voorlopig kan ik weer ff leven...

En wicce ook bedankt, dat jij het er nog bij hebt gezet!

Verder is het niet zo dat ik contactgestoord ben oid, maar ik kén gewoon niemand, en hoe leg je nou contact? Dát lukt me niet, omdat ik te onzeker ben, altijd bang als dom of onhandig over te komen. Dan is het meteen verpest.

Maar áls ik dan contact heb met iemand gaat het verder ook wel goed.
Het eerste contact leggen is moeilijk, daarna kan ik met iedereen als vrienden praten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

...is het niet zo dat ik contactgestoord ben oid, maar ik kén gewoon niemand, en hoe leg je nou contact? Dát lukt me niet, omdat ik te onzeker ben, altijd bang als dom of onhandig over te komen. Dan is het meteen verpest.

Maar áls ik dan contact heb met iemand gaat het verder ook wel goed.
Het eerste contact leggen is moeilijk, daarna kan ik met iedereen als vrienden praten.

Hallo, Daniël,

Ik weet uit ervaring dat het leggen van contacten moeilijk kan zijn. Ik maak zelf ook moeilijk contact met anderen en ben daardoor sociaal gehandicapt zoals dat heet. Bij mij is het ook zo dat, zodra het eerste contact goed loopt, de rest vanzelf gaat.
Waarom ben je bang om als dom of onhandig over te komen? Komt dat door de manier waardoor je je ten opzichte van anderen gedraagt of is daar een andere reden voor? Mocht je er behoefte aan hebben om hier met me over te praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 14:42
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
ik snap het, ik hou ook van me pc mmz veel beterschap toe gewenst.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 06-01-2005 23:29
Verhalen & Gedichten Nep
Inferno
3 25-06-2004 18:54
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05
Psychologie moet het even allemaal kwijt...
Steleto
19 25-11-2003 19:15
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.