Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 08:31
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
deze opmerking kent volgens mij iedereen wel.
Maar ik vraag me af wat mensen ermee bedoelen. ''... maar een mens'' is er dan nog iets wat daar boven staat?? en waarom zou je je eigen ''bestaan'' gebruiken om gemaakte fouten goed te praten?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 08:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
om aan te geven dat je niet perfect bent?
geen mens is perfect, elk mens maakt fouten -> ik ben ook maar een mens. je praat je fouten niet goed maar geeft aan dat fouten natuurlijk zijn en nou eenmaal gebeuren
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 08:40
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 16-02-2005 @ 09:31 :
deze opmerking kent volgens mij iedereen wel.
Maar ik vraag me af wat mensen ermee bedoelen. ''... maar een mens'' is er dan nog iets wat daar boven staat?? en waarom zou je je eigen ''bestaan'' gebruiken om gemaakte fouten goed te praten?
toch makkelijk? Maar het komt er op neer dat iedereen fouten maakt, een mens zijn beoordeling kan nooit foutloos zijn. Dus een fout kan je af en toe maken.
En het is voor myn gevoel meer een uitdrukking die je uit wanneer je super gefrustreerd/geirriteerd bent, ikzelf gebruik het niet echt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:02
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ik vind het gewoon een belachelijk slecht exqus! niemand verwacht toch dat je perfect bent.

ik zelf gebruik hem ook niet.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 16-02-2005 @ 10:02 :
ik vind het gewoon een belachelijk slecht exqus! niemand verwacht toch dat je perfect bent.

ik zelf gebruik hem ook niet.
Niemand verwacht serieus dat je perfect bent, maar mensen zijn geneigd fouten van anderen aan de persoon zelf toe te schrijven terwijl ze fouten van zichzelf veel sneller aan de situatie toeschrijven. Aan de hand van deze opmerking kun je een ander simpelweg laten weten dat je zelf ook in een situatie zit die je tegenwerkt en dat je ook niet alle wereldproblemen kunt oplossen. Dat willen anderen nog weleens vergeten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:22
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-02-2005 @ 10:15 :
Niemand verwacht serieus dat je perfect bent, maar mensen zijn geneigd fouten van anderen aan de persoon zelf toe te schrijven terwijl ze fouten van zichzelf veel sneller aan de situatie toeschrijven. Aan de hand van deze opmerking kun je een ander simpelweg laten weten dat je zelf ook in een situatie zit die je tegenwerkt en dat je ook niet alle wereldproblemen kunt oplossen. Dat willen anderen nog weleens vergeten.
ik denk niet dat je fouten kunt afschuiven op de situatie. De situatie kan niet de reden zijn van een fout. het kan je misschien beinvloeden maar verder bepaal je zelf wat je doen. En het is ook niet dat ik niet begrijp waarom mensen het zeggen maar ik vind het een vreemde opmerking.
de wereld is niet meer te redden, zelfs niet door mij *door (mislukte) super-held pose*
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 16-02-2005 @ 10:22 :
ik denk niet dat je fouten kunt afschuiven op de situatie. De situatie kan niet de reden zijn van een fout. het kan je misschien beinvloeden maar verder bepaal je zelf wat je doen. En het is ook niet dat ik niet begrijp waarom mensen het zeggen maar ik vind het een vreemde opmerking.
de wereld is niet meer te redden, zelfs niet door mij *door (mislukte) super-held pose*
Natuurlijk kun je fouten die je zelf maakt niet afschuiven op de situatie. Maar stel je bent te laat omdat de bus niet komt opdagen. Dan is dat in principe niet JOUW fout, want jij bent niet schuldig aan de afwezigheid van een bus. Maar mensen kijken je wel erop aan. Wat kun je dan dan die mensen erop wijzen dat je ook maar menselijk bent en geen HarryPotterVerschijnseltruukje kunt doen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik zou zo'n opmerking maken als er teveel van mij verwacht wordt waaraan ik niet kan voldoen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:47
Verwijderd
Simpel. Feilbaarheid is inherent aan de mens, dus die opmerking dient gewoon om de eigen feilbaarheid te benadrukken. Vooral als excuus als je iets fout hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:48
Verwijderd
De mens is gebrekkig geschapen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:57
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
omdat je dan niet een of andere superheld bent met bovennatuurlijke krachten en je kan ook niet echt alles...
ikzelf gebruik de uitdrukking nooit, vind het ok maar stom, dat zie je toch zo..
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:14
dolphin
dolphin is offline
Ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt,
ik ben namelijk gelovig en vanuit vroeger werd deze opmerking op deze manier gebruikt:

God maakt geen fouten, god staat voor "zonder zonde"
De mens daar en tegen wel, mensen kunnen fouten maken.
Daarom kun je dan zeggen ik ben maar een mens en mensen kunnen fouten maken(en dus geen God die zonder fouten is)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-02-2005 @ 10:29 :
Natuurlijk kun je fouten die je zelf maakt niet afschuiven op de situatie. Maar stel je bent te laat omdat de bus niet komt opdagen. Dan is dat in principe niet JOUW fout, want jij bent niet schuldig aan de afwezigheid van een bus. Maar mensen kijken je wel erop aan. Wat kun je dan dan die mensen erop wijzen dat je ook maar menselijk bent en geen HarryPotterVerschijnseltruukje kunt doen?
je vergeet hierbij de interne locus of control en het tegenovergestelde externe locus of control incl self defeating , hoort in je theorieboek te staan
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 16-02-2005 @ 09:31 :
Maar ik vraag me af wat mensen ermee bedoelen. ''... maar een mens'' is er dan nog iets wat daar boven staat??
een robot staat er in zekere zin boven omdat ie nooit fouten maakt.

Oftewel: ik ben geen robot, maar een mens. en mensen maken fouten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:36
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 16-02-2005 @ 09:31 :
Maar ik vraag me af wat mensen ermee bedoelen. ''... maar een mens'' is er dan nog iets wat daar boven staat??
Citaat:
dolphin schreef op 16-02-2005 @ 15:14 :
Ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt,
ik ben namelijk gelovig en vanuit vroeger werd deze opmerking op deze manier gebruikt:

God maakt geen fouten, god staat voor "zonder zonde"
De mens daar en tegen wel, mensen kunnen fouten maken.
Daarom kun je dan zeggen ik ben maar een mens en mensen kunnen fouten maken(en dus geen God die zonder fouten is)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
devilious schreef op 16-02-2005 @ 18:46 :
je vergeet hierbij de interne locus of control en het tegenovergestelde externe locus of control incl self defeating , hoort in je theorieboek te staan
Weet ik van, maar er is een verschil tussen geloven dat je je eigen leven zo'n beetje in de hand hebt en alles wat er in je omgeving gebeurt aan jezelf wijten. Natuurlijk heb je zelf controle op wat je doet, maar alles heeft consequenties en je moet mensen soms teleurstellen. Vaak om vervelendere consequenties te voorkomen. Op dat moment kun je niet iedereen tevreden stellen stellen, dan ben je ook maar een mens.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik heb twijfels en mijn hoofd is zigzag.....
Someoneee
3 10-08-2013 14:06
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 17:14
Verhalen & Gedichten [verhaal] Chrisje
Angeles
17 29-01-2003 19:29
De Kantine Wat een " al kan uitmaken...
Verwijderd
64 31-12-2002 08:45
Psychologie Ik kan nooit lang vrienden (?) houden...
Juliah
10 11-03-2002 16:59
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.