Oud 14-09-2005, 20:28
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik wil dus een laptop gaan kopen, maar ik weet dus echt helemaal niets van laptops af en weet dus ook niet welke ik moet nemen. Daarom wilde ik jullie om advies vragen. Het mag rond de 1000 euro kosten (niet veel meer, mag maximaal zo'n 1200 kosten.. tenzij er een actie is dat ik later mag betalen (net zoals nu het geval is bij Dell) --> dan mag het wat meer kosten).

Wat wil ik er allemaal mee kunnen? Internetten, muziek luisteren, qua games alleen the sims, photoshop, misschien filmpjes bekijken. Ik wil gewoon een goede laptop voor weinig geld. Veel geheugen, snel.. en het moet zilver zijn. Gewicht maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Welke zou ik het beste kunnen kopen? En waar moet ik op letten bij het kopen van een laptop?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 20:43
LB06
LB06 is offline
Websites bezoeken van fabrikanten (IBM, Dell, Acer, Toshiba, HP/Compaq e.d.) kun je zelf ook wel. Ik kan je dus geen specifieke types aanraden, maar wel wat algemene tips geven.

Voor photoshop zou ik in ieder geval minimaal 512MB geheugen nemen. 1024MB zal wel té duur zijn verwacht ik. Zorg ook dat er een redelijke videokaart in zit (duur hoeft niet voor de sims): neem een Ati mobility of nVidia Go. Dan zit je waarschijnlijk wel goed.

Let ook even op de batterijduur. Een laptop die maar 1,5-2 uur meegaat, is meestal niet erg fijn (of het moet zijn dat je em als vervanger voor je pc wilt gebruiken).

Verder kan ik je nog melden dat Toshiba, HP en IBM redelijk hoog staan aangeschreven qua service. Acer is hekkensluiter in het rijtje dat ik hierboven heb genoemd.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Shadina schreef op 14-09-2005 @ 20:28 :
Ik wil dus een laptop gaan kopen, maar ik weet dus echt helemaal niets van laptops af en weet dus ook niet welke ik moet nemen. Daarom wilde ik jullie om advies vragen. Het mag rond de 1000 euro kosten (niet veel meer, mag maximaal zo'n 1200 kosten.. tenzij er een actie is dat ik later mag betalen (net zoals nu het geval is bij Dell) --> dan mag het wat meer kosten).

Wat wil ik er allemaal mee kunnen? Internetten, muziek luisteren, qua games alleen the sims, photoshop, misschien filmpjes bekijken. Ik wil gewoon een goede laptop voor weinig geld. Veel geheugen, snel.. en het moet zilver zijn. Gewicht maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Welke zou ik het beste kunnen kopen? En waar moet ik op letten bij het kopen van een laptop?
Ik heb slechte ervaring met het merk Toshiba, de service is goed maar de Satellite serie was heel erg slecht. Of ze nog steeds zo slecht zijn weet ik niet. Merken die ik het overwegen waard vind zijn IBM, Sony en HP/Compaq.

Als je toch nog af en toe een game speelt is het handig om een redelijke grafische chip tot je beschikking te hebben, desnoods een ATi x300 maar en geen Intel Media Accelerator of iets dergelijks. Mocht je toch niet heel veel waarde hechten aan games zijn er relatief goedkope notebooks (bijvoorbeeld een HP van 1200 euro met P-M 740/1GB geheugen/100GB harddisk etc) die op 3D gebied niet geweldig presteren.

Let op de hoeveelheid intern geheugen, 512MB is redelijk maar let er dan op dat je 1 module van 512MB hebt en niet 2x256MB. Er is altijd maar plaats voor 2 modules, en als je achteraf toch een geheugen van 1024MB erin wilt moet je dus 2x256MB eruit halen. Modules van 1024MB bestaan ook, maar zijn relatief veel te duur.

De Pentium-M is een goede processor met een laag stroomverbruik en goede prestaties. Laat je niet misleiden door specificaties, een P-M 750 die op 1833 MHz draait presteert minstens even goed als een 3000MHz Pentium 4. Het is ook nog handig als je een snelle harddisk erin hebt, in veel notebooks zitten schijven die op 4200 toeren draaien terwijl 5400 tpm veel beter presteert. Bij notebooks is de harddisk altijd een vertragende factor (bottleneck).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:37
Baka-san
Baka-san is offline
Zijn er ook winkels of i-net shops die oudere modellen verkopen van laptop merken, natuurlijk voor lage prijzen. Op zich wil ik best 2ehands kopen maar de accu's en batterijen zijn altijd zo vergaard.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Acer Aspire 1692WLMi, Centrino 1.7GHz Dothan 740, XPH SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB (4200rpm), Double Layer DVD+/-RW (slot-in), 802.11B/G, 4 in 1 card reader, ATI X700 128MB,

http://www.centralpoint.nl/redir.cgi...duct_id=321020

+ Goede Processor
+ Veel geheugen, ook DDRII, c.q sneller en zuiniger.
+ Goede 3dkaart
+ Relatief grote HDD voor een laptop

- Langzame HDD
- 15 Inch
- Iets duurder, 1275 euro.

Helaas.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:06
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1265789
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:12
Baka-san
Baka-san is offline
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:15
J-roenn
J-roenn is offline
heb slechte ervaringen met acer laptops, brakke voedingen, niet al te sterke accu's

ga voor HP compaq of een I-book
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ooit gehoord van garantie?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 14-09-2005 @ 22:26 :
Ooit gehoord van garantie?
Blijft een hoop gedonder, ook al hoef je zelf niet voor de kosten op te draaien.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:34
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-09-2005 @ 22:26 :
Ooit gehoord van garantie?
jah , en na een jaar draai je zelf op voor de kosten...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 14-09-2005 @ 20:43 :
Verder kan ik je nog melden dat Toshiba, HP en IBM redelijk hoog staan aangeschreven qua service. Acer is hekkensluiter in het rijtje dat ik hierboven heb genoemd.
HP heeft echt een héle fijne service

Trouwens, de batterijduur: het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt natuurlijk. Ik gebruik het ding toch alleen maar als er een stopcontact in de buurt is eigenlijk, je zult mij niet in de trein zien typen ofzo. Als je het ding nodig hebt om bijvoorbeeld in je ouderlijk huis al je schoolspullen, foto's etc bij je te hebben, dan is het gewoon heel handig, en maakt de batterijduur niet uit. Ik heb eigenlijk een versleepbare desktop-pc
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:46
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-09-2005 @ 22:36 :
HP heeft echt een héle fijne service

Trouwens, de batterijduur: het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt natuurlijk. Ik gebruik het ding toch alleen maar als er een stopcontact in de buurt is eigenlijk, je zult mij niet in de trein zien typen ofzo. Als je het ding nodig hebt om bijvoorbeeld in je ouderlijk huis al je schoolspullen, foto's etc bij je te hebben, dan is het gewoon heel handig, en maakt de batterijduur niet uit. Ik heb eigenlijk een versleepbare desktop-pc
Ja, maar twee colleges van 2 uur en je zit al zonder energie... In de meeste collegezalen zijn geen stopcontacten aanwezig, vooral niet in het midden. Maar goed, je hebt gelijk. T is maar wat je ermee wilt...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Trouwens, bijna elke laptop gaat onder full power maar 3 uur mee, hoogstends 4 a 5 zonder full power.

Dus dan zit je na 2 college's alweer zonder stroom
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 09:41
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-09-2005 @ 22:49 :
Trouwens, bijna elke laptop gaat onder full power maar 3 uur mee, hoogstends 4 a 5 zonder full power.

Dus dan zit je na 2 college's alweer zonder stroom
moet je fietsje en dynamo meenemen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 09:54
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2005 @ 22:06 :
http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1265789
Dat is toch niet overzichtelijk als 20 mensen in 1 topic verschillende vragen gaan stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 09:58
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik zal mijn laptop vooral thuis gaan gebruiken, dus gewoon met stroom. Zal weinig voorkomen dat ik het in de trein zal gebruiken denk ik. Het zal vooral voor mijn schoolwerk zijn, maar af en toe ook gewoon voor ontspanning. Naast the Sims zal ik waarschijnlijk geen games spelen (behalve de spelletjes op internet, maar dat zal niet zo'n probleem worden lijkt mij). Ik ben dus geen fanatieke gamer. Ik vind het veel belangrijker dat het veel geheugen heeft, snel is en ik er muziek mee kan luisteren.

Als een laptop 2 x 256 MB geheugen heeft.. wordt dat er dan bij vermeld of doen ze daar sneaky over?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 15-09-2005 @ 09:54 :
Dat is toch niet overzichtelijk als 20 mensen in 1 topic verschillende vragen gaan stellen.
Als niemand het probeert dan zullen we ook nooit weten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2005, 16:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Shadina schreef op 15-09-2005 @ 09:58 :
Ik zal mijn laptop vooral thuis gaan gebruiken, dus gewoon met stroom. Zal weinig voorkomen dat ik het in de trein zal gebruiken denk ik. Het zal vooral voor mijn schoolwerk zijn, maar af en toe ook gewoon voor ontspanning. Naast the Sims zal ik waarschijnlijk geen games spelen (behalve de spelletjes op internet, maar dat zal niet zo'n probleem worden lijkt mij). Ik ben dus geen fanatieke gamer. Ik vind het veel belangrijker dat het veel geheugen heeft, snel is en ik er muziek mee kan luisteren.

Als een laptop 2 x 256 MB geheugen heeft.. wordt dat er dan bij vermeld of doen ze daar sneaky over?
Wacht bij dell op de aanbieding 'gratis dubbel geheugen'. Heb ik ook, heb 2 keer 512 mb
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 20:05
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 15-09-2005 @ 09:58 :
Als een laptop 2 x 256 MB geheugen heeft.. wordt dat er dan bij vermeld of doen ze daar sneaky over?
Bel of mail gewoon even. Dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 12:13
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-09-2005 @ 21:59 :
Acer Aspire 1692WLMi, Centrino 1.7GHz Dothan 740, XPH SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB (4200rpm), Double Layer DVD+/-RW (slot-in), 802.11B/G, 4 in 1 card reader, ATI X700 128MB,

http://www.centralpoint.nl/redir.cgi...duct_id=321020

+ Goede Processor
+ Veel geheugen, ook DDRII, c.q sneller en zuiniger.
+ Goede 3dkaart
+ Relatief grote HDD voor een laptop

- Langzame HDD
- 15 Inch
- Iets duurder, 1275 euro.

Helaas.
Neem dan een Asus A6VA-Q016H. Degelijker merk, twee jaar garantie, gratis tas en optische laptopmuis. Hij is iets goedkoper, heeft daarom ook maar 512mb en 80gb hdd.
Heb em ook en ben er uitermate tevreden over. Bovendien is hij onder de 1200 euro verkrijgbaar.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:14
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik ben vandaag in een aantal winkels geweest en ik heb een hele mooie laptop gezien. Het is de Sony VAIO VGN - FS215E en kost 1100 euro. Hier is de site met alle informatie. Kunnen jullie mij misschien vertellen of dit een goede laptop is? Of is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb nog een hele domme vraag: Je kunt toch gewoon je printer op je laptop aansluiten?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:24
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Mjah, je betaald bij de Vaio serie veel voor het design. De specs zijn dus wel wat minder. gamen zul je nauwelijks kunnen op dit ding, de rest moet denk ik geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:52
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 16-09-2005 @ 22:14 :
Ik ben vandaag in een aantal winkels geweest en ik heb een hele mooie laptop gezien. Het is de Sony VAIO VGN - FS215E en kost 1100 euro. Hier is de site met alle informatie. Kunnen jullie mij misschien vertellen of dit een goede laptop is? Of is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb nog een hele domme vraag: Je kunt toch gewoon je printer op je laptop aansluiten?
Er zit een Celeron in. Niet doen! Voor zover ik weet presteert deze benedenmaats en zitten er niet de stroombesparende snufjes op, die de P4 wel heeft. Hierdoor wordt de batterijtijd zelfs slechter dan die van de P4.

Ook zit er een intel i915 grafische chip in. Ik weet niet precies hoe die presteert. Ik durf niet eens te zeggen of hij de Sims wel fatsoenlijk zal draaien.

Je kunt een printer aansluiten, mits deze via USB verloopt. Een paralelle poort zul je niet snel meer vinden op moderne laptop. Aan de andere kant, printers zonder USB ook niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:48
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
LB06 schreef op 16-09-2005 @ 22:52 :
Er zit een Celeron in. Niet doen! Voor zover ik weet presteert deze benedenmaats en zitten er niet de stroombesparende snufjes op, die de P4 wel heeft. Hierdoor wordt de batterijtijd zelfs slechter dan die van de P4.

Ook zit er een intel i915 grafische chip in. Ik weet niet precies hoe die presteert. Ik durf niet eens te zeggen of hij de Sims wel fatsoenlijk zal draaien.

Je kunt een printer aansluiten, mits deze via USB verloopt. Een paralelle poort zul je niet snel meer vinden op moderne laptop. Aan de andere kant, printers zonder USB ook niet.
Je hebt gelijk als je zegt dat Celeron niet geweldig stroombesparend is. Maar een Celeron-M zal zeker wel iets zuiniger zijn dan een Pentium 4. Wat jij bedoelt is een Pentium-M, de speciaal ontwikkelde processor voor mobiel gebruik van intel. Deze processor kan zichzelf terugclocken waardoor het nog weer zuiniger is als de Celeron, maar, wanneer nodig, wel meer kracht kan leveren.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 03:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik geloof dat er ook mobile Celerons zijn met speedstep, onboard vga is zowizo no go, zowizo als je Sims 2 wilt spelen.

Vaio zijn mooie en degelijke laptops, alleen je betaald idd wat meer voor design en service.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 08:37
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik vind het geen probleem om iets meer te betalen voor het design, maar de rest moet ook kloppen.

Oke dan heb ik nog een paar andere opties:
-Packard Bell Easynote R4620 (896 euro) info
-HP Notebook ZE2229 (899 euro) info
-HP Notebook ZE2215 (799 euro) info
-Acer Notebook Travelmate 4021 WLMI (1000 euro) info
-HP Notebook DV 4136 info

Zit hier eentje bij die beter is dan die van Sony, of kan ik net zo goed de Sony kopen?

Btw.. ik hoef er niet perse the sims op te kunnen spelen. Als ik alleen maar een dure kan nemen om the sims te spelen hoeft dat voor mij niet meer.

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 11:51
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dan moet je eventjes posten wat ze precies als hardware hebben.

Liefst:"

Processor: Pentium- M (Dothan of Sonama)
Geheugen: 512 MB (1 latje) of 2x 512 MB
Videokaart: 9700, X700, 6600Go, 6800Go, X800 Mobile. Iets in die trend.

De rest hebben ze meestal wel hetzelfde, en ik weet niet hoe grote HDD jij wilt 60 a 80 gig is wel normaal.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:44
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
En anders:

Fujitsu Siemens Amilo L 1310 G. info Kon verder geen info vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:37
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-09-2005 @ 00:48 :
Je hebt gelijk als je zegt dat Celeron niet geweldig stroombesparend is. Maar een Celeron-M zal zeker wel iets zuiniger zijn dan een Pentium 4. Wat jij bedoelt is een Pentium-M, de speciaal ontwikkelde processor voor mobiel gebruik van intel. Deze processor kan zichzelf terugclocken waardoor het nog weer zuiniger is als de Celeron, maar, wanneer nodig, wel meer kracht kan leveren.
Volgens mij heeft de P4-M deze feature ook, terwijl deze bij de Celeron-M ontbreekt. Ik heb een keer een benchmark gelezen, waarin de P4 qua stroomverbruik beter uit de bus kwam dan zijn kleinere broertje.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2005 @ 12:00 :
Als niemand het probeert dan zullen we ook nooit weten
Het is al vaak genoeg geprobeerd...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 22:04
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik heb uiteindelijk deze genomen:

Fujitsu Siemens Amilo L 1310 G
Memory: 2 x 512 MB
HDD: 60 GB SATA
I/O ports: 4xUSV2.0, FireWire, CRT, Line in, Mic in, Headphone out/SDIF, S-Video out
Modem: onBoard V.90 / 56 kbps & 14,4 kbps Fax
LAN: onBoard 10/100 Mbps, WLAN b/g-standard
VGA: ATI M22 w/32MB HM
Audio: AC'97 codec, 2 built-in speakers
Cardreader: 4 in 1 (MS/SD/MMC/MSPRO)
PCMCIA: 1x Typ I/II (32-bit CardBus support)
DVD+-R/DL: multi-format DVD burner DL

1099,- euro.

Ik wilde perse een laptop kopen. Maar ik mag het binnen 2 weken nog ruilen. Dus hierbij mijn vraag: heb ik de juiste keuze gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 23:45
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Denk ut niet.....
Enorm brakke videokaart en welke processor zit er in?
Wel fijn dat ie veel geheugen heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 01:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou ernorm brak is de videokaart ook weer niet X300 moet je wel redelijk een eind komen wel maximaal 800x600 alles low, of medium.

Zowizo The Sims 2 rust meer op CPU dan GPU.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:17
LB06
LB06 is offline
Mag je hem ook ruilen nadat ie uit de verpakking is gehaald? Zo ja, dan installeer je toch even The Sims en kijk je of het een beetje lekker draait. Als dat niet het geval is ruil je hem toch lekker in?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:59
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
LB06 schreef op 17-09-2005 @ 18:37 :
Volgens mij heeft de P4-M deze feature ook, terwijl deze bij de Celeron-M ontbreekt. Ik heb een keer een benchmark gelezen, waarin de P4 qua stroomverbruik beter uit de bus kwam dan zijn kleinere broertje.
Je hebt gelijk, P4-M heeft speedstep. Neemt niet weg dat Pentium-M meer geschikt is, omdat deze sowieso al een lager stroomverbruik heeft.

Volgens mij heeft de FJS van de TS een Celeron als ik me niet vergis.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2005, 13:52
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-09-2005 @ 01:55 :
Nou ernorm brak is de videokaart ook weer niet X300 moet je wel redelijk een eind komen wel maximaal 800x600 alles low, of medium.

Zowizo The Sims 2 rust meer op CPU dan GPU.
Daar heb je een punt, kwas btw ff vergeten dat deze kaart Hyper Memory heeft en dus 64MB kan gebruiken, wat wel nodig is (minimaal) voor sims 2.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:41
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
LB06 schreef op 18-09-2005 @ 11:17 :
Mag je hem ook ruilen nadat ie uit de verpakking is gehaald? Zo ja, dan installeer je toch even The Sims en kijk je of het een beetje lekker draait. Als dat niet het geval is ruil je hem toch lekker in?
Ja, ik mag het gewoon 2 weken gaan testen.. en dan mag ik het alsnog terugbrengen. Dat zou ik wel even kunnen doen ja.. Maar the Sims is niet het belangrijkste. Ik wil gewoon het liefst een zo goed mogelijke vervanger voor mijn pc.

Ik heb nu al een beetje zitten werken met die pc, maar ik heb nu al een fout ontdekt. Sommige toetsen van het toetsenbord zijn iets anders dan dat erop staat (als er bijv vraagteken staat dat er dan haakje komt ofzo). Of ik moet de instellingen wijzigen ofzo? En ik heb Works.. maar als ik dan zo'n tekstverwerker gebruik heet het geen Word.. en ook als ik een bestandje opsla staat er wps ofzo als extensie ipv doc. Is dat normaal? En kun je dat gewoon overal openen? Dus op andere pc's dat je dan gewoon zo'n normaal word bestand open krijgt. Als ik het met de extensie doc opsla, opent ie hem in wordpad.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:42
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
MaHo schreef op 17-09-2005 @ 23:45 :
Denk ut niet.....
Enorm brakke videokaart en welke processor zit er in?
Wel fijn dat ie veel geheugen heeft.
Intel Pentium M 740. Vergeten erbij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 01:02
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Shadina schreef op 18-09-2005 @ 20:41 :
Ja, ik mag het gewoon 2 weken gaan testen.. en dan mag ik het alsnog terugbrengen. Dat zou ik wel even kunnen doen ja.. Maar the Sims is niet het belangrijkste. Ik wil gewoon het liefst een zo goed mogelijke vervanger voor mijn pc.

Ik heb nu al een beetje zitten werken met die pc, maar ik heb nu al een fout ontdekt. Sommige toetsen van het toetsenbord zijn iets anders dan dat erop staat (als er bijv vraagteken staat dat er dan haakje komt ofzo). Of ik moet de instellingen wijzigen ofzo? En ik heb Works.. maar als ik dan zo'n tekstverwerker gebruik heet het geen Word.. en ook als ik een bestandje opsla staat er wps ofzo als extensie ipv doc. Is dat normaal? En kun je dat gewoon overal openen? Dus op andere pc's dat je dan gewoon zo'n normaal word bestand open krijgt. Als ik het met de extensie doc opsla, opent ie hem in wordpad.
Je moet waarschijnlijk de toetsenindeling in win xp veranderen; rechts in de hoek van de startbalk staat of 'NL' of 'VS'. Probeer dat eens om te zetten.
Mijn vriendin heeft ook een FJS en die kreeg idd ook Works erbij. Bij Works zit een simpelere tekstverwerker dan Word, maar voldoet nog altijd prima voor een student. de extensie .wps is niet door Word te openen, om dat te kunnen doen moet je je document via 'opslaan als' opslaan en dan als Word-document. Een .doc document opent hij met wordpad, omdat dat de standaard tekstverwerker is voor .doc documenten. Ik weet niet of Works tekstverwerker die ook kan openen.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 01:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Shadina schreef op 18-09-2005 @ 20:42 :
Intel Pentium M 740. Vergeten erbij te zetten.
'


Dan is het wel een goede keus...
Vooral als gamen niet het belangrijkste is.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 08:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Darko schreef op 19-09-2005 @ 01:02 :
Je moet waarschijnlijk de toetsenindeling in win xp veranderen; rechts in de hoek van de startbalk staat of 'NL' of 'VS'. Probeer dat eens om te zetten.
Mijn vriendin heeft ook een FJS en die kreeg idd ook Works erbij. Bij Works zit een simpelere tekstverwerker dan Word, maar voldoet nog altijd prima voor een student. de extensie .wps is niet door Word te openen, om dat te kunnen doen moet je je document via 'opslaan als' opslaan en dan als Word-document. Een .doc document opent hij met wordpad, omdat dat de standaard tekstverwerker is voor .doc documenten. Ik weet niet of Works tekstverwerker die ook kan openen.
Microsoft office kun je als student heel goedkoop krijgen. Ik geloof dat een vriendin van mij het voor iets van 30 euro gekocht heeft? Ik heb het weer van haar geleend En zo zijn er wel meer mensen die t op cd hebben. Dus gewoon even rondvragen.

Ik kreeg bij mij op school zelfs een site met inlog waar ze zulke software voor een studentenprijs verkopen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 16-09-2005 @ 22:24 :
Mjah, je betaald bij de Vaio serie veel voor het design. De specs zijn dus wel wat minder. gamen zul je nauwelijks kunnen op dit ding, de rest moet denk ik geen probleem zijn.
Ik moet wel even kwijt dat VAIO's geweldige crystal black schermen hebben <3

Citaat:
Darko schreef op 19-09-2005 @ 01:02 :
Je moet waarschijnlijk de toetsenindeling in win xp veranderen; rechts in de hoek van de startbalk staat of 'NL' of 'VS'. Probeer dat eens om te zetten.
Ctrl en Shift ingedrukt houden werkt ook erg goed

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 23:34
Verwijderd
Laat ik mijn vraag hier ook maar in plaatsen(je kan net zo goed hier meteen een centraal topicje van maken, die sticky valt toch niet echt op)..

Ik zat even rond te kijken naar een leuke laptop, beetje voor naast mn pc, maar moet toch wel aardig wat kunnen draaien. geen CAD/CAM dingen, maar een keertje HL2 of of WoW moet nog wel mogelijk zijn.
Ik weet dus dat dan 512mb en een videokaart van 128mb eigen geheugen toch wel minimum zijn.
Verder dacht ik persoonlijk aan een Pentium M, op 1,7gig, of een Athlon(AMD heeft sinds jaar en dag al mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk ). Ik ben een arme student, dus heb niet superveel geld tot mn beschikking, laat zeggen, 1150euro is toch wel het maximum(klein beetje eroverheen mag, maar niet veel). Ik weet dus dat ik niet high-end hoef te verwachten.

laptop 1 , excuus voor de site
(hier twijfel ik dus ten zeerste aan de grafische kaart. Ik weet dat ATI goede kaarten maakt, ook voor notebooks, maar een Radeon Xpress heb ik nog nooit van gehoord. mijn eerste gedachte was een slap aftreksel van een 9600, of valt dat alleszins mee? Site van ATI zelf geeft weinig nieuws, die vinden hun eigen product toch geweldig)..

Of deze anders , is wel weer wat duurder, maar volgens mij ruimschoots voldoende(1Gig ram, 5200rpm HD). Is deze een beetje prijs/kwaliteit goed? of zit ik veel te duur te kijken voor zulke specs?

Verder, de meeste notebooks zijn nu helemaal hip met hun 15,4Inch beeldscherm, dus breedbeeld. Is dat niet rete-irritant? Het lijkt mij persoonlijk veel relaxter om gewoon zo'n beeldscherm te hebben dat ik ook op mn desktop heb, breedbeeld kijk ik wel op mn tv ofzo, niet als ik een tekst zit te typen oid.
Heeft iemand zelf anders een goed voorstel voor een laptop?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 23:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 20-09-2005 @ 23:34 :
Laat ik mijn vraag hier ook maar in plaatsen(je kan net zo goed hier meteen een centraal topicje van maken, die sticky valt toch niet echt op)..

Ik zat even rond te kijken naar een leuke laptop, beetje voor naast mn pc, maar moet toch wel aardig wat kunnen draaien. geen CAD/CAM dingen, maar een keertje HL2 of of WoW moet nog wel mogelijk zijn.
Ik weet dus dat dan 512mb en een videokaart van 128mb eigen geheugen toch wel minimum zijn.
Verder dacht ik persoonlijk aan een Pentium M, op 1,7gig, of een Athlon(AMD heeft sinds jaar en dag al mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk ). Ik ben een arme student, dus heb niet superveel geld tot mn beschikking, laat zeggen, 1150euro is toch wel het maximum(klein beetje eroverheen mag, maar niet veel). Ik weet dus dat ik niet high-end hoef te verwachten.

laptop 1 , excuus voor de site
(hier twijfel ik dus ten zeerste aan de grafische kaart. Ik weet dat ATI goede kaarten maakt, ook voor notebooks, maar een Radeon Xpress heb ik nog nooit van gehoord. mijn eerste gedachte was een slap aftreksel van een 9600, of valt dat alleszins mee? Site van ATI zelf geeft weinig nieuws, die vinden hun eigen product toch geweldig)..

Of deze anders , is wel weer wat duurder, maar volgens mij ruimschoots voldoende(1Gig ram, 5200rpm HD). Is deze een beetje prijs/kwaliteit goed? of zit ik veel te duur te kijken voor zulke specs?

Ati Xpress, is onboard shit, vergelijkbaar met een X300 maar dan slechter.

Die acer is super
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 00:41
Verwijderd
Die eerste heb ik afgeschoten ja, vond het te onbekend klinken, en onboard is bagger.

Die Acer lijkt me persoonlijk nogsteeds een goede keus.

Nou viel mijn oog nog op deze Asus (en alweer sorry voor de site). Het verschil zit hem in het feit dat deze een Athlon 64 heeft, en een Radeon9700 (vs de X700 in de Acer).
Heeft die Athlon nog nut? hoewel er nu toch nog geen 64bit programma's zijn, is het misschien handig voor binnen afzienbare tijd? Of heeft het ook totaal geen effect op de verdere snelheid van mn laptop..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ Thijsjuh-ijsjuh: Ik heb 15.4 inch en zo breedbeeld is dat helemaal niet vind ik...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 21-09-2005 @ 00:41 :
Die eerste heb ik afgeschoten ja, vond het te onbekend klinken, en onboard is bagger.

Die Acer lijkt me persoonlijk nogsteeds een goede keus.

Nou viel mijn oog nog op deze Asus (en alweer sorry voor de site). Het verschil zit hem in het feit dat deze een Athlon 64 heeft, en een Radeon9700 (vs de X700 in de Acer).
Heeft die Athlon nog nut? hoewel er nu toch nog geen 64bit programma's zijn, is het misschien handig voor binnen afzienbare tijd? Of heeft het ook totaal geen effect op de verdere snelheid van mn laptop..
X700 is nieuwer, presteert ook iets beter, alleen nadeel is hij heeft maar een 128bits bus vs 256 bit van de 9700.
Dus op hoge resoluties en met FSAA en AF is die 9700 weer beter, maar voor de Sims 2 voldoen ze allebei.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:43
Verwijderd
Breedbeeld op een laptop is echt de meest onzinnige uitvinding ooit. (Breedbeeld in het algemeen trouwens ook. )
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
breedbeeld kan leuk zijn voor sommige dingen,maar op een laptop heb je dr niet zoveel aan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Laptop] Welke laptop moet ik kopen?
x-spekkie-x
7 03-11-2008 06:25
Software & Hardware Laptop aanschaffen
Shadina
16 17-05-2008 18:22
Software & Hardware [laptop] Welke?
Choke
21 09-11-2006 23:04
Software & Hardware Laptop kopen
MB
3 14-08-2006 10:00
Software & Hardware [Laptop] Welke merken?
Verwijderd
42 21-06-2004 06:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.