Oud 18-09-2005, 19:37
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Nouja, wat ik heb weet ik niet, maar het komt erg in de buurt van Hyperactieve - ADHD zeg maar.

Ik schaam me voor niets en niemand, ben altijd erg druk, praat veel, en leg makkelijk contacten. Dat wordt wel vaak gezien als een pluspunt

Maar soms knapt er iets in mijn hoofd, en dan. . mijn gedrag wordt dat van een 5 jarige. Heel kinderachtig opeens en speels. Het kind in je houden is goed, maar dit vind ik niet relaxed.

Het is ook een afknapper voor veel meiden, omdat ze je snel kinderachtig vinden.

Zelf heb ik een boel vrienden, zie er niet verkeerd uit (vinden de dames dan), maar door me gedrag ben ik zo onzeker als wat.



Karakter verder: Sociaal, begripvol, gentle-man zeg maar. . Bij anderen thuis, en tegenover het vrouwelijke schoon kan ik heel netjes en beleefd doen.

Iemand die me misschien kan helpen?

Ik baal hier van. en het maakt me redelijk onzeker.
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 19:39
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat bedoel je met heel kinderachtig en speels? Wat doe je dan precies?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:48
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Uhm...

Ja, gewoon hoe leg je dat uit.

Ik heb zoveel energie, dat ik zowat ontplof, en hyperactief ga doen, als een klein jochie in de Bart Smit, hyper actief heen en weer rennen etc. etc.

Een vriend van me had voor de fattou (=grap) een step meegenomen, en daar begon ik opeens hyper actief trucjes mee te gaan doen etc

En dan heel hard roepen:

Jaaaaaaa, ik wil ook (hard en kleuterachtig geschreeuwd).

Schaam me achteraf wel voor (maar op dat moment niet), en ja heb nu een meisje op het oog, en ben bang dat die afknapt daardoor
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:51
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
sorry, maar ik heb het ook! ik wist niet dat er dus nog iemand was die dit ook had. Bij mij kan er ook iets knappen waardoor ik ineens verander en ook een klein meisje wordt die helemaal dol is, alsof ze in een speelgoedwinkel staat. Niet meer weten van ophouden, doorgaan en doorgaan tot iemand zegt dat je echt te ver gaat.

Bij mij is het ook ernstig als het om jongens gaat, als ik een jongen leuk vind ga ik opeens heel kinderachtig en debiel doen. Mn zus zei net nog: heb je soms adhd? ik twijfel er zelf ook wel eens aan, misschien een lichte vorm?

ik herken echt veel dingen in je verhaal, en ik zit ook een beetje met het probleem, hoe kom ik er weer van af??

Osten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:59
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
op www.hersenstorm.nl heb je een hele goede test om te kijken of je adhd hebt..
ik heb het zelf en de uitslag klopte ook vrij goed.

Maar goed, als je dus adhd hebt kun je er erg goede medicatie voor krijgen.
Als dat het niet is, zou ik je vrienden vragen of ze je misschien willen waarschuwen als je zo begint te doen, zodat je je ervan bewust bent.
Ik ben me namelijk zelf niet echt bewust van mijn drukke gedrag tot iemand er iets over zegt.
verder weet ik ook niet echt een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:02
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Dankje, maar ik merk het zelf wel en stop niet, ook niet als vrienden vaak gedreigd hebben.

Deze aanvallen zijn wel minder geworden, omdat ik rook, en daar rustig van wordt, maar ze komen ook terug nog....
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:05
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hyperactiviteit (overdreven bewegingsdrang) Altijd een gevoel van onrust, niet stil kunnen zitten, steeds moeten opstaan en rondwandelen, voortdurend friemelen met (iets in) de handen, met de voeten tikken, altijd maar doorpraten, ellenlange verhalen afsteken waarvan de luisteraar de draad kwijtraakt, gespannen zijn en blijven, moeilijk tot rust komen.

Aandachtstekort (verminderd concentratievermogen) Dit uit zich in vergeetachtigheid, moeite met details, spullen kwijtraken, afgeleid raken, van alles tegelijk doen, niet kunnen blijven luisteren, 'het ene oor in, het andere weer uit'. Ook komt het voor dat iemand sterk gericht is op één ding ('hyperfocussen'), bijvoorbeeld op het spelen van computerspelletjes. Ten onrechte wordt hieruit dikwijls afgeleid dat iemand 'wel kan, als hij maar wil'. Bij ADHD is het belangrijk te beseffen dat het hier niet gaat om onwil, maar om onmacht.

Impulsiviteit (ondoordacht handelen) Meteen dingen doen, zonder er eerst over na te denken, dingen eruit flappen, voor je beurt praten (vaak ook uit angst te vergeten wat je wilt zeggen, zie ook de vergeetachtigheid), vreetbuien, snel relaties aangaan en weer verbreken, geld uitgeven zonder dat het nodig of verantwoord is, voordringen zonder dat je er erg in hebt: allemaal voorbeelden van impulsief gedrag.

Echt waar, bijna alles heb ik last van, maar ik denk steeds dat het tussen mijn oren zit, en dus geen behandeling nodig heb
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:08
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-09-2005 @ 21:05 :
Hyperactiviteit (overdreven bewegingsdrang) Altijd een gevoel van onrust, niet stil kunnen zitten, steeds moeten opstaan en rondwandelen, voortdurend friemelen met (iets in) de handen, met de voeten tikken, altijd maar doorpraten, ellenlange verhalen afsteken waarvan de luisteraar de draad kwijtraakt, gespannen zijn en blijven, moeilijk tot rust komen.

--> Aandachtstekort (verminderd concentratievermogen) Dit uit zich in vergeetachtigheid, moeite met details, spullen kwijtraken, afgeleid raken, van alles tegelijk doen, niet kunnen blijven luisteren, 'het ene oor in, het andere weer uit'. Ook komt het voor dat iemand sterk gericht is op één ding ('hyperfocussen'), bijvoorbeeld op het spelen van computerspelletjes. Ten onrechte wordt hieruit dikwijls afgeleid dat iemand 'wel kan, als hij maar wil'. Bij ADHD is het belangrijk te beseffen dat het hier niet gaat om onwil, maar om onmacht. <--

Impulsiviteit (ondoordacht handelen) Meteen dingen doen, zonder er eerst over na te denken, dingen eruit flappen, voor je beurt praten (vaak ook uit angst te vergeten wat je wilt zeggen, zie ook de vergeetachtigheid), vreetbuien, snel relaties aangaan en weer verbreken, geld uitgeven zonder dat het nodig of verantwoord is, voordringen zonder dat je er erg in hebt: allemaal voorbeelden van impulsief gedrag.

Echt waar, bijna alles heb ik last van, maar ik denk steeds dat het tussen mijn oren zit, en dus geen behandeling nodig heb (sterker nog, weet het wel zeker, ik wil allleen een manier vinden waarop ik dat beter in de gaten kan houden
--> Hier heb ik geen last van, het gedeelte aadachtstekort, enige is dat ik niet lang geconcentreerd kan blijven op 1 ding <--
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
je lijkt mij wel. Dat gaat vanzelf over, beetje bewuster van je omgeving zijn en je vrienden vragen of ze niet met van die gekke dingen willen komen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:47
Verwijderd
Naar de dokter(als je ADHD hebt) voor ritalin?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:39
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Het is geen probleem, het is een gift en een belangrijk onderdeel van je persoonlijkheid. Als er al een probleem is, is het dat jij je er voor schaamt. En dan is dus de schaamte het probleem en niet je hyperactiviteit

Serieus, hoeveel mensen kunnen op hun 20e nog net zo veel lol maken als op hun 5e?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:37
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
17e

Maar ik snap je, maar toch voelt het niet echt prettig aan, kan het niet in de hand houden
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:56
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Nee dat snap ik,
je kunt best naar je dokter gaan, die verwijst je door naar de ggz (ook wel riagg) en daar testen ze je op adhd.
Als ze dat constateren, dan kan je kiezen of je medicijnen wilt of niet. Je hebt ook gedragstherapie daarvoor, maar dat vind ik zelf niet echt een succes.

Dan heb je het onder controle en heb je die momenten alleen nog wanneer je medicijnen zijn uitgewerkt, of als je ze dus gewoon niet neemt.
Zoals vandaag vergat ik mijn medicijnen, en stond ik een vreugde dansje in de gang te doen drama viel uit..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:57
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ga me best doen dan maar, vermijd zowiezo liever huisartsen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:13
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
mediteer, word je rustig van (als je lui bent kun je ook blowen)
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:11
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-09-2005 @ 20:13 :
mediteer, word je rustig van (als je lui bent kun je ook blowen)
Lol, ga je dus van een hyperactifiteits verslaving, naar een drugsverslaving gaan. JEEEEJ.

Mediteren heb ik geen geduld voor
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:25
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 19-09-2005 @ 21:11 :
Lol, ga je dus van een hyperactifiteits verslaving, naar een drugsverslaving gaan. JEEEEJ.

Mediteren heb ik geen geduld voor
Zinsopbouw

Je bent een beetje naief bezig. Ga je ook lopen zeuren over een alcoholverslaving als je vrienden op zaterdagavond naar de kroeg gaan?

Dat dacht ik al


Maar goed, het hele punt van ADHD is dat je geen geduld hebt voor meditatie, dus dat is geen optie

Volgende keer mag het attentionwhore gehalte van je topictitel ook wel iets lager.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:14
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
@Juda[NL] Ik heb zelf ook zoiets, alleen heb ik aanverwant autisme type asperger.
Ik heb zeker in de afgelopen jaren veel last gehad van kinderlijk gedrag, en ook van alle andere dingen die jij op hebt genoemd komen overeen (behalve et uiterlijk, daar heeft mij nog nooit iemand iets over gezegd de laatste tijd).

Ik kende mezelf toen niet goed en toen heeft iemand me aan het mountainbiken gekregen. Daardoor leerde ik mezelf beter kennen en sinds die tijd vole ik me veel zelfverzekerder, ik heb meer zelfvertrouwen en durf mensen nu ook (bijna) alles recht in het gezicht te zeggen. Van echt kinderachtig gedrag heb ik niet veel last meer al zeg ik het zelf.

Als je dus nog geen echte sport beoefent moet je misschien eens zoeken naar een sport waarbij je jezelf leert kennen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2005, 14:24
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 20-09-2005 @ 15:14 :
@Juda[NL] Ik heb zelf ook zoiets, alleen heb ik aanverwant autisme type asperger.
Ik heb zeker in de afgelopen jaren veel last gehad van kinderlijk gedrag, en ook van alle andere dingen die jij op hebt genoemd komen overeen (behalve et uiterlijk, daar heeft mij nog nooit iemand iets over gezegd de laatste tijd).

Ik kende mezelf toen niet goed en toen heeft iemand me aan het mountainbiken gekregen. Daardoor leerde ik mezelf beter kennen en sinds die tijd vole ik me veel zelfverzekerder, ik heb meer zelfvertrouwen en durf mensen nu ook (bijna) alles recht in het gezicht te zeggen. Van echt kinderachtig gedrag heb ik niet veel last meer al zeg ik het zelf.

Als je dus nog geen echte sport beoefent moet je misschien eens zoeken naar een sport waarbij je jezelf leert kennen.
Ik ben in het bezit van pdd-nos en adhd. Ik heb soms ook momenten waarbij ik me soms net niet of soms net wel kan inhouden en dan ga ik rare dingen doen. Mensen die mij kennen weten i.d.d dat ik deze twee dingen heb, maar onbekende denken dat ik gek, raar ben en willen niks te weten komen.

Mischien dat jij mijn topic even leest, bijna hetzelfde onderwerp
__________________
Descartes' "I think therefore I am"

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:23
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hmmmmz....

Kan ik allemaal wel wat mee

Alleen dat sporten: Fitness, is dat ook goed? Daar probeer ik al me energie in kwijt te krijgen, maar zelfs daarbij is het soms niet genoeg.
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:47
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik vind de meeste sporten zinloos.
Bovendien kan ik al niet functioneren in een team.
Daarbij komt dat ik aartslui ben.
Als ik hyperactief ben, zet ik een lekker muziekje op en leef me uit .
werkt ook goed.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:24
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hahaha, maar ja. .

Dat helemaal laten gaan kan je op meerdere manieren opvatten
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:34
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 20-09-2005 @ 18:23 :
Hmmmmz....

Kan ik allemaal wel wat mee

Alleen dat sporten: Fitness, is dat ook goed? Daar probeer ik al me energie in kwijt te krijgen, maar zelfs daarbij is het soms niet genoeg.
Ja, ik denk van wel. Bij mij zal het denk ik wel werken want je leert jezelf daarbij echt goed kennen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:42
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Maar die combinatie snap ik niet
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Help... ik heb een probleem
music-boy
6 25-05-2012 21:37
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Liefde & Relatie ik heb een probleem want ik weet het niet
gallo_mense
9 29-06-2004 17:33
Psychologie Ik heb een probleem, help!!!
-SoloWolf-
2 16-02-2004 18:47
Verhalen & Gedichten help me ! (serieus, kheb een probleempje)
MightyMarcel
2 22-12-2003 15:44
Software & Hardware HELP ik heb een probleem bij hotmail
Rollie
4 27-06-2002 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.