Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 17:46
clubx
clubx is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 18:21 :
Lul er gewoon niet zo omheen man, je zit te zeiken om niets en ik bagatelliseer niets. Het is gewoon zo dat de buitenlanders die doorleren ook ergens komen.
Wat een sterk argument heb je nu toch weer "Het is gewoon zo". Zoals jij dat wil zien ja, want je onderbouwd het met niets. Je valt alléén maar in de herhaling alsof dat indruk maakt.

Citaat:
Wat zit je te zeiken over slavernij? Ik ha d het erover dat ik vond dat jij je fascistische smoel eens moest gaan houden.

fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing
Dit bewijst voor mij hoe achterlijk je bent, ik begon over slavernij omdat iemand anders hier begon over discriminatie van de autochtoon. En juist die moeten niet komen zeuren met een verleden zoals die van de hollander moet het niet veel erger worden namelijk! Overigens staat het dus totaal los van de topic. En tot nu toe is er maar één keer door iemand anders dan mij op dit topic gereageerd. Dus daarom moet jij gewoon je rotsmoel houden en is beter lezen waar het over hoort te gaan, en een ff een andere draad openen om je huilpraktijken in voort te zetten.

Citaat:
Verder denk ik dat mensen juist anti-islam worden door zeikerds zoals jij.
En daar moet ik wakker van liggen? Ik ga mijn geloof echt niet beleiden naar hoe jij vindt.. dat ik die moet beleiden in de hoop dat jij of andere mensen niet anti-islam worden. Iemand die de Islam echt wilt leren kennen die kijkt naar wat het geloof zelf leert, en komt niet met zo'n zwak argument als jij. Want wat je dus eigenlijk suggereert is "als je niet gauw veranderd in een moslim met begrensende regels die wij als niet-moslims opstellen dan bestaat er een grotere kans dat we anti-islam worden". Een moslim is een moslim omdat hij/zij gelooft wat God hem/haar gebied. Als niet-moslims daar jeuk van krijgen hebben ze pech.

[QUOTE] [/B] verder krijgen blanken mensen ook niet altijd een baan, je krijgt een baan zoals je je gedraagt naar behoren. Ik werd eerst ook niet aangenomen, en dat was voor iets stompzinnigs als de AH. [/B] [QUOTE]

Ik zeg niet dat het niet gebeurd ik zeg dat de verhoudingen zodanig zijn dat ze echt niet geminimaliseerd kunnen worden op een evenredigvlak zoals jij dat zo hard probeert.

Citaat:
en jullie moeten inderdaad niet zo zeuren, want als je zo zeurt over dat je een kutbaan hebt etc. moet je maar beter leren. Ik zit tegenwoordig op een school, tot 5 uur om alleen mijn Havo-papiertje te halen. En veel allcohtonen doen dat ook.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen kut leven
Uhh nee, want als een werkgever jou op basis van je hoofddoek, je huidskleur of je sexe niet wil aannemen dan doet ie dat niet. En het gebeurd nog steeds op grote schaal in nederland. En dat jij daar zo onzorgvuldig dingen weglaat en alles maar zwart/wit bekijkt veranderd niets aan de realiteit. Als allochtoon in dit land moet je je gewoon dubbel zo hard bewijzen en zelfs dan heb je kans dat een autochtoon een voorkeursbehandeling krijgt door het bedrijf waar je socilliceert.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 17:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 17:54
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
[B]Verder denk ik dat mensen juist anti-islam worden door zeikerds zoals jij.[B]
Ik denk dat mensen Anti-Islamitisch worden doordat ze te veel luisteren naar andere mensen die denken iets te weten over Islam, mensen worden anti-islam omdat als ze naar de tv kijken, niet te moeite kunnen nemen om dingen te relativeren en te denken
misschien zijn wel niet ALLE mensen met een baard terrorist?
maar blijkbaar vind met het makkelijker/leuker om als een stelletje schapen de menigte te volgen, ipv zelf iets te leren over de religie.

volgens mij is dat sowieso een probleem van veel mensen, ze kramen te snel dingen uit waarover ze niets weten.

Citaat:
en jullie moeten inderdaad niet zo zeuren, want als je zo zeurt over dat je een kutbaan hebt etc. moet je maar beter leren. Ik zit tegenwoordig op een school, tot 5 uur om alleen mijn Havo-papiertje te halen. En veel allcohtonen doen dat ook.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen kut leven
sinds wanneer weet jij wat voor opleiding iemand heeft gevolgd?
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:54
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hou eens op met dat stomme gelul.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 18:54 :



sinds wanneer weet jij wat voor opleiding iemand heeft gevolgd?
wat ik er mee bedoel is dat als je ECHT wil, als je ECHT advocaat wil worden dat het ook mogelijk is.

Voor de rest hebben allcohtonen het hier niet zo kut.
Vooral vergeleken met andere landen.
o ja clubx je zit wel lekker te zeiken over discriminatie hier, daar, zus zo, maar dat vind ik nou echt fucking irritant.
Zo erg is de discriminatie hier niet. Of wil jij hier zeggen dat overal waar jij loopt dat je word nagekeken?
of een scheldwoord naar je hoofd toe krijgt?
wat is je probleem dan?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:13
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 19:09 :
wat ik er mee bedoel is dat als je ECHT wil, als je ECHT advocaat wil worden dat het ook mogelijk is.

Voor de rest hebben allcohtonen het hier niet zo kut.
Vooral vergeleken met andere landen.
o ja clubx je zit wel lekker te zeiken over discriminatie hier, daar, zus zo, maar dat vind ik nou echt fucking irritant.
Zo erg is de discriminatie hier niet. Of wil jij hier zeggen dat overal waar jij loopt dat je word nagekeken?
of een scheldwoord naar je hoofd toe krijgt?
wat is je probleem dan?
Ja natuurlijk, als je het ECHT,ECHT,ECHT wil. maarja, laten we eerlijk zijn het hoort niet zo dat je om je religie, of achtergrond geen baan kan krijgen.

En ja, ik word zo'n beetje overal nagekeken door niet islamitische mensen. en ik krijg vaak genoeg een scheldwoord naar mijn hoofd gegooid zoals kut moslim, ga terug naar afganistan. wat trouwens heel lachwekkend is, want ik ben Nederlands.
En precies dat mensen mij zo aankijken omdat ik toevallig een hoofddoek opheb, DAT is mijn probleem.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:13 :
Ja natuurlijk, als je het ECHT,ECHT,ECHT wil. maarja, laten we eerlijk zijn het hoort niet zo dat je om je religie, of achtergrond geen baan kan krijgen.

En ja, ik word zo'n beetje overal nagekeken door niet islamitische mensen. en ik krijg vaak genoeg een scheldwoord naar mijn hoofd gegooid zoals kut moslim, ga terug naar afganistan. wat trouwens heel lachwekkend is, want ik ben Nederlands.
En precies dat mensen mij zo aankijken omdat ik toevallig een hoofddoek opheb, DAT is mijn probleem.
dat van opleidingen komt denk ik doordat het een beetje veranderd is in 'discriminatie moet hard aangepakt worden'.

En zo ja, dan word je aangekeken, werd ik ook altijd.
Ik denk dat mensen dat gauw doen.

Over schelden idd, dat is discriminatie. Maar ik denk dat dat in de praktijk niet zo erg is als de meeste mensen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:21
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Waarschijnlijk vermaakt clubx zich nu kostelijk omdat iedereen nu moeilijk over hem gaat doen. Maar toch wil ik zeggen; meen je echt wat je zegt, wees dan verstandig en verhuis naar het midden-oosten. Ik wil best wel een paar euro bijdragen aan je enkeltje Afganistan, daar kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken bij het aanduwen van vrachtwagens. Puur mensenwerk, maar derhalve roept men toch maar even "allah hu akbar" heel verstandig,

Adieu clubx
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 27-10-2005 @ 12:47 :
Relativeren.
Als iedereen dat nu eens wat meer deed.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:27
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 18:54 :
Hou eens op met dat stomme gelul.
dat stomme gelul heet discussieren,
Als niets aan de discussie kan bijdragen moet je je er niet in mengen.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:35
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 19:17 :
dat van opleidingen komt denk ik doordat het een beetje veranderd is in 'discriminatie moet hard aangepakt worden'.
ik ben het er OOk mee eens dat discriminatie harder aangepakt moet worden.

een aangezien anti-islamisme zich kan ontpoppen tot discriminatie, vind ik dat dit in een vroeg stadium tegengegaan moet worden, en dus aangepakt moet worden.

net als zoiets als het zogenaamde 'wij willen radicalisme in een vroeg stadium aanpakken-plan' van de regering
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:27 :
dat stomme gelul heet discussieren,
Als niets aan de discussie kan bijdragen moet je je er niet in mengen.
Dit is geen discussie meer, zie M&M voor toelichting.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:39
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 19:36 :
Dit is geen discussie meer, zie M&M voor toelichting.
fijn voor je
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:35 :
ik ben het er OOk mee eens dat discriminatie harder aangepakt moet worden.

een aangezien anti-islamisme zich kan ontpoppen tot discriminatie, vind ik dat dit in een vroeg stadium tegengegaan moet worden, en dus aangepakt moet worden.

net als zoiets als het zogenaamde 'wij willen radicalisme in een vroeg stadium aanpakken-plan' van de regering
Het probleem is, als je het zo ziet, niet alleen Islamieten worden gediscrimineerd. Joden worden net zo hard gediscrimineerd, en dan OOK door sommige moslims.

Persoonlijk denk ik dat iedereen net zo hard mee doet aan discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:39 :
fijn voor je
Helaas kan ik het niet accepteren als mensen racistische uitspraken gaan gebruiken als argumenten. Uberhaupt vond ik de beginstelling al insinuerend en onjuist.

Voor de rest valt er weinig meer toe te voegen. Mensen moeten gelijk behandeld worden, maar wanneer mensen die dat nastreven de ene vorm van discriminatie belangrijker achter dan de andere dan slaan ze de bodem onder hun standpunten vandaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 19:41 :
Helaas kan ik het niet accepteren als mensen racistische uitspraken gaan gebruiken als argumenten. Uberhaupt vond ik de beginstelling al insinuerend en onjuist.

Voor de rest valt er weinig meer toe te voegen.
a man, die clubx is ook maar een mannetje, volgens mij zijn de meeste mensen het ook niet met hem eens, waar willen zich niet laten kennen zoals ik. en zo hoort het
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:46
Verwijderd
Sinds wanneer is 'islamisme' trouwens een bestaand woord? Het bijvoeglijk naamwoord is voor zover mij bekend gewoon 'islamitisch', een belijder van het geloof heet 'islamiet' of 'moslim', dus een anti-moslimstemming zou anti-islamitisch moeten heten. Ik vind het lelijk staan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:47
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
'Islamisme' is over het algemeen de benaming voor de extremistische stroming.

Daar tegen zijn lijkt me dus prima.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:49
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 19:41 :
[B]Helaas kan ik het niet accepteren als mensen racistische uitspraken gaan gebruiken als argumenten. Uberhaupt vond ik de beginstelling al insinuerend en onjuist.[B]
Anti-Islamisme moet eindelijk is aangepakt worden, of is dat niet
nodig? Kunnen we zelf beslissen wat we tegen elkaar zeggen, of moet
de overheid zich hiermee bemoeien? Er is in Nederland een vrijheid
van meningsuiting, maar vinden wij het wel toegestaan dat alles
maar gezegd kan worden?

ik vraag me af precies WELK deel van mijn stelling je insinuerend vindt.
en welk deel je onjuist vind.
Ik vind hem namelijk heel objectief.

Ik vind trouwens jammer dat je nog niet een keer inhoudelijk op de discussie bent ingegaan, wie zegt namelijk dat je telkens maar op anderen moet reageren. Ik heb volgens mij nog niet een post van jou gezien met een mening die inhoudelijk op de stelling in is gegaan, alleen een aantal post waar je andere mensen bekritiseerd op bijvoorbeeld het formuleren van een stelling.

als je trouwens niet meer toe te voegen hebt, vind ik het ook helemaal prima
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:50
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 19:46 :
Sinds wanneer is 'islamisme' trouwens een bestaand woord? Het bijvoeglijk naamwoord is voor zover mij bekend gewoon 'islamitisch', een belijder van het geloof heet 'islamiet' of 'moslim', dus een anti-moslimstemming zou anti-islamitisch moeten heten. Ik vind het lelijk staan.
het is een echt woord , en ja, ik vind het ook wel lelijk staan.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:51
Verwijderd
Aan de andere kant, antisemitisme is ook wel een goede vervoeging, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:27 :
dat stomme gelul heet discussieren,
Als niets aan de discussie kan bijdragen moet je je er niet in mengen.
Dit is geen discussie, meisje, dit is een moddergevecht.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:53
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 19:51 :
Dit is geen discussie, meisje, dit is een moddergevecht.
Prima, hoe jij het wil noemen.
Als je van een moddergevecht houdt, moet je er aan meedoen
en als je er niet van houdt, moet je er maar niet aan medoen zou ik zeggen.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 19:51 :
Dit is geen discussie, meisje, dit is een moddergevecht.
'een discussie met een scherp randje'
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:57
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:53 :
Prima, hoe jij het wil noemen.
Als je van een moddergevecht houdt, moet je er aan meedoen
en als je er niet van houdt, moet je er maar niet aan medoen zou ik zeggen.
Hij gaat toch wel dicht
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:57
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 19:54 :
'een discussie met een scherp randje'
Larie. Een scherp randje is wat anders dan ronduit schelden en kloten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 19:57 :
Hij gaat toch wel dicht
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:59
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 19:57 :
Larie. Een scherp randje is wat anders dan ronduit schelden en kloten.
zit even niet zo te zeuren ja, ik heb namelijk nog op deze hele thread een erg scheldwoord gehoord, tenzei je mafkees een ernstige belediging vind.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:01
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 19:59 :
jah idd
mevrouw heeft in de hele thread nog niet een keer op de stelling gereageerd, maar vind het wel nodig om ons even te vertellen 'dat hij toch wel dicht gaat'
hou dat gezeur ff voor jezelf ja
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:03
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 20:01 :
jah idd
mevrouw heeft in de hele thread nog niet een keer op de stelling gereageerd, maar vind het wel nodig om ons even te vertellen 'dat hij toch wel dicht gaat'
hou dat gezeur ff voor jezelf ja
wuaha, laat ik mevrouw vervangen door meneer,
mijn fout. lol
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 19:49 :
Anti-Islamisme moet eindelijk is aangepakt worden, of is dat niet
nodig? Kunnen we zelf beslissen wat we tegen elkaar zeggen, of moet
de overheid zich hiermee bemoeien? Er is in Nederland een vrijheid
van meningsuiting, maar vinden wij het wel toegestaan dat alles
maar gezegd kan worden?
Dat is niet wat je in de TS post stelde.

En je stelde dat ik nog niet inhoudelijk heb gereageerd? Misschien heb je mijn eerste post gemist.

Daarin schrijf ik dat discriminatie aangepakt moet worden, maar dat ik geen gronden zie om over discriminatie van moslims totaal in paniek te raken terwijl het een veel uitgebreider probleem is.


(FYI: Islamisme is trouwens het woord dat wordt gebruikt om de politiekalisering van de islam aan te duiden. Islamisten zijn mensen die (met geweld) de sharia willen en actief bezig zijn islamitische moraal op te leggen aan anderen in hun omgeving. Islamistisch is Islamitisch moeten dus strikt lost van elkaar )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:28
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 20:22 :
Dat is niet wat je in de TS post stelde.

En je steld dat ik nog niet inhoudelijk heb gereageerd? Misschien heb je mijn eerste post gemist.

Daarin schrijf ik dat discriminatie aangepakt moet worden, maar dat ik geen gronden zie om over discriminatie van moslims totaal in paniek te raken terwijl het een veel uitgebreider probleem is.


(FYI: Islamisme is trouwens het woord dat wordt gebruikt om de politiekalisering van de islam aan te duiden. Islamisten zijn mensen die (met geweld) de sharia willen en actief bezig zijn islamitische moraal op te leggen aan anderen in hun omgeving. Islamistisch is Islamitisch moeten dus strikt lost van elkaar )
een paar letters kunnen al zoveel verschil maken
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:35
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 20:22 :
Dat is niet wat je in de TS post stelde.
dit is WEL wat ik in de TS post stelde. ik heb 2 stukjes van elkaar afgehouden zodat het duidelijk was wat de stelling was en wat de zogenaamde inleiding/mening van mij was.

[/QUOTE][B]En je steld dat ik nog niet inhoudelijk heb gereageerd? Misschien heb je mijn eerste post gemist.[/QUOTE]

Daarin schrijf ik dat discriminatie aangepakt moet worden, maar dat ik geen gronden zie om over discriminatie van moslims totaal in paniek te raken terwijl het een veel uitgebreider probleem is.
[/QUOTE]

Precies hierom zei ik ookvolgens mij , blijkbaar heb ik hem dus gemist. mijn fout dus.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:54
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
(FYI: Islamisme is trouwens het woord dat wordt gebruikt om de politiekalisering van de islam aan te duiden. Islamisten zijn mensen die (met geweld) de sharia willen en actief bezig zijn islamitische moraal op te leggen aan anderen in hun omgeving. Islamistisch is Islamitisch moeten dus strikt lost van elkaar )


Anti-islamisme is dus volgend de door jou gegeven definitie , haat tegen extreme moslims, of heb ik het heel fout begrepen.

dit veranderd niets aan mijn mening.
want anti-islamisme, lijd dus blijkbaar tot een anti-islamitisch klimaat.
Dit gebeurd zolang mensen alle moslims over een kam scheren, niet kunnen relativeren en bijvoorbeeld vrouwen met een hoofddoek op een extreme moslima vinden.

ik denk echter dat alle echte moslims bezig zijn met de sharia, en andere mensen een islamitisch moraal willen bijbrengen ( ipv, opleggen)
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 20:54 :



dit veranderd niets aan mijn mening.
want anti-islamisme, lijd dus blijkbaar tot een anti-islamitisch klimaat.
Dit gebeurd zolang mensen alle moslims over een kam scheren, niet kunnen relativeren en bijvoorbeeld vrouwen met een hoofddoek op een extreme moslima vinden.

[/B]
Ik denk dat iedereen bewust en onbewust mensen over 1 kam scheert.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 20:58 :
Ik denk dat iedereen bewust en onbewust mensen over 1 kam scheert.
En dat is maar goed ook, als je alle zwervers apart op hun betrouwbaarheid zou moeten beoordelen zou dat wel heel vermoeiend zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:10
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2005 @ 21:07 :
En dat is maar goed ook, als je alle zwervers apart op hun betrouwbaarheid zou moeten beoordelen zou dat wel heel vermoeiend zijn.
het gaat er om dat je een idividu niet kan beoordelen op wat iemand anders in zijn 'gemeenschap' doet.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 21:10 :
het gaat er om dat je een idividu niet kan beoordelen op wat iemand anders in zijn 'gemeenschap' doet.
Nee, maar je kunt een individu wel beoordelen op wat de groep waartoe hij behoort gemiddeld gemeen heeft. Als Pietje een Wilders-stemmer is, is het erg waarschijnlijk dat hij dom is. (maar ja, zoals altijd, uitzonderingen bevestigen de regel)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:21
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2005 @ 21:16 :
Nee, maar je kunt een individu wel beoordelen op wat de groep waartoe hij behoort gemiddeld gemeen heeft. Als Pietje een Wilders-stemmer is, is het erg waarschijnlijk dat hij dom is. (maar ja, zoals altijd, uitzonderingen bevestigen de regel)
ja, je kan van een groep zwervers over het algemeen zeggen dat ze GEEN huis hebben. maar je kan mensen qua karakter eigenschappen niet over een kam scheren.

ach ja, een Geert Wilders-stemmer is over het algemeen een uitzondering
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 20:54 :


Anti-islamisme is dus volgend de door jou gegeven definitie , haat tegen extreme moslims, of heb ik het heel fout begrepen. [/B]
Anti-islamisme zou het zijn als je een tegenstander bent van invloed van de islam op de staat en de wet.

En bij mijn beste weten is dat een heel goed doel, zeker in Nederland.

Een Islamiet is echter niet noodzakelijk een islamist, en maar goed ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:35
clubx
clubx is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-10-2005 @ 19:21 :
Waarschijnlijk vermaakt clubx zich nu kostelijk omdat iedereen nu moeilijk over hem gaat doen. Maar toch wil ik zeggen; meen je echt wat je zegt, wees dan verstandig en verhuis naar het midden-oosten. Ik wil best wel een paar euro bijdragen aan je enkeltje Afganistan, daar kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken bij het aanduwen van vrachtwagens. Puur mensenwerk, maar derhalve roept men toch maar even "allah hu akbar" heel verstandig,

Adieu clubx
je zet jezelf voor schut, maar ik vermaak me idd smakelijk om jou. Je hebt geen echte argumenten en lezen kun je ook al niet. Ik hoef jou advies niet over het wel of niet verhuizen naar het midden-oosten. Ik heb nooit geclaimed dat ik persoonlijk problemen hebt. Maar des te meer besef ik hoe zielig ik jou vind. Je hebt niets toe te voegen aan de discussie, dus ga je doen wat vele autochtone voor jou ook al hebben gedaan als ze wanhopig worden en dat is iedere moslim/allochtoon die een eigen mening heeft naar het midden-oosten wensen. Je bent zwak, en het is evident
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Louiise schreef op 27-10-2005 @ 21:21 :
ja, je kan van een groep zwervers over het algemeen zeggen dat ze GEEN huis hebben. maar je kan mensen qua karakter eigenschappen niet over een kam scheren.

ach ja, een Geert Wilders-stemmer is over het algemeen een uitzondering
Niet qua alle karaktertrekken, maar als een zwerver je vraagt om geld aan hem te lenen dan kun je er toch wel vrij zeker van zijn dat je het niet terug krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:46
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2005 @ 21:37 :
Niet qua alle karaktertrekken, maar als een zwerver je vraagt om geld aan hem te lenen dan kun je er toch wel vrij zeker van zijn dat je het niet terug krijgt.
je moet sowieso geen geld lenen aan mensen die je niet kent
maakt niet uit of ze zwerver zijn of niet.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:14
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 21:35 :
je zet jezelf voor schut, maar ik vermaak me idd smakelijk om jou. Je hebt geen echte argumenten en lezen kun je ook al niet. Ik hoef jou advies niet over het wel of niet verhuizen naar het midden-oosten. Ik heb nooit geclaimed dat ik persoonlijk problemen hebt. Maar des te meer besef ik hoe zielig ik jou vind. Je hebt niets toe te voegen aan de discussie, dus ga je doen wat vele autochtone voor jou ook al hebben gedaan als ze wanhopig worden en dat is iedere moslim/allochtoon die een eigen mening heeft naar het midden-oosten wensen. Je bent zwak, en het is evident
verveel jij je, of niet?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:51
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-10-2005 @ 23:11 :
Ja, ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. Daarbij moet ik wel zeggen dat mensen die zomaar anderen gaan beledigen idioten zijn, evenals mensen (vooral als het christenen zijn) die denken dat de islam 'een gevaar' is.
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:52
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
arP-socialist schreef op 27-10-2005 @ 22:51 :
jij vindt dat dus ook ??
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:22
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
@clubx: Waarom doe je zo vel? Voel je je verongelijkt? Natuurlijk, ik kan begrijpen dat je vanuit jou perspectief ernstig tegen gewerkt voelt worden, maar je slaat toch echt je eigen geloofwaardigheid omver zodra je op andere gaat toepassen wat jij zo veracht in jou 'tegenstander'.

Ik vind het werkelijk niet kunnen dat je een Lonsdaler gelijk trekt met Nederlander. Als ik een onredelijke mongool was geweest had ik dus ook alle extremistische onredelijk mongolistische moslims gelijk kunnen trekken met elke allochtoon. Dit doe ik niet, want dat is gewoon je reinste bullshit. Jij bent tegen discriminatie, dus ga dan ook niet precies hetzelfde terug doen. Dat is iets wat kinderen doen, of zwakzinnigen.

En ga nu niet een tirade tegen mij afvuren voor je je inleeft in iemand anders zijn standpunt. Natuurlijk, dat is moeilijk als jou standpunt reeds vastligt, maar geef het toch eens een poging. Inlevingsvermogen is de weg naar wederzijds begrip. Het schaadt enkel jou geloofwaardigheid als je de discussie ad hominem wenst te beslechten.


Maar verder ontopic: Ja, dat moet hard aangepakt worden, maar ik denk dat je met symptoom bestrijding geen steek opschiet. Het grootste probleem van vandaag de dag is onwetendheid en onbegrip en intolerantie. Dit moet op de een of andere manier aan de mensen bijgebracht worden. Maar hoe? Met al de verachtelijke eigenschappen van de 'westerse' manier van leven (om het maar even over één kam te scheren) is het haast een onbegonnen werk, aangezien simpel weg het grootste deel van de mensen een aardig gebrek heeft aan innerlijke rijkdom. Iedereen grijpt maar naar materiële dingen om hun honger te stillen, maar dat is niet de oplossing. Mensen moeten de rust zien te vinden, zodat ze niet meer de ander de schuld hoeven te geven, want dat is wat er vandaag de dag het probleem lijkt te zijn: ze moeten altijd maar een zondebok hebben.

Persoonlijk vind ik het hele euvel nu met moslims precies die, die we hadden met de joden aan het begin van deze eeuw. Iedereen had de schurft aan ze. Ik hoor me Oma nu nog, “een jud’n streek”, voor als je genaaid wordt.. We zitten weer op een kritisch punt, en het zijn nu de moslims die al het slijk over zich heen krijgen.

Als weldenkend mens moet je je gewoon niets aantrekken van deze dingen. Deze problemen zijn al de hele geschiedenis voorgekomen, en zullen ook in de toekomst veelvuldig plaatsvinden. Het devies is dus zelf sterk blijven, en je niet mee laten sleuren in al het onheil in de wereld.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-10-2005 @ 19:21 :
Waarschijnlijk vermaakt clubx zich nu kostelijk omdat iedereen nu moeilijk over hem gaat doen. Maar toch wil ik zeggen; meen je echt wat je zegt, wees dan verstandig en verhuis naar het midden-oosten. Ik wil best wel een paar euro bijdragen aan je enkeltje Afganistan, daar kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken bij het aanduwen van vrachtwagens. Puur mensenwerk, maar derhalve roept men toch maar even "allah hu akbar" heel verstandig,

Adieu clubx
Je kan beter die paar euro's bij je houden en een cursusje geografie naast je zware opleiding volgen want je weet niet eens dat Afghanistan niet in het Midden-Oosten ligt. Zoiets heet Centraal-Azië.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ben juist van mening dat islamisme hard aangepakt dient te worden. Islamitisch mag iedereen zijn, maar dat gedram, die zendelingendrift en die onverdraagzaamheid, dat puritanisme en het misbruiken van geloof om wereldlijke macht te verwerven van de islamist daar heb ik echt geen trek in.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 02-11-2005 @ 13:53 :
Ik ben juist van mening dat islamisme hard aangepakt dient te worden. Islamitisch mag iedereen zijn, maar dat gedram, die zendelingendrift en die onverdraagzaamheid, dat puritanisme en het misbruiken van geloof om wereldlijke macht te verwerven van de islamist daar heb ik echt geen trek in.
Waar heb jij het over?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 14:34
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-11-2005 @ 19:48 :
Waar heb jij het over?
Jij niet begrijpen Nederlands?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.