Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 16:08
Drakan
Drakan is offline
Ey allemaal,

Graag hulp met het volgende… Ik heb nu al bijna een jaar een vriendin en ik ben met de kerstdag bij haar familie geweest. Alles ging redelijk goed. Het is alleen dat ik af en toe het idee heb dat ik meer voor haar doe en zij dat niet door heeft. Ja, ik weet niet, dat ik er allemaal meer tijd en moeite insteek. Daarom wilde ik het ook simpel houden met oud en nieuw. Eerst wilden we naar vrienden van mij gaan, maar daar is zij dan het enige meisje en dat is dus niet echt iets. Heeft iemand tips tegen het “zou zij net zoveel voor mij doen gevoel” en wat te doen met nieuw jaar? Een gezellig avondje of uitgaan, wat doen jullie? En heeft niemand anders dat, dat je het idee hebt dat je meer tijd, energie, moeite en meer aan die ander denkt dan de partner? Hoe ga jij er dan mee om?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2005, 16:11
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Dan praat je er over.

En in mijn geval zegt hij dan dat dat niet zo is en dan is het goed en een paar weken later komt dat gevoel weer en dan praat je er nog es over en dan gaat het weer even goed endannemm nouja. Over het algemeen helpt het wel om ergens over te praten als je je iets afvraagt van je partner.

Ik snap niet wat het uitmaakt als zij het enige meisje is maar als je vrienden, jij, of zij dat niet leuk vinden dan moet je iets anders gaan doen wat jullie beide leuk vinden, lijkt me logisch?
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 16:21
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Gaat het nu om Kerst of heel iets anders? Wilde je niet met Kerst naar haar familie? Weet zij dat ook?

Ik zou dat soort dingen niet kunnen ruiken hoor.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 16:47
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Praat er gewoon over en vraag wat zij leuk vind om met oud en nieuw te doen. Dan kunnen jullie iets kiezen wat jullie samen leuk vinden.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:03
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Had ik ook met mijn ex.. Heb ik met een vriend eens over gepraat en ik zei tegen hem dat ik het gevoel dat dat ik gewoon meer doe/zeg voor mijn vriend dan hij voor mij. En die zei me toen dat je in liefde niet mag wegen.. Liefde is geen balans
Bij mij heeft dat wel geholpen
Maar als jij er mee zit, dan kan je het beste met haar erover praten. Wie weet ziet zij het helemaal anders..
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:48
HoneYy
HoneYy is offline
het ligt bij jezelf... als je er nix van zegt zal etr ook nix gebeuren omdat ze het zelf neit merkt volgens jou
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 20:06
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
T!ne schreef op 27-12-2005 @ 20:03 :
Liefde is geen balans
Bij mij heeft dat wel geholpen
Maar als jij er mee zit, dan kan je het beste met haar erover praten. Wie weet ziet zij het helemaal anders..
Dat is een hele goede.

Maar ik vind het niet gek dat iemand zich af en toe afvraagt of gevoelens ook écht wederzijds zijn. Mensen kunnen elkaar aan het lijntje houden en elkaar na een tijdje echt kwetsen. Als je serieus met iemand praat dan komt t wel naar voren. Iemand kan toch niet blijven liegen...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 20:11
Verwijderd
Voor je eerste vraag, wat T!ne zei,

Maar wat te doen met Oud en Nieuw, ik zou er gewoon een gezellig avondje op de bank van maken. (en het nieuwjaar op een leuke manier beginnen )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 10:11
Drakan
Drakan is offline
Ty
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:43
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Drakan schreef op 27-12-2005 @ 17:08 :
Ey allemaal,

Graag hulp met het volgende… Ik heb nu al bijna een jaar een vriendin en ik ben met de kerstdag bij haar familie geweest. Alles ging redelijk goed. Het is alleen dat ik af en toe het idee heb dat ik meer voor haar doe en zij dat niet door heeft. Ja, ik weet niet, dat ik er allemaal meer tijd en moeite insteek. Daarom wilde ik het ook simpel houden met oud en nieuw. Eerst wilden we naar vrienden van mij gaan, maar daar is zij dan het enige meisje en dat is dus niet echt iets. Heeft iemand tips tegen het “zou zij net zoveel voor mij doen gevoel” en wat te doen met nieuw jaar? Een gezellig avondje of uitgaan, wat doen jullie? En heeft niemand anders dat, dat je het idee hebt dat je meer tijd, energie, moeite en meer aan die ander denkt dan de partner? Hoe ga jij er dan mee om?
Oke vriend, je moet die hele oud en nieuw viering met je vriendin nu afblazen. Vier het gezellig met je vrienden. Is dat te radicaal, neem dan na Oud en Nieuw even flink afstand van haar. Niet door je echte redenen aan te geven.. maar gewoon omdat je het zogenaamd erg druk hebt. Ik denk dat het nu zo is dat zij jou liefde en aandacht als vanzelfsprekend ziet en daarom doet ze er ook weinig voor.

Kijk naar je gedrag rond oud en nieuw en vraag jezelf: doe ik altijd heel erg mijn best om het mijn vriendin naar haar zin te maken? Is het antwoord op die vraag Ja, dan kan je je gaan afvragen of je misschien TE lief was, waardoor ze je liefde als vanzelfsprekend ziet. Think about it.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:55
Verwijderd
Ik weet dat een vriend van mij dat erg heeft bij zijn vriendin. En die vriendin is ook een goeie vriendin van mij en ik weet van haar dat zij dat helemaal niet in de gaten heeft of denkt dat zij minder doet. Het probleem is dat je zelf merkt wat jij erin stopt aan tijd en moeite en dat van de ander niet altijd ziet. En ook gaat iedereen natuurlijk anders met een relatie om; de één wil zich eerder binden dan de ander, enz. Ik denk dat de enige oplossing is om er met haar over te praten en dan niet of zo'n manier dat ze zich aangevallen voelt, maar meer objectief snap je wel?
Met het oud&nieuw probleem... tja ik zou lekker thuisblijven, niet te wild uitgaan. Gewoon lekker samen als jullie samen willen zijn. En jullie hoeven ook niet de hele tijd iets samen te doen. Jullie kunnen ook 12 uur met elkaar doorbrengen en daarna ieder een kant op gaan (jij naar die vriend, zij naar vriendinnen) of andersom.

Have fun!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 23:45
crook
Avatar van crook
crook is offline
tja zo zijn vrouwen nu eenmaal, een vrouw verwacht nu eenmaal van een jongen dat hij al zijn energie en moeite in haar steekt
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 23:48
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
ze is wel een beetje een zeikerd wie wil er nou niet tussen allemaal mannen oud & nieuw doorbrengen
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 14:43
Drakan
Drakan is offline
Daar kan ik nog in komen, maar ik las ergens dat zeggen dat haar haar er leuk uitziet of een ballonvaart regelen voor een vrouw allebei dezelfde waarde hebben. Als je met punten zou werken, allebei dus 1 punt. Klopt dit?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Drakan schreef op 29-12-2005 @ 15:43 :
Daar kan ik nog in komen, maar ik las ergens dat zeggen dat haar haar er leuk uitziet of een ballonvaart regelen voor een vrouw allebei dezelfde waarde hebben. Als je met punten zou werken, allebei dus 1 punt. Klopt dit?
Euh
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 17:22
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Drakan schreef op 29-12-2005 @ 15:43 :
Daar kan ik nog in komen, maar ik las ergens dat zeggen dat haar haar er leuk uitziet of een ballonvaart regelen voor een vrouw allebei dezelfde waarde hebben. Als je met punten zou werken, allebei dus 1 punt. Klopt dit?
Het gaat om de aandacht en de moeite die je erin stop, vaak worden zelf geregelde en vreselijk mislukte dingen beter ontvangen dan de "gekochte dingen" een balonvaart is een belevenis die je niet vergeet om de belevenis zelf en niet om de persoon die hem regelde. wat bij een picknick midden op het stadhuisplein in rotterdam geheel andersom is... let er dus op dat je iets van jezelf geeft, iets wat jou roept en niet iets wat de comercie je heeft opgedrongen, of je veel in films ziet. trouwens ook enorm duur zoon balonvaart

Anyway liefde is inderdaad geen balans je geeft wat je geven wil en je ontvangt wat jou kant op wordt gezonden , meer eisen heeft geen zin. Het probleem met erover praten is dat de eerst volgende leukigheid als geforceerd wordt ervaren. En zal je bij je zelf denken heej waarom kan ze dat uit haar zelf niet. een subtiel grapje of een hintje werkt meestal beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie van vloeken?
Verwijderd
295 01-08-2006 18:13
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit
Unexplained
175 16-02-2003 14:58
Psychologie Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in…
Elka
17 09-10-2002 16:58
Psychologie Info over MPS en SCHIZOPHRENIE
Droomvlucht
4 28-05-2002 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.