Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2006, 13:51
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Scientists recover T. rex soft tissue
70-million-year-old fossil yields preserved blood vessels

Updated: 9:58 p.m. ET March 28, 2005
WASHINGTON - A 70-million-year-old Tyrannosaurus rex fossil dug out of a hunk of sandstone has yielded soft tissue, including blood vessels and perhaps even whole cells, U.S. researchers reported on Thursday.

Paleontologists forced to break the creature's massive thighbone to get it on a helicopter found not a solid piece of fossilized bone, but instead something looking a bit less like a rock.

When they got it into a lab and chemically removed the hard minerals, they found what looked like blood vessels, bone cells and perhaps even blood cells.

http://www.msnbc.msn.com/id/7285683/
(Hier staan ook drie afbeeldingen.)

--------------

Nou ja, het ligt er natuurlijk aan wat ze ermee gaan doen. Voor de wetenschap zal het zeker aanlokkelijk zijn om dit stuk DNA dat waarschijnlijk in goede staat verkeert te gebruiken voor het klonen van meer cellen of eventueel een heel dier.
Moet er zelf niet zo aandenken.
Sorry, maar bij dit soort verhalen slaat m'n verbeelding in een 'over-drive'.

Wat vinden jullie hiervan, het is een belangrijke ontdekking voor de wetenschap. Maar hoe denken jullie dat dit verder zal gaan?
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 12:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-08-2006 @ 00:20 :
Wil je daar nog over door debateren dan zul je echter Robo's advies op moeten volgen en er een topic over openen op Religie. Ik meende dat Robo vrij duidelijk had gemaakt dat creationisme e.d. op Religie thuis horen, en dus niet hier in dit topic.
Precies. Ik heb geprobeerd het te tolereren omdat ik dacht dat W&F wel een impuls kon gebruiken. Maar uiteindelijk lopen de discussies alleen maar uit op welles nietes, veel verwijten en blijven feiten en wetenschappelijke discussies achterwege.

Ik zou nog wat richtlijnen posten hierover en dat zal ik ook zo snel mogelijk doen, heb het jammer genoeg de laatste paar dagen een beetje druk gehad.
Religie is geen taboe op die forum, mits er op een wetenschappelijk verantwoorde manier over gepraat wordt en het gaat over raakvlakken tussen wetenschap en religie.
Zolang ik dat niet zie, gaan de topics dicht of verplaats ik ze naar religie.
Momenteel heb ik dit topic schoon gemaakt. Ik heb alle posts doorgelezen en er vele ervan waren offtopic, creationisme gerelateerde posts of andere zaken die er niet thuis horen.
Hopelijk gaat het nu met een schone start beter.

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
@ TS, zijn er eigenlijk nog andere van vergelijkbare vondsten of besprekingen over dit onderwerp te vinden op internet? Zelf heb ik een tijd gehad waar ik veel interesse had in fossielen e.d. en als dit echt nog niet versteend materiaal is dat ze gevonden hebben dan doet het de paleontologie waarschijnlijk op zijn grondvesten schudden. Zelf kon ik niet echt iets vinden, weet jij misschien nog ergens waar meer info over het onderwerp is?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.