Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2009, 13:58
17-12-1992
17-12-1992 is offline
hallo,

ik ben een meisje van 16 jaar.
ik heb veel problemen gehad op mijn middelbare school waardoor ik veel spijbelde en daardoor te veel stof miste om goede cijfers te halen. waardoor ik voor de keus stond: 3 havo nog een keer doen of naar 4 vmbo en dus examen doen.

ik wist het meteen, op welke manier kan je het snelst van school af, door examen te doen. ik wist ook al precies wat ik dan wilde gaan doen. ik zou mbo onderwijsassitent gaan doen in 2 jaar en dan naar de pabo.

nu ben ik 3 maanden begonnen met mijn mbo opleiding, en ik vind er niks aan. ik ga 1 dag in de week naar school en loop 3 dagen stage. stage vind ik erg leuk daar leer ik het meest. Alleen de opleiding zelf vind ik stom. Ik heb het gevoel dat ik niks leer. en inplaats van slimmer te worden heb ik het idee dat ik dommer wordt. de mensen om mij heen zijn ook niet zo slim en daar erger ik me nog wel eens aan. nou is dat niet zo erg, want dan denk ik dit is mijn keuze en ik doe dit voor mijzelf. maar het probleem dat ik niks nieuws leer en het voelt alsof ik dommer wordt vind ik wel vervelend. het meeste wat we moeten lezen en leren, weet ik al.

nu wil ik toch naar de havo. maar ik weet eigenlijk niet of dat kan. ik wil havo in 1 jaar doen. en ik weet dat in iniedergeval de motivatie daarvoor heb en discipline. maar waar?


lang verhaal maar het komt erop neer, waar kan je als 16 jarige met vmbo diploma, je havo diploma halen in 1 jaar?

groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2009, 14:32
Verwijderd
Ik denk dat je het best dit jaar kan afmaken en dan volgend jaar aan een VAVO 4+5 havo in één jaar doen. Voor het VAVO moet je 17 zijn maar gezien je nickname denk ik dat je heel binnenkort 17 wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 14:35
17-12-1992
17-12-1992 is offline
hoi.

bij welke moet je 17 zijn dan?
want ik lees overal dat je 18 moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 14:36
Verwijderd
Citaat:
hoi.

bij welke moet je 17 zijn dan?
want ik lees overal dat je 18 moet zijn.
Hm ik dacht dat het 17 was. Misschien was ik verkeerd geinformeerd. Of misschien maken ze voor 17jarigen wel uitzonderingen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 15:47
Verwijderd
Maar je kunt toch na je eerste jaar MBO meteen naar het HBO? Of gaat dat niet?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 16:12
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Volgens mij moet je dan eerst MBO-4 hebben..

Anders kan iemand van vmbo na 2 jaar al op de universiteit zitten toch? en ik denk niet dat het niveau dan hoog genoeg is
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 18:49
Moow17
Moow17 is offline
Je moet inderdaad eerst een MBO niveau 4 diploma hebben om toegelaten te worden op het HBO. Anders zou het ook wel erg makkelijk gaan. Naar de universiteit kun je als je een propodeuse hebt van het HBO.

Als ik jou was zou ik ook de Vavo doen!
Zelf heb ik na het vmbo (of ja, mavo) er nog twee jaar aan geplakt en ben zo aan mijn Havo diploma gekomen. Maar ik begrijp dat je er liever iets eerder vanaf wilt zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Studeren alsnog HAVO na VMBOT zonder wiskunde?
errievt
4 20-07-2008 12:14
Algemene schoolzaken Ik wil weer naar school!
Lotske
1 14-07-2007 15:13
Beleidszaken Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
41 10-03-2004 15:11
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Help! Ik kan niks vinden op Google!
alpha
0 03-02-2004 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.