Oud 03-12-2009, 20:14
Mittaaa
Mittaaa is offline
Heeee!
Een goedenavond.
Ik ben hier pas 2 minuten lid, haha.
Ik zag via via dat hier mensen ook vroegen van VMBO naar Havo.
Nou ik heb een vraag en misschien weten jullie het.
Ik doe nu VMBO TL.
En ik wil daarna naar de havo.
Maar ik heb dus een paar vragen.

Kijk ik wil weten he je hebt 4 profielen in havo.

- Cultuur en maatschappij
Daar zit in
Moderne vreemde taal
Culture en kunstzinnige vorming
GS, Wiskunde C of wiskunde A
Economie
- Natuur en gezondheid
Biologie
Adrijkskunde
Wiskunde A
Scheikunde
- Economie en maatschappij
Economie
Wiskunde A
GS
AK
- Natuur en techniek
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
Maaaaaar
Ik heb op het vmbo.
Duits en wiskunde gekozen.
Nou die cultuur en maatschappij wil ik niet doen want ik heb GS laten vallen en ckv ben ik zo slecht in als ik weet niet wat=c.
Dan heb je natuur en gezondheid zorg.
AK heb ik laten vallen en scheikunde nooit gehad
Dan Economie en maatschappij
GS en AK laten vallen op het VMBO
En bij Natuur en techniek
Heb ik nooit natuurkund en en scheikunde gehad
hoe kan ik dan ooit kiezen?


Bedankt voor jullie hulp vast!

Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 20:32. Reden: vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2009, 15:40
Verwijderd
Ojee dat wordt lastig!
Maar goed, als je havo gaat doen begin je in klas 4 en zit je wel op een hoger niveau, maar het is echt niet onmogelijk.

Kijk eerst eens of je een alfa (talen) of een bèta (exact) bent. C&M en E&M zijn de meer talengerichte vakken, hoewel bij E&M meer nadruk ligt op economische vakken, zoals de naam al aangeeft. C&M zou i kje niet aanraden, bij veel opleiding zijn namelijk aanvullende eisen zoals Wiskunde A of B nodig of je kunt er met dat profiel helemaal niet in.

N&G en N&T tenslotte zijn behoorlijk exact en worden daarom als lastig ervaren. N&T is zoals logisch is meer technisch, Natuurkunde is bijvoorbeeld verplicht en dit is bij N&G niet zo. Met N&G kun je bijvoorbeeld arts worden, maar er zijn veel meer mogelijkheden.

De meest gekozen profielen zijn trouwens E&M en N&G. Ik denk zelf ook dat dit de meest verstandige keuzes zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 18:16
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Met N&G kun je alleen arts worden als je het op VWO hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 12:38
Verwijderd
Klopt, maar bij HAVO kun je zeker ook erg veel in de medische wereld, maar chirurg oid zal je niet worden. En eventueel kun je je HBO P halen en dan alsnog naar de universiteit voor een opleiding tot bijv, chirurg.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 11:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Maar wat voor vakken heb je dan wel gehad?
nask heette dat toch?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je geen natuurkunde en scheikunde hebt gehad, scheikunde in de 3e is alleen reactievergelijkingen en de elementen kennen. Natuurkunde begint in de 4e gewoon weer op hetzelfde niveau als in de 3e..
Het is gewoon herhalen maar dan komt er iets meer bij.
Als je er even voor gaat zitten heb je het zo door.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:43
Verwijderd
CKV zit tegenwoordig toch in alle profielen? Of is dat alweer oud...?

En inderdaad, heb je nask gehad? En welke vakken heb je verder gevolgd op het vmbo? Dat is wel belangrijk om te weten.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 16:26
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
CKV zit tegenwoordig toch in alle profielen? Of is dat alweer oud...?
Havo 4 & 5 heeft inderdaad CKV, het maakt niet uit welk profiel. Tenminste, bij mij op school.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 19:11
Verwijderd
Hangt van het soort CKV af. Bij mij (VWO) werkt het zo:

-Toen ik in V4 zat kreeg iedereen CKV (CKV1)
-Nu moeten mensen kiezen tussen CKV en KCV en krijgen ze niet meer allebei
-CKV 2/3 (kunst beeldende vorming) is verplicht bij CM, keuzevak bij EM en bij NG/NT weet ik het eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 19:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Oh, bij mij is CKV voor iedereen verplicht en de mensen die gymnasium doen hebben KCV.
havo heeft in de 4e CKV (alle profielen)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 07:31
Mittaaa
Mittaaa is offline
Heee.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de 1/2 jaar van het VMBO nask gehad, maar dat heb ik laten vallen want dat is niks voor mij.
Maar stel ik kies bijvoorbeeld Economie en maatschappij.
En dan staat er onder wat er in zit, zijn dat de vakken waar je ook examen in moet doen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 22:44
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Klopt, maar bij HAVO kun je zeker ook erg veel in de medische wereld, maar chirurg oid zal je niet worden. En eventueel kun je je HBO P halen en dan alsnog naar de universiteit voor een opleiding tot bijv, chirurg.
Lijkt me geen goed plan om over te stappen van VMBO t naar HAVO om vervolgens je P te halen op HBO niveau en dan naar een studie geneeskunde op universitair over te stappen. Theoretisch gezien allemaal mogelijk. Maar de wetenschappelijke manier van denken ligt wel heel ver van VMBO af. Ik denk dat de overstap VMBO - HAVO al een cultuurshock kan gaan opleveren.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 17:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Klopt, maar bij HAVO kun je zeker ook erg veel in de medische wereld, maar chirurg oid zal je niet worden. En eventueel kun je je HBO P halen en dan alsnog naar de universiteit voor een opleiding tot bijv, chirurg.
Nee. Hardnekkig misverstand. Met een hbo P kun je GEEN geneeskunde doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Heee.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de 1/2 jaar van het VMBO nask gehad, maar dat heb ik laten vallen want dat is niks voor mij.
Maar stel ik kies bijvoorbeeld Economie en maatschappij.
En dan staat er onder wat er in zit, zijn dat de vakken waar je ook examen in moet doen?
jup
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 18:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ojee dat wordt lastig!
Maar goed, als je havo gaat doen begin je in klas 4 en zit je wel op een hoger niveau, maar het is echt niet onmogelijk.

Kijk eerst eens of je een alfa (talen) of een bèta (exact) bent. C&M en E&M zijn de meer talengerichte vakken, hoewel bij E&M meer nadruk ligt op economische vakken, zoals de naam al aangeeft. C&M zou i kje niet aanraden, bij veel opleiding zijn namelijk aanvullende eisen zoals Wiskunde A of B nodig of je kunt er met dat profiel helemaal niet in.

N&G en N&T tenslotte zijn behoorlijk exact en worden daarom als lastig ervaren. N&T is zoals logisch is meer technisch, Natuurkunde is bijvoorbeeld verplicht en dit is bij N&G niet zo. Met N&G kun je bijvoorbeeld arts worden, maar er zijn veel meer mogelijkheden.

De meest gekozen profielen zijn trouwens E&M en N&G. Ik denk zelf ook dat dit de meest verstandige keuzes zijn.
Sinds wanneer is Natuurkunde (1) niet meer verplicht bij N&G?

En de verstandigste keuze is natuurlijk het profiel dat het beste bij jouw interesses, mogelijkheden en kwaliteiten aansluit, voor iedereen anders dus. Dat kán dus ook C&M zijn, er is geen enkel profiel dat het beste is. Het is natuurlijk wel handig om een profiel en vakken in je vrije deel te kiezen die er voor zorgen dat je later nog een brede keus aan vervolgopleidingen hebt.

En ja, je moet in alle profielvakken + vakken in het vrije deel examen doen. Sommige vakken uit het verplichte deel (ckv, maatschappijleer, gym, ANW etc.) sluit je al eerder af (maar Engels en Nederlands bijvoorbeeld niet).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 15:52
Verwijderd
@Martiño: Sinds best lange tijd hoor, Je kunt in je profielkeuzedeel nu kiezen tussen Ak en Na. Verplichte vakken bij NG zijn bio, sk en Wiskunde A of B (hieruit mag je kiezen).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 21:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Vreemd. Volgensmij kun je zonder natuurkunde geen geneeskunde doen, dus dan is n&g niet per defenitie het geschikte profiel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 12:49
Verwijderd
Ik dacht van niet? Althans, ik kan iemand zonder Natuurkunde die graag Geneeskunde wil gaan doen en volgens mij moet dit ook best kunnen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 14:40
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
De ingangseisen voor Geneeskunde bij de UvA zijn de volgende:
Citaat:
UvA schreef:
Vwo-diploma wordt behaald in 2010 of later:
* vwo-profiel (vernieuwde tweede fase): Natuur en gezondheid met natuurkunde of Natuur en techniek met biologie
* Ander vwo-profiel: biologie, wiskunde A of B, natuurkunde en scheikunde zijn een vereiste. Voldoe je hier niet aan, dan ben je deficiënt.
Ik neem aan dat dit overal hetzelfde is. Je moet dus wel degelijk natuurkunde gedaan hebben bij N&G om geneeskunde te kunnen gaan doen. Ik zal dit dus maar snel aan die vriend van jou vertellen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2009, 21:52
Shaunice
Shaunice is offline
Ik denk dat je beter geen profielen met natuurkunde en scheikunde kan kiezen als je die vakken nooit gehad hebt. Het zijn pittige vakken waar je als je naar de vierde gaat wel de basiskennis moet hebben.
Ik denk dat je aardrijkskunde nog wel op kunt pakken. Ik heb ook aardrijkskunde en daarbij moet je toch vooral je boerenverstand gebruiken en defenities uit je hoofd leren.
Nou weet ik niet wat jij allemaal bij CKV moest doen, waardoor je er zo slecht in bent. Ik heb C&M en ik heb CKV alleen in de 4e gehad. We moesten in dat jaar alleen 6 verslagen over een culturele activiteit maken en een presentatieopdracht. Dat viel dus reuze mee, nou is er natuurlijk wel een verschil tussen scholen.
C&M moet je niet kiezen als je totaal niet creatief bent aangelegt, dat kan ik je wel vertellen

Ik denk dat E&M nog de beste keuze voor jou is. Het licht er natuurlijk ook aan waar je intresses liggen. Maar ik denk dat aardrijkskunde en geschiedenis nog wel op te pakken vallen.
Maarja, de keuze is aan jou. Ik vind het erg moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:12
Mittaaa
Mittaaa is offline
Citaat:
Ik denk dat je beter geen profielen met natuurkunde en scheikunde kan kiezen als je die vakken nooit gehad hebt. Het zijn pittige vakken waar je als je naar de vierde gaat wel de basiskennis moet hebben.
Ik denk dat je aardrijkskunde nog wel op kunt pakken. Ik heb ook aardrijkskunde en daarbij moet je toch vooral je boerenverstand gebruiken en defenities uit je hoofd leren.
Nou weet ik niet wat jij allemaal bij CKV moest doen, waardoor je er zo slecht in bent. Ik heb C&M en ik heb CKV alleen in de 4e gehad. We moesten in dat jaar alleen 6 verslagen over een culturele activiteit maken en een presentatieopdracht. Dat viel dus reuze mee, nou is er natuurlijk wel een verschil tussen scholen.
C&M moet je niet kiezen als je totaal niet creatief bent aangelegt, dat kan ik je wel vertellen

Ik denk dat E&M nog de beste keuze voor jou is. Het licht er natuurlijk ook aan waar je intresses liggen. Maar ik denk dat aardrijkskunde en geschiedenis nog wel op te pakken vallen.
Maarja, de keuze is aan jou. Ik vind het erg moeilijk..
Heeee!
Bedankt voor je reactie!
Wij moeten bij CKV, allemaal van die maquettes dingen maken, maar ik ben daar heel slecht in dingen met me handen kan ik echt voor geen meter XD
Dusja dat doen we eigenlijk allemaal.
Geen presentaties of verslagen.
Ja ik zit heel erg tussen C&M en E&M te twijfelen
Omdat ik wel Duits heb gehad, wel economie, wel wiskunde dat heb ik nu nog.
Ik heb GS laten vallen, maar ik had er altijd een 7 voor, maar in wiskunde en duits ben ik beter.
Maar als ik E&M kies zit er ook ckv bij of wat?
Moet je bij c&m er in examen doen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:39
Verwijderd
Bij E&M heb je niet automatisch CKV.
Bij C&M moet je er wel examen in doen, is verplicht
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 13:23
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ik dacht van niet? Althans, ik kan iemand zonder Natuurkunde die graag Geneeskunde wil gaan doen en volgens mij moet dit ook best kunnen.
Nope. Op de site van de geneeskundeopleidingen staat echt N&G met Natuurkunde of N&T met Biologie. Ze willen nu volgens mij zelfs liever mensen met N&T + BIO. Omdat die Wiskunde-B in hun pakket hebben. Dus als je echt de geneeskundige kant op wilt moet je N&G + NAT. Kiezen. En niet als vierde profielvak AK.

@ de TS: Als je echt geen van de vakken boeiend hebt gevonden op het VMBO raad ik je toch echt aan MBO te doen. Want de HAVO gaat hier alleen veel dieper op in dan het VMBO. Vooral bij Wiskunde hebben ex-vmbo'ers veel moeite.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand helpen met dit gedicht uit te leggen?
Vwo6
1 30-11-2014 14:33
De Kantine Helpen zoeken naar dvd?
Verwijderd
5 10-02-2012 14:19
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Kunnen jullie mij helpen? misleidende reclame
Anki
5 05-03-2007 16:30
Studeren twijfel.. Kunnen jullie helpen met (gehoorde) ervaringen?
Poesket
10 27-10-2005 13:49
Muziek Help the Pruttles!
gregor
19 05-01-2005 22:44
Liefde & Relatie Wat zouden jullie doen??
Carintjuh
18 22-12-2003 14:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.