Oud 16-09-2010, 16:04
Solee
Solee is offline
Hoi allemaal,

Ik heb dit jaar gespreid vwo examen gedaan. Vorig jaar heb ik in 4 vakken examen gedaan (en gehaald), dit jaar doe ik de overige vier. Ik heb meerdere keren aan school gevraagd hoe ze het uren tekort zouden oplossen, maar daar hadden ze allemaal leuke ideeën over. Dit jaar stonden de vier vakken waar ik al examen in heb gedaan gewoon op mijn rooster, maar toen werd gezegd dat ik die uren gewoon weg mocht blijven. Nou zo gedaan, kwamen ze me vandaag uit de les halen om te beweren dat ik had gespijbeld. Typisch school ..
Nu hebben ze die vier vakken waar ik examen in heb gedaan van mijn rooster afgehaald, deze uren moet ik nu invullen met kwt uren (ik weet niet of jullie hier bekend mee zijn, maar kwt uren zijn uren waarin je huiswerk moet maken voor een bepaald vak). Gym hebben ze overigens wel op mijn rooster laten staan, met als argument dat gym goed voor je is dus dat je dat gewoon moet volgen terwijl ik het vorig jaar al had afgesloten. Nu heb ik hier niet erg blij mee. Ik heb nu 14 uren les per week, wat betekend dat ik 16 uren in moet vullen met nutteloze kwt uren.
Nou heel verhaal haha sorry, maar mijn vraag is dus: ben ik verplicht minimaal 30 uren in de week te maken? School beweerd namelijk van wel.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2010, 13:22
Verwijderd
Volgens mij maakt eik 28 uren per week. Niet dat je daar veel aan hebt, want dan mag je alsnog 14 uren maken.

Ik vraag me ook af of de gewone regels voor jou in toepassing zijn, aangezien je slechts 4 vakken doet, en een deel van je examen al gehaald heb.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 14:55
Verwijderd
google anders ns op t ministerie van onderwijs.
het lijkt me idd zeer hobby&nutteloos als je naar vakken moet gaan waar je al examen in hebt gedaan.
en als t op de site van het om staat kan de school je vaak toch niet veel maken.
zorg er ook voor dat afspraken, bijvoorbeeld dat je die uren niet hoefde te komen, op papier staan, liefst met handtekening dan kunnen ze niet met ongewenste smoesjes komen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 11:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja dat en je,

Het is niet helemaal eerlijk van school dat ze beweren dat je "spijbelde" immers het "je hoeft niet te komen voor die vakken want die heb je al afgesloten" is eigenlijk hoe het altijd geregeld werd.

echter sedert een paar jaar is het ministerie meer gaan kijken naar spijbelen en zitten ze scholen ook meer op de hielen, zo komt het dus dat (bijvoorbeeld op mijn onderwijsinstelling) dat je de toetsen van afgesloten vakken die je voldoende had, absoluut niet meer mag maken, máár dat je wel elke les aanwezig moet zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Salaris recht pizzabezorger
gerwinhoi
1 02-07-2013 19:30
Algemene schoolzaken De beste school - smoesjes?
Bus_Gemist
61 01-04-2009 10:05
Werk, Geld & Recht Een vraagje
Inlack'ech
5 08-10-2007 15:47
Werk, Geld & Recht Werkgever studie betalen
Acres
10 07-07-2006 21:18
Werk, Geld & Recht Ziekenfonds?
bumblebee
16 13-02-2003 07:58
Algemene schoolzaken Biologie1 en 2
lottuuu
28 19-04-2002 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.