Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2012, 17:55
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik vraag me af, als je een bloedonderzoek doet bij de dokter ( in Belgie, ik weet niet of dat in Nederland hetzelfde is) of er echt naar ALLES gezocht wordt?
met alles bedoel ik: bloedwaarden,infecties, ziektes, vitamines.. alles wat je maar kan bedenken.
Of als je bvb alleen met klachten komt zoals: misselijkheid,buikpijn,geen eetlust, veranderde stoelgang... dat ze alleen zoeken op vlak van darmen en maag.
Ik had een bloedonderzoek laten doen en als antwoord kreeg ik: alles is in orde, alleen een vitaminetekort van B11.
want normaal moet een dokter echt alles bekijken om dingen uit te sluiten ? of vergis ik me?
ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 18:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze kruisen toch dingen aan op een formulier, dat je dan aan de prikmadam moet geven? Nou, alleen de aangekruiste opties worden nagekeken. Als je komt met een ontsteking onder je teennagel gaan ze niet checken of je zwanger bent, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 18:04
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Geen idee, dokter stuurt het rechtstreeks door naar het labo!
Ik had een tijd dat ik erg moe was en niet veel kon eten en problemen had met m'n maag, (misselijkheid) dat zijn symptomen die volgens mij bij heel veel dingen horen,
Ik heb allszins nog nooit een formulier moeten invullen ...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 18:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je arts gebruikt een bloedonderzoek (of ieder ander onderzoek) om zijn vermoedens over wat jij zou kunnen hebben te bevestigen of uit te sluiten.
Als een arts een bloedonderzoek aanvraagt geeft hij op de aanvraag gericht aan waar hij naar op zoek is of welke bepalingen hij wil laten uitvoeren (bijvoorbeeld infectiewaarden, witte bloedlichaampjes, stollingstijd, glucose, hormonen, etc. etc.).

Je kunt heel veel dingen onderzoeken aan bloed, maar het is zinloos om ALLE mogelijke bepalingen uit te voeren. Dat is ten eerste overbodig, want meestal heeft de arts al een idee in welke richting hij het moet zoeken, aan de hand van je klachten (daarom is het ook heel belangrijk dat je eerlijk bent richting je arts) en niet efficiënt, want je krijgt zoveel gegevens dat je door de bomen het bos niet ziet. Hij ziet dus niet alles, maar wel wat relevant is voor de symptomen waarmee jij naar de (huis)arts gaat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 18:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Geen idee, dokter stuurt het rechtstreeks door naar het labo!
Ik had een tijd dat ik erg moe was en niet veel kon eten en problemen had met m'n maag, (misselijkheid) dat zijn symptomen die volgens mij bij heel veel dingen horen,
Ik heb allszins nog nooit een formulier moeten invullen ...
Dat formulier moet jij ook niet invullen, dat vult je arts in
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 18:08
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
aah oke ,
!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 20:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bovendien moet je bijna leeggetapt worden als je echt op álles onderzocht wil worden. Er kan verschrikkelijk veel wat bloedonderzoek betreft, dat is gewoon niet haalbaar. Bovendien zijn heel veel dingen niet relevant en als je tien dingen aankruist is er statistisch gezien altijd één afwijkend terwijl dat helemaal geen klinische betekenis hoeft te hebben. Je moet bloedonderzoek ook altijd zien in relatie met de klachten waarmee je bij de dokter komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 23:26
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
oke dankjewel voor de info! hoe doe je hier een slotje op?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 01:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Niet we sluiten alleen topics als het echt nodig is
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Nuchter bloedonderzoek - Alcohol?
Ad Fundum
2 29-01-2010 18:21
Werk, Geld & Recht Problemen met dierenkliniek?
Mariekje*
10 24-07-2008 19:07
Lichaam & Gezondheid bloedonderzoek
moon
4 22-02-2007 20:44
Lichaam & Gezondheid Weerstand verbeteren + bloedonderzoek
Verwijderd
2 03-03-2006 23:27
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
sundy
125 24-01-2002 14:38
Lichaam & Gezondheid Hoe lang duurt een bloedonderzoek?
Phock
4 17-12-2001 20:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.