Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 10:31
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Je vriend of vriendin komt voor de eerste keer eten? Je kookt voor het eerst thuis? Verjaardagen?

Ben je op zoek naar een leuk (eventueel makkelijk) recept voor op een speciale avond? Of ken jij leuke recepten die wel toepasselijk zijn op dergelijke avonden? Kijk en post hier!



Extra Informatie:
De bedoeling van dit topic is dat je hier zoekt naar ideetjes voor recepten wanneer je totaal niet weet wat te maken. Je kan hier de gelegenheid plaatsen waarvoor je een recept kan gebruiken, en andere reageren misschien dan met een leuk idee! Het is NIET de bedoeling dat je recepten voor specifieke gerechten gaat vragen.

Met andere woorden:
wel Ik kook vrijdag avond voor het eerst voor mijn familie, ik zoek iets makkelijks.
Niet: Wat is een goed recept voor cake?

Dit laatste vraag je beter in een apart topic op Eten en Drinken
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 18:39.
Advertentie
Oud 16-02-2004, 15:40
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Mijn topic was al gesloten voordat deze bestond magoed Ik ben volgende week een weekje alleen thuis met mijn vriend En ik ga voor hem koken. Ik heb hier niet zo heel veel ervaring mee maar wil toch wat lekkers maken. En het liefst dat het er niet zo uitziet alsof ik er nix aan gedaan heb.. Recepten zijn zeer welkom!
__________________
Oud 16-02-2004, 21:40
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Mousaka is een ontzettend succes geweest bij mij

Ingrediënten:
2 tenen knoflook
2 - 4 aubergines
olijfolie
zout
peper
tijm
2 - 3 tomaten
3 sjalotjes
4 takjes peterselie
3 plakjes ontbijtspek
400 gram grofgemalen lamsgehakt of mager rundergehakt
1 dl. rode wijn
2 laurierbladeren
rozemarijn
3 dl. béchamelsaus
100 - 150 gram fetakaas
2 eieren 50 gram
geraspte Parmezaanse of oude Goudse kaas
˝ - 1 eetlepel paneermeel
klontjes boter.


Bereidingswijze:
Bestrijk een passende ovenschaal eerst met een doorgesneden knoflookteentje en daarna met boter of olijfolie. Was de aubergines, snijd ze in plakken van 1 cm. Bestrijk ze aan één kant met olijfolie, doe dat met een kwastje, bak ze snel in een hete koekenpan aan én zijde enigszins bruin, bestrijk de nu bovenliggende kant met olijfolie, draai de plakken om en bak de tweede kant. Bestrooi ze na het bakken met zout, peper en tijm. Halveer de tomaten, verwijder zaad en vocht en snijd de helften in kleinere stukjes. Maak de sjalotjes en een knoflookteen schoon en hak ze met de peterselie zeer fijn, meng ze door elkaar. Snijd het spek in kleine stukjes. Bak de spekjes uit in 1 eetlepel olijfolie, bak dan het gehakte mengsel mee en dan het gehakt. Doe er de stukjes tomaat bij, laat deze 2 minuten meebakken en voeg er dan de rode wijn aan toe. Doe er dan de laurierbladeren, zout, peper, tijm en rozemarijn bij. Laat alles ongeveer 10 - 20 minuten doorsudderen. Haal de laurierbladeren er weer uit. Meng 2 eetlepels béchamelsaus door het gehakt en proef het. Verbrokkel de fetakaas. Kluts de eieren door het restant van de béchamelsaus. Doe onder in de schotel aubergineplakken, beleg ze met gehaktsaus, leg daar weer aubergineplakken op, kruimel er fetakaas over, bedek dit alles met gehaktsaus en ga zo door. Laat de laatste laag uit aubergineplakken bestaan. Bedek de schotel zigzagsgewijs met de béchamelsaus. Meng het paneermeel met de kaas, bestrooi daar de schotel mee en leg op elke aubergineplak een klontje boter. Zet de schotel op een rooster in een voorverwarmde oven van 200 şC. Laat het gerecht door en door warm worden en gratineren.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 19-02-2004, 19:39
Blackeyed
Blackeyed is offline
Kzou graag voor m'n vriend eens koken,liefst pasta.
hij lust geen vis en champigons
ik geen gehakt
Iemand suggesties?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 21-02-2004, 21:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 19-02-2004 @ 20:39:
Kzou graag voor m'n vriend eens koken,liefst pasta.
hij lust geen vis en champigons
ik geen gehakt
Iemand suggesties?
Aangepaste carbonarasaus

nodig:
hamblokjes of kipfilet
zakje mix voor carbonarasaus
bosuitjes of een dun preitje
brocolli

- kook de pasta gaar
- snijd eventueel de kipfilet in stukjes en bak de kip of de hamblokjes aan
- snijd de brocolli in mooie roosjes en snijd ook de stronk in stukjes
- roerbak de brocolli en voeg later de in stukjes gesneden prei of bosuitjes toe
- maak de saus aan met melk of water en voeg die toe aan het vlees-kip mengsel
- laat alles even doorkoken en roer het dan door de pasta of serveer het apart.

Eet smakelijk!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2004, 16:42
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik wil graag iets maken hier thuis om te laten zien dat vegetarisch eten niet eenzijdig hoeft te zijn. En dan niet gewoon het vlees weglaten maar iets dat wat meer speciaal is. Weet iemand misschien iets? Het mag vanalles zijn maar er mag dus geen vlees en vis inzitten
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 24-02-2004, 16:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-02-2004 @ 17:42:
Ik wil graag iets maken hier thuis om te laten zien dat vegetarisch eten niet eenzijdig hoeft te zijn. En dan niet gewoon het vlees weglaten maar iets dat wat meer speciaal is. Weet iemand misschien iets? Het mag vanalles zijn maar er mag dus geen vlees en vis inzitten
Koop van die grote paddestoelen die je kan vullen (portobello's heten die volgens mij) en vul die met een mengsel van bijvoorbeeld tomaat, kaas, champignons, prei en peterselie en verwarm ze in de oven. Serveer er iets van gebakken aardappeltjes en sla bij ofzo. Ik ben zelf geen vegetarier en vind die paddestoelen echt lekker. Je kan ze eventueel ook vullen met zalmsnippers maar dan is het uiteraard niet vegetarisch meer. Je kan ook heel goed iets met noten doen voor een vegetarisch gerecht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-02-2004, 11:32
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Courgetteschotel

- pakje bladerdeeg
- 2 courgettes
- 1 pakje belegen geraspte kaas
- 3 verschil. paprika's
- 1 doosje champignons (deze laat ik weg)
- 1 blikje ananas
- zout, zwarte peper en oregano

(evt. fčta en/of mozeralla) (ik gebruik mozarella)

Gasoven op stand 5 voorverwarmen.
Een springvorm invetten en beleggen met het bladerdeeg.
Groenten snijden en wokken met een heel klein beetje olijfolie. Tijdens het wokken het zout, peper en oregano toevoegen naar smaak. Niet door laten koken, want anders wordt het helemaal slap en vies...
Alles heel goed uit laten lekker in een vergiet en vervolgens het vervolgens overscheppen in de springvorm (om en om: Laag groenten laag kaas).
De bovenkant afmaken met strookjes overgebleven bladerdeeg (net als bij appeltaart).
30 ŕ 45 minuten in de oven...et voilŕ!







Dit recept stond in het topic vegarecepten
@ Adrenaline : heel m'n gezin is er weg van
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 18:40.
Oud 28-02-2004, 08:50
MiLkShAkE*FrEaK
MiLkShAkE*FrEaK is offline
Hey hey allemaal,
Ik hoop dat jullie dit met spoed lezen...
Ik moet namelijk in het weekend (zaterdag of zondag)
iets lekkers maken... (heel veel classmates moeten namelijk koken, een dag per week, ik dacht dat ik wel wat beterz wist, nu zit ik eraan vast)
Maar weet iemand een receptje voor iets (niet 's vonds, 's middags ofzo)
wat niet extreem moeilijk te maken is, en waar niet teveel suiker inzit? (we hebben wel van die zoetstof-suiker-vervangers)
Hellup me!!!! alvast thnx
(als je na zaterdag/zondag dit bericht leest, maar je hebt wel ideetjes? Graag, voor volgende week!)
__________________
If I can't do it, it can't be done
Oud 02-03-2004, 23:11
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Nee, ik heb geen zin om op een recepten site te kijken, daar zie je mss wel een foto, maar daar weet je nog niets mee.

Ik zou een Engels recept nodig hebben, we moeten namelijk iets (hoofdgerecht, dessert, drank) voorbereiden en dan voorstellen aan de klas. Iedereen moet eens kunnen proeven.

Het liefst zonder vlees (en indien mogelijk ook geen vis).

Iemand goede tips voor een grote kluns in de keuken?
Oud 09-03-2004, 14:10
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
phensicske schreef op 03-03-2004 @ 00:11:


Het liefst zonder vlees (en indien mogelijk ook geen vis).

Iemand goede tips voor een grote kluns in de keuken? [/B]
Tja, ik weet niet of het goed is voor je klas, maar een recept wat ik zelf ooit heb verzonnen en mijn gasten vaak lekker vinden is mijn supa-dupa perzik-pasta! Al naar gelang vegetarisch of niet.
Men neme:
Pasta (liefst fettucine of die gevulde dingetjes met kaas ofzo..tortellini?)
Room
Groenten (ik doe meestal paprika en broccoli)
Perzik
Cashews
Ui
Knoflook
Basilicum

Ui fruiten, knoflook derbij, ondertussen pasta koken, groente snijden, room en groenten bij de knoflook en ui gooien, dat sausje laten sudderen totdat groente een beetje gaar word (wordt groente gaar??) maar wel knapperig blijft (als je het echt goed wilt doen zou je de broccoli van tevoren iets moeten stomen, die heeft iets langer nodig officieel). Als het klaar is, gooi je de basilicum, cashews en de (koude) perzik in de warme saus, je serveert het met de pasta en evt een beetje geraspte kaas.
En als je perse niet vegetarisch wilt eten, gooi je wat kipfilet erdoor...

Niet moeilijk, wel lekkerrrrrr.....
__________________
getrouwd Š
Oud 23-03-2004, 18:41
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Een boel post verwijderd omdat ze hier niet hoorde. Kijk even in de eerste post bij extra informatie voor meer uitleg. Ik heb het extra bijgevoegd zodat het doel van dit topic duidelijker wordt.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 23-03-2004, 18:51
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Deze was voor mijn nicht die een jaar naar amerika vertrok, ff verhaaltje uit gehaald en hier recepje. Het is vegetarisch, maar je kunt er vegetarisch gehakt of gewoon gehakt door mieteren. Verder is het heel gemakkelijk klaar te maken en hoe je nie eens alles te hebben, toch het is geen standaard klote hollands gerecht
keej, nou komt ieoh, vergeet ik te melden hoe het het recept heet haha (uiteraard wel duidelijk maar toch)



Raffioli


Benodigheden:
- Zakje Raffioli.
- Pot spinazie.
- (Kleine) Tomaten.
- Italiaanse kruiden en andere kruiden.
- Potje tomatensaus.
- Vloeibare oven monchou.
- Geraspte kaas.

Raffioli: Neem een zakje Raffioli en kook deze in een pan, op dezelfde wijze als andere pasta’s. Bereid de Raffioli dus op dezelfde wijze als bij bijvoorbeeld spaghetti. Dus gewoon koken in een pan met water.

Spinazie: Spinazie is niet noodzakelijk bij dit gerecht. Het smaakt voor sommigen ook niet altijd even goed bij de tomaten saus. Maar je kunt er ook voor kiezen om de spinazie in plaats van de tomatensaus te kiezen. Als dit laaste het geval is, of als de combinatie spinazie en tomatensaus je wel lekker lijkt, dan bij deze de bereiding van spinazie. Deze is hetzelfde als bij gerechten zoals tortellinie. Je kookt de spinazie en vervolgens zorg je dat je het water laat weglopen.

Tomatensaus: Neem een paar tomaten, dit mogen vleestomaten zijn, maar bij voorkeur kleine tomaatjes. Snij ze in fijne stukjes. Stop de tomaten in een pan samen met het gekochte potje tomatensaus. Voeg er wat basillicum aan toe. Erg lekker bij tomatensaus zijn Italiaanse kruiden, maar ook andere kruiden zijn zeer geslaagd.

Stop de gekookte Raffioli in een ovenschaal. Hierbovenop komt de tomatensaus. Tot slot nog wat geraspte kaas. Stop de ovenschaal in de oven om te zorgen dat alles op een goede en gelijke temperatuur zit. Stop de Spinazie in een schaal De spinazie kan ook even in de oven gezet worden. Als de spinazie op goede temperatuur is, kan de vloeibare oven monchou erop. Voordat je deze eroverheen giet, kun je nog wat peper in het pakje doen. Dit alles even roeren voordat het over de spinazie gegoten word. Bovenop de spinazie en de monchou kan wat geraspte kaas. Wat extra kruiden zijn nooit weg. Koken is een kunst volgens Joachim, dus laat je inspiratie en fantasie de vrije loop en maak er je eigen gerecht van!

excuses voor het taalgebruii, dislecties broertje (en ik begin het ook te worden zo te zien haha) en tja btje simpele text, maar tis ook n simpel gerecht super lekker iig suc6
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 18:58.
Oud 23-04-2004, 03:27
sweetkrissy
Avatar van sweetkrissy
sweetkrissy is offline
wie kan hier chinees/japaans koken? ik wil alle recepten a.u.b
__________________
Don't frown, you never know who is falling in love with your smile
Oud 24-04-2004, 18:55
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
xxbyilona schreef op 24-04-2004 @ 18:47 :
hey ik heb een probleem, ik heb beloofd om zaterdag 1 mei voor mijn vader en zijn vrouw te koken, maar ik heb geen idee wat, het moet al te ingewikkeld zijn, ik heb geen idee hoe duur het mag zijn en er mag vanalles inzitten, slakken, vis, groente en het liefst italiaans of frans, ik hoop dat een van jullie nog ideeen heeft, want ik heb eg geen idee wat ik moet maken, ik heb eg alles nodig zoals: voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. ik hoop dat eg dat jullie ideen hebben want ik heb ze eg nodig, alvast bedankt!!!
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 27-04-2004, 18:09
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 27-04-2004 @ 11:54 :
ik wil het recept voor chocolade taart
Met andere woorden:
wel Ik kook vrijdag avond voor het eerst voor mijn familie, ik zoek iets makkelijks.
Niet: Wat is een goed recept voor cake?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Oud 04-05-2004, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afgelopen weeekend heb ik voor het eerst, per ongeluk tofu gegeten (tenminste ik denk dat het dat was) en ik vond het best wel heel erg lekker maar ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet maken, heeft iemand daar een lekker recept mee?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2004, 16:44
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2004 @ 17:20 :
Afgelopen weeekend heb ik voor het eerst, per ongeluk tofu gegeten (tenminste ik denk dat het dat was) en ik vond het best wel heel erg lekker maar ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet maken, heeft iemand daar een lekker recept mee?
Dat is niet de bedoeling van dit topic, daar maak je een apart topic over!
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Ads door Google
Oud 04-05-2004, 17:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
murwari schreef op 04-05-2004 @ 17:44 :
Dat is niet de bedoeling van dit topic, daar maak je een apart topic over!
sorry ik twijfelde
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2004, 09:34
light smiley
Avatar van light smiley
light smiley is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-02-2004 @ 17:42 :
Ik wil graag iets maken hier thuis om te laten zien dat vegetarisch eten niet eenzijdig hoeft te zijn. En dan niet gewoon het vlees weglaten maar iets dat wat meer speciaal is. Weet iemand misschien iets? Het mag vanalles zijn maar er mag dus geen vlees en vis inzitten
kijk hier eens : http://www.vegatopia.com/jankeu.htm
daar staan kei veel vegatarische recepten enzo
Oud 25-05-2004, 13:08
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Hey!
Deze week vier ik inhet studentenhuis mijn verjaardag. ik wil voor de gasten gaan koken, maar wete eigenlijk niet egt iets origineels en ook nog eens niet zo heel duur.
Het moet daarnaast ook eens gene vlees bevatten, behalve kip. Iemadn suggesties?
Oud 28-05-2004, 20:07
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Wat heel erg lekker is en heel easy te maken: kaasfondue.
Grote pan, veel stokbrood, en heel gezellig

Nodig:
- 150 gr. kaas per persoon, belegen, oud, maakt niet uit, liefst geen jonge kaas, dat plakt teveel
- een halve fles witte wijn, alle droge wijnen zijn goed
- ong. 3 teentjes knoflook
- een kopje met daarin ongeveer een duimdik allesbinder en een duimdik witte wijn en dat goed roeren
- peper
-nootmuskaat
- veel stokbrood, denk aan minimaal een stokbrood per persoon, liefst nog meer

Van tevoren: de kaas raspen en het brood in de oven leggen. Zorg dat je de kaas afweegt als ie nog niet geraspt is.

Giet de wijn in een stenen pan (denk hierbij aan een diepe ovenschaal) en doe de fijngeperste of fijngesneden knoflook erbij. Wacht tot de wijn lichtjes begint te borrelen (op een matig tot redelijk hoog vuur), en doe dan beetje bij beetje de kaas er bij. Blijf goed roeren. Soms wordt de fondue vanzelf al dikker, dus de allesbinder heb je niet altijd nodig. Mocht het mengel een beetje borrelen terwijl ie nog slap is, doe dan de allesbinder met de wijn erbij. Laat nog even doorkoken tot ie dikker is geworden, en blijf goed roeren. Zet de pan op een fondue stel, of als je dat niet hebt, op een theelichtje. Het brood moet lichtjes bruin gebakken zijn, maar niet goudbruin, dan is het niet lekker voor in de fondue, de korst mag niet te hard worden.

Dit gerecht kan je met zn 2en eten, maar ook met zn 10en. Het is echt een gezelligheidsgerecht, en het vult ook goed, dus wees niet bang dat je hierna nog honger zal hebben!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Oud 03-06-2004, 16:22
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik zoek "recepten" of meer ideetjes voor eten tijdens kamperen.
Ik de zomer gaan we (paar vriendinnen en ik) in de wei kamperen maar we hadden de vorige keer geen flauw idee wat we moesten eten, dus...
Iemand tips? Het moet natuurlijk wel makkelijk te maken zijn en ook niet al te duur graag, danku.
__________________
*aangenaam......*
Oud 19-06-2004, 21:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
examenfeestje... duurt nog ff hoor, pas na de herexamens, maar hebben jullie leuke & originele ideeen voor hapjes... dus niet dat we een paar bakken chips neerzetten en klaar... we willen het allemaal een btje leuk aankleden dus ook de hapjes
alle ideeen zijn welkom xxx en liefs, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-06-2004, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 03-06-2004 @ 17:22 :
Ik zoek "recepten" of meer ideetjes voor eten tijdens kamperen.
Ik de zomer gaan we (paar vriendinnen en ik) in de wei kamperen maar we hadden de vorige keer geen flauw idee wat we moesten eten, dus...
Iemand tips? Het moet natuurlijk wel makkelijk te maken zijn en ook niet al te duur graag, danku.
Ik neem aan dat je tijdens je vakantie niet de beschikking hebt over een vier pits gasfornuis enzo en dus simpele recepten wilt? Wij hebben jarenlang gekampeerd en dan aten we vrij veel pasta, nassi, rijst en ravioli, dat vind ik het echte campingeten. Het is niet moeilijk om te maken en zeker ook niet duur en je hebt er ook niet veel afwas van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 19-06-2004, 21:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 03-06-2004 @ 17:22 :
Ik zoek "recepten" of meer ideetjes voor eten tijdens kamperen.
Ik de zomer gaan we (paar vriendinnen en ik) in de wei kamperen maar we hadden de vorige keer geen flauw idee wat we moesten eten, dus...
Iemand tips? Het moet natuurlijk wel makkelijk te maken zijn en ook niet al te duur graag, danku.
heb je beschikking over een 1pits of 2pits?
je zou een keertje soep kunnen warmmaken, en broodjes kunnen beleggen en dat eten. macaroni is goed te maken, nasi en bami kan je volgens mij ook daarop maken, en misschien heb je de beschikking over een weggooi bbq? dan kan je en xtje gaan bbq'en. dat zijn al 5 dagen. nou, misschien een keertje uiteten oid? xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 23-06-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 19-06-2004 @ 22:37 :
heb je beschikking over een 1pits of 2pits?
je zou een keertje soep kunnen warmmaken, en broodjes kunnen beleggen en dat eten. macaroni is goed te maken, nasi en bami kan je volgens mij ook daarop maken, en misschien heb je de beschikking over een weggooi bbq? dan kan je en xtje gaan bbq'en. dat zijn al 5 dagen. nou, misschien een keertje uiteten oid? xxx
Soep, macaroni, nasi, bami, mie, enz. is idd goed op een éénpitsding te maken. Broodje knakworst of hamburger ofzo lukt ook goed met een éénpits. Broodje gezond heb je geen kookstel voor nodig. Als je een twee pits hebt of een warmhoudbak, kun je vrijwel alles wel maken.
Oud 01-07-2004, 16:03
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Hallo,
Vandaag ben ik alleen thuis met mn zusje en de vriend van mn moeder. Hij kan niet koken en mn zusje ook niet (die is 7). Weet iemand ff een recept wat lekker is en makkelijk en snel te maken? het liefst niet te veel groente want daar houdt hij niet van (zoals paprika) enn champignons lust hij ook niet..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 09-07-2004, 19:03
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
duurt wel erg lang
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 09-07-2004, 21:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 09-07-2004 @ 20:03 :
duurt wel erg lang
achjoh, mijn examenfeessie is ondertussen voorbij en daar zijn ook geen ideeen op gekomen
maar ik denk dat je ondertussen al iets hebt verzonnen...?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 16-07-2004, 11:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 03-06-2004 @ 17:22 :
Ik zoek "recepten" of meer ideetjes voor eten tijdens kamperen.
In de laatste Allerhande stonden een aantal campingrecepten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2004, 21:01
Zephalinda
Zephalinda is offline
Even een andere nick want m'n vriend komt hier ook en het is niet helemaal de bedoeling dat-ie dit ziet.

Ik wil binnenkort lekker voor 'm koken. 't Hoeft niet makkelijk of snel of wat dan ook.. als het maar lekker is.

Hij houdt niet van: vis en fruit. (Vast wel nog meer dingen maar ik kan het zo snel even niet bedenken. Je hoort het wel als ik weer iets weet )

Ik hou van vrijwel alles behalve olijven (olijfolie is geen probleem) en feta/geitenkaas.

Ik kan op zich vanalles bedenken, maar ik wil een beetje iets origineels. Iemand een idee?
Oud 20-07-2004, 13:25
finkelstien
finkelstien is offline
Mexicaans!

Ik koop altijd zelf mijn tortilla's uit pure luiheid, maar zelf maken is lekkerder. Ik weet de exacte verhoudingen niet..maar aangezien dit het meest makkelijke recept ooit is.. 10 minuten max.

Ongeveer een beker bloem
een eetlepel margarine
één/twee theelepels water
een mespuntje zout

Okee, neem een lekker diepe schaal want bloem stuift..

Leeg je beker bloem in de schaal. Gooi de klont margarine erbij en gelijk het water. Nu je toch een lepel van de margarine hebt, ga je roeren. Roer alles een beetje door elkaar. Het gaat plakken dus echt egaal krijg je het nog niet. Haal de lepel eruit en kneed de rest met je handen door. Plakt het echt verschrikkelijk aan je handen dan gooi je er gewoon nog een beetje bloem bij. Is het te droog? één of twee druppels zijn al gauw genoeg.

Okee, gooi je aanrecht ofzo ook onder het bloem ( oftewel verstuif een beetje over een glad oppervlak )
Verdeel het deeg in bolletjes. Rol elk bolletje uit tot ongeveer een cirkel. Niet al te dik. Bak de tortilla's nu in een koekenpan. Dan ben je klaar. Eet smakelijk
Oud 20-07-2004, 20:21
blobbert
Avatar van blobbert
blobbert is offline
als je lekker vlees wilt hebben raad ik lams vlees aan en dan lamsrack(of kotteletjes), kost een paar centen maar dan heb je wel wat
anders
- entrecôte (das rund)
- kalfs biefstuk
- ossehaas biefstuk(ook bekend als tournedos)
- duif filets (das echt lekker en het enige wild samen met eend wat het hele jaar te verkrijgen is bij de beter slager)
- eend is ook lekker (magret de canard)

dit eet je allemaal rosé net als biefstuk(en doorbakken vlees is voor culinaire barbaren) en onthoud 1 ding
een oven is niet alleen voor stokbrood !!!
dus bak je vlees aan in de pan heel kort in een hele het pan
dit kun je van tevoren al doen

zo gauw je je vlees wilt serveren zet je de oven aan en rosé vlees gar je het beste bij 100/125 graden want daan gaart hij gelijdelijk aan (bij 200 graden kan de buitekant al doorbakken zijn terwijl hij van binnen nog rauw is)
------------------------------------------------------
lekker met uiencompôte
- rode uien grof snijden
- goed aanfruiten
- flinke schep suiker erop (afhankelijk van je hoeveelheid uien) en laten carameliseren
- afblussen met rode wijn
- beetje boullion erbij
- nu de uien snotgaar laten stoven in de rode wijn
even afgieten en bewaar dat vocht kun je superlekkere saus van maken
---------------------------------------------------------------------
gepofte aardappels
mensen schillen aardappels veel te veel en das zonden want aardappels bereid in hun schil behouden hun smaak
- dus neem een zilverfolietje
- aardappels beetje insnijden en erin leggen (niet alles in 1 follietje maar 1 grote of 2 kleine per folietje)
- beetje olijfolie erop en (verse) rozemarijn en knoflook folie dicht vouwen
- oven op 180 graden en een uur tot andarhalf uur de oven in
en je hebt heerlijke aardappels
----------------------------------------------------------------------
en dat uiencompote vocht doe je naar eigen smaak jus bij
(als het te dun is raad ik aan alles binder te gebruiken dat is een geel pakje te verkrijgen in de supermarkt en kun je alles mee binden zonder ergens mee aan te maken ofzo gewoon er schudden is echt wonderspul)
__________________
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Oud 24-07-2004, 14:12
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-07-2004 @ 22:27 :
achjoh, mijn examenfeessie is ondertussen voorbij en daar zijn ook geen ideeen op gekomen
maar ik denk dat je ondertussen al iets hebt verzonnen...?
nee eigenlijk niet
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 02-08-2004, 13:16
Verwijderd
Ik ga volgende week koken voor een jongen die ik erg erg leuk vind. Het probleem is alleen dat ik niet zo'n keukenprinses ben. Voor mezelf is het meestal wat makkelijke pasta, of gewoon gebakken aardappels met een stukje vlees. Nu wil ik wat specialers maken. Niet dat het geen aardappelen of pasta mag zijn, maar dan wel net wat specialer dan normaal

Verder moet het niet al te moeilijk zijn, en zonder kaas
Ads door Google
Oud 21-08-2004, 15:43
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik weet niet of ik dit hier moet posten, maar kunnen de kookfreaks onder ons me een heel goed kookboek Grieks en ook een heel goed kookboek Italiaans aanraden? Ik ben een echte lekkerbek en houd van het eten uit deze landen, maar ik wil wel een kookboek aanschaffen waar ik echt wat aan heb, dus misschien kunnen de experts onder ons me wat aanraden?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 06-09-2004, 19:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-08-2004 @ 14:16 :
Ik ga volgende week koken voor een jongen die ik erg erg leuk vind. Het probleem is alleen dat ik niet zo'n keukenprinses ben. Voor mezelf is het meestal wat makkelijke pasta, of gewoon gebakken aardappels met een stukje vlees. Nu wil ik wat specialers maken. Niet dat het geen aardappelen of pasta mag zijn, maar dan wel net wat specialer dan normaal

Verder moet het niet al te moeilijk zijn, en zonder kaas
ik weet niet of het een optie is, maar misschien een soep?
bijvoorbeeld:

------
pittige courgette soep
nodig:
2 tl boter
1 grote gesnipperde ui
900 gr courgette in blokjes
4.5 d kippen of groentebouillon
1 tl kerriepoeder
1.25 dl room
peper en zout

doen:
Smelt de boter in een grote pan op middelhoog vuur, fruit de ui hierin in ongeveer 3 minuten glazig.

voeg de courgettes, de bouillon, het kerriepoeder en evt wat zout toe. Breng aan de kook, zet het vuur lager en laat het 25 minuten staan of tot de groenten zacht zijn.

Laat de soep iets afkoelen en pureer het vervolgens met een mixer of blender, als je het in een blender doet het kookvocht afgieten (BEWAREN). De groenten in de blender doen met wat kookvocht. Pureer tot het geheel net glad is, er moeten nog groene stukjes te zien zijn. Roer dan de puree en het kookocht weer door elkaar in de pan.

Roer nu de zure room erdoor en laat de soep op een laag vuurtje heet worden, maar laat het niet meer koken. Voeg peper en zout toe en serveren maar
------

ik hoop dat je er wat aan hebt Ik ga hem morgen ook weer maken
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 20-09-2004, 21:04
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ok..Like..Ik ben donderdag jarig..Mn mam is dan 2 dagen weg, en mn zusje gaat naar een oppas. Ik ben dan dus alleen thuis met de vriend van mn moeder. Hij stelde voor om uit eten te gaan, maar dat zou dan erg laat worden, en hij wou zelf ook liever thuis eten. Aangezien hij niet kan koken, wil ik wel graag koken.
Dus, wie weet nog een lekker en niet al te moeilijk recept met de volgende eisen:

- geen champions
- geen paprika
- geen pasta
- geen roerbakgroenten oid.

Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind v.d champions, paprika en roerbakgroenten, maar dat lust hij niet

Dus, wie heeft een idee? Het moet dus vóór aanstaande donderdag.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 22-09-2004, 16:01
nannie
nannie is offline
Hej....Volgend weekend geeft een vriendin van mij een feest. Ik help d'r een beetje met organiseren. t moet een hawai-feest worden. Heeft iemand nog wat receptjes voor lekkere hapjes. Als 't kan zonder vlees.
Bedankt!
Oud 09-11-2004, 20:33
PaigeMatthews
PaigeMatthews is offline
Hey allemaal,

ik zou willen vragen of iemand een receptje heeft voor een (lekkere) taart om te maken voor Kerstmis.


jullie zouden me heeeeeel hard helpen!!!




als je er een hebt stuur aub een privé bericht indien mogelijk

thnx !

xxx
PaigeMatthews
Oud 14-11-2004, 20:21
plonserd
plonserd is offline
volgende week stuur ik je een PM vol met taartrecepten..


heb vandaag een snelle pastasalade gemaakt voor mezelf (iets enorm zomers om de koude een beetje te vergeten)


Gewoon pasta koken

kerstomaatjes,zongedroogde tomaten,fijngesneden basilicum mengen (met de olie die bij de zongedroogde tomaten zit),dat onder je afgekoelde paste smijten,nog wat lekker verse basilicumblaadjes en geschaafde parmesan erbij en lekker smakelijk opeten die handel
__________________
muh..Hooverphonic schopt aarzen
Oud 14-11-2004, 21:46
Verwijderd
Ik heb een pot tamarindepasta die nog een maand of drie goed is. In welke gerechten is tamarindepasta lekker? Tot nu toe maak ik het wel eens met rijst, kokosmelk en sperzieboontjes, maar dat eet ik niet vaak genoeg om de pot in drie maanden leeg te krijgen.
Oud 16-11-2004, 15:44
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Kuah saté

benodigdheden:

375 gr pinda's, gebakken, gepeld en grofgehakt
4 el tamarindepasta
6 dl heet water
zout

Fijn te stampen ingrediënten:
4 rode Spaanse pepers
stukje laos van 1 cm
snufje drooggebakken trassie
4 tl bruine suiker



Bereiding:

Meng de tamarindepasta met het hete water en doe dit bij de gestampte ingrediënten. Voeg de pinda's en zout toe.
Zet het mengsel op middelhoog vuur en laat dit al roerend 3-5 minuten koken.
Schenk, als de saus te dik wordt, er een beetje heet water bij



---

Surinaams-Javaanse petjil


300 gr. kousenband
1 Bos klaroen of 2 handen spinazie
3-4 Tajerbladen of 1/4 groen kooltje
200 gr. Taugé
0,75 dl. groentebouillon
200 gr. Pindakaas
1 theel. tamarindepasta
2 Knoflooktenen
1 theel. bruine suiker
1 eetl. azijn
1 cm geschilde gember
1 theelepel sambal madam jeanette
olie



Bereidingswijze

Stoom alle groenten apart gaar en hak ze grof.
Verhit de bouillon en roer de pindakaas erdoor.
Blendeer tamarindepasta, knoflook, suiker, gember, azijn en sambal tot pasta in de keukenmachine.
Fruit de pasta wat aan in de olie en voeg de pindasaus toe.
Schik de groente op schaal, begiet met de helft van de saus, geef de rest er apart bij.


Serveer met pandan rijst!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 22-12-2004, 09:02
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Wij gaan gourmetten met eerste kerstdag. Nou wilde ik graag wat kleine hapjes maken voor naast het gourmetten, maar ik heb geen idee wat. Aangezien niemand bij ons van vis houdt mag er dus geen vis in zitten en twee van de zes mensen zijn vegetarisch dus er moet ook iets vegetarisch bij. Iemand enig idee?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 22-12-2004, 11:44
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Je kunt misschien wat tortillawraps kleinsnijden en daarbij verschillende vullingen/salades voor erin erbij zetten? Of wat vegetarische loempiaatjes zelf maken met wat wantan-bladen? Je kunt eventueel ook kleine quiches (met verschillende vullingen) maken of kleine bladerdeeg-pakketjes (ook weer met verschillende vullingen).
Of maak gevulde tomaatjes of champignons met verschillende vullingen.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Oud 03-02-2005, 11:07
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Dit is lekker en makkelijk:

Voor 4 personen:

2 zakken Rösti van Aviko á 650 gram
1 grote pot doperwten en 1 kleinere pot met maďs
minimaal 2 frikandellen per man

Klaarmaken, maak de Rösti en de frikandellen klaar in twee aparte pannen als de Rösti en de frikandellen gaar zijn gooi je alles bij elkaar in een grote pan en doe dan de erwten en de maďs erbij en laat ze net zolang als op de verpakking staat op een laag vuur in de pan zitten.
Oud 03-03-2005, 11:53
llell
Avatar van llell
llell is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 03-02-2005 @ 12:07 :
Dit is lekker en makkelijk:

Voor 4 personen:

2 zakken Rösti van Aviko á 650 gram
1 grote pot doperwten en 1 kleinere pot met maďs
minimaal 2 frikandellen per man

Klaarmaken, maak de Rösti en de frikandellen klaar in twee aparte pannen als de Rösti en de frikandellen gaar zijn gooi je alles bij elkaar in een grote pan en doe dan de erwten en de maďs erbij en laat ze net zolang als op de verpakking staat op een laag vuur in de pan zitten.
jij zou een restaurant moeten beginnen....
Oud 27-03-2005, 11:08
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Voor iedereen die visrecepten nodig heeft, dit is echt een geweldige site (vind ik)
www.tijdvoorvis.nl
Oud 14-04-2005, 13:20
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Heeft iemand misschien goede stoomrecepten?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.