Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 08:08
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Waarom wordt er zo de aandacht gericht op de zogenaamde doorsnee jongere? Denkt iedereen nou echt dat elke jongere praat in termen van hot, geil, sexy, trendy, hip, vet, lame, dope, kut, kanker? Denkt iedereen nou echt dat alle jongeren allemaal mobieltjes en ringtones en al die onzin interssant vinden en schulden maken met smsjes versturen en popmuziek luisteren en stelen en verkering en seks hebben en uitgaan? Luistert iedere jongere nou radio 538 en lekker reclame kijken op tv?
Het doet me zo'n pijn om continu te zien dat ik anders ben en dat er geen aandacht wordt besteed aan spiritualiteit, leven, dood, belangrijke dingen, liefde, compassie. Ik wordt doodgegooid met commercie-ellende die denken dat ik elk weekend naar de discotheek ga, en behoefte heb aan nieuwe shampoo, haarlak, en amerikaanse films. En zo subtiel wordt de norm je ingepepert, alleen al door bv veilig vrijen reclames gericht op jongeren. Daaruit kun je concluderen dat men er blijkbaar VANUIT gaat dat je als 16jarige seks hebt, al dan niet veilig, ja of nee.
Op school, ZELFS op school worden me testjes voorgeschoteld waar ik al bij vraag 1 kan zien welke uitslagen bij welk antwoord horen, welke ik zal krijgen als ik mijn uiterste best doe me in te leven in een gemiddelde jongere, en ook vaak zie dat mijn optie er uberhaupt niet eens bij zit. ZELFS op school hangen er reclamepoosters aan de muren. Kan ik dan nergens behalve thuis op bed en in het bos even een beetje rust en respect krijgen? Ik voel me zo eenzaam en alleen als ik zie op wat voor een onzin de media zich richten, en hoe 'jongeren' zich daarnaar vormen. Het HEEFT invloed, en die is negatief. Het doet me voelen dat ik weg wil kruipen in een holletje en niet meer op wil staan, ik wil die overspoeling van die commercie niet meer voelen. Alsjeblieft, ga nou eens niet uit van 'DE jongere'. Geloof me: de jongere bestaat niet, en als die al zou bestaan is de horoscoop, online games, prijsvragen en testjes niet zijn werkelijke interesse.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 08:21
emo
emo is offline
that`s society , meisje :<
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 08:21
emo
emo is offline
ik deel je mening
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:39
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
als dit alle jeugd is:

-----------------

dan is dit het gebied waar de commercie zich op richt (gebied tussen de streepjes

------|-----|------

Als je erbuiten valt heb je pech, maar dan valt er aan jou niet te verdienen. Je kan je ertegen verzetten of er mee leren leven.

Hoewel je je nu misschien wat eenzaam voelt, moet je je bedenken dat er genoeg mensen zijn die je mening delen.
Wat je zou kunnen doen:
Lees dit boek: "cultuurkrakers" -Kalle Lasn-
Bezoek de site die in mijn info staat.
En ga asjeblieft heel snel met je schoolleiding overleggen over die reclameposters. Die horen niet op school.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:52
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Ben je met Fok! gestopt, Yamyam, zit je weer hier.


Luister eens, het is natuurlijke een droevige situatie. Ik maak ook wel eens testjes waarvan ik denk: ik zie bij geen enkele vraag een antwoord dat ook maar enigszins correct kán zijn. Ook wij hadden reclameposters op de middelbare school. Boeiend.

De school krijgt daar geld voor waarmee ze weer allerlei leuke faciliteiten voor jou kunnen creëren. Omdat reclame jou niet aantrekt, ben jíj niet degene die de school betaalt. Mooi toch. Laat dat je klasgenoten lekker doen. Niets van aantrekken!!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:59
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 10:52:
Ben je met Fok! gestopt, Yamyam, zit je weer hier.


Luister eens, het is natuurlijke een droevige situatie. Ik maak ook wel eens testjes waarvan ik denk: ik zie bij geen enkele vraag een antwoord dat ook maar enigszins correct kán zijn. Ook wij hadden reclameposters op de middelbare school. Boeiend.

De school krijgt daar geld voor waarmee ze weer allerlei leuke faciliteiten voor jou kunnen creëren. Omdat reclame jou niet aantrekt, ben jíj niet degene die de school betaalt. Mooi toch. Laat dat je klasgenoten lekker doen. Niets van aantrekken!!
reclame zet aan tot consumptie. Een school hoort daar imo niet aan mee te werken.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:02
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
extinction schreef op 18-02-2004 @ 10:59:
reclame zet aan tot consumptie. Een school hoort dat imo niet aan mee te werken.
Reclame is fout maar consumeren is niet de schuld van reclame. Ik vind dat mensen die reclame maken fout zitten omdat ze reclame maken en mensen die consumeren omdat ze consumeren. Overigens zie ik hier erg weinig reclame. We hebben wel prikborden met advertenties enzo, en ook wel wat kleine plakkertjes ofzo maar geen echte grote posters zoals op de middelbare of op stations ofzo. Nou als het studiegeld erdoor omlaag kan, mag het van mij want ik stoor me er niet aan. Dit gebouw is zo lelijk dat reclame het op zou fleuren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:08
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 11:02:
Reclame is fout maar consumeren is niet de schuld van reclame. Ik vind dat mensen die reclame maken fout zitten omdat ze reclame maken en mensen die consumeren omdat ze consumeren. Overigens zie ik hier erg weinig reclame. We hebben wel prikborden met advertenties enzo, en ook wel wat kleine plakkertjes ofzo maar geen echte grote posters zoals op de middelbare of op stations ofzo. Nou als het studiegeld erdoor omlaag kan, mag het van mij want ik stoor me er niet aan. Dit gebouw is zo lelijk dat reclame het op zou fleuren.
Er is zo'n discussie geweest of universiteiten overgenomen moeten worden door het bedrijfsleven...
Daar ben ik zo op tegen. Onderwijs hoort neutraal te zijn, en dat gebeurt niet op deze manier.

Als A aanzet tot B, en B is ongewenst, dan geef je A toch een schop? Misschien een erg sociologische redenatie, maar imo een goeie.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:11
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
extinction schreef op 18-02-2004 @ 11:08:
Er is zo'n discussie geweest of universiteiten overgenomen moeten worden door het bedrijfsleven...
Daar ben ik zo op tegen. Onderwijs hoort neutraal te zijn, en dat gebeurt niet op deze manier.

Als A aanzet tot B, en B is ongewenst, dan geef je A toch een schop? Misschien een erg sociologische redenatie, maar imo een goeie.
Ja ben ik ook op tegen maar als reclame het enige is...kijk dat bedrijven zich teveel met onderwijs gaan bemoeien: slechte zaak. Maar als er wat reclame opgehangen wordt, who cares!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:14
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 11:11:
Ja ben ik ook op tegen maar als reclame het enige is...kijk dat bedrijven zich teveel met onderwijs gaan bemoeien: slechte zaak. Maar als er wat reclame opgehangen wordt, who cares!
I do.
Maar ik heb er dan ook een -overdreven- principiële zaak van gemaakt
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:19
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
extinction schreef op 18-02-2004 @ 11:14:
I do.
Maar ik heb er dan ook een -overdreven- principiële zaak van gemaakt


ik las in Volkskrant Magazine over een school in Nijmegen war jongeren mochten doen wat ze maar wilden. Een middelbare school met overheidssubsidie. In de gang stond een bank op een tafel waarop twee jongeren zaten te lezen. Er werd volop koffie gedronken en gepraat en muziekgemaakt. Een leraar schreeuwde "ENGELS, NU!" en maar een paar jongerne kwamen. Ze hoeven niet eens naar de les, het enige vereiste is dat ze 20 uur per week op school doorbrengen, desnoods slapend.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:41
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 11:19:


ik las in Volkskrant Magazine over een school in Nijmegen war jongeren mochten doen wat ze maar wilden. Een middelbare school met overheidssubsidie. In de gang stond een bank op een tafel waarop twee jongeren zaten te lezen. Er werd volop koffie gedronken en gepraat en muziekgemaakt. Een leraar schreeuwde "ENGELS, NU!" en maar een paar jongerne kwamen. Ze hoeven niet eens naar de les, het enige vereiste is dat ze 20 uur per week op school doorbrengen, desnoods slapend.

ja, maar dat is gewoon een wat alternatieve school. Heeft verder weinig met al dan niet overheidssubsidie of reclame te maken.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:42
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
extinction schreef op 18-02-2004 @ 11:41:
ja, maar dat is gewoon een wat alternatieve school. Heeft verder weinig met al dan niet overheidssubsidie of reclame te maken.
misschien toch wel iets voor kaasschaafje?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:47
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 11:42:
misschien toch wel iets voor kaasschaafje?
kaasstaafje...


Ja, misschien wel! Krijg je vast veel leukere vragenlijstjes
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 14:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Zo apart en anders ben je niet, niet qua interesses enz iig.
Als je eens met een andere blik naar mensen en de wereld om
je heen kijkt, en niet constant hamert op het feit dat je zo anders ed bent, kun je misschien ook zien dat er een heleboel mensen zijn die niet tot het standaardbeeld van "de jongere" behoren.

Er zijn zat mensen die geen behoefte hebben aan discotheken,
amerikaanse films enz, er zijn zat mensen die aandacht besteden
aan bijv leven/dood, spiritualiteit, enz, enz.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:57
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
extinction schreef op 18-02-2004 @ 10:39:
als dit alle jeugd is:

-----------------

dan is dit het gebied waar de commercie zich op richt (gebied tussen de streepjes

------|-----|------

Als je erbuiten valt heb je pech, maar dan valt er aan jou niet te verdienen. Je kan je ertegen verzetten of er mee leren leven.

Hoewel je je nu misschien wat eenzaam voelt, moet je je bedenken dat er genoeg mensen zijn die je mening delen.
Wat je zou kunnen doen:
Lees dit boek: "cultuurkrakers" -Kalle Lasn-
Bezoek de site die in mijn info staat.
En ga asjeblieft heel snel met je schoolleiding overleggen over die reclameposters. Die horen niet op school.
Dankje, je bent een schat!
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:00
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 11:42:
misschien toch wel iets voor kaasschaafje?
whahaha kaasschaafje wahhahhaaaa
nou nee ik wou toch eigenlijk gewoon deze school afmaken want hier heb ik voor gekozen + ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik beter werk op een school met structuur.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:04
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Eigenlijk zijn alle mensen "anders". Alleen proberen sommigen daarin onderling groepen te vormen, waar de anderen anders-zijnden die dat niet willen dan weer buitenvallen. Je hebt genoeg aan jezelf hoor!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2004, 16:06
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Quiana schreef op 18-02-2004 @ 15:24:
Zo apart en anders ben je niet, niet qua interesses enz iig.
Als je eens met een andere blik naar mensen en de wereld om
je heen kijkt, en niet constant hamert op het feit dat je zo anders ed bent, kun je misschien ook zien dat er een heleboel mensen zijn die niet tot het standaardbeeld van "de jongere" behoren.

Er zijn zat mensen die geen behoefte hebben aan discotheken,
amerikaanse films enz, er zijn zat mensen die aandacht besteden
aan bijv leven/dood, spiritualiteit, enz, enz.
Ja...maar weet je, dat is dan 1 aspect wat ze met mij gemeen hebben. En dan val ik toch weer buiten de boot omdat ze voor de rest weet te verschillend van mij zijn. Iemand kan bv niet van vsfilms houden (zitten trouwens best een paar leuke tussen) maar ondertussen nog een heleboel dingen leuk vinden waar ik gewoon echt niks mee heb.

+ die reclame enzo zou opzich niet eens zo erg zijn als t mensen niet subtiel normen doorgeeft. Als een oud iemand die niet veel met jonge mensen omgaat bv continu dingen leest in de krant over jongeren en vandalisme, en geldschulden door mobiele telefonie, dan gaan ze TOCH denken dat een jong persoon zo is. Op een uitzondering na misschien.

En dan heb je mij..En iemand anders, kan iedereen zijn, die op een of andere manier denkt dat ik, omdat ik 16 ben bv uitga, en daarvanuitgaande mij vraagt of ik dit weekend nog uit ben geweest. Niet dus. Ja, wat doe ik dan in godsnaam?

En telkens opnieuw mag ik dan weer gaan uitleggen waarom ik zus of zo doe. Geen suiker eten, dat snapt bv al helemaal niemand. Voor mij is dat supervermoeiend, en meestal zeg ik maar gewoon nee dankje, maar vaak genoeg moet ik t hoe dan ook toch uit gaan leggen, en vaak heb ik veel liever dat iemand t maar gewoon aanneemt.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:34
Verwijderd
in 1 woord: je hebt helemaal gelijk! ... meer weet ik niet te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:06
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Quiana schreef op 18-02-2004 @ 15:24:
Zo apart en anders ben je niet, niet qua interesses enz iig.
Als je eens met een andere blik naar mensen en de wereld om
je heen kijkt, en niet constant hamert op het feit dat je zo anders ed bent, kun je misschien ook zien dat er een heleboel mensen zijn die niet tot het standaardbeeld van "de jongere" behoren.

Er zijn zat mensen die geen behoefte hebben aan discotheken,
amerikaanse films enz, er zijn zat mensen die aandacht besteden
aan bijv leven/dood, spiritualiteit, enz, enz.

Persoonlijk had ik niet het idee dat ze hamert op het feit dat ze zo anders en apart is. Ze zegt enkel dat ze anders is dan de doelgroep van de commercie en dat ze het vervelend vindt dat ze overspoeld wordt met reclame waar zij zich niet in kan vinden.
In feite heeft ze gelijk; de media dringt een beeld op van een perfecte wereld met perfecte mensen, die vooral veel geld uitgeven aan consumptie en dan gelukkig worden.
Als je daar gevoelig voor bent, kan je van reclame doodongelukkig worden. Vooral als je dan ook nog eens mensen in je omgeving ziet die wel voldoen aan de commerciele eisen.

Relativeren is misschien wel een tip voor kaasstaafje; reclame is niet realistisch, maak er geen persoonlijk probleem van. In die zin heeft Quiana gelijk.

__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:19
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
*puur over reclames*
wat een onzin voorbeeld van die reclame over veilig vrijen. De meesten hebben al enige vorm van seks rond hun 16de of komen in de buurt van 'het doen'. Dat jij dat niet doet, wil nie zeggen dat anderen dat niet doen, en daarvoor is die reclame. Dat jij eruit haalt dat ze 'de jongeren' aanspreken ipv 'de jonderen die seks hebben op hun 16de' komt door jouw verschraalde niet realistische blik op de maatschappij, die niks dan foute dingen kan doen.
En de commerciele reclames willen de grootste groep jongeren aanspreken. Als die grootste groep wel geinteresseerd is in het nieuwe mobieltje, dan is dat heel slim van dat bedrijf. Dat bedrijf wil winst maken. Niemand heeft het over 'de jongeren' behalve jij.

Je wilt iets zien dat er niet is meisje, maar daar groei je vast wel overheen, dat is niet erg. Kop op, stand strong.

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:26
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
waar ik me altijd aan erger, is dat ik me moet gaan verantwoorden voor mijn generatie. dat leraren, opa's, oma's dat soort lui gaan zeiken op die jeugd van tegenwoordig, en dat jij hun dan moet gaan vertegenwoordigen. of dat je over straat loopt en tegen een willekeurig iemand geen "hoi" zegt, en dat die je dan zo aan kijkt van: "jongejonge, dat komt nooit meer goed". dat is fuckin irritant. kan ik er wat aan doen dat andere lui het verneuken? Nee, dat moeten ze fijn zelf doen en daar heb ik verder geen tiet mee te maken, tief op met het over 1 kam scheren van de totale jongerengeneratie...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:32
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Dat je dingen onbelangrijkt vindt, betekent des te meer dat je er ook geen "issue" van moet maken in negatieve zin.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 19:23
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 19:32:
Dat je dingen onbelangrijkt vindt, betekent des te meer dat je er ook geen "issue" van moet maken in negatieve zin.
hier ben ik het overigens helemaal mee eens.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 21:46
Nebula
Nebula is offline
Helaas scheren jongeren elkaar ook wel eens over 1 kam. Ik ken een paar meiden die het bijzonder vreemd vinden dat ik mij niet in discotheken wil vertonen, geen behoefte heb aan een mobieltje en nog nooit een vriend heb gehad. Ook kijken ze raar op als ik de nieuwste top-40 hits niet ken. Laatst stonden een paar meiden mij een beetje uit te lachen en na te wijzen. Het bleek later dat ik kennelijk kleren aan had die 'heel erg fout' waren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:33
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-02-2004 @ 22:46:
nog nooit een vriend heb gehad
dat heeft niks met het jongeren zijn te maken, maar met het natuurlijke gedrag van mensen. Nou valt er zeer zeker iets te bediscussieren over de leeftijd wanneer je wel eens iets met een jongen zou moeten beginnen, maar het heeft imo dus niks met jongeren te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 07:10
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-02-2004 @ 19:19:
*puur over reclames*
wat een onzin voorbeeld van die reclame over veilig vrijen. De meesten hebben al enige vorm van seks rond hun 16de of komen in de buurt van 'het doen'. Dat jij dat niet doet, wil nie zeggen dat anderen dat niet doen, en daarvoor is die reclame. Dat jij eruit haalt dat ze 'de jongeren' aanspreken ipv 'de jonderen die seks hebben op hun 16de' komt door jouw verschraalde niet realistische blik op de maatschappij, die niks dan foute dingen kan doen.
En de commerciele reclames willen de grootste groep jongeren aanspreken. Als die grootste groep wel geinteresseerd is in het nieuwe mobieltje, dan is dat heel slim van dat bedrijf. Dat bedrijf wil winst maken. Niemand heeft het over 'de jongeren' behalve jij.

Je wilt iets zien dat er niet is meisje, maar daar groei je vast wel overheen, dat is niet erg. Kop op, stand strong.
Maar ik denk dat op hun beurt de reclame die aandacht richt op jongeren en seks die jongeren het idee geven dat t de norm is om op die leeftijd seks te hebben, en t probleem is dat jongeren daar hun onzekerheden uit halen. Vaak onbewust nog ook. (die veiligvrijen reclame heeft indirect invloed) + Ik denk echt niet dat er zoveel jongeren op die leeftijd seks hebben. Dat zijn dan wel de meest populaire vmboscholiertjes.
Zoiezo is die reclame gericht op de popijopijongeren, en dat is toch niet zo'n enorm deel. + Ik hoor niet bij die groep en ik wil niet dat mensen ervanuit gaan dat ik -dus- bij die groep hoor omdat ik jong ben.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 07:13
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 18-02-2004 @ 19:32:
Dat je dingen onbelangrijkt vindt, betekent des te meer dat je er ook geen "issue" van moet maken in negatieve zin.
Dat is zo.

(alleen kan ik dat nog niet zo goed)
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 07:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-02-2004 @ 22:46:
Helaas scheren jongeren elkaar ook wel eens over 1 kam. Ik ken een paar meiden die het bijzonder vreemd vinden dat ik mij niet in discotheken wil vertonen, geen behoefte heb aan een mobieltje en nog nooit een vriend heb gehad. Ook kijken ze raar op als ik de nieuwste top-40 hits niet ken. Laatst stonden een paar meiden mij een beetje uit te lachen en na te wijzen. Het bleek later dat ik kennelijk kleren aan had die 'heel erg fout' waren.
Ja idd, maar dan vraag ik me een beetje af: die meisjes waar jij het over hebt, en waar de commercie zich in mijn ogen op richt, zijn een paar uitgesproken (populaire?) types (en waarom, oa omdat de media erop hamert dat dat het beeld van de jongere is), terwijl ik in mijn eigen omgeving (en dus niet op tv) heel wat mensen zie die helemaal niet heel erg zo zijn. Op alle scholen ook waar ik heb gezeten is de groep die zich gedragen zoals de media het voorschotelt misschien een kwart. Nog een paar mensen die zich daarnaar aanpassen, omdat ze denken dat dat dus normaal is. En dat vind ik niet goed.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 07:17
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-02-2004 @ 23:33:
dat heeft niks met het jongeren zijn te maken, maar met het natuurlijke gedrag van mensen. Nou valt er zeer zeker iets te bediscussieren over de leeftijd wanneer je wel eens iets met een jongen zou moeten beginnen, maar het heeft imo dus niks met jongeren te maken.
Jawel, want de commercie hamert er met name op dat het normaal is om verkering te hebben en van vriendjes te wisselen als je jong bent. Men gaat daar zelfs van uit. (lees breakout maar of iets dergelijks)
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:21
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 19-02-2004 @ 08:10:
Maar ik denk dat op hun beurt de reclame die aandacht richt op jongeren en seks die jongeren het idee geven dat t de norm is om op die leeftijd seks te hebben, en t probleem is dat jongeren daar hun onzekerheden uit halen. Vaak onbewust nog ook. (die veiligvrijen reclame heeft indirect invloed) + Ik denk echt niet dat er zoveel jongeren op die leeftijd seks hebben. Dat zijn dan wel de meest populaire vmboscholiertjes.
Zoiezo is die reclame gericht op de popijopijongeren, en dat is toch niet zo'n enorm deel. + Ik hoor niet bij die groep en ik wil niet dat mensen ervanuit gaan dat ik -dus- bij die groep hoor omdat ik jong ben.
dat "veilig vrijen" gebeuren is niet eens reclame, maar voorlichting. Kijk voor de grap eens op seksualiteit naar "wanneer heb jij voor het eerst seks gehad". Volgens mij zul je schrikken... Er zijn er meer dan genoeg die op jonge leeftijd al seks hebbe, dus is de reclame niet overbodig.

OVer de echte reclames (waarmee ze geld proberen te verdienen): Die richting zich natuurlijk op de grootste groep potentiele kopers. Als de nieuwe nike reclame er is, dan is die gereicht op jongeren, daar zit de grootste potentiele doelgroep die hun schoenen koopt. Ze snappen ook echt wel dat ze een hele grote groep jongeren niet aanspreken, maar dan mis je toch echt even de kern van 'wat is reclame'.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 19-02-2004 @ 08:17:
Jawel, want de commercie hamert er met name op dat het normaal is om verkering te hebben en van vriendjes te wisselen als je jong bent. Men gaat daar zelfs van uit. (lees breakout maar of iets dergelijks)
commercie?? Ze had het over "een paar meiden".

Maar over de breakout, zie mijn vorige reply... Ze proberen niet al de jongeren aan te spreken (dat haal ji eruit), maar de personen die wel geinteresseerd zijn, en die groep is het grootst bij jongeren. Dus de wel geinteresseerde groep jongeren proberen ze aan te spreken en daarbij in het achterhoofd houdende dat niet alle jongeren daadwerkelijk behoefte aan zo'n blaadje hebben.

Ik blijf erbij dat je jezelf in een slachtofferrol duwt, wat onnodig is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 11:39
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
het mag duidelijk zijn dat de "commercie" zich in mijn ogen vooral op de 'dommere' mensen richt. Niet om iemand af te zeiken, maar die mensen hebben vaak ook niet meer interesses dan uitgaan en kleding en telefoons en zo. Jammer genoeg worden 'normale' jongeren hierdoor benadeeld en krijg je het beeld van 'de jongeren van tegenwoordig'.

Ik vind het diep triest
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:27
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik kan me weinig storen aan de commercie. Ja het is tijd en geldverspilling en als zij zo graag hun beeld van de doorsnee jongeren willen hebben. So be it. Ik kan er niet wakker van liggen als ik heel eerlijk mag zijn. Ik vind het idd allemaal diep triest en tja je moet er gewoon heel hard om lachen zo stom is het allemaal.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:35
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-02-2004 @ 10:21:
dat "veilig vrijen" gebeuren is niet eens reclame, maar voorlichting. Kijk voor de grap eens op seksualiteit naar "wanneer heb jij voor het eerst seks gehad". Volgens mij zul je schrikken... Er zijn er meer dan genoeg die op jonge leeftijd al seks hebbe, dus is de reclame niet overbodig.
veel voorlichting geven over seks geeft wel degelijk een indruk dat het normaal is. en het schijnt dus ook normaal te zijn. dat je op school raar wordt aangekeken als je nog niets op seksueel gebied hebt gedaan is 1 ding, maar dat je dat ook nog een via voorlichting te horen moet krijgen is natuurlijk iets anders. het is natuurlijk een beetje dubbelzinnig, aan de ene kant is het preventie, maar aan de andere kant wordt het daardoor steeds normaler
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2004, 10:44
HandigeHarry
Avatar van HandigeHarry
HandigeHarry is offline
weet je wat het is, volgens mij hebben de "ouderen" die die commersie en bedrijven leiden, een totaal verkeerd beeld over de jeugd. en dat zal altijd zo zijn omdat later als wij groot zijn zullen we ook denken aan de tijd dat wij jong waren.

en ze zijn zo kortzichtig, zoals met alles, dat ze denken als er een paar zo rond lopen, dat ze er allemaal zo rondlopen
__________________
*een man is nooit dronken als hij nog op de vloer kan liggen zonder zich vast te houden* waarom ook makkelijk doen als het moeilijk kan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:15
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Die poster op school word ik ook ziek van. kom je om 8 uur 's ochtend op school hang er zo poster van: 50000 vrouwen raken jaarlijk omvruchtbaar op een of andere soa.

Maar dat je gek word van de commercie kan ik begrijpen, ik zelf hebt er geen last van omdat ik er niet oplet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 00:23
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik vind dat er hier nogal veel gegeneraliseerd wordt.

Aan de ene kant wil men (kan nu niet direct noemen wie allemaal) dat men geen etiket 'de jongere' krijgt, maar dan benoem je zelf oudere generaties als 'de oudere'.

Er zijn veel ouderen die wél een positief/genuanceerd beeld hebben van jongeren. Het net alsof de tv de mensheid brainwasht en dat mensen geen eigen mening meer weten te vormen...nogal zwart-wit gesteld dus, naar mijn mening.

Maar ik moet bekennen dat ik me ook nogal erger aan de grote invloed van het héle televisiegebeuren. 'k Bedoel al die babybooms is dit om de vergrijzing tegen te gaan of zo? En dan die plastische chirurgie programma's die mensen een total make-over of hoe je het ook noemt gratis aanbieden, het lijkt wel alsof ze zeggen dat je nu geen excuus hebt als je met een minder mooi uiterlijk bent geboren.

Enkel oppervlakkige mensen (jongeren én ouderen) laten zich beïnvloeden door zo'n zaken. Maar ook peerpressure draagt zijn steentje bij en de algemene maatschappelijke normen en waarden, waardoor jij ook beïnvloed wordt. Misschien eet je dan geen suiker (wil je dit echt niet eventjes uitleggen? , mss heb je geen mobieltje e.d., maar als je goed kijkt zal je de invloed wel zien.

Ik ben er ook tegen, maar nu ben ik toch wel eventjes op internet bezig...commercie tot en met...

Weet dat niet iedereen zo openlijk over diepere gevoelens spreekt en er echt wel meer jongeren (en volwassenen) zijn die verder denken dan hun neus lang is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 00:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb me ook heel lang anders gevoeld. Ik ging niet uit, dronk geen alcohol, had tot op een zeker moment geen mobiele telefoon, gaf niet om mode en had geen vriendjes. Maar dat was wel in de tijd dat het me nog iets kon schelen. Nu niet meer, nu doe ik wat ik zelf leuk vind. Als ik eens iets tussen de 'laatste mode' zie wat me bevalt doe ik lekker mee, anders niet. Als ik een leuke jongen tegenkom zal ik best eens flirten, misschien meer, maar alleen als ik daar zin in heb. Ik ben zo veel mogelijk mezelf, probeer assertiever te worden om zo veel mogelijk leuke dingen te kunnen doen en ga om met de mensen die ik leuk vind. Dat is wat ik wil en daar voel ik me prima bij. Dat bepaalde mensen nu roepen dat ik andere kleding aan moet, make-up moet dragen en volgens een strak patroon met jongens om moet gaan kan me echt weinig meer schelen. Laat ze roepen.
Waarom is het nodig dat je je wat aantrekt van reclames en spotjes? Dan bestel jij die ringtones toch niet! Dan draag je toch lekker de kleren die jij leuk vindt en trek je toch met mensen op waar je je wel mee kunt identificeren! Laat anderen lekker gaan dansen op vrijdagavond, als jij dan liever een goed boek leest of een wandeling maakt schaad je daar niemand mee.

I do what I like and I like what I do
(Little things - Bluefish)

Doe dus vooral wat je zelf leuk vindt, zolang je daar niemand mee schaadt. Niemand dwingt je die ringtones te bestellen en als je dat zo voelt zit dat tussen je oren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 10:09
Verwijderd
Boeiend. Het subcultuurgebeuren serieus en bewust afzweren geeft juist aan dat je er zelf nog middenin zit en helemaal niet anders bent. Niet bij een subcultuur willen horen is ook een subcultuur. Anders zijn is ook in de mode. Doe gewoon waar je zin in hebt, pluk iets uit deze groep, dan weer iets uit die.

Waarom trek je je niets aan van reclame voor wasmiddelen maar trek je je wel iets aan van jongerentesten in de Breakout?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 23-02-2004 @ 23:35:
veel voorlichting geven over seks geeft wel degelijk een indruk dat het normaal is. en het schijnt dus ook normaal te zijn. dat je op school raar wordt aangekeken als je nog niets op seksueel gebied hebt gedaan is 1 ding, maar dat je dat ook nog een via voorlichting te horen moet krijgen is natuurlijk iets anders. het is natuurlijk een beetje dubbelzinnig, aan de ene kant is het preventie, maar aan de andere kant wordt het daardoor steeds normaler
correctie, zo interpreteer JIJ (en wie weet een dozijn anderen) dat. Zelf zou de grens van "wat is normaal" eerder door persoonlijke 'ervaringen' omlaag getrokken worden, dan een of andere onpersoonlijke voorlichtingscampagne.

Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 11:09:
Waarom trek je je niets aan van reclame voor wasmiddelen maar trek je je wel iets aan van jongerentesten in de Breakout?
dat levert een verkeerd beeld op van de waspoedermoeder

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:27
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
ik ben het met je eens.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:44
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Hmm, bestaat die "doorsnee jongere" wel? Het kan aan mij liggen, maar ik kan zo uit alle jongeren die ik ken of gekend heb niemand noemen die een "doorsnee jongere" zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 22:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-02-2004 @ 19:19:
*puur over reclames*
wat een onzin voorbeeld van die reclame over veilig vrijen. De meesten hebben al enige vorm van seks rond hun 16de of komen in de buurt van 'het doen'. Dat jij dat niet doet, wil nie zeggen dat anderen dat niet doen, en daarvoor is die reclame. Dat jij eruit haalt dat ze 'de jongeren' aanspreken ipv 'de jonderen die seks hebben op hun 16de' komt door jouw verschraalde niet realistische blik op de maatschappij, die niks dan foute dingen kan doen.
En de commerciele reclames willen de grootste groep jongeren aanspreken. Als die grootste groep wel geinteresseerd is in het nieuwe mobieltje, dan is dat heel slim van dat bedrijf. Dat bedrijf wil winst maken. Niemand heeft het over 'de jongeren' behalve jij.

Je wilt iets zien dat er niet is meisje, maar daar groei je vast wel overheen, dat is niet erg. Kop op, stand strong.
En hier heb ik nou helemaal niéts aan toe te voegen!!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 01:23
aajp
Avatar van aajp
aajp is offline
Your mission if you choose to accept it:

http://www.abrupt.org/CJ/chains.html

http://www.abrupt.org/CJ/hate.html

En lees No Logo van Naomi Klein

__________________
expert knob twiddler

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 01:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.