Oud 26-03-2019, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een klein aquarium (30x20x20) zonder verwarming. Ik had altijd sluierstaarten maar gisteren is de laatste dood gegaan. Mijn vriend vind het aquarium eigenlijk te klein daarvoor maar ik wil toch wel weer graag iets erin. Wat kan ik daar in houden? Ik kwam Chinese Danio's tegen, zou dat kunnen? Of guppies? Die heb ik vroeger gehad maar dacht dat die eigenlijk in warm water moeten. Ik heb al zolang ik me kan herinneren vissen maar nooit iets wat speciale aandacht nodig had.

We zijn aan het overwegen een aquarium een slag groter te kopen. Bied dat (veel) meer mogelijkheden of moet het dan weer echt groot zijn?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2019, 15:07
Verwijderd
Ik zou sparen voor een groter aquarium. Ik bedoel 30x20x20 is gewoon niet okay in mijn optiek.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 16:12
Verwijderd
30x20x20, dat is een broodtrommel. Seriously.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 16:19
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
30x20x20, dat is een broodtrommel. Seriously.
Een aquarium van 12.000 cmł

RIP
Met citaat reageren
Oud 27-03-2019, 12:17
Verwijderd
Ik vind dit overigens echt een stuitend topic. Heb je dan écht nimmer de moeite genomen je ook maar íets te verdiepen in waar je mee bezig bent, namelijk: dieren houden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2019, 12:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik vind dit overigens echt een stuitend topic. Heb je dan écht nimmer de moeite genomen je ook maar íets te verdiepen in waar je mee bezig bent, namelijk: dieren houden?
12 liter vol vermarteling.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2019, 18:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit aquarium is ongeschikt voor vissen, hooguit geschikt voor wat kleine garnalen en/of slakjes.

Met 60x30x30 cm kun je de kleinste vissen houden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2019, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een klein aquarium (30x20x20) zonder verwarming. Ik had altijd sluierstaarten maar gisteren is de laatste dood gegaan. Mijn vriend vind het aquarium eigenlijk te klein daarvoor maar ik wil toch wel weer graag iets erin. Wat kan ik daar in houden? Ik kwam Chinese Danio's tegen, zou dat kunnen? Of guppies? Die heb ik vroeger gehad maar dacht dat die eigenlijk in warm water moeten. Ik heb al zolang ik me kan herinneren vissen maar nooit iets wat speciale aandacht nodig had.

We zijn aan het overwegen een aquarium een slag groter te kopen. Bied dat (veel) meer mogelijkheden of moet het dan weer echt groot zijn?
Ahum. Ze kunnen dood gaan door ruimtegebrek, zuurstofgebrek, Tekort aan waterplanten, etc etc. Heb je daar eens naar gekeken?
Verder kun je best guppies houden, maar is niet al te best idee, aangezien ze zich vrij snel vermenigvuldigen. Waarom niet gewoon 2 goudvissen met, als je iets bijzonders wil, een ander kleurtje?
Geen idee m.b.t. Chinese Danio. Wel opgezocht, en de minimum aquarium grootte: 60 cm lang.
Sluierstaarten gaan nou eenmaal sneller dood
Met citaat reageren
Oud 11-09-2019, 20:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Verder kun je best guppies houden, maar is niet al te best idee, aangezien ze zich vrij snel vermenigvuldigen. Waarom niet gewoon 2 goudvissen met, als je iets bijzonders wil, een ander kleurtje?
Slecht advies.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Slecht advies.
Als jij t zo goed weet...I mean....
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Als jij t zo goed weet...I mean....
Euh, ja? Hoe kom je erbij dat hij het niet weet? Hij heeft zelfs het minimumformaat gepost wat nodig is om de kleinste vissen op een normale manier te kunnen houden.

Jij bent alleen maar aan het praten omdat je wat wil zeggen, niet omdat je iets te zeggen hebt. En in dat geval moet je gewoon je muil houden, het is niet altijd beter om wel iets te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Euh, ja? Hoe kom je erbij dat hij het niet weet? Hij heeft zelfs het minimumformaat gepost wat nodig is om de kleinste vissen op een normale manier te kunnen houden.

Jij bent alleen maar aan het praten omdat je wat wil zeggen, niet omdat je iets te zeggen hebt. En in dat geval moet je gewoon je muil houden, het is niet altijd beter om wel iets te zeggen.
Goedemiddag. Bedankt voor uw reactie op mijn bericht. Zelf houd ik nu al 6 jaren vissen, dus ik denk zeer zeker dat ik er iets vanaf weet. Ik vind niet, dat u zo onbeschoft moet rreageren (gezien het feit, dat ik u alleen maar botte opmerkingen op het forum zie plaatsen). De idioot in dit topic wil per sé "speciale vissen". Ik reageer daarop, GEZIEN EIGEN ERVARING, voor het geval je t nog steeds niet begrijpt. Nu is iemand het er niet mee eens, door letterlijk alleen "slecht advies" te schrijven. Ik had dan op zijn minst een normale uitleg verwacht, jeweetwel: "Een verklaring in de wetenschap is een soort beschrijving, waarbij het gedrag van een verschijnsel naar oorzaak en gevolg wordt uitgelegd. De verklaring kan impliciet dan wel expliciet zijn." voor het geval dit begrip je nog niet duidelijk was.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Euh, ja? Hoe kom je erbij dat hij het niet weet? Hij heeft zelfs het minimumformaat gepost wat nodig is om de kleinste vissen op een normale manier te kunnen houden.

Jij bent alleen maar aan het praten omdat je wat wil zeggen, niet omdat je iets te zeggen hebt. En in dat geval moet je gewoon je muil houden, het is niet altijd beter om wel iets te zeggen.
Trouwens, die minimale afmetingen staan o-ve-ral op internet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Goedemiddag. Bedankt voor uw reactie op mijn bericht. Zelf houd ik nu al 6 jaren vissen, dus ik denk zeer zeker dat ik er iets vanaf weet.
Een lange tijdsduur is geen bewijs voor het opgebouwd hebben van goede en praktische ervaring. "Help mijn man is klusser" is een bestaand TV-programma, eah?

Citaat:
Ik vind niet,[ dat u zo onbeschoft moet rreageren (gezien het feit, dat ik u alleen maar botte opmerkingen op het forum zie plaatsen).
Als je geen stront zaait zal je ook geen shitstorm oogsten. Geef dus normaal advies.

Citaat:
De idioot in dit topic
Noem je Daantje nou een idioot?

Citaat:
wil per sé "speciale vissen".
Knap staaltje begrijpend lezen. Dat is niet wat er staat.

Citaat:
Ik reageer daarop, GEZIEN EIGEN ERVARING, voor het geval je t nog steeds niet begrijpt. Nu is iemand het er niet mee eens, door letterlijk alleen "slecht advies" te schrijven. Ik had dan op zijn minst een normale uitleg verwacht, jeweetwel: "Een verklaring in de wetenschap is een soort beschrijving, waarbij het gedrag van een verschijnsel naar oorzaak en gevolg wordt uitgelegd. De verklaring kan impliciet dan wel expliciet zijn." voor het geval dit begrip je nog niet duidelijk was.
De uitleg staat er, je zegt tegen iemand "Je kan prima je Audi parkeren daar in die fietsenstalling".
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Een lange tijdsduur is geen bewijs voor het opgebouwd hebben van goede en praktische ervaring. "Help mijn man is klusser" is een bestaand TV-programma, eah?


Als je geen stront zaait zal je ook geen shitstorm oogsten. Geef dus normaal advies.


Noem je Daantje nou een idioot?


Knap staaltje begrijpend lezen. Dat is niet wat er staat.


De uitleg staat er, je zegt tegen iemand "Je kan prima je Audi parkeren daar in die fietsenstalling".
Oké het feit dat je scheldt, wijst erop dat je niet weet hoe je je het beste uit kunt drukken in deze situatie en dit compenseert d.m.v. het gebruik van zulke woorden.
Daarnaast is het achterlijk, dat als je zoveel jaar ergens mee omgaat, je nog uberhaupt durft zeggen dat iemand het daardoor niet kan, ik bedoel: dat voorbeeld van je slaat als een tang op 'n varken.
Er staan 100.000.000 tips over het houden van vissen, dus bij nader inzien is het t helemaal niet waard om te reageren, gezien het feit dat de persoon in kwestie niet GOOGELT.
"Ik had dan op zijn minst een normale uitleg verwacht," ga je verder niet op in, omdat ik daar zonder twijfel gelijk in heb.
En ja, ik noemde 'm een idioot. Dat was mijn fout (ja, ik geef WEL fouten toe), aangezien ik echt geďrriteerd raak van die nutteloze zaken die je anderen per se wil melden. Als je niks aardigs te zeggen hebt, wat doe je hier dan nog?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Oké het feit dat je scheldt, wijst erop dat je niet weet hoe je je het beste uit kunt drukken in deze situatie en dit compenseert d.m.v. het gebruik van zulke woorden.
Ik schelden? Heb je het over het woord idioot? Want euh, dat zijn jouw woorden, niet de mijne, jij noemde Daantje een idioot eah.


Citaat:
Daarnaast is het achterlijk, dat als je zoveel jaar ergens mee omgaat, je nog uberhaupt durft zeggen dat iemand het daardoor niet kan, ik bedoel: dat voorbeeld van je slaat als een tang op 'n varken.
Ik heb echt een berg met collega's die 10 jaar hun werk doen maar waarvan het lijkt alsof ze vandaag begonnen zijn in hun vakgebied. Dieren houden valt onder dezelfde categorie "als je het lang doet betekent het niet per definitie dat je goede ervaringen opgebouwd hebt". Niets meer, niets minder.

Citaat:
Er staan 100.000.000 tips over het houden van vissen, dus bij nader inzien is het t helemaal niet waard om te reageren, gezien het feit dat de persoon in kwestie niet GOOGELT.
"Ik had dan op zijn minst een normale uitleg verwacht," ga je verder niet op in, omdat ik daar zonder twijfel gelijk in heb.
En ja, ik noemde 'm een idioot. Dat was mijn fout (ja, ik geef WEL fouten toe), aangezien ik echt geďrriteerd raak van die nutteloze zaken die je anderen per se wil melden. Als je niks aardigs te zeggen hebt, wat doe je hier dan nog?
Je noemde HAAR een idioot. En dan ga je tegen mij zeggen dat ik aan het schelden was? Jij moet leuk zijn op verjaardagen zeg.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik schelden? Heb je het over het woord idioot? Want euh, dat zijn jouw woorden, niet de mijne, jij noemde Daantje een idioot eah.



Ik heb echt een berg met collega's die 10 jaar hun werk doen maar waarvan het lijkt alsof ze vandaag begonnen zijn in hun vakgebied. Dieren houden valt onder dezelfde categorie "als je het lang doet betekent het niet per definitie dat je goede ervaringen opgebouwd hebt". Niets meer, niets minder.


Je noemde HAAR een idioot. En dan ga je tegen mij zeggen dat ik aan het schelden was? Jij moet leuk zijn op verjaardagen zeg.
Dus je vertelt me, dat je werkt? Geweldig, 10 bonuspunten. Gebruik je dat taalgebruik daar ook?

Oké dus "idioot" moet volgens jou per definitie erger dan "stront zaait zal je ook geen shitstorm oogsten" en "je gewoon je muil houden".

En zoals ik al zei, dat woord gebruikte ik uit irritatie. Voor het geval je het niet kon lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Dus je vertelt me, dat je werkt? Geweldig, 10 bonuspunten. Gebruik je dat taalgebruik daar ook?
Welk taalgebruik heb je het over?

Citaat:
Oké dus "idioot" moet volgens jou per definitie erger dan "stront zaait zal je ook geen shitstorm oogsten" en "je gewoon je muil houden".
Oh je bent er zo eentje Ja, dat zeg ik ook gewoon op mijn werk

Citaat:
En zoals ik al zei, dat woord gebruikte ik uit irritatie. Voor het geval je het niet kon lezen.
Ah, dus als jij het doet is het okay, maar stront, daarvoor dien je meerdere jaren achter de tralies te belanden. Of voor het zeggen van "hou je muil".

Hou toch je muil, idioot.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2019, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Welk taalgebruik heb je het over?


Oh je bent er zo eentje Ja, dat zeg ik ook gewoon op mijn werk


Ah, dus als jij het doet is het okay, maar stront, daarvoor dien je meerdere jaren achter de tralies te belanden. Of voor het zeggen van "hou je muil".

Hou toch je muil, idioot.
Okeeee..."zo eentje"?

Ik weet niet, maar normaalgesproken zeg je zulke dingen niet. Je hele zooi over "tralies" "audi's" en zo slaan echt nergens op. Echt helemaal nergens.

Fijn om te zien, dat mijn taalgebruik in ieder geval in orde is. Net zoals mijn niveau m.b.t. het omgaan met conflicten
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 18:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
intussen is de tijd dat dit topic is gestart 6 maanden geleden. Ik denk dat de TS intussen wel een aquarium/nieuwe vissen heeft gehaald
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 18:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Fijn om te zien, dat mijn taalgebruik in ieder geval in orde is. Net zoals mijn niveau m.b.t. het omgaan met conflicten
Ben je nou zo dom, of doe je nou zo dom?

Jij noemt iemand anders een idioot, maar jouw taalgebruik is in orde? ok. geen probleem.

Verder, je zoekt wel heel duidelijk ruzie door deze zinnen neer te zetten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Okeeee..."zo eentje"?

Ik weet niet, maar normaalgesproken zeg je zulke dingen niet. Je hele zooi over "tralies" "audi's" en zo slaan echt nergens op. Echt helemaal nergens.

Fijn om te zien, dat mijn taalgebruik in ieder geval in orde is. Net zoals mijn niveau m.b.t. het omgaan met conflicten
Het zijn prima argumenten en vergelijkingen. Vooralsnog laat je je ontzettend kennen in ieder geval. Je bent verbaal sowieso behoorlijk zwak en daarnaast ben je je als een stereotype "iemand-die-niet-boos-is-hoor(-maar-stiekem-toch-wel)" aan het neerzetten. Ik loop langer op internet rond dan dat jij ademt, over ervaring gesproken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Het zijn prima argumenten en vergelijkingen. Vooralsnog laat je je ontzettend kennen in ieder geval. Je bent verbaal sowieso behoorlijk zwak en daarnaast ben je je als een stereotype "iemand-die-niet-boos-is-hoor(-maar-stiekem-toch-wel)" aan het neerzetten. Ik loop langer op internet rond dan dat jij ademt, over ervaring gesproken.
Oké, dus trots zijn omdat je je tijd als verslaafde op t internet besteed? I get it
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 19:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
**Account verwijderd**

Wajoo, zo triggered.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2019, 19:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
deadlock heeft je gepakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2019, 19:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
deadlock heeft je gepakt.
lara had geen schijn van kans
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.