Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 18:54
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
mijn vriend heeft dus kalknagels(tenen) en wil er niets aan doen. Ik wil wel graag dat hij er vanaf komt aangezien het besmettelijk is. Weet iemand hier iets tegen?
Zalfjes helpen niet bij hem.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Kalknagels ontstaan doordat afgestorven huidcellen zich onder de nagelplaat oplopen. Mogelijke oorzaken zijn een voortdurende iritatie (bijvoorbeeld door te kleine schoenen) of een huidziekte of schimmelinfectie. Als het niet wordt behandeld bestaat de kans dat de nagel doorgroeit en dikker wordt, dus je vriend doet er wat dat betreft verstandig aan om toch zijn huisarts te raadplegen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 07:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik had wel gehoord dat die pillen (waar die reclame voor gemaakt wordt) tot erge (te erge eigenlijk) bijwerkingen kan leiden.

Wat je vriend het beste kan doen is:
zorgen dat zijn voeten GOED droog zijn voordat hij sokken/schoenen aandoet!
Want doe je dat niet, dan creeer je een uitstekend klimaat voor
schimmels e.d.

En ten tweede zou zo'n zalfje op zich wel moeten helpen.
Je kunt ook de bovenste laag misschien afvijlen
Daarna dan de zalf erop.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 09:27
Verwijderd
Je hebt van die druppels tegen kalknagels, geef hem die gewoon en beveel hem ze te gebruiken omdat het inderdaad besmettelijk is. Druppels ruiken super lekker en werken ook nog eens super goed! (Mijn ouders hebben die gebruikt.) (Je druppelt het dus op de tenen...)

Anders neem je hem gewoon mee naar zijn huisarts, 't is ook voor jouw welzijn he
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:49
Sithan
Sithan is offline
Dit is nu echt waar de farmaceutische industrie op uit was met die reclame...mensen laten denken dat er zeker wat aangedaan moet worden en het zeer besmettelijk is, zodat mensen naar de huisarts zouden gaan en deze hun middeltje zou moeten voorschrijven en zij weer lekker geld zouden verdienen...

En aangezien je niet voor dit soort medicijnen reclame filmpjes mag maken, deden ze het maar in de vorm van een voorlichtingsfilmpje die het doet lijken als een ernstige ziekte...

zo erg is t niet hoor, lees de medische tijdschriften maar na
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:50
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
het is dus niet besmettelijk kalk nagels en ze groeien vanzelf weg
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:34
Mariebel
Mariebel is offline
Ik zou gewoon ff naar een pedicure gaan, die kan je vertellen wat je het beste kunt doen enz.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:48
Verwijderd
't Is wel besmettelijk, 't is een vorm van voetschimmel...
Druppeltjes of zalfjes kosten niets en je bent van je lelijke nagels af, dus waarom moeite doen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 12:18
Sithan
Sithan is offline
http://www.trouw.nl/zorgengezondheid/farmaceutischeindustrie/artikelen/8761027329973.html

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.novartis.spotje.schimmelnagels.html

http://www.shorties.nl/column/col06/column64.html
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 12:19
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
't Is wel besmettelijk, 't is een vorm van voetschimmel...
Druppeltjes of zalfjes kosten niets en je bent van je lelijke nagels af, dus waarom moeite doen?
sjonge zeg...verkoudheid is ook iets waar mensen niks aan doen en dat is ook besmettelijk...je moet in de gaten houden hoe ernstig het kwaaltje is tegenover de bijwerkingen en de tijdsduur van het nemen van het medicijn.

Voor het spotje besteedde niemand er aandacht aan...er was geen probleem. Nu ze het hebben uitgezonden denken mensen dat er ineens wel een probleem is
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Sithan schreef:
sjonge zeg...verkoudheid is ook iets waar mensen niks aan doen en dat is ook besmettelijk...je moet in de gaten houden hoe ernstig het kwaaltje is tegenover de bijwerkingen en de tijdsduur van het nemen van het medicijn.

Voor het spotje besteedde niemand er aandacht aan...er was geen probleem. Nu ze het hebben uitgezonden denken mensen dat er ineens wel een probleem is
Het is ook niet heel ernstig, maar ik zou er wel vanaf willen als ik het had.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:47
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Gatara schreef:
ik had wel gehoord dat die pillen (waar die reclame voor gemaakt wordt) tot erge (te erge eigenlijk) bijwerkingen kan leiden.
Zoals? Mijn broertje heeft die pillen gehad en voor zo ver ik weet had hij nergens last van hoor...

En volgens mij komt het niet door dat spotje dat mensen er vanaf willen: die nagel valt niet meer te knippen en t ziet er ook tamelijk onsmakelijk uit
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 07:58
qghp
qghp is offline
ik heb ook een hele tijd een kalknagel gehad(2jaar?) , ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me roze/blauwe casules gegeven , elke dag 2 keer innemen en een maand later was ie weg
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hoe belangrijk is uiterlijk? welk cijfer voor je vriend/vriendin?
oelekeboeleke
51 15-07-2007 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.