Oud 26-12-2002, 10:35
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Het jaar 2002 is bijna afgelopen en veel mensen denken na over het afgelopen jaar. Wat was voor jou een hoogtepunt en een dieptepunt? En dan bedoel ik niet "ik heb mijn diploma gehaald" ofzo, maar op het psychologische vlak.
Ik zal beginnen...

Hoogtepunt: 6 februari, de woensdag dat ik voor het eerst bij mijn huidige orkest kwam. Ik had het nog nooit meegemaakt dat ik zomaar geaccepteerd werd, door iederéén! En ik heb daar zulke goede vrienden gemaakt, vrienden voor het leven. Ik vind het jammer dat ik daar niet eerder ben gaan spelen, dan had ik me vast al veel eerder zo gelukkig gevoeld als ik me nu voel!

Dieptepunt: een vrijdag in de zomervakantie, toen ik zoveel ruzie had dat ik niet meer wist wat ik doen moest en weer terugviel in oude, slechte gewoonten. Maar dat is tegelijkertijd ook weer een hoogtepunt, want daar ben ik wel helemaal zelf uitgekomen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2002, 10:43
Verwijderd
Hoogtepunt: dat zijn er eigenlijk meerdere... De belangrijkste die ik me nu op dit moment zo 123 herinner, dan maar:
4 januari: CJ vroeg me 'verkering' En we gingen bijna meteen samenwonen (we kenden elkaar al langer ).
maart: *doet er hier niet toe*
Zomervakantie: we hebben Muis (eerste kat) gehaald uit het asiel.
Oktober ong.: we hebben Fleur (tweede kat) gehaald uit het asiel. En het ging gelukkig erg goed tussen Muis en Fleur, ze kunnen niet meer zonder elkaar.
22 december: de zus van CJ heeft een dochtertje gekregen: Jill
Van die dingen word ik allemaal gewoon heel gelukkig.

Dieptepunt: tja, zijn er ook wel meerdere, laat die maar zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:08
light fighter
light fighter is offline
off-topic

leonoor woon jij samen met aimcj, dat wist ik niet ik denk hem alleen van het forum maar gefeliciteerd

on-topic

hoogtepunt
zijn er meer geweest maar echt de beste is in de eerste week van de zomer vakantie geweest dat ik op het werk binnen twee uur gewoon harstikke populair was bij de meeste mensen.

dieptepunt
na die week werken toen mijn vader te horen kreeg dat zijn winkel zou moeten sluiten. en dat loop tnu nog steeds een beetje met pieken en dalen door.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
off-topic
leonoor woon jij samen met aimcj, dat wist ik niet ik denk hem alleen van het forum maar gefeliciteerd
Offtopic: Jep, bijna een jaar nu. tnx
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:15
love is life
love is life is offline
Hoogtepunt: Ik heb zoveel hoogtepunten dat ik me ze gewoon niet kan herrineren

Dieptepunt:Einde van het schooljaar vorig jaar toen ik weg moest uit het klasje waar ik zo graag zat ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:51
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Mijn verblijf in de USA was het hoogtepunt van 2002. Ik denk zelfs een van de hoogtepunten van mijn hele leven
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:52
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
hoogtepunt: er waren er meerdere... maar t halen van mn examen komt toch wel bovenaan te staan
dieptepunt: ........ daar ga k niet aan beginnen.......
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 12:35
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Hoogtepunt: Toch wel dat ik mijn beste vriendin (Edith) voor het eerst IRL ontmoette.

Dieptepunt: Een meisje dat steeds zielig loopt te doen over mijn verleden terwijl ik eerst best goed met haar kon opschieten.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 12:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hoogtepunten:
Begin januari: heb alle contacten die ik nog
met mn ex had verbroken
3 maart: ik werd 15.
Einde maart, ben toen naar m'n pleeggezin gegaan. Hoewel, nu pas merk ik de echte voordelen ervan.
november: begonnen met project
december: kan verder met dwarsfluit, mag 'vast' oppassen,
sinterklaas was onwijs gezellig.

dieptepunten: genoeg, geen zin om op te noemen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 12:44
Verwijderd
Dieptepunt: Het uitmaken met mn ex omdat dat tevens samenviel met de scheiding van mn ouders en ik toen dus een heel nare periode heb gehad

Hoogepunt: Daar zit ik in.. Ik kan er geen gebeurtenis aan koppelen, ik kan het uitleggen.. Maar ik zit beter in mn vel dan ooit en voel me heerlijker dan ooit. Ik voel me sterk, ik overwin allerlei angsten.. Dit alles bij elkaar voelt als een al ongeveer 2 maanden durend hoogtepunt..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:00
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Dieptepunt: In de zomer vakantie geestelijk ingestort. 4 maanden in complete depressie geleefd.

Hoogtepunt: Ben na 4 maanden zonder hulp van buiten af en zonder medicijnen uit mijn depressie gekomen en ben nu sterker dan eerst!!!!!!!!!!
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:09
Verwijderd
hoogtepunt:15 nov.: ik kreeg verkering met mijn huidige vriendin
6dec.: ik sloot me aan bij een jongerengroep (om het zo maar ff te noemen) en ik kan het heel goed vinden met de mensen daar.

dieptepunt: maart: op de crisisafdeling beland
eerste dag van de zomervakantie: in het ziekenhuis beland met een blindedarm ontsteking en daarna nog 2x een abces gehad.

er zijn nog wel meer hoogte en diepte punten maar die kan ik niet op een bepaalde dag plaatsen en niet goed omschrijven.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:37
Black Bird
Black Bird is offline
Dieptepunten: Het verliezen van m'n beste vriend (aan een ruzie) en het langdradige 'scheiden' van mijn ouders.
Hoogtepunten: Ik ben sterker geworden denk ik, en kan nu beter omgaan met dieptepunten. Ook ben ik aan nieuwe dingen begonnen en ik denk dat er misschien veel mooie dingen komen.. (Alhoewel ik dat moeilijk vind om te zeggen.)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoogtepunt: 20 november, toen ik een (internet)relatie kreeg met mijn vriendin. Ik was zo blij!!!!!! Ik was bijna depressief geworden van de gedachte dat ik verliefd was op een meisje van internet, dat ik een vriendschap stuk zou maken en weet ik veel wat... En toen mailde zij me dat ze het wou proberen, een relatie. Het voelde heerlijk, en eigenlijk nu nog.....

Dieptepunt: Toen ik mijn moeder probeerde te vertellen dat ik lesbisch was. En met scoutingkamp toen ik totaal instortte, niets meer at en iedereen razend bezorgd om me was.

Ik realiseer me nu pas dat ik toen niet alleen instortte om het feit dat ik niemand had om mee te praten, maar dat het vooral mijn vriendin was die ik miste. Zou ik toen eigenlijk al verliefd zijn geweest?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:02
Verwijderd
Ik ben dit jaar in psychologisch opzicht alleen maar sterker geworden. Ik ben minder verlegen, minder gesloten, durf meer en ben ook over het algemeen niet meer zo depri als eerst.

Dat merk ik nu ook goed. Normaal gesproken ben ik rond deze tijd helemaal down, terwijl ik nu haast nergens last van heb (behalve verveling hier en daar, maar rot voelen doe ik me niet).

Tsja, ik had meerdere hoogtepunten. Het kwam dit jaar meermaals voor dat ik mezelf en anderen verbaasde. Een dieptepunt was er ook, maar ik denk dat ik er erg veel van geleerd heb.

Al met al
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:51
elledc
elledc is offline
Ik heb me lange tijd eenzaam en angstig gevoeld dit jaar en de voorbije jaren, ook dacht ik altijd dat ik nooit een jongen zou vinden die bij me past. Maar die jongen heb ik dit jaar, juist twee maanden terug, leren kennen, en is nu mijn huidige vriend. Ik leef in een andere wereld en aanvaard mezelf zoals ik ben. Ik voel me gelukkig met hem want hij heeft zoveel te bieden.
Een ander hoogtepunt is dat ik een nieuwe hond heb waar ik veel om geef. En daarnaast uiteraard het slagen van mijn eerste jaar hogeschool, het is een goed gevoel en het heeft mijn zelfzekerheid aangescherpt.
Uit deze dingen heb ik geleerd het leven optimistisch te bekijken, er staat nog een hele toekomst open voor mijn vriend & ik.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:31
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Hoogtepunt: GEEN
Dieptepunt: GEEN
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:37
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Hoogtepuntat ik me realiseer dat ik het zo getroffen heb met mijn vrienden en daar profiteer ik heel erg van...
Dat ik in het presentatieteam van de show heb gezeten,wat mij toch uit een dal heeft getrokken...
Dat ik zwarte piet ben geweest en daar als een soort familietje met mijn vrienden heb geleefd...

Dieptepunt: De momenten (die er nu nog steeds meer zijn) dat alle problemen van mijn vrienden op mijn problemen echt te veel zijn/waren....Maar mijn echte vrienden helpen me erg heel erg mee en het doet mij goed als vrienden bij me komen uithuilen en zich erna beter voelen...
En ik kan bij hun altijd terecht en dat geeft een veilig gevoel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2002, 20:21
elledc
elledc is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Hoogtepunt: GEEN
Dieptepunt: GEEN
als ongevoelige doorheen het leven
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 20:51
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
als ongevoelige doorheen het leven
Inderdaad, anders trek ik het niet
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:04
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Hoogtepunt: dat ik mijn diploma heb gehaald en zo aan mijn opleiding kon beginnen, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Nieuwe leuke mensen leren kennen enzo. Ik ben ook sterker geworden dit jaar en zit veel beter in mijn vel.

Dieptepunt: voor een paar maanden een leeg gevoel gehad..veel moeten huilen enzo.. Ik ga er verder liever niet op in..
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:47
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
hoogtepunt: t krijgen van een hond wat al mn hel leven mn doel was.. echt dat hield ik mezelf voor om door te gaan.. dak dr ooit een zou krijgen. en nu sinds 2 weken heb ik die dus..

dieptepunt: ben nu al een jaar depressief, nouwja depressief.. tot aan mei was t gewoon een lange dip, drna werd t een depressie..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:39
sammiej
sammiej is offline
hoogtepunt: geen.....

dieptepunt: de klas waar ik na de zomervakantie heen ben gegaan. helemaal vol met nurds....
ik had 1 vriendin in die klas, maar die redde ut niet en is een nivo lager gegaan.... nu ben ik weer alleen.... ik mis je lies...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 15:53
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Hoogtepunt: VWO diploma

Dieptepunt: relatie die stukliep, lichaam wat niet wilt meewerken, het omgaan met dit alles en mijn "liefde" voor mijn lichaam
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 17:53
Saraï_h
Saraï_h is offline
dieptepunten: toen ik bijna op straat stond (als ik erop terugkijk kan ik er wel om lachen maarja echt makkelijk was het niet) en veel periodes van diepe angsten...

hoogtepunten: dat ik veilig woon en ondertussen meer weet wat ik wil in mijn leven en zelfs een beetje weet wat liefde is! en de periodes van geluk..
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2002, 18:34
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
love is life schreef:
Dieptepunt:Einde van het schooljaar vorig jaar toen ik weg moest uit het klasje waar ik zo graag zat ...
achteraf gezien....vind ik dit ook best jammer
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:35
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
dieptepunt:
Ziekte van pfeiffer (8 maanden en counting), en alle "vrienden" die ik daarbij heb verloren, het uitgaansleven wat ik gemist hebt, alle feestjes, de zon (mocht niet in de zon i.v.m. met medicatie), de supervakantie naar Italie die werd afgezegd, het eeuwige thuiszitten in m'n eentje.

hoogtepunt:
zou ik zo even niet weten. Ben nu wel aan de betere hand, en ben dit weekend erg leuk uitgeweest met een aantal meisjes ui m'n klas. Toen voelde ik me weer even beter
Verder de band met m'n moeder die echt heel sterk is geworden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 19:39
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Dieptepunt: Donderdag 7 februari, toen maakte mijn ex-vriendin het via de telefoon uit. Ik was totaal kapot en wist een tijd lang niet meer wat ik met mijn leven moest.

Hoogtepunt: Een echt groot hoogtepunt heb ik eigenlijk niet gehad in 2002. Desondanks zie ik 2002 niet als een heel slecht jaar. Ik denk dat ik wel heel veel geleerd heb. Mag ik misschien het hele jaar als een hoogtepunt noemen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 20:53
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Dieptepunt: Het overlijden van mijn oma in de zomervakantie en het moment van besef dat ik wat aan mijn angsten moest gaan doen.


Hoogtepunt: het afsluiten van mijn therapie, waarbij ik bijna al mijn angsten heb overwonnen en een nieuwe vriendschap waar ik veeeel waarde aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Inderdaad, anders trek ik het niet
zo ben ik ook eenbeetje
Citaat:
nogwatjuh schreef:
hoogtepunt: t krijgen van een hond wat al mn hel leven mn doel was.. echt dat hield ik mezelf voor om door te gaan.. dak dr ooit een zou krijgen. en nu sinds 2 weken heb ik die dus..
Ik heb ook altijd een hond gewild na het overlijden van mijn eerste hond. Nu heb ik een tweede hond, gevonden als puppy op reis op straat achtergelaten. En inderdaad aan een hond kan je zoveel hebben
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 22:29
hansjuh
Avatar van hansjuh
hansjuh is offline
Mijn dieptepunt is misschien wel dat ik niet echt hoogtepunten heb gehad dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 23:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hoogtepunt:
Dat ik heel goed voor mezelf gevochten heb

Dieptepunt:
Dat ik alles wat ik geleerd heb niet vast kan houden op lanmge termijn
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 11:07
Daffie
Daffie is offline
hoogtepunt: dat de mensen op mn vakantiebaantje me helemaal accepteerden en hartstikke aardig vonden.

dieptepunt: dat ik ondanks die positieve mensen me vaak hartstikke zenuwachtig en onzeker voelde en dus vaak wel een beetje verlegen = saai ben geweest op m'n werk, terwijl ik die mensen daar harstikke leuk vond. en dat is misschien wel een goed voorbeeld hoe ik t hele jaar ben geweest, in de klas, bij nieuwe vrienden... etc

naja dit is natuurlijk maar 1 hoogtepunt en 1 dieptepunt, kep er wel meer
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:14
CoolJessy
CoolJessy is offline
Mijn hoogtepunt:
1 juni : Mijn eerste dans wedstrijden waarbij ik gelijk 2e werd!
vooral in juni, en sinds het nieuwe schooljaar: het gevoel dat ik soms echt vrienden heb.

dieptepunt: 3 1/2 maand lange relatie met iemand waarmee ik constant ruzie had (maar dr zaten ook goede dingen aan waardoor ik het niet uit wilde maken eerst)
en een paar weken terug: constante druk op mn hoofd, stress, depri, enzz om verschillende redenen die ik nu nog niet allemaal weet.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
dieptepunt : de laatste paar maanden van het schooljaar een gigantische kutperiode gehad, daardoor ben ik blijven zitten..

hoogtepunt : een "gewone" vriendin steeds beter en van een hele andere kant leren kennen.. tis nu mn allerbeste vriendin
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:51
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Hoogtepunt: De geboorte van mijn dochtertje!
Dieptepunt: Best wel veel......maar het moeilijkste was het overlijden van mijn vriend (en de vader van mijn dochtertje).
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2002, 15:56
Verwijderd
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Hoogtepunt: De geboorte van mijn dochtertje!
Dieptepunt: Best wel veel......maar het moeilijkste was het overlijden van mijn vriend (en de vader van mijn dochtertje).
Jij hebt een heftig jaar gehad..
Dan krijg je gefeliciteerd en gecondoleerd in 1 zin
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 20:15
kleine wicca
kleine wicca is offline
hoogtepunt(en): dak dit jaar eindelijk alles eruit krijg wat erin zit wat school betreft.

dieptepunt: joepie kan even nix heel ergs bedenken! dr zijn wel dipetepunten geweest, maar zonder een bjizondere aanleiding. jah dak ruzie met mn ouders had over mn littekens, en toen weer begon. okej toch wel dus............
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:00
Verwijderd
Hoogtepunt 2002: over een bepaald manspersoon heen zijn..heeft 2,5 jaar geduurd..

Dieptepunt 2002: down-periode in juni en juli 2002
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:50
Orsino*
Orsino* is offline
goed topic

Hoogtepunt: het gaat goed met me, leuke klas, goeie band met m'n vriendinnen.

Dieptepunt: een vriend kwijt geraakt na een soort van ruzie, meer kan ik eigenlijk niet verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 19:26
Verwijderd
Het hele jaar was voor mij toch wel een dieptepunt eigenlijk.. iig een groot deel ervan.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:09
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
afgelopen jaar is voor mij echt een heel erg chaotisch jaar geweest waarin ik heel veel geleerd heb, maar ook nog veel meer fout heb gedaan

hoogtepunt: dat ik eindelijk eens wat aan mijn problemen ga doen, dat ik weer om dingen kan lachen en weer (af en toe) zie dat leven eigenlijk wel leuk is

dieptepunt: dat ik me (zoals nu) eventjes goed voel, maar 2uur later weer zwaar klote. Dat ik dat goede gevoel, dat positieve, nog steeds niet vast kan houden

verder zijn er zoooo veel klote dingen gebeurd, die ga ik echt niet allemaal opnoemen
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:35
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Hoogtepunt: Heb 'n vriendin beter leren kennen, waardoor ik beter met haar om ga.

Dieptepunt: Iemand verloren, daardoor voel ik me echt gigantisch klote af en toe. & op school wordt ik gigantisch geconfronteerd met mezelf, das af en toe redelijk balen.
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 00:08
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Dieptepunt: Alles wat met school te maken heeft.
Hoogtepunt: Ik mezelf steeds beter leer kennen, en zo ook dingen kan veranderen waar ik van vind dat het niet goed is. En een hoop dingen (op school na dan) gaan ineens goed in m'n leven waarvan ik dacht dat het nooit zou veranderen, bv vriendin waar ik heel blij mee ben .

kortom, ik ben best tevreden over dit jaar, ik ga beter het nieuwe jaar in dan dat ik er vorig jaar aan begon.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 04:11
JJzD
JJzD is offline
dieptepunt
(ik begin met dieptepunt omdat hoogtepunt hieruit volgt en ook veel sterker is)
dat zijn er 2
ten eerst het verbroken contact met mijn ouders begin september om een uiterst lullige reden
ten tweede is mijn ziekte is verergerd

Hoogtepunt Vanaf half november gaat het supergoed voor.
het begon met een supergoed gesprek tussen mij een een vriendin, en daarvanuit heb i risico's durven nemen in relaties.
dit is allemaal supergoed uitgepakt en langzaam gaan mijn ogen open voor hoeveel mensen ik iets beteken en hoeveel vrienden ik wel niet heb!
ten tweede heb ik dmv deze mensen echt tegen mijn ziekte kunnen gaan vechten en heb ik enorme overwinningen behaald
Mede door het gebed van velen kan ik nu rechtopstaan, de wereld in de ogen kijken en elk probleem uit de weg ruimen wat op mijn pad komt

moraal van dit verhaal:
I will Survive
en dit feit is een steeds grotere plek in mijn ged88 en plannen in gaan nemen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:13
ZuivereZien
Avatar van ZuivereZien
ZuivereZien is offline
Mijn dieptepunten:

* de winterdepressie die dit jaar weer terugkeerde terwijl ik hem niet helemaal zag aankomen, en waardoor ik nog steeds niet goed op school zit.
*de verbroken relatie met mijn ex en tevens eerste vriendin
*het liefdesverdriet wat ik na 12 maanden nog als aanwezig beschouw
*Het perfectionisme nog steeds vaak aanwezig is
*en tal van andere kleine vervelende gebeurtenissen en fouten

Mijn Hoogtepunten :

*mijn toelatings certificaat wat ik behaald heb
*het trouwen van mijn moeder met haar (toen nog)vriendin
*mijn concert van Lenny Kravitz in mei in Antwerpen
*mijn doorzettingsvermogen zeer sterk toegenomen is
*mijn overschakeling naar het boeddhisme waaruit ik zeer veel haal
*de zelfontplooiing die hieruit ontstaan is
*mijn gezondere eetstijl
* en nog wat kleine dingen die je al blij kunnen maken!

Oordeel van 2002: het meest leerzame jaar van mijn leven tot nu toe , veel geleerd, mezelf al gedeeltelijk ontplooid wat ik nou wil...dus ik ben eigenlijk wel tevreden en ga deze positieve lijn doozetten!

Bedankt voor dit topic
__________________
Verdraagzaamheid komt vaak voor uit een sterk en zuiver inbeeldingsvermogen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:43
Verwijderd
Hoogtepunten

- vanaf juni: heb veel mensen leren kennen, aangezien ik ergens uit ben gegaan waar veel lieve mensen komen...heb veel vrienden erbij, en ga elke vrijdag uit en dan zie ik ze weer

- augustus: lowlands *need i say more*

- vanaf november:heb voor het eerst een vriend, die ik al heel lang leuk vond maar hij had al een vriendin, het leek voor mij onmogelijk maar is toch gebeurd

- en een hoop concerten, festivals etc natuurlijk

Dieptepunten

- Het overlijden van 2 opa's dit jaar, waaronder 1 vlak voor pinkpop, wat pinkpop behoorlijk kut heeft gemaakt.

- Vooral kleine dieptepunten, geen schokkende dingen oid


Jah dit was echt een leuk jaar
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:53
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
Hoogtepunt: iemand leren kennnen, daar verliefd op worden en dankzij haar langzaam uit een depressie raken

Dieptepunt: even hervallen
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:43
***
*** is offline
hoogtepunten:
- toch diploma
aangezien ik na meer dan een jaar niks uitvoeren toch 't doorzettingsvermogen heb gevonden om in een maand zo goed als alles in te halen...
- voor mezelf opkomen
loonsverhoging gevraagd, mond open gedaan op vergaderingen, m'n praticumpartners achter de broek aangezeten...
- minder verlegen
behalve op liefdesgebied...
/*- besef dat ouders wat om me geven
door een Loesjekaart met de tekst: Dacht ik eindelijk zonder m'n moeder te kunnen, kan ze niet zonder mij. En dat m'n vader iets bij wil dragen aan lenzen...*/(blijkt bij nader inzien toch niet op te gaan)

dieptepunten
- de invloed van anderen op mij
de depressie en zelfmoordneigingen van een bekende hadden grote invloed op mijn humeur, baarden me grote zorgen en wist er geen raad mee...
- in de knoop met mezelf
mede doordat ik zeer dikwijls afgekraakt werd door oa m'n broer en 't besef dat m'n vrienden geen echte goede virenden zijn en 't meer op gebruiken neer kwam...

Laatst gewijzigd op 31-12-2002 om 00:39.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:44
Verwijderd
Laat ik het ook maar proberen

Dieptepunten: het steeds meer loskomen van het verleden en alle dingen die daar bijhoren (wat natuurlijk ook positief kan zijn, alleen voelt het niet zo), depressies en al die zooi er om heen, dat dat depressieve toch nog steeds wel mijn leven overheerst, dat ik ben blijven zitten en dat ik ineens niet meer hoor bij alle mensen waar ik eerst mee omging, sommige foute acties om de realiteit te ontvluchten waar ik zo ook even niet een weg meer uit zie, dat het me niet lukt om van sommige gewoontes af te komen, geen positieve kijk op de toekomst (volgend jaar).

Hoogtepunten: het gesprek met mn moeder in februari wat tot een hoop heeft geleid, een hoop dingen die ik van mezelf heb geleerd in dit jaar, dat mn nieuwe klas uiteindelijk toch meeviel, en er een hele goede vriendin bij heb gekregen en heb geleerd dat vriendschap nog veel dieper kan gaan, dat ik uit dat cirkeltje ben gestapt waar ik zo vast in zat en ik soms weer kan genieten van dingen in mijn leven, dat ik meer uit voer en niet meer alleen maar thuis zit bang te zijn voor alles, dat het me lukt om soms iets impulsiever te zijn en niet de hele tijd alles twintigduizend keer te zitten overdenken en analyseren, dat ik me niet meer compleet afsluit voor mensen uit angst dat ze de 'echte' ik zien, en dat ik dus iets minder bang ben om iets van mezelf te laten zien.

Ik kan nog best veel opnoemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.