Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2012, 15:43
demihoogendoorn
demihoogendoorn is offline
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum dus alvast mijn excuses als ik de regels niet goed naleef.
Ik zit met een dilemma: Ik heb 2 weken geleden testweek gehad en moest voor frans 600 woordjes leren. Hoe hard ik ook heb geleerd aan mijn cijfer was het niet te zien: een 1. Nu kijk ik net op de website waar mijn ouders mijn cijfers kunnen bijhouden en zie ik dat ze ipv een 1 een 10 heeft ingevuld.

Dit is mijn vraag: mag zij als ze hier achter komt het cijfer nog veranderen?
Ik heb namelijk over 1,5 week herkansing en als ze er toevallig achter komt en ik moet de toets alsnog herkansen ben ik de lul. Wat moet ik doen: als ze het cijfer nu niet meer mag veranderen ga ik de herkansing ook niet meer doen want een 10 haal ik toch nooit, maar als ze er onverwachts achter komt tijdens het checken van de cijfers of het nakijken van de herkansing ( hé ik dacht dat demi ook een 1 had voor de test maar ze heeft hem niet herkanst) moet ik gauw beginnen met leren en haar vertellen dat ze een fout heeft gemaakt.

Help me!!

Laatst gewijzigd op 29-01-2012 om 21:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2012, 16:21
Verwijderd
Als ze erachter komt, dan mag ze het cijfer zeker veranderen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 16:24
Verwijderd
Natuurlijk mag ze het cijfer nog veranderen. Dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 16:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die website bindend is. Je kan er dus van uitgaan dat je gewoon een 1 hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 16:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die website bindend is. Je kan er dus van uitgaan dat je gewoon een 1 hebt.
En het lijkt me ook niet dat dit niet opvalt. Met een 7,6 ipv een 6,7 zou het nog wel over het hoofd gezien kunnen worden, maar dit niet.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 16:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Staat op die website gewoon niet 10 vd 100 punten? Dan is dat alsnog een 1.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 17:22
demihoogendoorn
demihoogendoorn is offline
misschien als ik eenmaal mijn tweede rapport heb en de cijfers 'bevriezen' dat er niets meer aan kan worden gedaan. wat zouden jullie doen: niet herkansen en als ze vraagt waarom gewoon zeggen dat je geen tijd had om te leren en die '1' accepteer zodat ze er verder niet naar kijkt ?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 18:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat de kans groter is dat het alsnog verandert wordt, dan de kans dat dat níet gebeurt, en dat je dus beter wel kunt herkansen. En hoe bedoel je 'bevriezen'? Want volgens mij zijn ze ook na het aflopen van de periode nog wel aan te passen, en als het zo'n grote fout is en geheel onterecht, dan denk ik dat dat ook wel zal gebeuren.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 18:38
Zeepje
Zeepje is offline
Citaat:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die website bindend is. Je kan er dus van uitgaan dat je gewoon een 1 hebt.
Dus herkansen nu het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 20:57
Verwijderd
Citaat:
misschien als ik eenmaal mijn tweede rapport heb en de cijfers 'bevriezen' dat er niets meer aan kan worden gedaan. wat zouden jullie doen: niet herkansen en als ze vraagt waarom gewoon zeggen dat je geen tijd had om te leren en die '1' accepteer zodat ze er verder niet naar kijkt ?
Gewoon leren en de herkansing maken en er niet onderuit proberen te komen. Zelfs als cijfers in een systeem "bevroren" worden, kan het nog wel aangepast worden. Vooral met een verschil als dit, als het nu om een paar tienden ging hadden ze het misschien wel zo gelaten, maar niet met het verschil zoals dit.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 09:53
Verwijderd
Bovendien moet je anders bij de volgende grote toets al die woordjes alsnog gaan leren, want die zullen wel weer terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 12:34
Verwijderd
Ze mag van die 10 gewoon een 1 maken als die 1 je werkelijke cijfer is, zoals mensen hierboven ook al zeggen. Ik denk dat je beter zelf aan de bel kan trekken en om de herkansing kan vragen, dan afwachten wanneer ze het op gaat merken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:34
Verwijderd
wat een wijs gedoe hier allemaal. Het is wel toevallig dat hetzelfde bij mij was gebeurd alleen dan met een so. ik had er toen ook niets over gezegd en toen is die 10 gewoon keihard op m'n rapport gekomen. dus mijn advies: gewoon laten staan en verder je mond er over houden. die herkansing zal waarschijnlijk toch niet zo goed gaan dus bespaar je de moeite en neem dat risico.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 21:44
Verwijderd
Citaat:
wat een wijs gedoe hier allemaal. Het is wel toevallig dat hetzelfde bij mij was gebeurd alleen dan met een so. ik had er toen ook niets over gezegd en toen is die 10 gewoon keihard op m'n rapport gekomen. dus mijn advies: gewoon laten staan en verder je mond er over houden. die herkansing zal waarschijnlijk toch niet zo goed gaan dus bespaar je de moeite en neem dat risico.
Heel slecht advies dit.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 22:17
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Lastig. Is er al iets gebeurd inmiddels? Trouwens, dat je cijferinvoer je geen enkele garantie geeft, is zeker zo. Tevens kan wat erin staat altijd nog gewijzigd worden, het is niet zo dat dat programma je docenten geen toegang meer geeft tot het wijzigen van oude cijfers. Er kunnen op je school misschien wel regels zijn die het onmogelijk maken, maar als er sprake is van zo'n grote vergissing ga ik er van uit dat er toch een uitzondering zou worden gemaakt.

In eerste instantie zou ik zeggen: houd je van de domme, doe alsof je je cijfer niet op je website hebt gezien en je niets van die 10 weet, lekker laten staan. Maar bij nader inzien: ooit moet je er toch achter komen, het is erg ongeloofwaardig dat je het nóóit zult opmerken. Dan ben je alsnog ooit de lul, zo stel je het dilemma alleen maar uit. En als het een examen is en zíj het opmerkt, denk ik niet dat de school ervoor terugdeinst het examen ongeldig te verklaren, en dan zit je alsnog met je herkansing, of nog erger: gewoon die 1. Hoe groot schat je de kans dat zij het nog het hele jaar over het hoofd ziet?

Is dit het enige cijfer dat je wilt herkansen? Bereid dan toch je herkansing voor. Ik heb mijn 700 Franse woordjes in zijn geheel de avond van tevoren en in het kwartier pauze na de luistertoets geleerd, dus in 1,5 week kun je een aardig eind komen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 20:04
AmberHomework
Avatar van AmberHomework
AmberHomework is offline
Ja, dat mag. En waarschijnlijk heb jij een grote straf
__________________
XxxAmbertjexxX Ik wil dierenarts worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Algemene schoolzaken Dyscalculie
Rabbi Daniel
67 06-11-2007 22:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken >>>wiskunde po<<<
mmm
8 08-02-2003 10:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.