Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 16:05
wij
wij is offline
hallo

voor godsdienst moeten wij een verslag maken en daarbij moeten wij reacties hebben over onze stelling 'abortus is moord' wij zijn benieuwd wat jullie ervan vinden.
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 18:07
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik heb ff geen zin om hier heel uitgebreid mijn mening te gaan geven, maar misschien dat je hier of hier iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:40
schrubbie
schrubbie is offline
nee abortus is geen moord. ik bedoel het klompje cellen dat leeft nog amper, het kan nog niet eens zelf ademen. waarom zou je m dan niet mogen verwijderen? je moet m natuurlijk niet zomaar laten verwijderen, je moet er wel goed overnadenken, want dat klompje cellen kan wel uitgroeien tot een kind! Maar als je het echt wilt dan moet je dat gewoon doen en ik vind dat het geen moord is. het is toch wel ff wat anders als iemand vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:43
P&C
P&C is offline
dont agree
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:46
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Ik vind dat het wel moord is. Want zodra je zwanger bent heb je al leven in je buik. als je dan een abortus laat doen vind ik dat als moord. Want dat zou later gewoon een kind kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:46
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook echt dom als mensen niet altijd voorbehoedsmiddelen gebruiken als ze geen kind willen, als het dan eenmaal zover is vind ik abortus toch beter dan een ongewild kind met een slechte jeugd door slechte ouders. Als abortus niet toegestaan zou zijn zouden mensen misschien wel beter nadenken maar dat betwijfel ik. In geval van verkrachting geldt dit natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:42
Sandra_ik
Sandra_ik is offline
ik vind niet dat je bij abortus iemand vermoord. Zo'n embryo vertoont nog geen echte levensverschijnselen.
En ik zou het nog zieliger vinden als je dat kind wel ter wereld laat komen en dat het dan een hele slechte jeugd heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:17
wij
wij is offline
over het algemeen zijn jullie voor abortus maar wat nu als je dus tegen de 24 weken zwangerschap zit?? (vanaf die week kan het kind leven buiten de baarmoder) is het dan nog geen moord?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:20
wij
wij is offline
en nog een vraagje stel nou dat het kind met een ernstige erfelijke ziekte op de wereld zou komen vinden jullie het dan dat je het weg mag laten halen, omdat je het zielig vind om zo'n kind op de wereld te zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:20
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
wij schreef op 25-05-2004 @ 22:20 :
en nog een vraagje stel nou dat het kind met een ernstige erfelijke ziekte op de wereld zou komen vinden jullie het dan dat je het weg mag laten halen, omdat je het zielig vind om zo'n kind op de wereld te zetten?
ja
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:39
schrubbie
schrubbie is offline
Citaat:
wij schreef op 25-05-2004 @ 22:17 :
over het algemeen zijn jullie voor abortus maar wat nu als je dus tegen de 24 weken zwangerschap zit?? (vanaf die week kan het kind leven buiten de baarmoder) is het dan nog geen moord?
zolang het kind nog niet uit de baarmoeder is, ook al zou het wel kunnen leven buiten de baarmoeder, vind ik het geen moord.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:41
schrubbie
schrubbie is offline
Citaat:
wij schreef op 25-05-2004 @ 22:20 :
en nog een vraagje stel nou dat het kind met een ernstige erfelijke ziekte op de wereld zou komen vinden jullie het dan dat je het weg mag laten halen, omdat je het zielig vind om zo'n kind op de wereld te zetten?
dat vind ik weer niet terecht. als je het kind wil laten weghalen omdat je ongewenst zwanger bent vind ik dat je m weg mag laten halen, maar als je hem alleen maar laat weghalen omdat het kind met ziektes op de wereld komt, vind ik dat dat niet moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
schrubbie schreef op 26-05-2004 @ 20:41 :
dat vind ik weer niet terecht. als je het kind wil laten weghalen omdat je ongewenst zwanger bent vind ik dat je m weg mag laten halen, maar als je hem alleen maar laat weghalen omdat het kind met ziektes op de wereld komt, vind ik dat dat niet moet kunnen.
Je kan het ook zo zien: als je ongewenst zwanger bent, dan moet je de gevolgen maar dragen en het kind opvoeden, maar juist als het een kind is met een erge ziekte of afwijking, dan juist, voor jezelf en voor het kind, moet je het kunnen laten weghalen.

Ikzelf ben sowieso voor abortus, maar ik vind ook dat er een bepaalde grens moet zitten aan de lengte van de zwangerschap tot wanneer het embryo verwijdert mag worden.
Een 'embryo' van 8 maanden weg laten halen lijkt me niet erg etisch.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:51
misty1986
Avatar van misty1986
misty1986 is offline
Citaat:
Want zodra je zwanger bent heb je al leven in je buik.
Wanneer leeft dan klompje cellen dan? Bij 2 cellen? Dan is huidtransplantatie ook moord. Als een kind levensvatbaar is, dus dat het zelfstandig kan leven buiten de baarmoeder, vind ik dat het leeft. Als je dan abortus laat plegen, is het moord, maar de grens tussen leven en het niet in leven zijn van een klompje cellen is erg vaag, vandaar dat van ''levensvatbaar zijn''
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:31
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
schrubbie schreef op 26-05-2004 @ 20:41 :
dat vind ik weer niet terecht. als je het kind wil laten weghalen omdat je ongewenst zwanger bent vind ik dat je m weg mag laten halen, maar als je hem alleen maar laat weghalen omdat het kind met ziektes op de wereld komt, vind ik dat dat niet moet kunnen.
Volgens jou:
Mensen die ongewenst zwanger zijn zijn gewoon dom (uitgezonderd verkrachting). Die mogen abortus plegen van jou. Maar mensen die bewust een keuze hebben gemaakt en waarvan dan blijkt dat het kind zijn/haar hele leven zal moeten lijden door een zeldzame erfelijke aandoening en de ouders zullen hier ook gigantisch onder lijden. Die mogen geen abortus plegen.

Leg uit
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:06
fiveyearslater
Avatar van fiveyearslater
fiveyearslater is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:07
aniekedepiek
aniekedepiek is offline
ik vind abortus absoluut GEEN MOORD, als je abortus pleegt doe je dat omdat je het kind niet kunt of wilt houden, als je het kind wel op de wereld laat komen betekend dat dat je er niet goed genoeg voor kunt zorgen (bijv. door ziekte van je kind of doordat je nog geen kind wilt). ik vind dat ieder kind recht heeft op ouders die voor 100% achter je staan!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:43
wij
wij is offline
nog 1 laatste vraag aan jullie. hebben jullie een ander idee bij jongere als die zwanger wordenen hun toekomst vergooien dan bijvoorbeeld iemand die 26 is of maakt dat niet veel uit?? of als je verkracht bent (zoals gespleten geest al zei) blijft het dan ethisch wel of niet verantwoord??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2004, 10:19
hasna2
hasna2 is offline
HAngt van de omstandigheden af. ALs je door je eigen schuld zwanger raakt, vind ik dat je je eigen verantwoordelijkheid moet dragen en dan kom je er met abortus erg makkelijk vanaf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus
Champs-Élysées
261 17-05-2013 19:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CU hekelt PvdA standpunt omtrend abortus
Kitten
101 28-10-2008 15:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouw weer vrij na arrest om abortus
***ailá***
350 31-12-2007 16:28
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus naar aanleiding van een ander topic
***ailá***
108 14-04-2007 16:30
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 18:42
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling Abortus is moord.
niceman1984
132 30-06-2003 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.