Oud 27-12-2010, 23:02
macjozzz
macjozzz is offline
Hallo,

Ik ben een bezorgde vader van een minderjarig kind met ambulante begeleiding op het VMBO. Op zich niet zo vreemd maar...... nu is er een leerkracht op haar school die regelmatig ongewenste opmerkingen (intimiteiten) en beledigingen richting haar spuwt en ook naar vrouwelijke klasgenoten.

Is de school verplicht mij hiervan op de hoogte te stellen? m.a.w., wat zijn de rechten en plichten van een school?
Als ze dit niet hoeven, is er iets wat ik zelf kan doen om iets aan het gedrag van deze leerkracht te doen?
Ik weet het zelf even niet meer.
Links naar relevante sites zijn welkom. Alvast bedankt voor de recties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2010, 02:04
Verwijderd
Er zijn dus leraren die een kind op de middelbare school uitschelden? Hiermee moet u naar de rector, of de mentor van uw kind (zoon/dochter?)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 07:03
macjozzz
macjozzz is offline
Was het alleen maar schelden. Het is meer de categorie ongewenste intimiteiten.
School heeft als standpunt de ouders niet te informeren bij dergelijk gedrag. Ik moet hier specifiek naar vragen aleer men mij iets verteld. Met de betreffende leerkracht is inmiddels wel gesproken en heeft beterschap beloofd.
Wil dolgraag wete wat hiervoor de (wettelijke) regels zijn.
Ik denk namelijk nog steeds dat de school in dergelijke gevallen mij moet waarschuwen. Mijn kind is nog minderjarig!
Wie kan me hier meer over vertellen of op het goede spoor zetten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 15:59
Verwijderd
Ik weet verder niet wat ambulante begeleiding precies inhoud, maar ik denk dat als de begeleiding wordt gegeven 1 op 1, dus dat die begeleider met uw kind in een kamertje/lokaal of iets dergelijks zit dat het misschien kan voorkomen dat de rest van de school er niets van merkt.
En dat dat dus de rede kan zijn dat u niet geinformeerd bent.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 14:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Voor een school is het natuurlijk gezichtsverlies als ze zoiets moeten melden. Ik neem aan dat ze het eerst intern proberen te regelen en anders maatregelen nemen (dus de desbetreffende docent ontslaan). Het lijkt mij raar om dit soort dingen te melden aan de ouders zonder zelf te hebben gehandeld, de ouders worden dan ongerust en verliezen het vertrouwen in de school. De school wil ook natuurlijk zijn leerlingen niet verliezen. De school wil zelf toch ook dat de leerlingen leren in een veilige omgeving dus zal hier de nodige maatregelen voor nemen. Wat voor stappen hebben je dochter en haar klasgenoten ondernomen?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 18:13
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Je kunt altijd naar de rector gaan... mentor lijkt me niet zinnig, aangezien die niet boven de andere docenten staat...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 11:40
Verwijderd
@Mr. Banana ik heb idd niet zo'n goede ervaringen mbt het melden van gebeurtenissen op school, als ik naar de directie ga zeggen die dat ik eerst naar de mentor moet, die vertrouw ik niet dus werd het vertrouwenspersoon, vervolgens samen met vertrouwenspersoon naar mentor, toen met mentor naar teamleider bovenbouw, toen met teamleider bovenbouw alsnog naar de directie.
Zo zinloos om eerst dat hele circus vanaf onder te beginnen als je toch al weet waar je uiteindelijk beland
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 13:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik weet niet of de school een plicht heeft om dit te melden, maar wellicht kun je eens met je dochter praten. Als zij op het vmbo zit is ze minstens 12, en is ze prima in staat om melding te maken van kwalijke gebeurtenissen. Dan kun je bijhouden of deze opmerkingen in frequentie verminderen, of de docent het misschien niet nodig vindt om zijn gedrag aan te passen, of het juist vaker gaat doen.
Is er over een poosje niets meer aan de hand, dan is er blijkbaar een goede stap gezet vanuit het schoolbestuur. Houdt het gedrag aan of versterkt het, dan heb je een goede reden om eens aangifte te doen of de schoolinspectie op te zoeken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Kinder- en Jongerenrechtswinkel Amsterdam
Rechtswinkel
0 02-05-2012 12:30
Algemene schoolzaken School gooit me buiten
xinu
6 10-03-2012 21:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Opdracht Levensbeschouwelijk Onderzoek
domien888
16 25-04-2006 17:48
Algemene schoolzaken Overplaatsing (regelgeving en rechten)
Miracle
12 08-09-2004 16:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Levensbeschouwing & Filosofie interessante pro-kapitalistische site gevonden
Not for Sale
38 08-03-2002 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.