Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2011, 16:28
Jordy100
Beste mensen,

Ik volg de opleiding S.P.W. 4.
Deze opleiding houdt zich bezig met allerlei doelgroepen, problematieken, instellingen, stoornissen, ziekten en geschiedenis van het verleden en heden.
Ik ben nu in mijn laatste jaar en druk bezig met mijn scriptie.
Ik ben aan het onderzoeken hoe ik vind dat een activiteitenbegeleider eruit zou moeten zien in het dagelijks leven oftewel activiteitenleven.
Een activiteitenbegeleider die begeleid, helpt en ondersteunt mensen in allerlei situaties.
Bijv. ouderen in een ouderencentrum, hierbij kun je denken aan bijv. een bingo organiseren, individuele activiteiten en werken aan gerichte hulpvragen.

De activiteit heeft bijv. als doel om mensen een plezierige dag aan te bieden, begeleiden tijdens het wandelen (lichamelijk versterken) of een praatje maken voor mensen die in een 'dip' zitten.

Een activiteitenbegeleider heeft veel verschillende doelgroepen waaronder, ouderen, mensen met een lichamelijk of verstandelijke beperking(en), de jeugd, volwassen of de psychiatrie.

Ik ben aan het onderzoeken: Hoe ik vind dat een activiteitenbegeleider zou moeten functioneren in het activiteitenleven.

Mijn vragen zijn aan jou:
1. Ben jij ooit in contact gekomen met een AB'er?
2. Hoe is dit verlopen?
3. Hoe vond jij hoe hij/zij functioneerde?
4. Hoe vond jou familielid/vriend of vriendin hoe de AB'er zijn of haar werk verricht in de instelling?
5. Wat is jouw visie van een gediplomeerde AB'er in het activiteitenleven (functioneren)?

Ik zou het heel fijn vinden als jij mij zou kunnen helpen met mijn vragen. Vul ze in zoals je zelf wilt, hoe meer hoe beter.

Heb je vragen kun je me hyven of mailen op: AndyBos100@hotmail.com.

Bedankt voor jou tijd en hulp!!!

*AB'er = activiteitenbegeleider.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.