Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2011, 12:48
missdancechick
missdancechick is offline
hallo ik ben net nieuw op dit forum, dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt. (Mijn excuses daarvoor)

Ik heb een dringende vraag, misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Ik ben 17 jaar en heb helaas dit jaar mijn examen niet mogen doen.
Er zit ook geen optie in om dit jaar over te doen, omdat ik al eens ben blijven zitten.
De reden dat ik geen examen heb gedaan, is dat ik een langdurige tijd EGT ziek ben geweest.
De ene antibioticakuur naar de andere... Ik had een hele stapel praktijk opdrachten en theorie
opgespaard en kon het niet meer inhalen.

Mijn vraag aan jullie is nu..
Moet ik persee op niveau 1 beginnen op het ROC...
Of zou ik door een toelatingsexamen of gesprek ook hoger kunnen beginnen?
Ik zit hier best erg mee, omdat ik mijn toekomst toch wel belangrijk vind..
Misschien dat jullie mij kunnen helpen..

Serena.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2011, 13:05
Verwijderd
Ik heb je bericht verplaatst en er een nieuw topic van gemaakt aangezien het beter op Algemene Schoolzaken past. Met een nieuw topic krijg je wellicht wat meer reacties.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 15:59
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Is het niet mogelijk om ergens alsnog examen te doen?
Anders zou ikzelf het er niet bij laten zitten, als je hoger als niveau 1 kunt is het zonde om dat nu niet te doen doordat je ziek bent geweest...
Ik zou gewoon ff bij je huidige middelbare school de situatie voorleggen en bij de school waar je een opleiding wil volgen ook...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 16:22
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Voor welk niveau wou je examen doen?
Vaak kan je dan volgend jaar op de vavo nog wel examen doen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 21:21
missdancechick
missdancechick is offline
ik heb al geinformeerd en het is niet mogelijk om ergens anders nog examen te doen..
als ik niet ziek zou zijn geweest en me examen gewoon had gehaald, had ik
al op niveau 3 of 4 kunnen instromen.. ik ben nog steeds niks verder gekomen,
want ROC blijft onduidelijk.. wel echt jammer als ik nu op het laagste niveau zou moeten starten....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 00:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik heb al geinformeerd en het is niet mogelijk om ergens anders nog examen te doen..
als ik niet ziek zou zijn geweest en me examen gewoon had gehaald, had ik
al op niveau 3 of 4 kunnen instromen.. ik ben nog steeds niks verder gekomen,
want ROC blijft onduidelijk.. wel echt jammer als ik nu op het laagste niveau zou moeten starten....
Waarom kun je niet gewoon het jaar overdoen dan? Het is duidelijk buiten jouw schuld om, dus wat voor regels ze daar ook voor hebben, die lijken me niet van toepassing.

MBO niveau 1 moet je sowieso nooit doen. Dan ben je de eeuwigheid bezig om die schade weer in te halen, als dat al lukt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 12:01
missdancechick
missdancechick is offline
Citaat:
Waarom kun je niet gewoon het jaar overdoen dan? Het is duidelijk buiten jouw schuld om, dus wat voor regels ze daar ook voor hebben, die lijken me niet van toepassing.

MBO niveau 1 moet je sowieso nooit doen. Dan ben je de eeuwigheid bezig om die schade weer in te halen, als dat al lukt.
helaas heb ik dat ook al geprobeerd te regelen, maar dat kan ook al niet..
ik ben eens in het derde jaar blijven zitten door wiskunde.
dus moest ik dit jaar mijn examen wel halen anders had ik sowieso al geen diploma.
dus het is allemaal heel erg moeilijk.. en daarbij komt dat ze pas 2 weken voor het
centraal examen vertelde dat ik niet op mocht. Dus het is allemaal erg kort dag
om alles te regelen...........
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 12:11
Verwijderd
En met een doktersverklaring mag je ook niet blijven zitten? Als je ongemotiveerd bent, dan snap ik die regeling, maar voor jou is het overmacht.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 12:14
Verwijderd
Als je je examen gehaald hebt doordat je te veel gemist hebt door ziekte, dan kan het echt niet kloppen dat je het niet over mag doen, hoor. 't Is niet alsof je niet je best gedaan hebt! Er moet sowieso de mogelijkheid zijn dat je in de zomer de praktische opdrachten inhaalt en dan in het 3e tijdvak je eindexamens maakt. Als de school daar moeilijk over doet, kun je misschien contact opnemen met de gemeente om te kijken wat er volgens hun mogelijk is.
Ook kun je op een ROC je eindexamenjaar overdoen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 12:26
Verwijderd
Wut, dat is kut!
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten. Ik weet niet of je nog ziek bent en of je er energie voor hebt, maar als je dat hebt, kun je het beste naar de baas van jouw ROC stappen. Als die niet luistert, moet je desnoods naar de overkoepelende organisatie gaan. Volgens mij hebben alle ROC's in Nederland die wel. Ik kan me niet voorstellen dat die een van hun scholen toe kunnen staan om dit te doen.
Succes ermee in elk geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken [Belgisch]Kunnen ze me laten zitten?
Dark Red
32 05-07-2005 18:02
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met Engels
Nolita
17 11-10-2003 11:41
Algemene schoolzaken wat vind jij???
noraly
11 25-04-2002 20:24
Psychologie stukje over dyscalculie, 'k snap 't niet...
Verwijderd
22 03-04-2002 12:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.