Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2011, 13:01
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Met de opkomst van de social media is de scheiding tussen school / privé aan het vervagen. Leerlingen gebruiken twitter om al hun frustraties van zich af te blazen ('ik ga de school écht opblazen morgen') en docenten twijfelen of ze online vrienden moeten worden met de leerlingen die de volgende dag bij hun in de klas zitten.

Samen met TopX, het jongerenopiniepanel van EenVandaag, onderzoekt Scholieren.com de invloed van de social media op het contact tussen leraren en leerlingen.

We hebben een vragenlijst opgesteld, als je die in wil vullen: graag! Let op: je moet je wel even registreren, dat is om de kwaliteit van het onderzoek te waarborgen.

Volgt jouw docent je op twitter? Kan jij de privéfoto's van je lerares op Facebook bekijken? En krabbel je weleens de Hyvespagina van je conciërge?

Laatst gewijzigd op 05-05-2011 om 15:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2011, 14:39
Verwijderd
Die vragenlijst die kan ik niet openen.

Zelf heb ik geen Hyves en Facebook, ik heb niet echt het gevoel dat ik daardoor iets mis, want als je me wilt bereiken dan kun je me het grootste gedeelte van de dag wel bereiken.

Leraren kunnen dat ook, de school heeft mijn nummer en emailadres en ik heb de nummers van leraren. Maar ik ga ze niet bellen, af en toe een mailtje is wel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 16:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Die vragenlijst die kan ik niet openen.
Ik krijg ook een error in de pagina.

OT: ik doe niet aan dingen als twitter, hyves, etc. Voor de ouders van mijn leerlingen (basisschool) ben ik zelfs alleen bij hoge uitzondering per e-mail te bereiken (werk-mail, niet prive), verder gewoon per briefje of mondeling.
Juist door het feit dat ik leerkracht ben, let ik extra goed op welke informatie over mijzelf op internet verschijnt. Ik zal dus ook niet snel informatie over mezelf op zo'n pagina neerzetten. Ik heb een tijdje een weblog gehad en gebruikte daar ook niet mijn echte naam om de onherkenbaarheid te vergroten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 16:40
Verwijderd
Ik heb op dit moment alleen nog facebook. Nog nooit op zoek gegaan naar docenten, en docenten hebben mij ook nooit toegevoegd. Anders had ik het waarschijnlijk ook niet geaccepteerd. Ik had liever niet dat mijn docenten wisten waar ik het weekend voor mijn tentamens uithing. Dat soort dingen.

Ik had ook geen telefoonnummers e.d. van mijn leraren, ook niet van mijn mentor. Als ik iets moest weten vroeg ik dat wel de volgende dag in de les oid. Maar nog steeds, ik ga niet alles via het internet regelen. Veel liever gewoon face to face zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 19:08
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Juiste adres voor de vragenlijst is http://topx.socratos.net/direct/jongerenpanel/
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 19:10
Verwijderd
Ik volg een docent op twitter, en die volgt mij ook. Heb er geen problemen mee. Ik zou niet zo snel een docent toevoegen op hyves, en facebook heb ik niet.

oh edit; "Wat is je e-mailadres? Verzin ook een leuk wachtwoord."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 19:15
Verwijderd
Op enter drukken na de registratie gaat terug naar het begin. En bij de vraag "Op welke manier(en) heb jij het afgelopen jaar contact gehad met je docent(en)? Via:"
Kan je als antwoord geven "mobiele telefoon" en "sms". uhu.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 20:34
Verwijderd
nou, bellen?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 15:58
Rippin Kittin
Avatar van Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Zijn de resultaten van dit onderzoek ook ergens te vinden? Ben wel benieuwd!
__________________
I'm insane, what's YOUR excuse?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.