Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 23:52
McNamara
McNamara is offline
Hallo,

Ik zit in 5 VWO en ik ga waarschijnlijk niet over dit jaar. Dit komt door nieuwe overgangsnormen die mij drie maanden geleden pas verteld zijn. Ze zijn zelfs 1 maand geleden pas op papier uitgedeeld door de mentor. Je mag nu nog maar 1 tekort staan in de combinatie 'Nederlands-Wiskunde-Engels'. Het jaar hier voor was hier nog geen sprake van, en mijn mentor vertelde me dat dit zelfs niet geldt voor mijn eindexamen, (als ik het dit jaar wel zou halen.) Ook is mij verteld dat deze normen pas vastgesteld zijn in december, halverwege het schooljaar. Nu is dus mijn vraag: Mag je deze normen, volgens de wet of mogelijke nationaal geldende schoolregels, pas vaststellen halverwege een schooljaar? Ik kon hier niks over vinden op het internet, en als ik dit zou kunnen aanvechten heb ik nog een kans om over te gaan.

Met vriendelijk groet,
Joop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2011, 08:53
Verwijderd
Ik vermoed dat je school deze overgangsnormen hanteerd omdat het de huidige plannen van de overheid zijn voor eindexameneisen. Voor zover ik weet gaan deze nieuwe eisen niet volgend schooljaar, maar het schooljaar daarna in.
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk van een school om de nieuwe overgangsregels zo laat te introduceren, maar als je 3 maanden van te voren op de hoogte bent gesteld, had je in feite toch wel tijd om 1 onvoldoende op te halen?

In ieder geval kun je het aangeven bij je mentor dat je de gang van zaken niet helemaal eerlijk vind, dat je graag over wil gaan. Als je een bespreekgeval wordt en je werkhouding is goed denk ik dat ze je nog wel over laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 09:51
Verwijderd
Als het om 1 cijfer gaat, kun je dan niet nog een herkansing doen? Of misschien mag je met een zomertaak over. Als je er zelf over begint tegen je mentor, kom je gemotiveerd over en is de kans groter dat het mag
Zeg daarbij niet "jamaar ik wist pas drie maanden geleden dat de normen veranderden", want dan kom je over alsof je van plan was om op het nippertje over te gaan en geen seconde meer aan school wil besteden dan nodig is om over te kunnen, en daar houden leraren niet van.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 12:04
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Dit komt door nieuwe overgangsnormen die mij drie maanden geleden pas verteld zijn. Ze zijn zelfs 1 maand geleden pas op papier uitgedeeld door de mentor. (..) Het jaar hier voor was hier nog geen sprake van, en mijn mentor vertelde me dat dit zelfs niet geldt voor mijn eindexamen, (als ik het dit jaar wel zou halen.) Ook is mij verteld dat deze normen pas vastgesteld zijn in december, halverwege het schooljaar. (..) Ik kon hier niks over vinden op het internet, en als ik dit zou kunnen aanvechten heb ik nog een kans om over te gaan.
De nieuwe regels zijn toch al enige tijd bekend. Vorig schooljaar, toen ik in 5VWO zat, waren wij al op de hoogte dat we over moesten gaan en het eindexamen moesten halen, omdat volgend jaar de normen veranderen en voor het eindexamen ook de normen gaan veranderen.

Het is de fout van de school dat je te laat ingelicht bent, maar dat je zelf er niets over hebt kunnen vinden op het Internet valt niemand anders dan jezelf te verwijten, daar het al enige tijd op Internet te vinden is . Alle veranderingen kun je bijvoorbeeld hier nalezen.

Je zou het feit dat de nieuwe normen door jullie school pas halverwege het schooljaar naar jullie toe gecommuniceerd zijn eventueel kunnen aankaarten bij jouw op school. Verder ga ik mee met de mensen die boven mij een reactie hebben gegeven .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 21:15
loveesxx
loveesxx is offline
Citaat:
Hallo,

Ik zit in 5 VWO en ik ga waarschijnlijk niet over dit jaar. Dit komt door nieuwe overgangsnormen die mij drie maanden geleden pas verteld zijn. Ze zijn zelfs 1 maand geleden pas op papier uitgedeeld door de mentor. Je mag nu nog maar 1 tekort staan in de combinatie 'Nederlands-Wiskunde-Engels'. Het jaar hier voor was hier nog geen sprake van, en mijn mentor vertelde me dat dit zelfs niet geldt voor mijn eindexamen, (als ik het dit jaar wel zou halen.) Ook is mij verteld dat deze normen pas vastgesteld zijn in december, halverwege het schooljaar. Nu is dus mijn vraag: Mag je deze normen, volgens de wet of mogelijke nationaal geldende schoolregels, pas vaststellen halverwege een schooljaar? Ik kon hier niks over vinden op het internet, en als ik dit zou kunnen aanvechten heb ik nog een kans om over te gaan.

Met vriendelijk groet,
Joop
Jaa bij mij op school is dit ook pas dit jaar ingevoerd en ik wist dat ook niet maar het schijnt dus wel te mogen echt vervelend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Paar vragen over 4HAVO
ADO070
2 23-09-2012 17:36
Algemene schoolzaken compensatiepunten
shadyy
39 13-04-2012 18:55
Algemene schoolzaken probleem bij het blijven zitten 3vwo
mdac
3 06-06-2010 17:38
Algemene schoolzaken Overgangsnorm bij jullie? [Havo/VWO]
Rutgerlol
6 24-06-2009 18:52
Algemene schoolzaken Mogen de docenten je verplicht naar HAVO sturen als je voor de tweede keer VWO doet
Verwijderd
46 23-03-2006 17:11
Algemene schoolzaken Overgangsnormen naar Atheneum/Havo 4 bij jouw op school(+profiel)
wr_faya
37 18-02-2006 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.