Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2011, 22:11
Scholier123456
Scholier123456 is offline
Hallo,

Ik ben verhuisd, en door de verbouwing heb ik het hele jaar niet goed kunnen leren, want de verbouwing ging heel traag.
Uiteindelijk heb ik net aan geen overgansrapport
Ik ben met 0.2 punten niet overgegaan, en tijdens de eindvergadering (rapportvergadering) hebben de meerderheid van de docenten nee gezegd tegen mij.
Maar ik ging van die school af, want ik ging naar een andere school in de buurt, (ondertussen heb ik al een gesprek gehad met de coördinator van havo 3) en
die school wilt me wel aannemen op havo 4 maar hun kunnen me geen extra opdracht geven want ik sta er nog niet ingeschreven. En me oude school wilt me geen extra opdracht geven.
Ik had met me mentor gesproken en die wilt me geen extra opdracht geven aan me.
Nu ga ik over een paar dagen met de conrector van de school praten maar ik weet niet wat ik moet zeggen want ik had een heel moeilijk jaar achter de rug, want ik kon door de verhuizing niet goed concentreren etc. Ik heb wel de laatste 2 maanden goed me best gedaan en dagen lang niet geslapen om goed te leren voor toetsen (dus ik had wel goede inzet etc) ik ben met sommige vakken gewoon 0.7 gestegen, en toch laten ze me niet over.
Wat moet ik doen tijdens het gesprek met de conrector want ik wil echt heel heel heel graag over..

hopelijk kunnen jullie me helpen !

Laatst gewijzigd op 09-07-2011 om 22:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2011, 09:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben verhuisd, en door de verbouwing heb ik het hele jaar niet goed kunnen leren, want de verbouwing ging heel traag.
Uiteindelijk heb ik net aan geen overgansrapport
Ik ben met 0.2 punten niet overgegaan, en tijdens de eindvergadering (rapportvergadering) hebben de meerderheid van de docenten nee gezegd tegen mij.
Maar ik ging van die school af, want ik ging naar een andere school in de buurt, (ondertussen heb ik al een gesprek gehad met de coördinator van havo 3) en
die school wilt me wel aannemen op havo 4 maar hun kunnen me geen extra opdracht geven want ik sta er nog niet ingeschreven. En me oude school wilt me geen extra opdracht geven.
Ik had met me mentor gesproken en die wilt me geen extra opdracht geven aan me.
Nu ga ik over een paar dagen met de conrector van de school praten maar ik weet niet wat ik moet zeggen want ik had een heel moeilijk jaar achter de rug, want ik kon door de verhuizing niet goed concentreren etc. Ik heb wel de laatste 2 maanden goed me best gedaan en dagen lang niet geslapen om goed te leren voor toetsen (dus ik had wel goede inzet etc) ik ben met sommige vakken gewoon 0.7 gestegen, en toch laten ze me niet over.
Wat moet ik doen tijdens het gesprek met de conrector want ik wil echt heel heel heel graag over..

hopelijk kunnen jullie me helpen !
Probeer bij het gesprek dus sowieso je goede kanten te laten zien, en wat je tijdens die hectische periode van verbouwing/verhuizing allemaal toch wel niet hebt kunnen bereiken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 12:39
Scholier123456
Scholier123456 is offline
Denk jij dat de conrector er iets aan kan veranderen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 18:26
piraat013
piraat013 is offline
Ja, hij kan je (voorlopig) aannemen,dus als ik jou was, zou ik dat idee voor gaan leggen bij je conrector.Stel dat het dan toch niet lukt blijven zitten is niet het einde van de wereld, bijna iedereen is wel een keer blijven zitten in zijn schoolcarrière (uitzonderingen daar gelaten) .
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 19:53
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ja, hij kan je (voorlopig) aannemen,dus als ik jou was, zou ik dat idee voor gaan leggen bij je conrector.Stel dat het dan toch niet lukt blijven zitten is niet het einde van de wereld, bijna iedereen is wel een keer blijven zitten in zijn schoolcarrière (uitzonderingen daar gelaten) .
Volgens mij zijn de mensen die blijven zitten juist de uitzondering
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 23:01
Scholier123456
Scholier123456 is offline
Maar ik heb de laatste tijd dus erg mijn best gedaan, en gewoon dagen ook niet geslapen enzo.
En dan zegt mijn mentor: ja het is heel zuur maar we hebben op de rapport vergadering besloten dat je dit jaartje opnieuw moet doen. Waarom zou ik het opnieuw moeten doen als ik echt zeker weet dat ik het kan..
Wat voor argumenten zou ik kunnen gebruiken bij de conrector (van me oude school). Want de nieuwe school wilt me aannemen op 4havo dus dat is geen probleem. Het probleem is dat ik geen extra opdracht mag van me oude school, maar wel van die nieuwe school (maar bij nieuwe school kan ik geen extra opd want ik sta er nog niet ingeschreven )
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 09:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Maar ik heb de laatste tijd dus erg mijn best gedaan, en gewoon dagen ook niet geslapen enzo.
En dan zegt mijn mentor: ja het is heel zuur maar we hebben op de rapport vergadering besloten dat je dit jaartje opnieuw moet doen. Waarom zou ik het opnieuw moeten doen als ik echt zeker weet dat ik het kan..
Wat voor argumenten zou ik kunnen gebruiken bij de conrector (van me oude school). Want de nieuwe school wilt me aannemen op 4havo dus dat is geen probleem. Het probleem is dat ik geen extra opdracht mag van me oude school, maar wel van die nieuwe school (maar bij nieuwe school kan ik geen extra opd want ik sta er nog niet ingeschreven )
Maar naar welke school wil je nou? De nieuwe school toch gewoon?
Want ik volg het niet helemaal meer...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 09:48
Verwijderd
Als zij jou aannemen, dan ben je aangenomen daar op havo4. Daar heeft je oude school niets mee te maken. Als je nieuwe school aangeeft dat je alleen over mag gaan als je een extra opdracht doet, dan moeten zij je die geven, of je daar nou ingeschreven staat of niet. (Mijn mening hoor, geen feit ) Ik vind het onzinnig dat de ene school zegt dat je aangenomen bent als je een opdracht doet, maar je die opdracht niet geeft.

In beide opties vind ik dat je oude school daar niets mee te maken heeft . Bovendien ben je daar neem ik aan al uitgeschreven?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 10:19
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn de mensen die blijven zitten juist de uitzondering
Nee ,maar ik heb het over zittenblijvers over de hele wereld, en dat zijn er een hoop. Tegenwoordig is het eerder een uitzondering ,als je nooit ben blijven in je gehele school carrière dan wel ,maar dat is mijn mening .
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 13:07
Scholier123456
Scholier123456 is offline
Citaat:
Maar naar welke school wil je nou? De nieuwe school toch gewoon?
Want ik volg het niet helemaal meer...

Ja ik wil naar de nieuwe school, maar ik kwam er gister achter dat ik alleen een ja woord nodig heb (toestemming van OUDE school) om een opdracht te maken bij de nieuwe school. dus eigenlijk hoeft me oude school niks te doen alleen JA zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 15:19
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Wat een rariteit. 'Normaal' beslist je nieuwe school gewoon in welk jaar je komt, heeft niets met je oude school te maken ..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 16:12
Scholier123456
Scholier123456 is offline
ja maar ik kan me niet inschrijven op me nieuwe school, dus me oude school moet eerst toestemming geven pfff haha
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 10:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja ik wil naar de nieuwe school, maar ik kwam er gister achter dat ik alleen een ja woord nodig heb (toestemming van OUDE school) om een opdracht te maken bij de nieuwe school. dus eigenlijk hoeft me oude school niks te doen alleen JA zeggen.
Hoezo dan? Als je van je oude school af gaat, wat heeft die dan nog te maken met de keuze die jij maakt voor je nieuwe school??

Dit's echt vreemd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Thuisstudie
Verwijderd
23 23-08-2010 10:47
Werk, Geld & Recht vragen over 4 havo overgang en vavo
Proofsta
4 05-07-2009 15:25
Algemene schoolzaken Overgang
Bertje B.
10 05-06-2006 17:05
Algemene schoolzaken Is BBL SPW4 te doen...?
pfano
11 20-05-2004 13:29
Algemene schoolzaken overgang 4 naar 5 havo, mavo diploma?
Droomvlucht
7 19-12-2003 12:24
Algemene schoolzaken 15, stoppen met school...en dan??
Verwijderd
58 18-02-2003 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.