Oud 04-07-2003, 09:39
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
hai hai,
ik heb eigenlijk 2 vraagjes....
de eerste gaat over een navelpiercing. Dat wil ik heel graag (zie L&G) maar het enige probleem is dat mijn ouders het maar niks vinden (vooral mijn moeder is erop tegen) ze zijn bang dat het gaat ontsteken en alles. Pas als ik 18 ben, mag ik van hun zelf weten wat ik doe. Of ik er toch eentje neem, of toch niet. Maar ik wil het nu zo graag, ik vind het zoooooooooo cooool!!!!!
Alleen het lukt me nog niet echt om ze over te halen. Ik heb al gezegd dat ik alle kosten die ik eraan kan krijgen zelf betaal en er is me ook al een tip gegeven om mijn moeder gewoon mee te nemen naar een goeie piercing shop en dat het personeel daar van alles verteld over hoe het in zijn werk gaat en of het nou echt vervelend kan worden met ontstekingen en alles of niet.
Dat was dus m'n eerste vraagje: hoe overtuig ik mijn ouders?!

En nu m'n 2de vraagje....
Ik wil nl heeeel graag is bij m'n vriendje slapen. We hebben het nu bijna 5 maanden en als ik terug ben van vakantie alweer bijna 6. Alleen mijn ouders vinden me alsnog te jong. Ik ben pas 15. En dat is jong, dat weet ik, maar we hebben het al gedaan en alles, dus op zich maakt het dan toch niet zoveel meer uit als ik bij hem slaap of hij bij mij?! Helaas kunnen we de smoes "Maar het is al zo laat en dan moet hij nog zo ver naar huis, kan hij niet beter blijven slapen?!" niet gebruiken, aangezien hij maar 20 meter verderop woont. Dat is wel baluh...M'n moeder zegt ook nog van: "Ik weet ook wel dat je overdag in het duin, als je alleen thuis bent of als hij alleen is of waar en wanneer dan ook, je makkelijk kunt neuken en al die dingen, maar dan toch mag hij hier of jij daar niet slapen, want ik wil daar niet aan meedoen! BASTA" zo gaat het dan altijd. Met niet aan meedoen bedoeld ze dat ze niet express ons zo dicht en close bij mekaar laat omdat ze me eigenlijk nog veeeeels te jong vind. Alleen ze ziet maar niet dat ik er toch al aan toe ben. En wat ze ook zegt is dat ik zo bezig kan blijven, want dan heb ik volgende maand weer n ander vriendje, en daarna weer 'n ander en dan zou ik daar telkens bij willen slapen ofzo. En dan word ik een slet volgens haar (wat ik trouwes al ben , ook volgens haar dan) IK hoop dat jullie het een beetje snappen?! ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Bedankt voor 't lezen van dit laaaaaaaange verhaal en ik hoop dat jullie wat tips/adviezen hebben om m'n ouders (maar vooral mijn moeder dan hè) over te halen voor dit soort dingen.
THNX!!!!!! xxx Zow
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 09:44
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Eerste vraag: Ik denk dat die tip die je hebt gekregen, erg goed kan zijn. Of je moet eerst jezelf even goed laten informeren door iemand die er verstand van heeft, en dat zo doorspelen aan je moeder. Maar ik denk dat in deze situatie vrij weinig helpt, want ik denk dat je toch niet mag, wat je ook doet..

Tweede vraag: Okay, je bent redelijk jong, maar het is natuurlijk jou leven. Misschien moet je het even laten rusten, en daarna opnieuw ( rustig ) vragen. Misschien helpt het, als je vriend erbij is. Dan zit zijzelf in een moeilijkere situatie. Het lijkt me iig duidelijk dat je niet allemaal moet gaa gillen, of ruzie staan te maken, dat werkt niet echt mee..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:49
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 04-07-2003 @ 09:44:
Eerste vraag: Ik denk dat die tip die je hebt gekregen, erg goed kan zijn. Of je moet eerst jezelf even goed laten informeren door iemand die er verstand van heeft, en dat zo doorspelen aan je moeder. Maar ik denk dat in deze situatie vrij weinig helpt, want ik denk dat je toch niet mag, wat je ook doet..

Tweede vraag: Okay, je bent redelijk jong, maar het is natuurlijk jou leven. Misschien moet je het even laten rusten, en daarna opnieuw ( rustig ) vragen. Misschien helpt het, als je vriend erbij is. Dan zit zijzelf in een moeilijkere situatie. Het lijkt me iig duidelijk dat je niet allemaal moet gaa gillen, of ruzie staan te maken, dat werkt niet echt mee..
okay, dank je...en vreesluk in discussie gaan helpt idd niet nee...
mja...ik blijf er ook niet telkens over doorzeuren hoor...ik heb er in die 5 maanden tijd 2 keer naar gevraagd of het mocht....mja....
toen dus nog niet.......
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:52
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Over die navelpiercing weet ik niet precies hoe je haar moet overhalen, maar toen ik je verhaal las over dat je niet bij je vriend mag slapen.. het is net alsof ik het schrijf (maar dan vorig jaar)

Ik heb ook iets met m'n vriend gekregen toen ik 15 was, hij was toen 19.. en na een paar maanden (denk dat we toen 4 maanden bij elkaar waren) ging ik ook aan mn moeder vragen of ik bij hem mocht slapen, maar ze was er heel erg op tegen, en ze zei precies dezelfde dingen die jou moeder ook zegt ''je bent te jong'' blabla.. jij hebt nog het geluk dat je vriend dichtbij woont, maar ik moest 3 kwartier reizen om bij hem te komen maar mn moeder zei tegen me ''als je 16 bent mag het wel'' nu ben ik eindelijk 16 en ik mag.. (helaas maar 1 keer in de maand ) bij hem slapen, gelukkig met de vakantie is ze nu een stuk makkelijker en mag het al vaker. en mijn ouders zijn gescheiden en in de weekenden dat ik bij mn vader ben mag ik er ook altijd slapen, dus ik slaap er zo'n 4 keer in de maand.

ik wist zelf vorig jaar ook niet hoe ik haar zover moest krijgen dat het wel mocht dus ik zou je helaas niet kunnen vertellen hoe je haar over kan halen, ben bang dat je gewoon moet wachten tot je 16 bent, en hopen dat ze (als jullie wat langer bij elkaar zijn) wat makkelijker gaat worden.

succes ermee iig
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:00
Verwijderd
hoi, ik heb je vraagjes even doorgelezen. Bij je eerste vraag over die navelpiercing kan ik je ouders op zich goed begrijpen. 15 is erg jong. Wat ik je als advies kan geven: wacht tot je 16 bent en vraag het dan nog eens, de psychologische leeftijdsgrens is dan alweer een stuk kleiner waardoor ze sneller ja zeggen dan nu. Je kunt bijvoorbeeld ook met hen een afspraak proberen te maken. Bijvoorbeeld: Als ik komend jaar al mijn cijfers boven de 6 hou, dan mag ik een navelpiercing.

Op je tweede vraag: dat trekt vanzelf bij, ze moeten nog aan het idee wennen. Hun kleine meid wordt groot, ze ontwikkelt zich end aar hoort ook het genoemde vriendje bij. Ze moeten er gewoon nog even aan wennen. Hebben jullie misschien iets van een logeer kamer? dan zou je vriend eventueel daar een nachtje kunnen slapen. Vanzelf mag het dan wel dat hij bij jou op de kamer mag slapen. De eerste tijd dat mijn vriend hier kwam logeren mocht hij ook niet bij mij op de kamer slapen. Dat kwam geloof ik nadat we een maand of 2 bij elkaar waren (aangezien hij hier al vaker was logeren omdat hij in het zuiden des landes woont).

veel succes ermee!!
liefs, hanne

ps: als je die navelpiercing erg graag wil omdat je vriendinnen er al een hebben, en ze vragen waarom jij er geen hebt, laat je dan niet opjutten!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:10
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 04-07-2003 @ 09:52:
Over die navelpiercing weet ik niet precies hoe je haar moet overhalen, maar toen ik je verhaal las over dat je niet bij je vriend mag slapen.. het is net alsof ik het schrijf (maar dan vorig jaar)

Ik heb ook iets met m'n vriend gekregen toen ik 15 was, hij was toen 19.. en na een paar maanden (denk dat we toen 4 maanden bij elkaar waren) ging ik ook aan mn moeder vragen of ik bij hem mocht slapen, maar ze was er heel erg op tegen, en ze zei precies dezelfde dingen die jou moeder ook zegt ''je bent te jong'' blabla.. jij hebt nog het geluk dat je vriend dichtbij woont, maar ik moest 3 kwartier reizen om bij hem te komen maar mn moeder zei tegen me ''als je 16 bent mag het wel'' nu ben ik eindelijk 16 en ik mag.. (helaas maar 1 keer in de maand ) bij hem slapen, gelukkig met de vakantie is ze nu een stuk makkelijker en mag het al vaker. en mijn ouders zijn gescheiden en in de weekenden dat ik bij mn vader ben mag ik er ook altijd slapen, dus ik slaap er zo'n 4 keer in de maand.

ik wist zelf vorig jaar ook niet hoe ik haar zover moest krijgen dat het wel mocht dus ik zou je helaas niet kunnen vertellen hoe je haar over kan halen, ben bang dat je gewoon moet wachten tot je 16 bent, en hopen dat ze (als jullie wat langer bij elkaar zijn) wat makkelijker gaat worden.

succes ermee iig
Mijn vorige vriendje was ook 19 en daar had ik het bijna 6 maanden mee. Hij woonde helemaal in brabant (in breda) en ik in zuid holland (noordwijk) en ik mocht daar ook echt NIET blijven slapen en ik mag ook pas als ik 16 ben, maar das pas volgend jaar mei....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:14
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 04-07-2003 @ 10:00:
hoi, ik heb je vraagjes even doorgelezen. Bij je eerste vraag over die navelpiercing kan ik je ouders op zich goed begrijpen. 15 is erg jong. Wat ik je als advies kan geven: wacht tot je 16 bent en vraag het dan nog eens, de psychologische leeftijdsgrens is dan alweer een stuk kleiner waardoor ze sneller ja zeggen dan nu. Je kunt bijvoorbeeld ook met hen een afspraak proberen te maken. Bijvoorbeeld: Als ik komend jaar al mijn cijfers boven de 6 hou, dan mag ik een navelpiercing.

Op je tweede vraag: dat trekt vanzelf bij, ze moeten nog aan het idee wennen. Hun kleine meid wordt groot, ze ontwikkelt zich end aar hoort ook het genoemde vriendje bij. Ze moeten er gewoon nog even aan wennen. Hebben jullie misschien iets van een logeer kamer? dan zou je vriend eventueel daar een nachtje kunnen slapen. Vanzelf mag het dan wel dat hij bij jou op de kamer mag slapen. De eerste tijd dat mijn vriend hier kwam logeren mocht hij ook niet bij mij op de kamer slapen. Dat kwam geloof ik nadat we een maand of 2 bij elkaar waren (aangezien hij hier al vaker was logeren omdat hij in het zuiden des landes woont).

veel succes ermee!!
liefs, hanne

ps: als je die navelpiercing erg graag wil omdat je vriendinnen er al een hebben, en ze vragen waarom jij er geen hebt, laat je dan niet opjutten!
Hmmz...ja, we hebben een logeerkamer, maar m'n vorige vriend (die van 19 dus) die sliep ook wel is een nachtje op die kamer en na 6 maanden mocht hij nog steeds niet bij mij slapen!!! dus, wel bedankt, maar ik denk dat dat ook niet zo helpt. En als ik een navelpiercing neem, wil ik die sowieso pas in de winter laten zetten....enne..maar 2 vriendinnen hebben een navelpiercing en voordat zij er een hadden, had ik het er al over dat ik er zo graag een wou.....dus, ik laat me niet echt opjutten denk ik dan....toch?!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
zootjuh schreef op 04-07-2003 @ 10:14:
Hmmz...ja, we hebben een logeerkamer, maar m'n vorige vriend (die van 19 dus) die sliep ook wel is een nachtje op die kamer en na 6 maanden mocht hij nog steeds niet bij mij slapen!!! dus, wel bedankt, maar ik denk dat dat ook niet zo helpt. En als ik een navelpiercing neem, wil ik die sowieso pas in de winter laten zetten....enne..maar 2 vriendinnen hebben een navelpiercing en voordat zij er een hadden, had ik het er al over dat ik er zo graag een wou.....dus, ik laat me niet echt opjutten denk ik dan....toch?!
wat ik me zou kunnen indenken is dat je ouders je toenmalige vriend nog niet op je kamer lieten slapen omdat ze je gewoonweg nog te jong vonden (en misschien nog vinden) hiervoor. Ik was net 17 voordat ik met mijn vriend kreeg en dan zijn ze zelfs nog beschermend.

maar ja, over die navelpiercing, ik zou wachten tot je 16e, dna zullen je ouders eerder ja zeggen (zoals ik al had geschreven)

iniedergeval heel veel succes en ik hoop voor je dat het zo zal lopen zoals je wil

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:24
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 04-07-2003 @ 10:22:


iniedergeval heel veel succes en ik hoop voor je dat het zo zal lopen zoals je wil

liefs, hanne
Hm hm, ik hoop het ook
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:57
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
1e vraag: Ik heb zelf ook op mn 15e na heel lang zeuren een navelpiercing gekregen. Er zijn gewoon twee dingen waar je om moet denken en dan is de kans dat het gaat ontsteken vrij klein: zorg ervoor dat je je piercing bij een goede, hygienische piercer laat zetten, en maak hem schoon precies volgens de manier die je piercer je heeft verteld, en houd dit dan ook zo lang vol. Ik heb er nooit problemen mee gehad. (neem trouwens wel een ringetje, dat is veel makkelijker schoon te maken, je draait dan als het ware het vuil eruit.Later kan je altijd nog iets mooiers in doen)

2e Tja, ik was ook 15 toen ik voor het eerst bij mn vriend bleef slapen (we hadden toen ook een halfjaar, hoe toevallig ) . Ik heb tegen mn moeder gezegd: je weet dat het ooit gaat gebeuren met GJ (mn toenmalige vriend) en de keus waar is een beetje aan jou...Als je liever hebt dat ik ergens op een straathoek ontmaagd wordt kan dat hoor (niet dat ik dat ooit zou durven, maar dat maakte ff niet uit)
Probeer ook begrip te tonen voor de situatie van je ouders (Zij moeten immers hun kleine meid loslaten en er een of andere kerel aan laten zitten) en niet boos te worden, met rustig en begripvol praten wek je meer de indruk dat je volwassener bent.
Mijn moeder heeft daarna heel nadrukkelijk laten weten waar de condooms lagen (ook wel weer lief) en me laten gaan...We hebben er allemaal nooit spijt van gehad
Succes ermee!
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:02
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 04-07-2003 @ 09:39:
Alleen mijn ouders vinden me alsnog te jong. Ik ben pas 15. En dat is jong, dat weet ik, maar we hebben het al gedaan en alles, dus op zich maakt het dan toch niet zoveel meer uit als ik bij hem slaap of hij bij mij?!
Ik ben achttien en mijn ouders willen niet dat welk vriendje dan ook bij mij in bed slaapt. Als we kamperen of als ik bij hem ben vinden ze het prima, maar niet in hun huis. Je bent hun dochter, en je bent nog hartstikke jong. Accepteer het nu maar, daar schiet je allicht meer mee op. Ik vind het nogal begrijpelijk dat je ouders je seksleven niet direct gaan zitten stimuleren en dat ze het geen fijn idee vinden als je in de kamer naast hun gaat liggen krikken. Dat vindt jijzelf ook een vies idee, tenslotte.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Heej zootje, ik vind dat je allebei mag, maar ja wie ben ik om jou 'toestemming' te geven, ben bang dat je ouders toch iets meer invloed hebben. Wat betreft de piercing kun je zoiezo wachten tot je 16 bent, dan kun je al bij veel piercingshops terecht, en heb je geen toestemming van je ouders nodig, ze kunnen er dan wel achterkomen en boos worden, maar je hebt dan tenminste zelf het recht het te doen en dan kun je ook als argument aanvoeren dat die piercingwinkels niet voor niets mensen van 16+ piercings piercen.
Wat betreft het 2e: tja, ik vind gewoon dat je bij elkaar mag blijven slapen, maar je kunt ze msschien wat beters nog aan elkaar laten wennen. Dat ie eens wat vaker langskomt en je ze met elkaar laat praten , of afspreken dat hij eerst bij jou komt slapen en dat jullie apart slapen of allebei in een ander bed (ja k weet t= kut, maar zo durven je ouders misschien wel ja te zeggen), en zo steeds verder.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:15
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 06-07-2003 @ 16:56:
Heej zootje, ik vind dat je allebei mag, maar ja wie ben ik om jou 'toestemming' te geven, ben bang dat je ouders toch iets meer invloed hebben. Wat betreft de piercing kun je zoiezo wachten tot je 16 bent, dan kun je al bij veel piercingshops terecht, en heb je geen toestemming van je ouders nodig, ze kunnen er dan wel achterkomen en boos worden, maar je hebt dan tenminste zelf het recht het te doen en dan kun je ook als argument aanvoeren dat die piercingwinkels niet voor niets mensen van 16+ piercings piercen.
Wat betreft het 2e: tja, ik vind gewoon dat je bij elkaar mag blijven slapen, maar je kunt ze msschien wat beters nog aan elkaar laten wennen. Dat ie eens wat vaker langskomt en je ze met elkaar laat praten , of afspreken dat hij eerst bij jou komt slapen en dat jullie apart slapen of allebei in een ander bed (ja k weet t= kut, maar zo durven je ouders misschien wel ja te zeggen), en zo steeds verder.
ehm....hij komt hiero al elke dag.....en m'n ouders vinden dat juist weer heel vervelend..ofzo...ik heb er geen last van, maar zij blijkbaar wel...mja....
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:55
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
Vind je het gek dat je ouders er probs mee hebben????? ten 1e zien ze hem zoals je zegt al elke dag en dan ook nog s'avonds en dan zeker bij jou in bed in HUN huis ff lopen krikken Als ik een kind van 15 had en dat ff tegen mij zei oke ik had gezegt dat als ze zouden gaan krikkuh ze dat dan wel beterz hier kunnuh doen maar ik zou echt helemaal gek worden met de hele tijd maar een 'vreemde' om me heen!!!! Als ik jou was zou ik gewoon rustig aandoen desnoods vragen of hij in logeerkamer mag slapen en dan wachten tot je ouders zelf zegguh dat je er groot genoeg voor bent om samen te slapen
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
miewbeessie schreef op 04-07-2003 @ 10:00:
Op je tweede vraag: dat trekt vanzelf bij, ze moeten nog aan het idee wennen. Hun kleine meid wordt groot, ze ontwikkelt zich end aar hoort ook het genoemde vriendje bij. Ze moeten er gewoon nog even aan wennen. Hebben jullie misschien iets van een logeer kamer? dan zou je vriend eventueel daar een nachtje kunnen slapen. Vanzelf mag het dan wel dat hij bij jou op de kamer mag slapen. De eerste tijd dat mijn vriend hier kwam logeren mocht hij ook niet bij mij op de kamer slapen. Dat kwam geloof ik nadat we een maand of 2 bij elkaar waren (aangezien hij hier al vaker was logeren omdat hij in het zuiden des landes woont).

veel succes ermee!!
liefs, hanne
ik had t niet beter kunnen zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:11
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
smuidra schreef op 07-07-2003 @ 17:55:
Vind je het gek dat je ouders er probs mee hebben????? ten 1e zien ze hem zoals je zegt al elke dag en dan ook nog s'avonds en dan zeker bij jou in bed in HUN huis ff lopen krikken Als ik een kind van 15 had en dat ff tegen mij zei oke ik had gezegt dat als ze zouden gaan krikkuh ze dat dan wel beterz hier kunnuh doen maar ik zou echt helemaal gek worden met de hele tijd maar een 'vreemde' om me heen!!!! Als ik jou was zou ik gewoon rustig aandoen desnoods vragen of hij in logeerkamer mag slapen en dan wachten tot je ouders zelf zegguh dat je er groot genoeg voor bent om samen te slapen
hijs geen vreemde..we kennen m al ruim 8 jaar! bijna 9!!!!
en onze ouders gaan nog wel s naar mekaar om te borrelen en kletsen etc.......dus...zo "vreemd" istie dan toch nie?! en ik vind t altijd onwijs gezellig (zoals ik geloof ik al zei)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:13
Verwijderd
ha jij heb net zulke ouders als die van mij
als je 16 bent mag je zeker alles.. was bij mij ook..
ik heb 17 maanden moeten wachten tot het mocht. dus succes
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:31
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 07-07-2003 @ 18:13:
ha jij heb net zulke ouders als die van mij
als je 16 bent mag je zeker alles.. was bij mij ook..
ik heb 17 maanden moeten wachten tot het mocht. dus succes
zucht...maar dat duuuuuurt nog zow lang......
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 19:02
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
tjha dan snap ik ik niet why jou ouders er zo om zeuren en is het maar gewoon afwachten geblazen iig veel succes ermee komt wel goed
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:16
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
ja, hoop t toch wel dat 't allemaal goed komt hè!!!!!!!
maar wel liefst zo snel mogelijk
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:36
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
haha zo als ik dit hier op ut forum lees/zie merk ik dat je echt heel erg veel van die gast houd!!! Als zelfs ik/wij dat al merk/merken moeten zij het helemaal merken en dus begrijpen dat je het liefst dag en nacht met hem samen wil zijn. Zeg ze dat ze na die maanden toch wel hebben gezien dat het echt aan is en het niet meer over gaat maar dat het alleen in de weg zit dat hij niet bij jou mag slapen omdat dat juist hartstikke leuk kan zijn. En vraag ze dan ook meteen waar ze als je het zou doen ze liever willen dat je met je vriend licht te krikken: ergens in een park waar iedereen je kan zien of gewoon thuis waar niemand ziet hoe JIJ (en niet hun) plezier hebt van je vriend!!!!
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 10:27
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
smuidra schreef op 07-07-2003 @ 19:36:
haha zo als ik dit hier op ut forum lees/zie merk ik dat je echt heel erg veel van die gast houd!!! Als zelfs ik/wij dat al merk/merken moeten zij het helemaal merken en dus begrijpen dat je het liefst dag en nacht met hem samen wil zijn. Zeg ze dat ze na die maanden toch wel hebben gezien dat het echt aan is en het niet meer over gaat maar dat het alleen in de weg zit dat hij niet bij jou mag slapen omdat dat juist hartstikke leuk kan zijn. En vraag ze dan ook meteen waar ze als je het zou doen ze liever willen dat je met je vriend licht te krikken: ergens in een park waar iedereen je kan zien of gewoon thuis waar niemand ziet hoe JIJ (en niet hun) plezier hebt van je vriend!!!!
ja, ik hou ook echt onwijs veel van 'm...hijs vreeeeesluk lief en schattig en bla bla bla, maar daar begin ik nu maar niet over we hebben 't vandaag 5 maandjes...das toch al lang zat om mensen een beetje te vertrouwen lijkt mij?! maarja, voor mijn ouders is dat blijkbaar nog niet lang genoeg om te begrijpen dat bij elkaar slapen nu wel kan.....mja...
maarre...ik vertel m'n ouders eigenlijk liever (nog) niet dat ik "het" al gedaan heb. Mijn moeder zou me voor gek verklaren: "Maar kind toch, weetjewel nie hoe jong je bent!!!!!! Straks heb je spijt!!!! En nee, dat weet je nu nog niet, maar wacht maar....over 20 jaar denk je daar heeeel anders over.......ik ken mensen en die zeiden pas rond hun 30ste, 40ste: had ik het maar noooooit zo vroeg al gedaan! ohw wat heb ik nu toch een spijt" Zo gaat het dan.....ong. zoiets gaat mijn moeder dan zeggen. En mijn vader gaat daar dan zoals gewoonlijk weer lekker in mee....maargoed.....ik heb dus echt GEEN spijt ervan!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:05
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 04-07-2003 @ 09:39:
hai hai,


En nu m'n 2de vraagje....
xxx Zow
Mijn vader wou het in het begin ook niet, ze weten dat je seks hebt, maarh et idee dat er een jongen bij zijn dochter in bed ligt gaat dan toch wat te ver voor ze.
al mag ik nu wel bij hem slapen.
Suc6
__________________
Kleine Denise
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:42
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
dat word dus gewoon wachten voor je. Maar als ik je moeder was had ik je je gang laten gaan. Ik mag zelf ook niet bij gewoon een goeie vriend van me slapen (en nee heb nix met hem) ze vinden hem te dichtbij wonen. En ik heb zelf nog het probleem niet maar mijn ouders kennende zouden ze meteen toestemmen ze gaan dan alleen zeggen van jah wel veilig en blablabla
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:02
Saiorse.TK
Avatar van Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Anders opper je het idee om dan maar een hotelkamer te huren... Se sullen het niet goed vinden, maar tgaat er meer om dat je ouders er een beetje over gaan denken... alsje het pas 2 ker hebt gevraagd denk ik dat je moeder het meer in een opwelling heeft gezegd...
__________________
Leven Is Een Meervoud Van Lef...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 21:31
Genela
Genela is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 04-07-2003 @ 10:10:
Hij woonde helemaal in brabant (in breda) en ik in zuid holland (noordwijk)
Waar ergens in Breda als ik vragen mag?

Op je eerste vraag kan ik eigenlijk geen goede tip geven dus gaan we gewoon door naar de tweede vraag
Zoals Sairose.TK al zei zou je iets in de richting van een hotelkamer kunnen zeggen. Breng het subtiel en probeer het zo nonchalant mogelijk te zeggen. Ik snap wel dat je moeder het lastig vindt om je die vrijheid te geven op jouw leeftijd, maar misschien helpt een paar keer rustig erover praten. Dan niet gelijk vragen of het 'eindelijk' mag of iets dergelijks, maar gewoon even kletsen. Als je oudere broers of zussen hebt zou je het misschien daarover kunnen hebben, hoe ze het bij hun heeft opgelost of iets dergelijks. Gewoon jouw moeder haar standpunten uiteen laten zetten en vooraf goede tergenargumenten verzinnen.
__________________
En de boom stond op de berg...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:48
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
Genela schreef op 08-07-2003 @ 21:31:
Waar ergens in Breda als ik vragen mag?

Op je eerste vraag kan ik eigenlijk geen goede tip geven dus gaan we gewoon door naar de tweede vraag
Zoals Sairose.TK al zei zou je iets in de richting van een hotelkamer kunnen zeggen. Breng het subtiel en probeer het zo nonchalant mogelijk te zeggen. Ik snap wel dat je moeder het lastig vindt om je die vrijheid te geven op jouw leeftijd, maar misschien helpt een paar keer rustig erover praten. Dan niet gelijk vragen of het 'eindelijk' mag of iets dergelijks, maar gewoon even kletsen. Als je oudere broers of zussen hebt zou je het misschien daarover kunnen hebben, hoe ze het bij hun heeft opgelost of iets dergelijks. Gewoon jouw moeder haar standpunten uiteen laten zetten en vooraf goede tergenargumenten verzinnen.
hmmz...ben zelf de oudste....enne, ik praat altijd in verhalen zeg maar...nooit gelijk vragen of het eindelijk eens mag....
maar het haalt nog niet echt veel uit......mja....
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:52
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
smuidra schreef op 08-07-2003 @ 16:42:
dat word dus gewoon wachten voor je. Maar als ik je moeder was had ik je je gang laten gaan. Ik mag zelf ook niet bij gewoon een goeie vriend van me slapen (en nee heb nix met hem) ze vinden hem te dichtbij wonen. En ik heb zelf nog het probleem niet maar mijn ouders kennende zouden ze meteen toestemmen ze gaan dan alleen zeggen van jah wel veilig en blablabla
ik mag wel gewoon bij m'n beste vriend slapen...en die woont maar 30 meter verderop!!!! dus....das maar 10 meter verder dan m'n vriendje. Dat spoort ook helemaal niet, want eerst was de moeder van mn beste vriend n nachtje weg...en toen mocht ik bij hem slapen voor de gezelligheid. (ja, zijn ouders zijn gescheiden en anders wastie zo alleen...) mja.....dat doet er nu ff niet toe...toen hebben we samen met nog een vriend van hem, hij en ik in 1 en t zelfde bed geslapen! gewoon voor de lol in n 2persoonswaterbed met zn 3en......en dat vonden mn ouders helemaal niet erg! dat is toch vaag?! ik mocht dat dus wel, maar ze zeiden er gelijk bij van: 'komt je vriend ook?! die moet wel om 0.00u naar huis hoor en ohw wee als hij ook blijft slapen!!!'
naja....achteraf istie tot 3u gebleven mja....dat vind ik echt maar vreemd....en dat was in april....toen hadden we t nog niet eens zo lang!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:30
Verwijderd
Ik heb dat ook hier. Naja, ikzelf niet, maar zo zou het wel bij mij gegaan zijn.
Ik ben nu 17 jaartjes jong en ik slaap nu elk weekend met mijn vriend samen.
Mijn zusje is echter 15 jaar en zij mag al had ze een half jaar met een jongen niet bij hem slapen in 1 kamer hoor denk ik.
Toen ik 16 was ontmoette ik mijn vriend en vanaf mijn 17e verjaardag (we hadden toen drie maanden) slapen we bij elkaar in 1 bed. (daarvoor sliep hij in mijn bed in mijn kamer en ik bij mn moeder in haar tweepersoonsbed) Maar het liefst had mijn moeder nog wel gewacht. En ik ben dan 17..
Ik heb het er vaak met mijn moeder over gehad en ook gevraagd waarom ze het niet wou enzo en ik heb gewoon gezegd dat het niet om de sex gaat maar gewoon tegen elkaar aanliggen, knuffelen, naast elkaar in slaap vallen en 's ochtends naast elkaar wakker worden enzo. Dat je elkaar op je ergste momenten meemaakt etc.
Maar mijn moeder zei: ja, maar onbedoeld kunnen er toch bepaalde gevoelens naar boven komen...
Toen heb ik gezegd: maar mam, daar hoeven we toch niets mee te doen?

Heel tactisch ben ik op mijn verjaardag er weer over begonnen (tussendoor ook met kennissen van mn moeder etc en dan zo praten dat ze het met me eens zijn, als dat nog niet was, maar dat hoefde gelukkig niet, maar goed praten zodat ze mijn mening begrijpen en snappen waarom ik dat wil etc) waar de visite bij zat en heb de visite ook zo weten krijgen met mijn argumenten dat ze het wel met mij eens waren en tegen mijn moeder dus. Zat ze daar.. ja maar.. En ja, toen werd ze al wat zwakker. Toen hadden we dus het toeval dat ie heel ziek werd dat ie nauwelijks meer kon lopen enzo dus toen heb ik gezegd: mama, ik wil bij hem slapen, want wil wat voor m kunnen doen etc.. En dat leek haar ook wel slim.
Ben ook bij m gebleven toen hij moest douchen enzo (toen wist mn moeder ook weer dat we elkaar naakt zagen.. nu maakt ze zelfs geen probleem meer van dat we naakt slapen )..

Naja, ik denk dat je genoeg argumenten moet verzamelen en het telkens weer met je ouders over hebben. Samen met je vriend misschien ook een keer en ook met zijn ouders misschien? Aangezien ze vrienden zijn kunnen zijn ouders, als die het niet erg vinden, misschien wat invloed uitoefenen?

Nou meid, veel succes!

Kussie

(sorry dat t zo lang is )

(en misschien slaapfeestje (filmmarathon ofzo) organiseren? en dan is het toch veel gezelliger als iedereen blijft slapen? En dan zijn jullie niet met zn tweeen, maar zijn er nog meer mensen bij. En dan kan er toch niets gebeuren?)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:48
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-07-2003 @ 11:30:
Ik heb dat ook hier. Naja, ikzelf niet, maar zo zou het wel bij mij gegaan zijn.
Ik ben nu 17 jaartjes jong en ik slaap nu elk weekend met mijn vriend samen.
Mijn zusje is echter 15 jaar en zij mag al had ze een half jaar met een jongen niet bij hem slapen in 1 kamer hoor denk ik.
Toen ik 16 was ontmoette ik mijn vriend en vanaf mijn 17e verjaardag (we hadden toen drie maanden) slapen we bij elkaar in 1 bed. (daarvoor sliep hij in mijn bed in mijn kamer en ik bij mn moeder in haar tweepersoonsbed) Maar het liefst had mijn moeder nog wel gewacht. En ik ben dan 17..
Ik heb het er vaak met mijn moeder over gehad en ook gevraagd waarom ze het niet wou enzo en ik heb gewoon gezegd dat het niet om de sex gaat maar gewoon tegen elkaar aanliggen, knuffelen, naast elkaar in slaap vallen en 's ochtends naast elkaar wakker worden enzo. Dat je elkaar op je ergste momenten meemaakt etc.
Maar mijn moeder zei: ja, maar onbedoeld kunnen er toch bepaalde gevoelens naar boven komen...
Toen heb ik gezegd: maar mam, daar hoeven we toch niets mee te doen?

Heel tactisch ben ik op mijn verjaardag er weer over begonnen (tussendoor ook met kennissen van mn moeder etc en dan zo praten dat ze het met me eens zijn, als dat nog niet was, maar dat hoefde gelukkig niet, maar goed praten zodat ze mijn mening begrijpen en snappen waarom ik dat wil etc) waar de visite bij zat en heb de visite ook zo weten krijgen met mijn argumenten dat ze het wel met mij eens waren en tegen mijn moeder dus. Zat ze daar.. ja maar.. En ja, toen werd ze al wat zwakker. Toen hadden we dus het toeval dat ie heel ziek werd dat ie nauwelijks meer kon lopen enzo dus toen heb ik gezegd: mama, ik wil bij hem slapen, want wil wat voor m kunnen doen etc.. En dat leek haar ook wel slim.
Ben ook bij m gebleven toen hij moest douchen enzo (toen wist mn moeder ook weer dat we elkaar naakt zagen.. nu maakt ze zelfs geen probleem meer van dat we naakt slapen )..

Naja, ik denk dat je genoeg argumenten moet verzamelen en het telkens weer met je ouders over hebben. Samen met je vriend misschien ook een keer en ook met zijn ouders misschien? Aangezien ze vrienden zijn kunnen zijn ouders, als die het niet erg vinden, misschien wat invloed uitoefenen?

Nou meid, veel succes!

Kussie

(sorry dat t zo lang is )

(en misschien slaapfeestje (filmmarathon ofzo) organiseren? en dan is het toch veel gezelliger als iedereen blijft slapen? En dan zijn jullie niet met zn tweeen, maar zijn er nog meer mensen bij. En dan kan er toch niets gebeuren?)
ohw geeft nie dat 't zo lang is....en dat kan ik idd nog proberen, met mn moeder erover hebben met andere mensen erbij...
zijn ouders en mijn ouders hebben al met mekaar gepraat erover, maar mijn ouders negeren het gewoon. Ze trekken zich er nix van aan en beginnen er verder niet over. en wat jou moeder zei van die gevoelens die opkomen, zo zegt de mijne het net zo.....en dan komt m'n vader weer met z'n domme uitspraak: 'je moet een kat niet op het spek binden'. ohw, zo flauw....mja, mijn moeder vindt me trouwes te groot/oud voor een slaapfeesje..."want je weet maar nooit wat er in deze periode kan gebeuren hè?! jongetjes worden nu ook groot en krijgen seksuele gevoelens bla bla bla...." dan krijg je weer zo'n gesprek. En zoals toen ik bij die goede vriend vamme sliep is dan okay, maar dan mag m'n vriendje der niet bij zijn en zo zou het dan hier bij mij thuis ook gaan. dat hij als enige weg zou moeten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
zootjuh schreef op 09-07-2003 @ 11:48:
ohw geeft nie dat 't zo lang is....en dat kan ik idd nog proberen, met mn moeder erover hebben met andere mensen erbij...
zijn ouders en mijn ouders hebben al met mekaar gepraat erover, maar mijn ouders negeren het gewoon. Ze trekken zich er nix van aan en beginnen er verder niet over. en wat jou moeder zei van die gevoelens die opkomen, zo zegt de mijne het net zo.....en dan komt m'n vader weer met z'n domme uitspraak: 'je moet een kat niet op het spek binden'. ohw, zo flauw....mja, mijn moeder vindt me trouwes te groot/oud voor een slaapfeesje..."want je weet maar nooit wat er in deze periode kan gebeuren hè?! jongetjes worden nu ook groot en krijgen seksuele gevoelens bla bla bla...." dan krijg je weer zo'n gesprek. En zoals toen ik bij die goede vriend vamme sliep is dan okay, maar dan mag m'n vriendje der niet bij zijn en zo zou het dan hier bij mij thuis ook gaan. dat hij als enige weg zou moeten ofzo.
idd. vooral met dat 'de kat niet op het spek binden' dat zei mn moeder dus ook.
Gaan jouw ouders en zijn ouders wel ns met elkaar 'op de thee' ofzo?Dan moet je er gewoon bij zitten met je vriend en over beginnen.. Zoiets van: Mag ik vanavond bij hem slapen? Of hij bij mij?
Gewoon ook met andere mensen over hebben, die zij goed kennen (zo heb ik het met mn congierge er over gehad (heb ik echt heel erg goed contact mee en mn moeder kent m ook goed) en die schreeuwde al langer dat t mocht en dat ik aan de pil moest enzo, en met haar exvriend (mijn exstiefvader dus) waar we nog contact mee hebben. En vooral die laatste is wel ouderwets dus ze stond helemaal raar te kijken van: Zei Frits dat? Echt waar? Goh..)....
Ik zou iig niet beginnen met die mag dat wel en die ook.. Dat werkt altijd averrechts.. Dan zeggen ze zoiets van: ja, maar wij zijn die ouders niet en jij hem/haar niet..

Naja, anders moet je me maar toevoegen op msn.. Stuur me dan maar ffies een pm..

*gaat nu ffies strijken*

Succes!
KUSSIE
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:31
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Zeg tegen ze dat het viese Grrristenhonden zijn en dat alle andere 15 jarige wél moegen doen wat ze willen. Vertel ze maar dat de maatschappij naar de klote is gegaan door de breezer en dat jíj daarom het recht hebt om te doen wat je wil.

Of je probeert het met argumenten, maar in jouw geval raad ik dat niet aan.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:33
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
mijn advies: gewoon bij hem blijven slapen zonder je ouders in te lichten. Wel even tegen zijn ouders zeggen als je dat doet

nadeel: je ouders kunnen je daar komen halen, als je vriend 40 kilometer verderop woont is dat al wat moeilijker.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:42
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
tsja.......'t is een optie, maar of 't nou 'n goeie is
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:27
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
(Even tussen alle opjuttende reacties door)

Je kan er dus ook voor zorgen dat de relatie tussen jou en je ouders zo slecht wordt dat je echt niets meer mag.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 12:44
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
Citaat:
Eaglewing schreef op 09-07-2003 @ 15:27:
(Even tussen alle opjuttende reacties door)

Je kan er dus ook voor zorgen dat de relatie tussen jou en je ouders zo slecht wordt dat je echt niets meer mag.
ja...das ook n optie...maar toch maar liever niet he...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2003, 02:33
Verwijderd
Moeilijk over te halen
Aangezien de meeste ouders zeer conservatief zijn.
Ze willen 'hun kleine meid' niet verliezen.
En als je zelfs niet meer bij ze slaapt of niet alleen bij ze slaapt zullen ze waarschijnlijk het gevoel hebben dat je niet genoeg hebt aan de huiselijke kring oid.
Iig sterkte
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:39
Sha'Quessir
Avatar van Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Tsja ik heb het probleem ook. Iig haar ouders willen het niet, mijn moeder zou het waarschijnlijk niet erg vinden (mn pa heeft nix te zeggen want ze zijn gescheiden...), maar ik durf het toch niet helemaal te vragen.
Ik moet daarvoor eigenlijk nog ff een verhaaltje verzinnen zodat ik het haar niet zo direct hoef te vragen.

Mijn ma denkt dat we elk in één slapen, maar steeds als zij bij mij is, slapen we bij elkaar en gaan we 's ochtends vroeg alsnog beide apart slapen... (oooeps we zullen maar eens niet op tijd wakker worden, wat dan...)

Maar ja, ik ben bang dat ik je ook geen advies kan geven, aangezien zij 83 km verderop woont en ze hier dus toch al blijft slapen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
het enige argument wat jou ouders geven is dus dat ze je te jong vinden. ik weet niet of ze het weten, maar anders: vertel dat je het allang met hem gedaan hebt en werp op die manier dus het argument van tafel. (ook moed voor nodig, mochten ze het nog niet weten, maar je kan d'r wel heel wat mee bereiken)
en net als iemand al eerder zei, als ze beginnen over het feit dat ze anders jullie seksleven 'stimuleren' zeg maar (), zeg dan dat jullie de behoefte toch wel hebben en het nou dus ergens op een hoek van de straat moeten zoeken. Door toe te staan dat jullie bij elkaar mogen slapen kunnen jullie andere dingen doen, in de zin van gewoon tegen elkaar aanliggen en dergelijk. Op een hoek van de straat kan dit niet en zullen jullie júist alleen maar seks hebben.
Misschien dat zoiets helpt, maar breng het wel iets tactischer als dat ik het heb opgeschreven..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 19:59
Algemene schoolzaken hoe kom ik de proefwerkweek GOED door?!?!
imy017
11 21-02-2008 18:27
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 19:56
Liefde & Relatie Zou ze nou toch wat van me willen?
Dr_Love
2 26-08-2002 17:37
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.